صفحه 6 از 70 نخستنخست ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 56 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 51 تا 60 , از مجموع 692
Like Tree1225تشکر

موضوع: نورپردازي استوديويي

  1. #51
    Moderator M.R.Shahbazi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2004
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    1,098
    تشکر شده
    630
    تشکر کرده
    298

    پیش فرض

    من فکر می کنم شما دو نور در عکسهایتان کم دارید. یکی نور بک لایت که پس زمینه را کمی روشن کند تا موها در تاریکی پشت سوژه محو نشود. این نور نباید زیاد قوی باشد و حداقل 2-3 استاپ باید کمتر از نور اصلی باشد و یکی یک نور نقطه ای از پشت روی موها (hair light) که آنهم یکی دو استاپ ضعیفتر از نور اصلی باشد، با این نور انعکاس نور زیبایی روی موها دیده می شود که به زیبایی کار کمک می کند. ضمنا باید با قرار دادن سافت باکس در محل مناسب کاری کنید که سایه تندی مانند آنچه در زیر چشم عکس دوم دیده می شود ایجاد نشود.
    همانطور که دوستان گفتند عکس اول نیز اوراکسپوز شده و گونه ها تخت شده اند.

  2. #52
    كاربر بسیار فعال A_Maddah آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2005
    محل سکونت
    بندرعباس -بندرلنگه
    نوشته ها
    1,452
    تشکر شده
    14310
    تشکر کرده
    13944

    Smile

    دوستان سلام
    از راهنمایی های شما دوستان کمال تشکر را دارم و سعی می کنم این نکات را در عکس هایم رعایت کنم
    اگر لطف کنید و واژه اوراکسپوز را برایم شرح دهید ممنون می شوم
    کوچک همه اسد
    M. Beyrami تشکر می‌کند.

  3. #53
    كاربر فعال Nader Kohansal آواتار ها
    تاریخ عضویت
    September 2004
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    635
    تشکر شده
    1280
    تشکر کرده
    2683

    پیش فرض

    آقا اوراکسپوز رو من بلدم... من بلتم ...!
    اور به معنای زیاد یا بالا و اکسپوز به معنی نوردهیست.
    در عکس اول شما نورسنجی به طور عمده روی بخش های تاریک تر انجام گرفته و قسمت های روشن تر مانند صورت بیش از حد نور دیده است، بنابراین سفیدی غیر عادی و نامناسب دارد.
    متضاد این کلمه آندراکسپوز است.
    Underexposure
    M. Beyrami تشکر می‌کند.

  4. #54
    كاربر همراه dppictuer آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2005
    نوشته ها
    248
    تشکر شده
    229
    تشکر کرده
    37

    پیش فرض

    سلام دوست خوبم .اولین اصل تو کار پرتره نورپردازی دقیق اقا ارش به محو شدن موها اشاره کرد منم اضافه مکنم که سوژه شما شدیدا به پسزمینه چسبیده در عکس اول انگار که شما توسط ابزار سطل رنگ فتوشاپ به پس زمینه رنگ پاشیدید که این اصلا خوب نیست در عکس دوم هم این مسئله به خوبی مشخصه.طبق تجربه این بنده حقیر اگر سوژه به مرکز لنز نگاه کن بهترین حالت خواهد بود دراین نوع از پرتره ها اما اگه منظور شما از گرفتن پرتره این باشه که بخواهی شغل و یا شخصیت سوژه رو به نمایش در اری باید از روش دیگه ای استفاده کنی در کل من با عکس اولت حال میکنم ولی با دومی نه خیلی کلیشه ایه.

  5. #55
    كاربر ويژه Amir Mohebi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    July 2004
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    2,436
    تشکر شده
    8698
    تشکر کرده
    8560

    پیش فرض

    با نظر دوستان در مورد نور براي موها يا بك گراند موافقم، شما ميبايست تجهيزات لازم براي اين كار را داشته باشيد، اما آيه نازل نشده كه حتما بايد از آن ها استفاده كنيد. گاه به قصد فقط و فقط مطرح شدن صورت ، از آن ها عمدا استفاده نمي كنيد. البته به شرطي كه آگاهانه و از روي تصميم باشد نه از كمبود وسايل! كلا عكس موفقي است. شما احساس تشويش و عدم اطمينان را با توجه به ژست و نگاه سوژه خوب به نمايش گذاشته ايد. اين عكس براي بودن در مجموعه شما بسيار خوب ميباشد، اما كمتر كسي است كه از ديدن اين حالات در پرتره خود لذت ببرد .

