صفحه 53 از 70 نخستنخست ... 3 43 49 50 51 52 53 54 55 56 57 63 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 521 تا 530 , از مجموع 692
Like Tree1225تشکر

موضوع: نورپردازي استوديويي

  1. #521
    كاربر فعال hossein137 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    August 2012
    محل سکونت
    Esfahan
    نوشته ها
    687
    تشکر شده
    4978
    تشکر کرده
    8205

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط danesh نمایش پست ها
    الان يه عده صداشون در مياد كه نميشه ولي من سالهاست با لامپ كم مصرف عكاسي مي كنم.نور پردازي هم نمونه خواستي بگو آدرس بدم ببيني.
    در ضمن يك لنز 70 تا 130 باشه براي عكسها نيم تنه و پرتره بهتره
    سلام
    ممنون
    اون آدرسی که میگید در اصفهانه؟اگر لطف کنید و بگید ممنون میشم
    اون لنز 70 تا 130 که میگید با محاسبه ی سایز سنسور aps-c دوربین من گفتید؟ چون من خیلی جاها دیدم که این لنز رو برای ابتدای کار تایید میکنند.کار زیاد حرفه ای نمیخوام انجام بدم.فعلا" تمرینه.جدا از اون به علت بی پولی مفرط زیاد نمیتونم هزینه کنم

    نقل قول نوشته اصلی توسط ATANLOULOU نمایش پست ها
    سلام
    اميدوارم موفق باشيد
    اگر واقعاً ميخواهيد به سراغ نور مصنوعی در استوديو بريد خريدن فلاش 430 اصلاً راهكار مناسبی برای شما نيست و بازه عملكرد زيادی براتون بوجود نمياره.
    با همون هزينه ای كه برای خريد فلاش 430 بايد صرف كنيد ميتونيد يك كيت فلاش بخريد كه آزادی عمل بسيار زيادتری بهتون ميده و ديگه عملاً طی مدتی كه داريد كسب تجربه ميكنيد نيازی به تهيه آيتمهای خاص ديگه ای نخواهيد داشت حتی همون پروژكتورهايی كه داريد بهشون فكر ميكنيد !
    كيت های فلاش همگی شامل 3 شاخه فلاش ميشن + پايه ها + كيف + سافت باكس + چتر + آيتمهای ديگه ! كه كيت به كيت فرق ميكنه اما معمولاً سايز سافت باكس متغير هست و شيدر و اسنوت و فيلتر و اينجور چيزا . . .
    بسته به قدرت فلاشها و كيفيت اونها هم قيمتها متغير هستش ضمن اينكه از 150 - 160 ژول كيت هست تا 200 و 250.
    سايز اتاق هم برای شروع با اون لنز بد نيست و اگر صرفاً به همون اتاق فكر ميكنيد هم همون 150 60 ژول كارتون رو كامل راه ميندازه.
    سلام
    اول این که ممنون بابت وقتی که گذاشتید
    راستش من یه ویدئوی نورپردازی از شرکت نیکون دیدم که با استفاده از یک شاخه فلاش و نور غیر مستقیم عکس های خوبی میگرفت.رو همین حساب گفتم.جدا از اون ممکنه برای بیرون هم بخوام.
    منتها کیت های فلاشی که من دیدم همه قیمت های بالایی داشتند و اکثرا" 200 ژول بودند.و دارای 2 یا سه شاخه.
    میتونید این کیت هایی رو که میگد چند مدل نام ببرید؟
    چون پروژکتورهایی رو که میگم هر کدوم حدودا" 100 تومن هزینه اش هست.که حتی میتونم سه پایه رو براش خودم بسازم.سافت باکس رو هم حتی فعلا"(چون همون طور که گفتم کار حرفه ای نمیخوام) میتونم خودم بسازم.و حتی نور پروژکتورها رو تنظیم کنم.
    با این حال باز هم به نظرتون کیت های فلاش بهتره؟
    و این که اگر اون 430ex رو بخرم و بخوام بیرون هم ازش استفاده کنم تو خود اتاق کاربردش به حدی هست که براش هزینه کنم؟
    چون فعلا" ممکنه کارم به صورت تستی باشه و حتی نخوام این کار رو ادامه بدم میخوام زیاد هزینه نکنم.
    ممنون میشم اگر جواب بدید
    پ.ن: عکاسی تو محله ی ما از یک شاخه فلاش استفاده میکنه.که تریگر هست با سافت باکس و حدودا" سایز سافت باکسش هم 60*60 هست.جدا از این یه پروژکتور با نور زرد داره که به یه چتر تابیده میشه.این دو تا با زاویه به سوزه میتابه و جدا از این ها فلاش سر خود دوربین هم هست که هم برای نور هست و هم برای تریگر فلاش.
    دوربینش هم d90 با یه لنز 18-136 هست.با این حال باز هم از نظر نوری عکس هاش خوب میشه.جدا از این که کارش حرفه ای نیست و فقط پرسنلی میگیره.و به خاطر درست نگذاشتنشون سایه روی سوژه میتابه.منتها باز هم با این حال نتیجه بد نمیشه.
    CACTUS.HOSSEIN=INSTAGRAM

