Summer 2009, Tehran, Iran.همین جا دعوت می کنم از دوستان عکاسی که علاقه به عکاسی شب و خیابون گردی دارند، تا دور هم و با امنیت بیشتری به عکاسی بپردازیم. ممنون از معین قاسمی که نصفه شب (ساعت 12تا2) اومد بریم عکاسی.
Panorama with Photoshop CS4 from my Tehran Nights photography project
Camera Model: Canon EOS 40D
Image Date: 2009:09:10 00:11:00
Flash Used: No
Focal Length: 17.0mm
Exposure Time: 20.000 s
Aperture: f/11.0
ISO equiv: 100
White Balance: Auto
Metering Mode: Matrix
Exposure: Manual
Exposure Mode: Manual
ممنون میشم اگر خیابان ها و اتوبان های جذاب رو به من معرفی کنید یا نمونه عکس های شب رو که میبینید برام بفرستید. اگر در مشاهده عکس ها دچار مشکل شدید، خبر بدید تا با ایمیل براتون ارسال کنم.
سلام.
فرشته اصلاحی
CANON 6D+CANON 40D
Canon EF 70-200mm f/2.8L IS II - Canon EF 16-35mm f/2.8L II - EF 24-105 f/4L IS - EF-S 17-85 f/4-5.6 IS
برج های شهرک غرب
قبل ازپيروزي انقلاب اسلامي، دولت وقت برنامههایی را با عنوان مدرنیزاسیون پایتخت به اجرا گذاشت که برجهایی که در ضلع شمال شرقی میدان صنعت (شهرک غرب) دیده میشوند و به برجهاي شهرك غرب معروف است، ثمره آن برنامهها است
حمید رضا مرادی
G12
سلام
خانم اصلاحی، موردی در عکسهایتان دیدم که نمیدانم عمدی است یا خیر. کنتراست عکسهای تکرنگتان از حد معمول پایینتر است. یعنی قسمتهایی از عکس که در حالت عادی باید سفید باشد، تن خاکستری دارد. البته منظورم این نیست که بد است، از روی کنجکاوی عنوان کردم. آیا تعمدی است؟
.
سلام. ممنون از دقت نظرتان. درباره ی این عکس بله عمدی است. برای ایجاد حس خفقان در عکس. با کنتراست بیشتر در این عکس احساس کردم تنها عبور افراد و خطوط به چشم می آیند و سفیدی برف چشم را پر می کند. اما با کنتراست کم تصویر سرد تر و بی روح تر می شود. البته نمی دانم چقدر به مقصودم دست پیدا کردم. اما درباره ی مثلن عکس آن کودک پشت نیزار: (راستش کمی از کنتراست زیاد وحشت دارم و کلن کمی از ادیت اگر به کسی نگوییدمی ترسم) نهایت سعیم را برای کنتراست اون عکس انجام دادم!!
فرشته اصلاحی
CANON 6D+CANON 40D
Canon EF 70-200mm f/2.8L IS II - Canon EF 16-35mm f/2.8L II - EF 24-105 f/4L IS - EF-S 17-85 f/4-5.6 IS
در باره عکس های اخیر (البته برخی ها و نه همه) به نظرم جزء عکاسی شهری قرار نمی گیره. دوستان بیشتر دارن به سمت عکاسی شب می روند که لبته اشکالی نداره اما عکاسی مناظر ساختمان های شهری و ... اون مفهومی که از عکاسی شهری انتظار داریم رو برآورده نمی کنه. (حد اقل این هایی که اینجاست به نظر من نمیکنه)
عکس پست پیش ترکیب بندی نسبتا خوبی داره. نورسنجی اما تکمیل نیست چراغ های بزرگراه به عاملی برای تخریب عکس بدل شده. اگر تابلوی فیلم دوخواهر از عکس حذف شود دیگر یک عکس شهری نداریم.اما الان این تابلو نه نصفه است و نه کامل حالت سرگردان دارد. در مورد کادربندی هم قسمت سمت چپ برج میلاد چیزی به عکس اضافه نکرده و فقط ترکیب بندی رو ضعیف کرده.البته با ضرس قاطع نمی تونم بگم کادر رو بکشید سمت راست بهتر میشه چون خودم این کار رو کردم ولی نتونستم تصمیم بگیرم کدام بهتره.