    اما عكس دوم چندين مشكل دارد: تاريك بودن چشمخانه eyesocket در چشم دور. اين مسئله به قدري مهم است كه حتي براي split lighting هم عكاسان با هر ترفندي كه شده چشم واقع در تاريكي را روشن ميكنند. مشكل بعدي رنگ تند و بيش از حد گرم پوست است كه براحتي قابل اصلاح است. مشكل عمده اين عكس اما تداخل سايه ها در اطراف چشم دور است كه از چيدمان غريب نور هاي شما حاصل شده.

    توجه كنيد كه نور fill شما قرار است شبيه سازي بازتاب هاي غير مستقيم نور خورشيد موجود در محيط يا همان ambient light باشد، اين نور تر جيحا از يك منبع برزگ كه تا حد ممكن به محور لنز نزديك ميباشد و هيچ سايه اي را ايجاد نميكند تشكيل شده است . اما نور اصلي شما - كه قرار است نور مستقيم خورشيد را شبيه سازي كند، ميتواند بوسيله شما و با انتخاب شما براي ايجاد سايه دلخواهتان جا به جا و در محل مناسب مستقر شود. اگر اين مسئله را رعايت كنيد، مشكل تداخل سايه ها را هيچ گاه نخواهيد داشت.
    ویرایش توسط Amir Mohebi : Wednesday 29 June 2005 در ساعت 23:35
    M. Beyrami تشکر می‌کند.
    امير علي محبي
    نورپردازی پرتره در استودیو | [instagram: amir_talkbylight]

  6. #56
    كاربر بسیار فعال A_Maddah آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2005
    محل سکونت
    بندرعباس -بندرلنگه
    نوشته ها
    1,452
    تشکر شده
    14310
    تشکر کرده
    13944

    Smile

    دوستان سلام
    من تمام صفحات این تاپیک را خوندم چیزای زیادی یاد گرفتم دست همتون درد نکنه اما امیر آقا یک نکته را بیان کرد که از دردهای عکاسی آتلیه است اون درد... لباسهای عروس وداماد است مزید بر اون درد از اون جایی که رنگ پوست اکثر مردم شهر ما (رودان از شهرهای بندرعباس ) تیره است و اکثر انها دوست دارند رنگ پوستشان خیلی روشن و سفید شود مشکل اراکسپوز بیشتر هویدا میشود از طرفی گرفتن یک عکس خوب با رنج واقعی خیلی مهم است .
    و هر عکاسی دوست دارد چنین عکسی بگیرد دو عکس فرستادم عکس شماره یک رنگ پوست بهتر است اما بعضی از تقاط پیراهن اوراکسپوژ شده تازه اگر نور بیشتر میشد رنگ بهتری از پوست ارائه می شد اما عکس شماره دو پیراهن خوب شده اما رنگ پوست نسبت به عکس یک تیره تر شده 0
    حال مشکل اول من : بنظر شما با استفاده از فیلتر gradual ND آیا می توان مشکل اراکسپوژ لباس را حل کرد آن هم در شرایطی که به رنک پوست و وضوح عکس لطمه نخورد
    مشکل دوم : عمل دوبل اکسپوژر را چگونه انجام میدهند
    مشکل سوم: آیا فیلتر gradual ND را می توان روی فوجی اس 602 سوار کرد اگر قیمت ان را میدانید لطفا بگید
    M. Beyrami تشکر می‌کند.

  7. #57
    كاربر بسیار فعال A_Maddah آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2005
    محل سکونت
    بندرعباس -بندرلنگه
    نوشته ها
    1,452
    تشکر شده
    14310
    تشکر کرده
    13944

    پیش فرض

    هیچ ویرایشی روی عکس صورت نگرفته
    تصاویر پیوست شده تصاویر پیوست شده
    • نوع فایل: jpg 1.jpg‏ (35.0 کیلو بایت, 410 بازدید)

  8. #58
    كاربر بسیار فعال A_Maddah آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2005
    محل سکونت
    بندرعباس -بندرلنگه
    نوشته ها
    1,452
    تشکر شده
    14310
    تشکر کرده
    13944

    پیش فرض

    عکس شماره 2
    تصاویر پیوست شده تصاویر پیوست شده
    • نوع فایل: jpg 2.jpg‏ (34.8 کیلو بایت, 398 بازدید)

  9. #59
    كاربر بسیار فعال A_Maddah آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2005
    محل سکونت
    بندرعباس -بندرلنگه
    نوشته ها
    1,452
    تشکر شده
    14310
    تشکر کرده
    13944