    CANON M5 + 15-45 / 50MM F1.8 STM / Yongnuo 600ex-rt*2 / Yongnuo YN-E3-RT

  2. #522
    كاربر آشنا danesh آواتار ها
    تاریخ عضویت
    September 2011
    نوشته ها
    92
    تشکر شده
    77
    تشکر کرده
    113

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط hossein137 نمایش پست ها
    سلام
    ممنون
    اون آدرسی که میگید در اصفهانه؟اگر لطف کنید و بگید ممنون میشم
    اون لنز 70 تا 130 که میگید با محاسبه ی سایز سنسور aps-c دوربین من گفتید؟ چون من خیلی جاها دیدم که این لنز رو برای ابتدای کار تایید میکنند.کار زیاد حرفه ای نمیخوام انجام بدم.فعلا" تمرینه.جدا از اون به علت بی پولی مفرط زیاد نمیتونم هزینه کنم



    سلام
    اول این که ممنون بابت وقتی که گذاشتید
    راستش من یه ویدئوی نورپردازی از شرکت نیکون دیدم که با استفاده از یک شاخه فلاش و نور غیر مستقیم عکس های خوبی میگرفت.رو همین حساب گفتم.جدا از اون ممکنه برای بیرون هم بخوام.
    منتها کیت های فلاشی که من دیدم همه قیمت های بالایی داشتند و اکثرا" 200 ژول بودند.و دارای 2 یا سه شاخه.
    میتونید این کیت هایی رو که میگد چند مدل نام ببرید؟
    چون پروژکتورهایی رو که میگم هر کدوم حدودا" 100 تومن هزینه اش هست.که حتی میتونم سه پایه رو براش خودم بسازم.سافت باکس رو هم حتی فعلا"(چون همون طور که گفتم کار حرفه ای نمیخوام) میتونم خودم بسازم.و حتی نور پروژکتورها رو تنظیم کنم.
    با این حال باز هم به نظرتون کیت های فلاش بهتره؟
    و این که اگر اون 430ex رو بخرم و بخوام بیرون هم ازش استفاده کنم تو خود اتاق کاربردش به حدی هست که براش هزینه کنم؟
    چون فعلا" ممکنه کارم به صورت تستی باشه و حتی نخوام این کار رو ادامه بدم میخوام زیاد هزینه نکنم.
    ممنون میشم اگر جواب بدید
    پ.ن: عکاسی تو محله ی ما از یک شاخه فلاش استفاده میکنه.که تریگر هست با سافت باکس و حدودا" سایز سافت باکسش هم 60*60 هست.جدا از این یه پروژکتور با نور زرد داره که به یه چتر تابیده میشه.این دو تا با زاویه به سوزه میتابه و جدا از این ها فلاش سر خود دوربین هم هست که هم برای نور هست و هم برای تریگر فلاش.
    دوربینش هم d90 با یه لنز 18-136 هست.با این حال باز هم از نظر نوری عکس هاش خوب میشه.جدا از این که کارش حرفه ای نیست و فقط پرسنلی میگیره.و به خاطر درست نگذاشتنشون سایه روی سوژه میتابه.منتها باز هم با این حال نتیجه بد نمیشه.
    سلام منظور از آدرس آدرس url بود http://www.yphc.ir/index.php/club/ho...4#photoid=8714 مثلا اين

