صفحه 4 از 4 نخستنخست 1 2 3 4
نمایش نتایج : از شماره 31 تا 38 , از مجموع 38
Like Tree99تشکر

موضوع: نیم رخ اثر میشل کلمنت

  1. #31
    كاربر آشنا Vahab_asefi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    December 2011
    نوشته ها
    40
    تشکر شده
    196
    تشکر کرده
    78

    پیش فرض

    [QUOTE=Madjidm;255923
    بنابراین اگر هنرمند بتواند از فاکتورهای کاملا معمول برای منظوری غیرواقعی و ذهنی استفاده کند می توان آن را در حیطه سورئال تلقی کرد
    [/QUOTE]
    بله و البته در نظر داشته باشید که این ایده در عکاسی ملموس تر هم هست چرا که عکاس اصولاً به جز واقعیات چیزی در جلوی دوربین ندارد. در هنرهایی چون نقاشی، طراحی، سینما و ادبیات، دست هنرمند ار این نظر بازتر است.
    پی نوشت:
    پست قبلی من به علت سرعت کم اینترنت در حقیقت زمانی ارسال شد که پاسخ شما ارسال شده بود.
    M.R.Mir، Madjidm و h.noori تشکر می‌کنند.

  2. #32
    كاربر بسیار فعال Amir Abdolpanah آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2009
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    1,889
    تشکر شده
    20281
    تشکر کرده
    10736

    پیش فرض

    من به اینترنت پر سرعت دسترسی ندارم.

    اما در تائید حرف های جناب ابراهیمی سری به کارهای ردنی اسمیت و ایده پردازی سورئالش بزنید. http://www.rodneysmith.com

    jebrahim، Madjidm و mehran_sh_t تشکر می‌کنند.
    مهمتر از عکاس خوب بودن، انسان شریف بودن است.


  3. #33
    كاربر بسیار فعال Madjidm آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2010
    محل سکونت
    بیهق
    نوشته ها
    1,120
    تشکر شده
    14904
    تشکر کرده
    7162

    پیش فرض

    ممنون آقای عاصفی و امیر عزیز
    متوجه شدم که مفهوم سورئال در هنر گسترده تر از تفکر قبلی من بوده است
    مثال زیر یک مثال تیپیکال از تصور قبلی من است

    Amir Abdolpanah، M.R.Mir و h.noori تشکر می‌کنند.
    گزینه تشکر برای عکس خوب است نه عکاس آشنا!
    در باره من،

    سلف پرتره ،
    گالری.

  4. #34
    Forum Moderator mreza1001 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2008
    محل سکونت
    tehran
    نوشته ها
    3,699
    تشکر شده
    14111
    تشکر کرده
    16459

    پیش فرض

    چرا تضاد آقامحمدرضا؟
    درين موضوع خاص (عكاسي) ابزار (دوربين) چيزي كاملا مدرن و نيازمند خودآگاهي كامل براي كاركرده، از طرفي هم براي خلق هر اثر هدف وجود داره و ايجاد اثري سوررئال هم شامل اين اصل ميشه، حالا اينكه هدف خلق مفهومي فراواقعيست تناقضي ايجاد نميكنه چون اين ارتباط بين آگاهي خالق و مفهومي ناخودآگاهانه ارتباطيست خطي و نه موازي. در واقع اراده اي آگاهانه معطوف به فراواقعيت.
    هنر سوررئال هم مث ديگر سبك ها نياز به پرورشي خودآگاه داره تا هنرمند بتونه به نقطه ي فوران برسه.
    من فکر می کنم این نیاز به صورت پرورش خودآگاه ضمیر ناخودآگاه است. در مواقع تهیه مواد لازم برای این پرورش. و نه هدایت آگاهانه اش. اما به نظر من در این عکس تضاد موج میزند(که البته منظورمان الان این تضاد نیست) این عکس ممکنه با آگاهی و تفکر کامل گرفته شده باشه (ممکنه هم نه!) به هر حال توضیح شما هم قانع کننده است. اما باید در بارش فکر کنم. مثلاً اگر این اثر نقاشی بود چی؟ قلم به اندازه دوربین فکر نمی خواهد؟ یا اصلاً میشه این رو گفت؟ به هر حال اثر اگر یک قصه شفاهی هم باشد ابزار اصلی ذهن هنر مند است . . .
    M.R.Mir و h.noori تشکر می‌کنند.
    محمد رضا میلانی


  5. #35
    كاربر آشنا Vahab_asefi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    December 2011
    نوشته ها
    40
    تشکر شده
    196
    تشکر کرده
    78

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Madjidm نمایش پست ها
    ممنون آقای عاصفی و امیر عزیز
    متوجه شدم که مفهوم سورئال در هنر گسترده تر از تفکر قبلی من بوده است
    مثال زیر یک مثال تیپیکال از تصور قبلی من است

    متوجه نوع نگاه قبلی شما شدم. امیدوارم که با نگاه جدید شما و علاقه ای که در دوستان می بینم؛ در این بخش شاهد نقد عکس های دیگری از این مکتب باشیم؛ هر چند در مورد این عکس هم تمام آن چه باید گفت هنوز گفته نشده است. متأسفانه IP من مسدود شده و برای حضور باید مراحل خسته کننده ای را طی کنم. حرف های تازه ای دارم که با این وضعیت ... منتظر رفع مشکل خواهم ماند.
    پی نوشت:
    آصفی هستم (با الف):
    شکوه آصفی و اسب باد و منطق طیر... به باد رفت و ازو خواجه هیچ طرف نبست (غزل 252)
    M.R.Mir و Madjidm تشکر می‌کنند.

  6. #36
    كاربر همراه mehran_sh_t آواتار ها
    تاریخ عضویت
    December 2010
    نوشته ها
    132
    تشکر شده
    638
    تشکر کرده
    481

    پیش فرض

    آقای آصفی (و البته دیگر دوستان!)

    در عکسی که از Alin Ciortea قرار دادید، آیا "یک وهم ترسناک" برای سورئال قلمداد کردن عکس کافیه؟

    ** البته به نظرم بهتره دیگر عکس ها در تاپیک های جدا مورد بحث قرار بگیرند.

    در مورد عکس اصلی تاپیک، نیم رخ

    تغییر از چهره ی فبلی به چهره ی جدید در این نوار حادث شده است.
    با حرفهای شما در خصوص تغییر چهره موافقم، خصوصا اینکه در نوار نازک، مدل مو کوچکتر از حالت قبل به نظر میاد، انگار در حال از بین رفتن هستش.
    ولی با این تفسیر، در مورد انعکاس عکس بر روی میز(؟) چه برداشتی دارید؟ در اینجا اثری از لایه نازک نیست، و همچنین بین تصویر پشت لیوان و انعکاس اون تفاوت وجود داره. همچنین به دلیل انعکاس، انگار انعکاس سوژه (و یا خود سوژه) به نقطه دیگه ای خیره شده
    Vahab_asefi تشکر می‌کند.
    Mehran Sheikholeslami

    طراحی وبسایت : Mehran-SH.IR
    گالری

  7. #37
    كاربر آشنا Vahab_asefi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    December 2011
    نوشته ها
    40
    تشکر شده
    196
    تشکر کرده
    78

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط mehran_sh_t نمایش پست ها
    آقای آصفی (و البته دیگر دوستان!)

    در عکسی که از Alin Ciortea قرار دادید، آیا "یک وهم ترسناک" برای سورئال قلمداد کردن عکس کافیه؟

    ** البته به نظرم بهتره دیگر عکس ها در تاپیک های جدا مورد بحث قرار بگیرند.

    در مورد عکس اصلی تاپیک، نیم رخ



    با حرفهای شما در خصوص تغییر چهره موافقم، خصوصا اینکه در نوار نازک، مدل مو کوچکتر از حالت قبل به نظر میاد، انگار در حال از بین رفتن هستش.
    ولی با این تفسیر، در مورد انعکاس عکس بر روی میز(؟) چه برداشتی دارید؟ در اینجا اثری از لایه نازک نیست، و همچنین بین تصویر پشت لیوان و انعکاس اون تفاوت وجود داره. همچنین به دلیل انعکاس، انگار انعکاس سوژه (و یا خود سوژه) به نقطه دیگه ای خیره شده

    در مورد مسئله ی اول: خیر؛ الزامی در کار نیست و تصادفاً این دو عکسی که مطرح کردم هر دو به نظر من وهمی ترسناک نهفته داشتند. در سوررئال شما با اوهامی از جنبه های گوناگون در کنار واقعیات، رو به رو هستید.
    با شما موافقم و مخصوصاً این عکس دوم را خیلی علاقه مندم که در تاپیکی جداگانه مورد بحث قرار دهیم. البته این یکی را نه تنها به لحاظ محتوا که از نظر بار فنی عکس نیز هم.
    در مورد بازتاب، قصد داشتم تا پس از بحث بیش تر در مورد بخش فوقانی عکس مطرح کنیم که ظاهراً عملی نیست؛ بنابراین بر طبق ایده ی خود پیش می روم:
    در صورتی که بخش بالایی عکس نمودی از سیر زمانی بشر قلمداد شود در این صورت انتهای لیوان و نقطه ی وصل شدن آن به بازتابش را (که تشعشعاتی هم در این نقطه داریم) می توان نقطه ی اتصال دو جهان ماده و معنا در نظر گرفت و به این ترتیب واضح است که بخش بازتاب در حقیقت راوی جهان معنوی و تحول آن است. می بینید که با این فرض، این جهان نیز به موازات گسترش جهان مادی، گسترش یافته است. البته منظور من از جهان معنا، مطلقاً بحث متافیزیکی نیست؛ بلکه تنها تحولات روحی بشر (دنیای درونی انسان) مورد نظر است.
    mehran_sh_t تشکر می‌کند.

  8. #38
    كاربر همراه mehran_sh_t آواتار ها
    تاریخ عضویت
    December 2010
    نوشته ها
    132
    تشکر شده
    638
    تشکر کرده
    481

    پیش فرض

    عکس دوم را خیلی علاقه مندم که در تاپیکی جداگانه مورد بحث قرار دهیم.
    بحث بیشتر بر روی اینگونه عکس ها، می تونه دانش افرادی مثل من رو در این زمینه (یا هر مکتب دیگری) در رابطه با عکس زیاد کنه.

    منتظر شروع از طرف شما هستم!
    Mehran Sheikholeslami

    طراحی وبسایت : Mehran-SH.IR
    گالری

صفحه 4 از 4 نخستنخست 1 2 3 4

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •