من 5-6 سال پیش یک متز 32 دست دوم خریدم که نه جعبه داشت و نه دفترچه راهنما و برای فهمیدن کاراییش نیاز به دفترچه راهنماش داشتم . به همین دلیل ایمیل زدم شرکت متز و جریان رو گفتم و بعد از دو روز اونها شماره و ایمیل آفومار رو به من دادند و گفتند که نمایندگی اونها در ایران این شرکت و باید این مورد رو با اونا در میان بگذارم .
کد:
Dear Sir,
In this matter we recommend to contacting our agent in your country
APHOMAR. The correct address of them you can read below www.metz.de and
agencies abroad.
Aphomar Co. Ltd.
No. 74 South Iranshahr Ave.
Tehran 11365-1167
Telephone: 0098-21-8324501-5
Fax: 0098-21-8325491
E-Mail: aphomar@tavana.net
Best regards
M e t z - W e r k e GmbH & Co KG
Technical Support
Lutz Goeschel
ولی من هرچی تلفن زدم یا مشغول بود و یا کسی جواب نمی داد و ایمیل هام هم برگشت می خورد و نوشته بود آدرس ایمیل اشتباه است.
منم دوباره موضوع رو با متز مطرح کردم
کد:
Betreff: manual need
> Nachricht: hi dear sir
> I have a second hand mecablitz 36ct3 without manual and I need it's
> manual.
> I have send some email too afoomar co in Iran & you too.
> but I don't recive any answer until now.
> pleas if you can send me a copy of it.
> thanks for your help.
و دیدم دو روز بعد جواب اومد که :
کد:
Dear Mr. Hosseini,
I remember there was an inquire coming from you some days ago and I've
send you the address of our agent Aphomar. But, meanwhile I have tried
to copy an instruction manual of your 36 CT-3 in English language.
Attached please find an, unfortunately bad, copy of it. I hope you can
use it. If you should have an other questions, do not hesitate to ask me
again.
Best regards
M e t z - W e r k e GmbH & Co KG
Technical Support
و یک فایل pdf که از روی کپی دفترچه اسکن شده بود هم برام فرستاده بودن و خوب بلاخره کارم راه افتاد و من هم کلی دعاشون کردم.
ولی اینجا جالبه که 2-3 هفته بعد دیدم پستچی اومد و برام دفترچه راهنمای اصلی رو هم آورد و من واقعا داشتم شاخ در می آوردم از این همه توجه به حقوق مشتری
آخه همون موقع یک آردی داشتم که یک ماه از گارانتیش مونده بود و وقتی برای گارانتی رفتم و در رفع 13 مورد مشکل رو کردم گفتن ساعت 3 بیا تحویل بگیر و وقتی رفتم با تعجب دیدم فقط دستک راهنما رو تعمیر کردن و وقتی جویای دلیلش شدم گفتن اگر بخواهیم بقیه نواقص رو رفع کنیم باید اجازه از تهران بگیریم که مراحل اداریش بیشتر از یک ماه طول میکشه و تا اون موقع ماشین از گارانتی خارج میشه.
به هر حال اینم از تفاوت ارایه خدمات یک شرکت خارجی به یک جنس از رده خارج دست دوم و یک شرکت داخلی یه یک جنس دارای گارانتی .