[QUOTE=Forum Manager]در مورد جهت نور:
http://www.akkasee.com/digitalcamera...ves/001223.php
و در مورد عکاسی پرتره:
http://www.akkasee.com/digitalcamera...ves/001340.php
متاسفانه عکسي نمي ياد .... لطفا شما هم ببينيد همين مشکل من رو داريد؟
[QUOTE=Forum Manager]در مورد جهت نور:
http://www.akkasee.com/digitalcamera...ves/001223.php
و در مورد عکاسی پرتره:
http://www.akkasee.com/digitalcamera...ves/001340.php
متاسفانه عکسي نمي ياد .... لطفا شما هم ببينيد همين مشکل من رو داريد؟
با تشکر از تذکر شما
مشکلی در انتقال تصاویر از فرمت قدیمی به جدید بود که رفع شد. اگر در جایی باز مشکلی بود لطفا اطلاع دهید.
با سلام
چگونگی استفاده از این تکنیک عکاسی با حداقل امکانات رو میخواستم ، یک توضیح مختصر بدید ممنون میشم .
با تشکر.
Saeid Taheri
Nikon D90 - 18-105mm
خیلی راحت با استفاده از یک لنز تله فتو و یک منبع نور.
مشکل همون منبع نوريشه...نوشته اصلی توسط حاجي آباديان
عذر میخوام در مودر تله فتو میشه توضیح بدید ؟
Saeid Taheri
Nikon D90 - 18-105mm
عکس اول رو که اصلا دوست ندارم... نور تیز داره و سایه های بی ربط....
اما عکس دوم... یه سافت باکس بزرگ(البته میتونه خیلی هم بزرگ نباشه؟ چون پرتره نزدیکه... ) و یه منبع نور دیگه هم برای لطیف کردن سایه ها...
ابزار نور دستتون باشه بازی باهاش میتونه مشکلات رو حل کنه....
زیاد مشکل نیس...
عكس اول يك پرتره با الگوي نور پردازي رامبراند است (يك نوع خاص short lighting كه در آن گونه ها هايلايت دارند) كه با يك چتر به سادگي قابل اجراست. نكته اينه كه fill نداره و شما در دنياي واقعي كمتر همچين كاري را مطلوب ميدانيد، مگر براي مقاصد آموزشي كه توصيه ميشود با يك نور كار كنيد. كار زيبايي است، اما چندان اجراي حرفه اي ندارد و شما با يك كم دقت ميتونيد از اين بهتر بگيريد.
توي استوديو اگه يادتون بره نور fill رو روشن كنيد، تموم عكسهاتون اينجوري ميشن!
اصولا اون مقدار از صورت كه از نيمرخ معلومه منو آزار ميده و تكليفش معلوم نيست كه نيمرخه يا سه رخ. البته ميدونيد كه توي عكاسي يك اصل وجود داره: هيچ چيز اصل و قاعده نيست. اما براي يك پرتره كه مثلا قرار بوده پوستر باشه رعايت اين مسايل مهمه.
اينقدر داشتن نور استوديويي رو سخت ندونيد : يك چتر ميخواد، 7-8 هزار چوق، يك پايه براي فلاش هاي معمولي كه جاي چتر داشته باشه اونم حدود 8، يك پايه براي كل اين تشكيلات (اونم 7-8 هزار تومان) و يك سيم سينك بلند و يك مبدل سينك 4-5 هزار توماني (اگه دوربينتون نداره) البته فلاشتون بايد كي قوي باشه GN20 يا بالاتر
عكس دومي رو بيشتر دوست دارم و اجراش بهتره و كنتراستش ملايم تر.
ویرایش توسط Amir Mohebi : Wednesday 8 June 2005 در ساعت 20:03
اينم يك مقاله مختصر راجع به نور پردازي استوديويي:
http://www.amirmohebi.persiangig.com...ghtingtech.pdf
اين يكي يه كم تخصصي تره:
www.lightingmagic.com
خیلی خیلی ممنون .
Saeid Taheri
Nikon D90 - 18-105mm