عکس اول شما زیباست. اما یک سوال: چرا عکسهایتان را اندکی ویرایش نمیکنید. اگرچه من خودم گهگاهی به افراط در ویرایش کشیده میشوم اما بنظرم عکسی مثل عکس اولتان که کشش خوبی برای ویرایش دارد بد نباشد دستی به سرو گوش آن بکشید :)
موفق باشید
عکس اول شما زیباست. اما یک سوال: چرا عکسهایتان را اندکی ویرایش نمیکنید. اگرچه من خودم گهگاهی به افراط در ویرایش کشیده میشوم اما بنظرم عکسی مثل عکس اولتان که کشش خوبی برای ویرایش دارد بد نباشد دستی به سرو گوش آن بکشید :)
موفق باشید
QashQai جان
شرمنده شدم
حق به جانب شما است من به چند دليل از ويراش عكس ها امتناع مي كنم :
يكي از علت هاي اصلي اينكه واقعا" دوست دارم عكس به همان صورت كه طبيعي بوده باشد . يعني بيننده دوم هم دقيقا" همان چيزي را مشاهده كند كه من ديده ام .
دوم اينكه من به برنامه فوتوشاپ و .... زياد آگاهي ندارم مي ترسم عكس هاي را خراب كنم و يا در اديت آنها زياده روي كنم البته مشغول ياد گيري هستم كه بتوانم روزي براي خودم استادي مانند دوستاني كه در اين انجمن هستند شوم ولي الان فقط در كلاس اول هستم
در ضمن يكي از خريد هاي خوب من لنز 100 ماكرو است كه واقعا" دست فروشنده آن درد نكند هر شات كه مي گيرم دعا در حق شما مي كنم يكي از بهترين بوكه ها را دارد.
شما اگر يك همچين عكسي داشتيد چگونه دست به سر و گوش آن مي كشيديد ؟؟
==========
علي چاوشي
آیا مطمئنید که دوربین همان چیزی که شما دیدهاید را ثبت کرده است؟يكي از علت هاي اصلي اينكه واقعا" دوست دارم عكس به همان صورت كه طبيعي بوده باشد . يعني بيننده دوم هم دقيقا" همان چيزي را مشاهده كند كه من ديده ام
>> هیچ ویرایشی روی عکسم انجام ندادهام !!
ممکن بود اینجوری ویرایش کنم :)
اگر بد شد بگذارید به حساب سلیقه من یا افراط در ویرایش منتها یک حداقل هایی بگمانم برای ویرایش بد نیست روی عکس اعمال شود.
جناب nmroshan
سوتفاهم نشود من جز آن دسته از افرادي كه لينك داده بوديد نيستم .
منظور من از پشت دوربين است و مطمئن هستم كه هيچ گاه ورودي يك دوربين با خروجي آن همانطور كه شما هم فرموديد با هم برابر نيست.يعني بيننده دوم هم دقيقا" همان چيزي را مشاهده كند كه من ديده ام
در ضمن همانگونه كه گفتم من زياد با برنامه هاي ويرايش كار نكرده ام و در واقع خوب بلد نيستم و از گفتن آن هم هيج ناراحت نمي شوم اگر دقت مي فرموديد من اعلام كردم كه در حال يادگيري هستم . من هم بد نمي آيد بعد از اينكه توانسم توانايي خودم را در اين زمينه بالا ببرم به قول دوستمان دستي سر و گوش عكس ها بكشم ولي حالا در اين مقطع خودم را در اين حد نمي بينم و دوست دارم از دوستان عزيز در اين انجمن ياد بگيرم نحوه صحيح عكاسي و مفاهيم اصولي عكاسي را نه نحوه ويرايش و آموزش فوتوشاپ را !!!
در همان مقاله كه اشاره فرموديد :
من اول سعي مي كنم عكاسي صحيح داشته باشم و بعد ...... !!!5- ویرایشهای نرمافزاری هیچگاه نمیتوانند اشكالات اساسی عكاسی را اصلاح كنند.
از حسن توجه شما نسبت به خودم تشكر مي كنم و اميدوار هستم روزي بتوانم عكاس خوبي شوم با راهنماي شما و ديگر دوستان و پشتكار و تلاش مطالعه خودم .
==========
علي چاوشي
ماکرو ۱۰۰ کانن f/2.8
Sigma 100-300 + 1.4X TC :
بهین ناظم رعایا
www.prophotocom.com
بوکه لنز سیگما 24mm f/1.8
سلام:
دوستان اگر خاطرتان باشد مدتی پیش بحثی در خصوص بوکه در این تاپیک شد ( از پست 131 الی 156 ) و بانظرات دوستان آشنا شدیم ( با تشکر از همه دوستانی که در بحث شرکت کردند )
عده ای بر این باور بودند که هر بکگراند بلوری بوکه نیست
و عده ای از دوستان نظرشان این بود بوکه محو شدگی پس زمینه است... و در صورت محوی کامل بکگراند میتوان گفت قابل ارزیابی نیست
عده ای دیگر از دوستان منابع نوری را معیاری بر ارزیابی بوکه میدانستند و الی آخر .....
چیزی که جزو مشترکی در نظریات متقاوت بین دوستان وجود داشت این بود که بالاخره چیزی میبایست در بکگراند برای ارزیابی یک بوکه وجود داشته باشد چه بوکه خوب باشد چه بد ( منظور این نیست که جسمی از وضوح برخوردار باشد. بلکه منظور اینست بکگراند با تمامی محوی که ممکن است داشته باشید میبایست حاوی نکاتی برای ارزیابی بوکه باشد )
خوب در ادامه آن بحث و با تاکید روی نقطه نظرات مشترک ارسال یک عکس با موضوع بوکه با استفاده از ماهیت بکگراند در استفاده از کنتراست و خطوط
آیا عکسهای سیاه و سفید میتوانند در پاره ای موارد باعث تقویت کیفیت مناطق خارج از فکوس باشند ؟
استفاده از رنگ، کنتراست، نقاط نورانی، در بکگراند جهت رسیدن به بوکه های زیبا
بطور تجربی دیده ام بغیر از منابع نوری که میتوانند ایجاد نقاط دایره ای نورانی ( با کیفیت های متفاوت ) در مناطق خارج فکوس داشته باشند . قسمت هایی از بکگراند که حاوی نقاط اوراکسپوز یا نزدیک به آن باشند هم میتواند باعث ایجاد آن نقاط نورانی بشوند ( در همین عکس آخر آن نقاط نورانی ماحصل منطقه ای اوراکسپوز است )
خوب هدف از بیان این موارد چیست؟ بعضی از ثبت هایمان تاکید روی سوژه اصلیست که بکگراند هم میتواند حاوی بوکه ای باشد چه خوب چه بد...
بعضی از ثبت هایمان بوکه بکگراند به هر شکل باعث تقویت سوژه اصلی خواهد شد. در اصل صحبت این خواهد بود چه بکگراند هایی با چه اجزایی میتوانند جدای از کیفیت بوکه هر لنز بخودی خود ابتدا به ساکن بیانگر بوکه هایی زیبا باشند.
استفاده از هارمونی خطوط در بکگراند؟
استفاده از نقاط نورانی ؟
استفاده از کنتراست در بکگراند؟
استفاده از رنگهای مکمل به لحاظ زیبایی؟
یا ترکیبی از هر کدام؟ با دقت به سوژه اصلی در ثبت؟
یک مورد: بطور تجربی دیده ام در فواصلی از بکگراند تا سوژه و دوربین نسبت به دیافراگم هایی خاص با ( ترکیب های مورد اشاره ) بکگراند به یک شکل خاصی از بوکه خواهد رسید که متفاوت تر از بقیه حالات است اگر چه صحبت من به معنای این نیست که این حالت الزاما یک بوکه خوب است ( البته بنظرم خودم زیباست ) اما اشاره به این خواهد بود روی تمامی لنزها احتمالا به این حالت بتوان رسید فقط روی لنزهای دیافراگم باز دست عکاس برای رسیدن به این ایفکت بازتر خواهد بود.
موفق باشید
* هر 3 عکس با لنز 85 روی دیافراگم 1.2 با دوربین 5DII گرفته شده