    لنز فعليت هم براي شروع خوبه اون لنز رو براي كامل شدن ست گفتم
    hossein137 تشکر می‌کند.

  3. #523
    كاربر جديد
    تاریخ عضویت
    June 2010
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    21
    تشکر شده
    52
    تشکر کرده
    1

    پیش فرض

    سلام
    خودم هم عكاسی با تك شاخه نور رو به شدت بهش علاقه مندم و شما هم ميتونيد با همون يك شاخه 430 كلی عكس بيرون و داخل همون اتاق بگيريد و بحثی نيست ضمن اينكه از TTL و مودهای اتوماتيك هم ميتونيد بخوبی استفاده كنيد و حتی فلاش رو ببنديد رو دوربين !
    اما
    وقتی بخوايد كارهای ديگه بكنيد و يا از سايه ها كم بكنيد و ... ديگه دست و بالتون خيلی‌ بسته ميشه و حتی مدلينگ لايت هم برای تصور شرايط نداريد !
    ضمن اينكه بحث قيمت هم يك عامل بسيار تاثيرگذار در مورد شما محسوب ميشه فكر ميكنم و الان بايد حدود 1 ميليون تومان برای خريد 430 صرف كنيد كه با همين پول ميشه كيتهای خوب و قابل قبولی گرفت با توجه به اينكه بعد از خريد 430 شما به كلی تجهيزات جانبی برای Off Camera كردن فلاش و Modify‌ كردن نور احتياج خواهيد داشت كه باز هم هزينه شما رو افزايش ميده كه با همون پول ميتونيد امكانات مبسوط تری رو تو كيتها بدست بياريد.
    .
    http://image.made-in-china.com/2f0j0...-Flash-Kit.jpg
    .
    http://www.owens-originals.com/SMITH...obes/fl270.jpg
    .
    رنج 70 تا 130 هم كه فرمودن بهترين رنج برای پرتره هستش منتها بدون در نظر گرفتن كراپ سنسور شما ، شما با همون لنز خودتون و از محدوده حدوداً 55 تا 85 اش ميتونيد به نتايج خوبی تو همين رنج برسيد.
    danesh و hossein137 تشکر می‌کنند.

  4. #524
    كاربر فعال hossein137 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    August 2012
    محل سکونت
    Esfahan
    نوشته ها
    687
    تشکر شده
    4978
    تشکر کرده
    8205

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط danesh نمایش پست ها
    سلام منظور از آدرس آدرس url بود پرتره مثلا اين

    لنز فعليت هم براي شروع خوبه اون لنز رو براي كامل شدن ست گفتم
    لول.من فکر کردم منظورتون آدرس فیزیکی هست
    از وقتی که گذاشتید ممنونم.با توجه به عکس هایی که دیدم کارهای نسبتا" خوبی بودند

    نقل قول نوشته اصلی توسط ATANLOULOU نمایش پست ها
    سلام
    خودم هم عكاسی با تك شاخه نور رو به شدت بهش علاقه مندم و شما هم ميتونيد با همون يك شاخه 430 كلی عكس بيرون و داخل همون اتاق بگيريد و بحثی نيست ضمن اينكه از TTL و مودهای اتوماتيك هم ميتونيد بخوبی استفاده كنيد و حتی فلاش رو ببنديد رو دوربين !
    اما
    وقتی بخوايد كارهای ديگه بكنيد و يا از سايه ها كم بكنيد و ... ديگه دست و بالتون خيلی‌ بسته ميشه و حتی مدلينگ لايت هم برای تصور شرايط نداريد !
    ضمن اينكه بحث قيمت هم يك عامل بسيار تاثيرگذار در مورد شما محسوب ميشه فكر ميكنم و الان بايد حدود 1 ميليون تومان برای خريد 430 صرف كنيد كه با همين پول ميشه كيتهای خوب و قابل قبولی گرفت با توجه به اينكه بعد از خريد 430 شما به كلی تجهيزات جانبی برای Off Camera كردن فلاش و Modify‌ كردن نور احتياج خواهيد داشت كه باز هم هزينه شما رو افزايش ميده كه با همون پول ميتونيد امكانات مبسوط تری رو تو كيتها بدست بياريد.
    .
    http://image.made-in-china.com/2f0j0...-Flash-Kit.jpg
    .
    http://www.owens-originals.com/SMITH...obes/fl270.jpg
    .
    رنج 70 تا 130 هم كه فرمودن بهترين رنج برای پرتره هستش منتها بدون در نظر گرفتن كراپ سنسور شما ، شما با همون لنز خودتون و از محدوده حدوداً 55 تا 85 اش ميتونيد به نتايج خوبی تو همين رنج برسيد.
    .
    قیمت 430ex الان حدود 900 هست که خوب به هر حال من قصد خرید دست دوم رو داشتم.خیلی قبل از این تو فکر خریدنش بودم اما متاسفانه یه مشکلاتی پیش اومد
    میتونید آدرس فروشگاه اینترنتی یا حضوری ای رو بهم معرفی کنید که کیت هاشون در حدود همین قیمت باشند؟البته فکر کنم این کار خلاف قوانین فروم هست و زحمتم برای شما بیشتر میشه اگر بهم پی ام کنید.
    ممنونم از وقتی که گذاشتید
    CACTUS.HOSSEIN=INSTAGRAM

    CANON M5 + 15-45 / 50MM F1.8 STM / Yongnuo 600ex-rt*2 / Yongnuo YN-E3-RT

  5. #525
    كاربر فعال hossein137 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    August 2012
    محل سکونت
    Esfahan
    نوشته ها
    687
    تشکر شده
    4978
    تشکر کرده
    8205

    پیش فرض

    درود
    بالاخره فلاش های استودیویی رو خریدم.یک کیت سه شاخه ی 160 ژول
    اما حالا برام سوالی پیش اومده
    ممکنه در مورد نورپردازی پروانه ای برای پرتره توضیحاتی بدید؟ یا عکسی که بفهمم چطور باید نورپردازی کنم.اگر امکانش هست فاصله ی حدودی و زاویه فلاش ها را نسبت به سوژه (اگر تنها کادر روی صورت بسته شده باشد) هم بیان کنید ممنون میشم
    و یک سوال دیگر:
    تا جایی که فهمیدم نور حاصل از چتر برای نور فیل و یا اصلی به کار میره.در کل میخواستم بدونم جای چتر کجا باید باشه تا هم سایه ها خراب نشه و هم بیش از حد نباشه.
    و این که چتر من هر دو کاملا" سفیده.بهتر نیست از چتری استفاده کنم که پشتش مشکی باشه؟ چون عملا" برای من نور پشت چتر کاربردی نداره.فکر کنم اگر پشت مشکی باشه شدت نور هم بیشتر میشه.درسته؟
    ممنون
    CACTUS.HOSSEIN=INSTAGRAM

    CANON M5 + 15-45 / 50MM F1.8 STM / Yongnuo 600ex-rt*2 / Yongnuo YN-E3-RT

  6. #526
    كاربر همراه S_Neyshaburi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    July 2011
    محل سکونت
    نیشابور
    نوشته ها
    406
    تشکر شده
    1047
    تشکر کرده
    1352

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط hossein137 نمایش پست ها
    درود
    بالاخره فلاش های استودیویی رو خریدم.یک کیت سه شاخه ی 160 ژول
    اما حالا برام سوالی پیش اومده
    ممکنه در مورد نورپردازی پروانه ای برای پرتره توضیحاتی بدید؟ یا عکسی که بفهمم چطور باید نورپردازی کنم.اگر امکانش هست فاصله ی حدودی و زاویه فلاش ها را نسبت به سوژه (اگر تنها کادر روی صورت بسته شده باشد) هم بیان کنید ممنون میشم
    و یک سوال دیگر:
    تا جایی که فهمیدم نور حاصل از چتر برای نور فیل و یا اصلی به کار میره.در کل میخواستم بدونم جای چتر کجا باید باشه تا هم سایه ها خراب نشه و هم بیش از حد نباشه.
    و این که چتر من هر دو کاملا" سفیده.بهتر نیست از چتری استفاده کنم که پشتش مشکی باشه؟ چون عملا" برای من نور پشت چتر کاربردی نداره.فکر کنم اگر پشت مشکی باشه شدت نور هم بیشتر میشه.درسته؟
    ممنون
    با سلام

    مبارکتون باشه
    در نورپردازی پروانه ای منشا نور اصلی در ساعت 12 قرار میگره و زاویه ( مثلا نور روبروی صورت صفر درجه) به اندازه ای باید تنظیم بشه که سایه بینی شبیه پروانه میشه (حدود 80 تا 85 درجه) البته فک نکنم با چترهای سفید (دیفیوزر) بشه اینکار رو انجام داد بدلیلی که نور رو پخش میکنه و با بیوتی دیش بهمراه زنبوری میشه نتیجه خیلی بهتری گرفت

    معمولا از چترهای سفید برای نور fill استفاده میشه و از چترهای رفلکتور (پشت مشکی و داخل نقره ای و طلایی) برای نور اصلی استفاده میشه
    البته بهتر اینه که بجای استفاده از چترهای سفید بعنوان fill یا پر کننده از سافت باکس استفاده شود مخصوصا در عکاسهای پرتره با کننتراست بالا
    سایتهای هستن که نور پردازی های مختلف، نحوه جیدمان و ... رو با مثال به تصویر میکشه
    در همین سایت هم تاپیکی بود که در مورد مودهای مختلف و نحوه چیدمان نورها رو شرح داده بود
    ویرایش توسط S_Neyshaburi : Wednesday 30 January 2013 در ساعت 20:45
    saeed2vfx و hossein137 تشکر می‌کنند.

  7. #527
    كاربر فعال hossein137 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    August 2012
    محل سکونت
    Esfahan
    نوشته ها
    687
    تشکر شده
    4978
    تشکر کرده
    8205

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط S_Neyshaburi نمایش پست ها
    با سلام

    مبارکتون باشه
    در نورپردازی پروانه ای منشا نور اصلی در ساعت 12 قرار میگره و زاویه ( مثلا نور روبروی صورت صفر درجه) به اندازه ای باید تنظیم بشه که سایه بینی شبیه پروانه میشه (حدود 80 تا 85 درجه) البته فک نکنم با چترهای سفید (دیفیوزر) بشه اینکار رو انجام داد بدلیلی که نور رو پخش میکنه و با بیوتی دیش بهمراه زنبوری میشه نتیجه خیلی بهتری گرفت

    معمولا از چترهای سفید برای نور fill استفاده میشه و از چترهای رفلکتور (پشت مشکی و داخل نقره ای و طلایی) برای نور اصلی استفاده میشه
    البته بهتر اینه که بجای استفاده از چترهای سفید بعنوان fill یا پر کننده از سافت باکس استفاده شود مخصوصا در عکاسهای پرتره با کننتراست بالا
    سایتهای هستن که نور پردازی های مختلف، نحوه جیدمان و ... رو با مثال به تصویر میکشه


    در همین سایت هم تاپیکی بود که در مورد مودهای مختلف و نحوه چیدمان نورها رو شرح داده بود

    سلام
    بابت معرفی سایت و توضیحاتتون ممنون.
    فقط در مورد اون سایت یک سوال داشتم.و این که نوع نورپردازی ای که برای هر عکس مشخص میشه واقعا" به همین شکل هست؟ یعنی به غیر از فلاش هایی که تو تصویر نمونه نورپردازی هست.فلاش دیگری هم استفاده میشه که نامی ازش برده نشه؟
    و این که به نظر شما چترهای رفلکتور با رنگ داخل نقره ای کاربردی بیشتری داره یا طلایی؟
    یا این که بی خیال تهیه ی چتر رفلکتور بشم و یک سافت باکس دیگه بخرم؟چون الان یک سافت باکس 40*60 روی کیت هست
    CACTUS.HOSSEIN=INSTAGRAM

    CANON M5 + 15-45 / 50MM F1.8 STM / Yongnuo 600ex-rt*2 / Yongnuo YN-E3-RT

  8. #528
    كاربر همراه S_Neyshaburi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    July 2011
    محل سکونت
    نیشابور
    نوشته ها
    406
    تشکر شده
    1047
    تشکر کرده
    1352

    پیش فرض

    سلام
    بابت معرفی سایت و توضیحاتتون ممنون.
    فقط در مورد اون سایت یک سوال داشتم.و این که نوع نورپردازی ای که برای هر عکس مشخص میشه واقعا" به همین شکل هست؟ یعنی به غیر از فلاش هایی که تو تصویر نمونه نورپردازی هست.فلاش دیگری هم استفاده میشه که نامی ازش برده نشه؟
    و این که به نظر شما چترهای رفلکتور با رنگ داخل نقره ای کاربردی بیشتری داره یا طلایی؟
    یا این که بی خیال تهیه ی چتر رفلکتور بشم و یک سافت باکس دیگه بخرم؟چون الان یک سافت باکس 40*60 روی کیت هست

    شکلی که برای چیدمان گذاشته شده بصورت دستی ساخته شده و 100% درست نیست اما شکل و طرح کلی دستتون میاد
    در زیر شکل توضیحاتی داده شده که نام وسایل مورد استفاده رو نام برده که اون رو هم مدنظر داشته باشید
    ولی اکثرا در مورد قدرت و فاصله از سوژه چیزی رو ذکر نکرده که با تمرین کاملا بهش مسلط میشید
    اصولا چترهای داخل طلایی برای گرم تر کردن رنگ سوژه مورد استفاده قرار میگیره
    که در چترهای نقره ای با روشن کردن لامپ مدلینگ رشته ای نتیجه همسان داره
    چتر رفلکتور لازم میشه و با یک عدد سافت باکس کارتون راه میوفته
    یک عدد بیوتی دیش هم لازم میشه که خودتون میتونید درست کنید در دو سایز حدود 50 و 25 سانت
    رفلکتور نقره، طلایی، سفید و دیفیوزر سفید و چند تا آنتی رفلکتور مشکی هم لازمتون میشه که راحت میتونید درست کنید
    hossein137 تشکر می‌کند.

  9. #529
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    October 2012
    نوشته ها
    267
    تشکر شده
    359
    تشکر کرده
    208

    پیش فرض

    سلام دوستان
    در عکاسی از دو نفر مثل عروس و داماد چیدمان فلاش سافت باکس و چتر به چه صورت باید باشه؟

  10. #530
    كاربر همراه S_Neyshaburi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    July 2011
    محل سکونت
    نیشابور
    نوشته ها
    406
    تشکر شده
    1047
    تشکر کرده
    1352

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط saman.shayeste نمایش پست ها
    سلام دوستان
    در عکاسی از دو نفر مثل عروس و داماد چیدمان فلاش سافت باکس و چتر به چه صورت باید باشه؟
    با سلام

    دوست عزیز سوالتان خیلی کلی است!

    یک مورد:
    سافت باکس روبرو و برای پر کردن سایه ها و چتر هم در سمت راست یا چپ
    ویرایش توسط S_Neyshaburi : Wednesday 27 February 2013 در ساعت 23:57
    Dariush Chegini و saman.shayeste تشکر می‌کنند.

صفحه 53 از 70 نخستنخست ... 3 43 49 50 51 52 53 54 55 56 57 63 ... آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •