امیرخان سوکی...
خلاصه کلام اینه که فلاش باید بصورت مستقیم همیشه درست بزنه...
در وضعیتی که فلاش به سمت سقف شلیک میشه در منزل و فضاهای عادی باید همیشه درست بزنه...
این میشه یه فلاش متری درست...
اگر حسینقلیخانی شد؟ مشکل داره...
امیرخان سوکی...
خلاصه کلام اینه که فلاش باید بصورت مستقیم همیشه درست بزنه...
در وضعیتی که فلاش به سمت سقف شلیک میشه در منزل و فضاهای عادی باید همیشه درست بزنه...
این میشه یه فلاش متری درست...
اگر حسینقلیخانی شد؟ مشکل داره...
اون چیزی كه به ذهن من میرسه اینه :
در عكاسی با فلاش در محیط كاملا تاریك با دو عامل میشه نور رو كنترل كرد 1-دیافراگم 2- قدرت فلاش
در محیط روشن سرعت شاتر تاثیری در جذب نور فلاش نداره و فقط در جذب نور محیط موثر هست یعنی با سرعت شاتر 1/60 ثانیه دو برابر 1/125 ثانیه نور محیط جذب میشه و عكس پر نور تر و با رنگ طبیعی تری بنظر میاد
ولی اینها در مورد فلاش معمولی صادقه و در فلاشهای ttl وEttl متناسب با نور محیط باید قدرت فلاش بطور خودكار كم یا زیاد بشه كه در نهایت مجموع نورها اندازه ثابتی داشته باشه
حالا چرا این فلاش سیگما اینطوریه ..
مشكل یه جورایی از فلاش سیگماست و نه از فلاش متری دوربین کانن ، من عموما مشکل حادی با این فلاش ندارم ، توی رنجی مثل 17-55 کارش خوبه، گاهی چند استپ اختلاف نور داره ، در حالت مستقیم و بانس ، بیشترین مشکل زمانی شروع میشه که از 70 میلیمتر به بالا باهاش کار میکنم،
بابک یک چیزایی در زمینه فلاش سیگما و نیکون قرار داده بود که تفاوت فاحش دقت فلاش نیکون رو توضیح داده بود یپدا کنم حتما میذارم، اما مسئله اصلی برای انتخاب یک فلاش خوب توی برند کانن قیمت است ، من سیگما رو قبل از اینکه رییس شرکت سیگما به خواب سیگل بیاد و پیشنهاد قیمت بالاتر بده !! 170000 تومان خریدم و با توجه به قیمتش ازش راضی بودم در حالی که فلاش 430 حدود 270000 و فلاش 580 حدود 380000 اون موقع قیمت داشت و فلاش سیگما به لحاظ قدرت با 580 مقایسه شده بود اما به لحاظ دقت نورسنجی واضحه که خیلی گیج تره .
بالاخره بسیاری از تجارب رو آدم با داشتن یک وسیله بدست میاره ، تجاربی که شاید هیچوقت در فروم و لینک و تست و مقایسه بدست نیاد! مثلا موتور Hsm سیگما و Usm کانن: 10-20 و 10-22 هردو آلتراسونیک هستند اما کافیه به سرعت فوکوس مینیمم تا بی نهایت این دو لنز یکبار نگاه کنید ، جدای از مسایل دیگه سرعت کانن چیزی حدود 1.5 برابر سریع تره .
خوشبختانه نیکون فلاشهای بی نظیری داره با قیمتهای خوب که آدم رو از شر هرچی سیگماست خلاص میکنه.
سعید نقشبندی
سلام
من رفتم یك ورق كوچك نئون( اگر اشتباه نكنم ) خریدم از این پلاستیكهایی كه برای تابلوی مطبها و.... استفاده میشه
بعد با به اندازه فلاش بریدمش و با حرارت كجش كردم
نتیجه خیلی رضایتبخشه
این هم عكسش
کامیار
www.kampixel.com
CANON 40D-CANON 70-200 f4 L IS USM-SIGMA 17-70 --FLASH SIGMA DG 500 SUPER-LowePro Off Trail2-TRIPOD SLIK PRO 400DX-PANASONIC GS500
ضخامت ورقی که در عکس دیده میشود زیاد به نظر می رسد. شدت نور را بیش از حد کم نکرد؟
قيمت نيكون Sb600 اینقدر مناسب و قابل رقابت است كه خرید فلاشهای متفرقه را منتفی می كند.
کامیار
www.kampixel.com
CANON 40D-CANON 70-200 f4 L IS USM-SIGMA 17-70 --FLASH SIGMA DG 500 SUPER-LowePro Off Trail2-TRIPOD SLIK PRO 400DX-PANASONIC GS500
سلام.
اين ورق را به عنوان ديفيوزر استفاده مي كنيد؟
اگر براي ديفيوز كردن استفاده مي كنيد، فكر مي كنم اين ورق شما را به نتيجه مورد نظر نرساند. چون به علت سطح يكنواخت آن فقط نور را تلطيف مي كند و بيشتر مانند فيلتر عمل مي كند. ديفيوزر با بافت ريز و هرمي شكلي كه دارد (مانند بافت چراغ عقب اتومبيل) علاوه بر تلطيف نور، زاويه پرتوهاي نور را تغيير مي دهد و زاويه بازتري به آن مي دهد.
اگر كاربرد ديگري مد نظر داريد ممنون مي شوم بفرماييد.
بابك قبادي
Nikon D80 | Nikon 18-200 f/3.5-5.6 VR | Tokina 12-24 f/4 | Speedlight SB-800 | Remote ML-L3
Lowepro Toploader 70 AW | NG Medium Backpack | Manfrotto 190XPROB + 804RC2
به همراه فلاش SB-800 راهنمايي تصويري است كه به سادگي شيوه هاي مختلف نورپردازي با فلاش را توضيح مي دهد كه فكر مي كنم مي تواند مورد استفاده دوستان قرار گيرد (حتي اگر از فلاش هاي ديگر استفاده كنند). تصوير زير را هم براي توضيح تكميلي استفاده از ديفيوزر مي گذارم. اگر توضيح اضافي است ببخشيد.
لينك راهنماي مورد بحث:
[IMG]http://i21.*******.com/2epsg1w.gif[/IMG]کد:ftp://ftp.nikon-euro.com/Manuals/uNLgVuQcI/SB800_600_photo-En_01.pdf
بابك قبادي
Nikon D80 | Nikon 18-200 f/3.5-5.6 VR | Tokina 12-24 f/4 | Speedlight SB-800 | Remote ML-L3
Lowepro Toploader 70 AW | NG Medium Backpack | Manfrotto 190XPROB + 804RC2
ممنون كامیار جان
نتایج به نظرم جالب است.به غیر از زردی كه قابل اصلاح است.
اگر بر روی گونه و لب عروسك توجه كنید متوجه میشوید كه تا حدود زیادی شدت نور كم شده و لطیف تر است.
ما در گلخانه یك سری نایلون ها داریم كه نور را پراكنده میكند و باعث میوشد سایه برگ ها بر روی یكدیگر قرار نگیرند.
انشالله تست میكنم اگر جواب داد برای دوستان هم می آورم.
کاوه قبادیExposure.ir
I am a visual man. I watch, watch, watch. I understand things through my eyes. Henri Cartier-Bresson