پیشاپیش تشکر میکنم بابت توضیحات کامل حضرت عالی . من در مشهد از چندین عکاس به نام در این مورد سوال کردم که با کمال تعجب این امر و غیر ممکن میدونستندو هر از گاهی با نیشخند و تمسخر جوابگو بودنند . باز هم تشکر
پیشاپیش تشکر میکنم بابت توضیحات کامل حضرت عالی . من در مشهد از چندین عکاس به نام در این مورد سوال کردم که با کمال تعجب این امر و غیر ممکن میدونستندو هر از گاهی با نیشخند و تمسخر جوابگو بودنند . باز هم تشکر
فوتوسل برای قرار دادن فلاش در حالت slave بکار میره… به این معنی که به جای استفاده از رادیو تریگر یا کابل سینک برای هر فلاش، یکی از فلاش ها رو با فرمان دوربین (مثلا با کابل) تریگر کنیم و بقیه با دیدن نور اون تریگر بشن…
اینجا هم همین اتفاق می افته، منتها فلاش مستر HSS داره و سیستم HSS هم به این صورته که چند بار با فاصله زمانی خیلی کم شلیک میشه تا در مدتی که پردههای شاتر دارن از جلوی قسمت های مختلف سنسور عبور میکنند، نور وجود داشته باشه. البته این مساله مستلزم اینه که سرعت شارژ و تخلیه فلاش تا حد امکان کم باشه و در نتیجه باید قدرت فلاش از ماکزیمم کمتر در نظر گرفته بشه (فلاش های HSS خودشون این کار رو میکنند و برای فلاش های که به روش فوق میخواید با گول زدن HSSشون کنید باید با سعی و خطا مقدار بهینه برای نور مناسب و فاصل زمانی قابل قبول رو پیدا کنید.)
من با فلاشهای هاتشویی فقط امتحان کرده ام و جواب گرفته ام ... (یعنی ممکنه با ترفند دیگه ای هم بشه)
فوتوسل یا همون چشمی، زیر یک نیمکرهء شیشه ای به اندازهء مثلا نصف گیلاس، روی بدنهء هد (بالاتر از دکمه های پشت) دیده میشه:
product_detailed_image_30283_192.jpg
دوربین، معمولا به یکی از راه های زیر فلاشهای استودیوئی را وادار به تخلیه میکند:
۱. Wired: استفاده از کابل سینک، که یک سر آن به دوربین و سر دیگر آن به هد متصل میشود.
۲. Wireless رادیوئی: که بصورت امواج رادیویی است (استفاده از رادیوفلاش یا همان رادیو ترگیر) ...
۳. Wireless اپتیکال: که با تخلیهء فلاش روی دوربین یا هاتشویی باعث تحریک فوتوسل هد و تخلیه آن میشود.
در نوع Wired، یکی از فلاشها را به کابل متصل میکنیم و الباقی فلاشها را بواسطهء تحریک شدن فوتوسل شان توسط هد اولی، وادار به تخلیه میکنیم.
ویرایش توسط Ali Bayati : Wednesday 12 November 2014 در ساعت 20:30
اول اینکه فلاش بازهای قهاری تو مشهد داریم که اتفاقا نیکونی هستند. کافیه یک سری به تاپیک استروبیست بزنیدممنون از لطفتون . دوربین من nikon d800 هست . متاسفانه من اطلاعات کمی در این مورد دارم . میدونم وقت گیر هست پاسخ به این سوال اما میشه بفرمایید با این دوربین میشه به سرعتهای بالای شاتر رسید ؟ ممنون
دوم هم اینکه توضیحات لازم رو دادند فقط به نظر من بهترین راه استفاده از اسپید لایت همراه با رادیو تریگر و ست های مخصوص این کاره .مثلا پاکت ویزارد و یکی دو برند دیگه هم اخیرا چنین لوازمی تولید کرده اند. هرچند که کمی گران تمام می شود
وقتی بعلت نور زیاد روز سرعتی بالاتر از سرعت سینک فلاش لازمه و در مقابل فلاش جبرانی هم نیاز هست، چه باید کرد ؟
چه برای فلاش پاپ آپ و چه برای اسپید لایت ها...
ممنون
جغرافیای زندگی، دو چیز را تعیین می کند: یکی دین، دیگری سبک عکاسی!
اینستاگرام
درست متوجه مشکل نشدم ولی از های اسپید سینک میتوانید استفاده کنید. از فیلتر هم برای کم کردن سرعت شاتر در محدوده سینک میشود استفاده کرد.
ببخشید با آقای siosha خط رو خط شدم.
مهدی دانشپایه
http://500px.com/daneshpayeh
هر گونه انتقاد، پیشنهاد، ویرایش، ایراد، نق نق، غرغر و غیره کاملا آزاد است.
سلام خدمت همه دوستان
میشه لطفا یکی راهنمایی کنه منو
تریگر ۶۲۲ یانگنو خریدم ولی با بادی ۵۱۰۰ نمیتونم با سرعت بالاتر از ۲۰۰ سینکش کنم راه حلی داره یا باید بادی رو عوض کنم در ضمن خوده تریگر امکان سینک شدن تا ۸۰۰۰ رو داره
خیلییییییییییییی ممنون میشم جوابمو بدین
d5100+18-105 nikon+sb800+190xprob+804rc2