    Smile چگونگی رفع نوربازتابی زائد از روی چهره

    دوستان سلام
    می خواستم بدانم برای رفع مشکل نور اضافی در کتاره های صورت که در عکس ارسالی مشخص کرده ام چه باید بکنم البته فکر کنم در جایی گفته بودند فاصله پزژکتور یا فلاش تاثیر زیادی در برق زدگی در چهره دارد(15/1 تا 2 متر) اما من با جابجایی پرژکتورها چندان نتیجه نگرفتم بخصوص که الان هوا گرمتر شده و پوستها چربتر شده است راستی خودم هم در طول این یکسال متوجه شدم که نوع پوست در این بازتاب تاثیر زیادی دارد اما چه کنم که مردم شهر من بیشتر رنگ پوست تیره و براق هستند (اگه مردم بفهمند چی پشت سرشون نوشتم ضمن اینکه پیشم دیگه عکس نمی گیرن تازه از شهر بیرونم میکنن ) کوچک همه اسد
    تصاویر پیوست شده تصاویر پیوست شده
    • نوع فایل: jpg 2.jpg‏ (24.0 کیلو بایت, 407 بازدید)
    M. Beyrami تشکر می‌کند.

  10. #60
    كاربر ويژه Amir Mohebi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    July 2004
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    2,436
    تشکر شده
    8698
    تشکر کرده
    8560

    پیش فرض

    اسداله عزيز، جواب هردو سوال شما رو اينجا ميدم:

    1. گفته بوديم كه براي كم كردن حالت براقي پوست، ميبايست منبع نوري بزرگتري داشته باشيم تا بدينوسيله خاصيت specular نور رو كم كرده باشيم و نور را بيشتر ديفيوز كنيم، اين كار رو با نزديك تر كردن منبع نوري نيز ميتوان انجام داد، چرا كه با نزديك تر كردن منبع نوري ، اندازه آن نسبت به سوژه زياد ميشود و ما به دلخواه خود رسيده ايم. اما اين كار وقتي عملي است كه شما يك ديفيوزر، مثل سافت باكس يا چتر به منبع نوري خود متصل كرده باشيد ، و الا با عقب جلو بردن پروژكتور اتفاق چنداني نميفتد.

    در مورد عكس فوق، براي نداشتن آن بازتاب هاي مزاحم، كار هاي زير را ميتوانيد انجام دهيد:
    - فراموش نكنيد كه وقتي در يك محيط Highkey، يا روشن عكس ميگيريد، هميشه در معرض اينگونه بازتابها هستيد پس تا ميتوانيد سوژه را از بك گراند دور كنيد. اگر ميتوانيد ديوارهاي جانبي را تيره كنيد تا بازتاب كمتري داشته باشند.البته با يك رنگ يا پوشش خنثي (خاكستري يا مشكي)
    در ضمن روي وايت بالانس هم دقت كنيد اگر ميتوانيد، يك فيلتر Skylight اضافه كنيد تا اگر بازتاب يووي اضافي هست جذب كند.

    و اما در مورد استفاده فيلتر ND گراجوال در استوديو، اسداله جان، اگر به شكل اين فيلتر، كه هم من هم بهتاش يك بار گذاشته ايم دقت كنيد ميبينيد كه صحنه را به تدريج به دو قسمت تيره ور وشن تقسيم ميكنه، و براي آسمان و زمين بيشتر استفاده ميشه تا چيز ديگه و استفاده اش در استوديو و به صورت موضعي اصلا عملي نيست. در مورد دوبل اكسپوژر هم همينطور، براي سوژه هاي ساكن استفاده ميشه، (مگه اينكه سوژه هاتو موميايي كني).

    اما اگه عكسي برات مهمه و ميخواي همه چيز خوب در بياد:

    - ميتوني از Bracketing استفاده كني، اينجوري هميشه يك نقطه شروع خوب خواهي داشت.
    - ميتوني RAW بگيري (نميدونم دوربينت ساپورت ميكنه يا نه)
    به هر حال اگه RAW بگيري يا نگيري، ميتوني توي فتوشاپ هزار جور كار كني ، مثلا اگه پيرهن سوژه ات اوور اكسپوز شده (به شرطي كه جزييات از دست نرفته باشه) يك لايه جديد درست كني و پيرهن رو روش درست كني ، بعد يك ماسك سياه روي اين لايه بذاري و كم كم با يك براش با اپاسيتي خيلي كم پيرهنو تصحيح كني ، يعني خيلي با ملايمت لايه تصحيح شده رو نمايان كني))


    از نعماي عزيز كه طبق معمول زحمت ميكشند و اين دو پست را به جاي خودش منتقل ميكنند، نهايت تشكر رو دارم .

    http://www.amirmohebi.persiangig.com...of%20Color.pdf
    فایل های پیوست شده فایل های پیوست شده
    • نوع فایل: zip nov.zip‏ (5.7 کیلو بایت, 137 بازدید)
    ویرایش توسط Amir Mohebi : Thursday 7 July 2005 در ساعت 19:55
    M. Beyrami تشکر می‌کند.
    امير علي محبي
    نورپردازی پرتره در استودیو | [instagram: amir_talkbylight]

صفحه 6 از 70 نخستنخست ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 56 ... آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •