صفحه 18 از 37 نخستنخست ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 171 تا 180 , از مجموع 362
Like Tree1205تشکر

موضوع: عكس هاي ويرايش شده

  1. #171
    كاربر بسیار فعال Amir Tavakoli آواتار ها
    تاریخ عضویت
    March 2007
    محل سکونت
    Shiraz
    نوشته ها
    1,143
    تشکر شده
    7042
    تشکر کرده
    7229

    پیش فرض پاسخ: عكس هاي ويرايش شده

    سلام
    شاید وقتی در جنگل یا محیط سرسبزی از درختان عکس میگیریم ، وجود خورشید در بالای درختان و تشعشع آن که از بین شاخ و برگها عبور میکند صحنه زیبایی رو بوجود نیاره!!!!
    اگه به عکس زیر نگاه کنید بهتر متوجه منظورم میشید:

    [IMG]http://i30.*******.com/2je5v7o.jpg[/IMG]




    خوب برای رفع این مشکل میشه اون قسمتهای نورانی بین شاخ و برگها رو به تشعشعهای زیبایی تبدیل کرد.

    عکس را در فتوشاپ باز کنید و به منوی Channels برید. channesl آبی (blue) را انتخاب کنید.


    [IMG]http://i31.*******.com/ou7eix.jpg[/IMG]


    کلیدهای CTRL+A را فشار دهید یا اینکه در منوی select ، گزینه ALL را فشار دهید.
    سپس کلید CTRL+C را فشار دهید تا اطلاعات موجود در channel آبی در حافظه ذخیره شود.
    سپس به منوی لایه ها رفته و لایه جدیدی را ایجاد کرده و کلید CTRL+V را فشار دهید تا اطلاعات موجود در channel آبی که شما در حافظه کپی کرده اید ؛ در این لایه جدید قرار گیرد.


    [IMG]http://i25.*******.com/2j3ryxf.jpg[/IMG]


    اکنون جدول لایه های شما بصورت زیر درمی آید:


    [IMG]http://i25.*******.com/2lsinue.jpg[/IMG]



    سپس توسط ابزار levels مطابق عکس زیر عمل کنید تا نورهای بین درختان به رنگ سفید و بقیه تصویر برنگ سیاه در آید.


    [IMG]http://i32.*******.com/e87knq.jpg[/IMG]


    سپس به منوی SELECT رفته و ابزار COLOR RANGE را انتخاب کنید. توسط قطره چکان رنگ سفید موجود در عکس را انتخاب کرده و در لایه جدیدی کپی کنید.
    سپس به منوی فیلتر رفته و در قسمت BLUR از ابزار RADIAL BLUR را انتخاب کنید.
    سپس مطابق تصویر زیر عمل کنید:


    [IMG]http://i25.*******.com/28s60xi.jpg[/IMG]
    ویرایش توسط Amir Tavakoli : Saturday 29 March 2008 در ساعت 15:25
    Amir Mohebi، yasin-m، Ahmad Reza و 5 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  2. #172
    كاربر بسیار فعال Amir Tavakoli آواتار ها
    تاریخ عضویت
    March 2007
    محل سکونت
    Shiraz
    نوشته ها
    1,143
    تشکر شده
    7042
    تشکر کرده
    7229

    پیش فرض پاسخ: عكس هاي ويرايش شده

    خوب نهار حاضره :::big grin::: یعنی اینکه عکس شما حاضره.
    با کمی دستکاری level ها و کمی هم شارپ کردن تصویر و انجام مراحل بالا ، عکس زیر بدست اومد:

    [IMG]http://i26.*******.com/2s76o2g.jpg[/IMG]
    Delbaz، shahin79، shabab و 1 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  3. #173
    كاربر بسیار فعال Amir Tavakoli آواتار ها
    تاریخ عضویت
    March 2007
    محل سکونت
    Shiraz
    نوشته ها
    1,143
    تشکر شده
    7042
    تشکر کرده
    7229

    پیش فرض پاسخ: عكس هاي ويرايش شده

    یكی از افكتهایی كه بعضی مواقع میتونه خیلی بدردبخور باشه ، ایجاد تصویر در عینک هست.
    بعنوان مثال چندتن از دوستاتون کنار هم وایسادن و منتظرن که شما ازشون عکس بگیرید و همشون هم عینک آفتابی به چشم دارن :cool:
    ودر عینکها انعکاس تصویر شما در حالیکه دوربینتون در جلوی صورتتون هست بوضوح مشخصه. ویا انعکاس صحنه ای که به زیبایی عکس شما لطمه میزنه.

    شما میتونید از تکه ای از منظره موجود در عکس یا تصویر دیگری استفاده کنید و انعکاس موجود در عینک آفتابی دوستانتون رو اصلاح کنید.
    یا اینکه حتی میتونید عکس جدیدی بدست بیارید.

    بعنوان مثال:

    [IMG]http://i27.*******.com/rsx6xu.jpg[/IMG]


    عکس بالا از ادغام دو عکس زیر درست شده:

    [IMG]http://i31.*******.com/1ig555.jpg[/IMG]

    [IMG]http://i29.*******.com/15oypp0.jpg[/IMG]
    A_Maddah، Delbaz، bf  و 3 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  4. #174
    كاربر بسیار فعال
    تاریخ عضویت
    August 2005
    محل سکونت
    مقام اصلی ماگوشه خراباتست-خداش خیردهادآنکه این عمارت ک
    نوشته ها
    1,125
    تشکر شده
    9804
    تشکر کرده
    1927

    پیش فرض پاسخ: عكس هاي ويرايش شده

    خب همانطور که قول داده بودم شرح ایجاد عکس های HDR اغراق آمیز رو اینجا مینویسم

    دوستان لطف کردند و لینک هایی رو برای آموزش ساخت این گونه عکس ها قرار دادند. در مورد فتوشاپ هم که مطلب زیاده و بیشتر از چند پست مطلب لازم داره
    اما بنا بر این بود که شما بتونید عکس هایی رو بسازید که نیاز به پروسس خاص نداشته باشن
    در واقع هدف من این بود که روشی ارائه بشه که خیلی سریع , کاری در حد قابل قبول ارائه کنه . من میدونم که برای یک عکاس همیشه روش ساده تر و سریع تر جذاب تره تا درگیر شدن با انواع لایه ها و ماسک ها

    پس بریم سراغ آموزش:
    ساخت سریع عکس های HDR اغراق آمیز

    HDR های اغراق آمیز برای همه شرایط مناسب نیست . معمولا این گونه تکنیک ها برای عکس هایی به کار میره که یک سوژه بزرگ رو در خودشون نشون میدن . مثلا یک ماشین یا یک عکس کلوزآپ از شی مورد نظر
    برای صحنه های باز و مناظر شهری , باید از صحنه هایی عکس بگیرید که تفاوت در اونها به حداقل رسیده باشه . مثلا وجود ساختمان هایی با رنگ های متفاوت و شکل های ناهمخوان در این عکس ها مناسب نیست


    روش اول : چند عکسی
    کاربرد : سوژه های ثابت

    در این جا هدف عکاسی از سوژه های ثابت است که ما با اطمینان از عدم حرکت اونها میتونیم چندین عکس با نوردهی های متفاوت از اونها بگیریم
    قاعدتا هدف اینه که ما مجموعه عکس هایی رو بگیریم که تمامی گستره نوری از تاریک ترین نقطه تا روشن ترین نقطه رو در خودش ثبت کنه
    اما تفاوت این نوردهی ها هم بسیار مهمه
    حتما دقت کردید که اگر خورشید از پشت یک دیوار بیرون بیاد , چون خورشید خیلی روشنه , بنابراین دیوار کاملا سیاه به نظر میرسه
    اما مهم لبه دیواره که در جایی که خورشید داره طلوع میکنه هرگز یک خط مستقیم نیست
    مثلا اگر همه چیز ایده آل بود باید صحنه به صورت زیر دیده میشد . یعنی لبه ای که خورشید داره از اون بیرون میاد باید کاملا صاف میبود



    ولی در واقعیت اینگونه نیست و صحنه مطابق شکل زیر دیده میشه


    این امر موجب میشه که در چنین مناطقی عکس آنچنان که باید به نظر نرسه
    چنین معضلاتی در عکس هایی که به روش HDR اغراق آمیز ویرایش میشن چندین و چند برابر افزایش پیدا یکنه . مگر اینکه ما در هنگام عکس برداری کاملا به صورت مرحله به مرحله و با کاهش تدریجی و بسیار نرم در زمان نوردهی , به عکس برداری بپردازیم تا به برنامه ها امکان محاسبه و نحوه توزیع نور در این مناطق رو هم بدهیم

    پس حالا مشخص شد که چرا ما در هنگام ساختن اینگونه عکس های از دو یا سه تا عکس استفاده نمیکنیم بلکه معمولا از ترکیب هشت تا ده و گاهی تا 15 عکس برای این منظور استفاده میکنیم.
    چون هدف اینه که علاوه بر دستیابی به تمام نقاط تاریک و روشن عکس , یک توزیع نور نرم هم در عکس نهایی داشته باشیم و اغتشاش نوری در لبه ها کمتر به چشم بیاد

    اما نحوه نوردهی در این عکس ها هم مهمه
    فرقی نمیکنه که شما از عکس هایی با نوردهی کم شروع کنید یا از عکس هایی با نوردهی طولانی . از هر کدام که راحت ترید شروع کنید اما به دو نکته زیر توجه کنید
    عکسهای روشن ما بسیار مهم تر هستند . یعنی روشن ترین عکس شما باید به گونه ای باشه که تقریبا تمام عکس سفید باشه بجز تاریک ترین نقاط که معمولا به صورت خاکستری کم رنگ دیده میشن. مثل عکس زیر



    اما عکس تاریک رو نباید طوری گرفت که تمام عکس تاریک مطلق باشه . تنها نوردهی رو تا جایی کم میکنید که هیچ نقطه از عکس OverExpose نباشه و در دوربین هایی که امکان چشمک زدن نقاط OverExpose رو دارند هیچ نقطه ای چشمک نزنه. مثل عکس زیر



    اما من بین این دو عکس حدود یازده عکس دیگه هم با نوردهی های متفاوت گرفتم که در زیر مشاهده میکنید . که روی هم 13 عکس میشه . در عکس زیر نحوه و زمان نوردهی هر کدام مشخص شده
    دیافراگم رو ثابت و از فوکوس دستی و قفل فوکوس استفاده کردم تا فوکوس یکسان باشه و تنها با کاهش سرعت شاتر عکس ها رو گرفتم
    بهتره خیلی کم از تغییرات دیافراگم استفاده بشه و بیشتر با تغییر سرعت شاتر , نوردهی های متفاوت رو انجام بدید . چون تغییر دیافراگم مخصوصا در دیافراگم های پائین روی عمق میدان تاثیر میذاره
    و نکته بعدی اینکه در این عکس ها هرگز و هرگز از فلاش استفاده نکنید



    خب حالا زمان انتقال عکس ها به کامپیوتره
    کافیست یک پوشه جداگانه برای این 13 عکس درست کرد و همه اونها رو به این پوشه انتقال داد
    اینجا از برنامه Photomatix استفاده میکنیم . این برنامه رو باز کرده و در سمت چپ روی گزینه Generate HDR Image کلیک میکنیم
    ویرایش توسط Delbaz : Monday 31 March 2008 در ساعت 17:20
    lind، Amir Tavakoli، Kavan و 3 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  5. #175
    كاربر بسیار فعال
    تاریخ عضویت
    August 2005
    محل سکونت
    مقام اصلی ماگوشه خراباتست-خداش خیردهادآنکه این عمارت ک
    نوشته ها
    1,125
    تشکر شده
    9804
    تشکر کرده
    1927

    پیش فرض پاسخ: عكس هاي ويرايش شده

    یک کادر مکالمه باز میشه که مطابق شکل زیر روی گزینه Brows کلیک میکنیم



    سپس در کادر جستجوی باز شده به پوشه محتوی عکس ها میریم و تمام عکس ها رو انتخاب میکنیم. سپس روی دکمه Open کلیک میکنیم


    با این کار به کادر مکالمه قبلی باز میگردیم و این بار روی گزینه Ok کلیک میکنیم


    یک کادر دیگه باز میشه که کادر مهمی است . گزینه یک برای اینه که برنامه تلاش کنه تا عکس هایی رو که ما گرفتیم بر هم منطبق کنه. اگر به هر علتی عکس ها آنچنان که باید بر روی هم منطبق نباشند ( مثلا به علت تکان دوربین ) باید این گزینه انتخاب بشه

    گزینه دوم برای غلبه بر مشکلاتی مثل Ghost و Artifact هاست . که مخصوصا باز اگر دوربین دارای تکان بوده و یا وزش باد موجب حرکت عناصری در تصویر شده مثل شاخ و برگ درختان میتونید از این گزینه استفاده کنید

    اگر کاملا به سه پایه و ثابت بودن دوربین و سوژه اطمینان دارید میتونید این گزینه ها رو انتخاب نکنید چون انتخاب این گزینه ها از زمان زیادی برای پردازش عکس استفاده میکنن
    به هر حال پس از تنظیمات مربوطه روی گزینه OK کلیک کنید




    اکنون کادری باز میشه مبنی بر اینکه عکس ها در حال بررسی است و سپس ساخت عکس HDR شروع میشه


    بعد عکسی مطابق شکل زیر برای ما نمایش داده میشه که درواقع یک عکس HDR است . اگر نشانگر ماوس رو در این عکس حرکت بدید , حالت بهینه شده عکس رو در گوشه سمت چپ و بالا میبینید. شما با استفاده از گزینه
    File / Save
    قادرید این فایل رو ذخیره کنید
    در مورد فرمت های HDR و تفاوتی که دارند به طور مفصل قبلا صحبت کردیم

    ویرایش توسط Delbaz : Monday 31 March 2008 در ساعت 17:21
    lind، A_Maddah، Amir Tavakoli و 5 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  6. #176
    كاربر بسیار فعال
    تاریخ عضویت
    August 2005
    محل سکونت
    مقام اصلی ماگوشه خراباتست-خداش خیردهادآنکه این عمارت ک
    نوشته ها
    1,125
    تشکر شده
    9804
    تشکر کرده
    1927

    پیش فرض پاسخ: عكس هاي ويرايش شده

    اکنون زمان آن فرا رسیده که به قسمت Tone Mapping وارد بشیم برای این منظور روی دکمه ای که در عکس بالا مشخص کردم کلیک کنید تا به پنجره ای مطابق شکل زیر وارد بشیم
    من قسمت های عکس رو به صورت جدا جدا قرار دادم و شماره گذاری کردم تا تمام تنظیمات رو ببینید

    در قسمت شماره1 که دو تا سربرگ وجود داره, ما تنها در همین سربرگ مشخص شده کار میکنیم و به قسمت Tone Compression نمیریم. چرا که هدف ما ایجاد یک عکس اغراق آمیزه که در این طرف منظور ما برآورده میشه
    پس همواره در سربرگ Deyails Enhance باقی میمونیم




    در قسمت شماره 2 ما میزان قدرت کنتراست را هم به صورت کلی و هم به صورت منطقه ای کنترل میکنیم
    ما این مقدار رو برای رسیدن به یک عکس اغراق آمیز معمولا برابر 100 قرار میدیم در حالیکه برای یک عکس HDR to LDR معمولی باید این مقدار برابر 60 تا 70 باشه

    در قسمت شماره 3 میزان اشباع رنگ ها به طور کلی کنترل میشه که باز هم در اینجا مقدار رو برابر 100 میذاریم

    در قسمت شماره 4 نحوه برخورد برنامه در توزیع نور در سراسر عکس رو کنترل میکنیم. اگر از اندازه های بالا ( سمت راست ) استفاده کنیم هاله های سفید در اطراف اشیا کمتر شده و عکس طبیعی تر به نظر میرسه اما اگر از گزینه های سمت چپ مثل اولین و دومین گزینه استفاده کنیم کنتراست موضعی زیاد شده ولی عکس بسیار اغراق آمیز به نظر میرسه . معمولا در اینجا از گزینه های دوم یا سوم استفاده میکنیم. در حالیکه در عکس ها Hdr to Ldr معمولی از گزینه چهارم استفاده میشه


    قسمت شماره 5 روشنایی کلی عکس رو کنترل میکنه. ما لغزنده رو در طرف راست قرار میدیم تا جزئیات در قسمت های تاریک هم نمایش پیدا کنه و در نتیجه کل عکس روشنتر باشه در اینجا ممکنه عکس شما خیلی خیلی روشن بشه اما نگران ناشید چون میخوایم در قسمت بعدی این نقیصه رو جبران کنیم

    قسمت 6 و 7 مهمترین قسمت تنظیمات ما هستند
    در این دو لغزنده باید نحوه برخورد برنامه با حداکثر میزان روشنایی و تاریکی و آستانه این دو مقدار رو مشخص کنیم.
    توجه کنید که در یک تنظیم معمولی ما نباید این دو لغزنده رو خیلی بالا ببریم ولی در روش اغراق آمیز این دو لغزنده معمولا در حداکثر قدرت خود قرار میگیرند تا اول از همه شیار ها و جزئیات نیمه روشن که در مناطق تاریک قرار گرفته اند کاملا روشن و واضح شوند و از طرفی شیار ها و جزئیات تاریک که در مناطق روشن قرار گرفته اند کاملا دارای کنتراست بالا باشند

    قسمت 8 مربوط به تنظیمات گاما است. خوشبختانه در قسمت های قبل به طور مفصل اصطلاحات Gamma Correction رو توضیح دادم و نیازی به تکرار نیست. چرا که اکنون میدانیم این متغیر میزان روشنایی و تاریکی کلی در تن های میانی روشنایی رو کنترل میکنه
    سعی کنید این متغیر در اینگونه ویرایش ها عددی بین 1.1 تا 1.5 باشه

    قسمت 9 که کاملا مشخصه در مورد کنترل درجه حرارت رنگ های گرم تا سرده . عکس اولیه من چون در فضای ابری بود من چند درجه به درجه حرارت رنگ ها اضافه کردم

    قسمت های 10 و 11 نیز بسیار مهم هستند
    در قسمت شماره 10 میزان جزئیات و کنتراست موضعی در اطراف لبه ها رو مشخص میکنیم . مقدار معمول این لغزنده باید 2 تا 4 باشه اما ما در عکس های اغراق آمیز از میزان 8 تا 10 استفاده میکنیم

    در قسمت 11 نحوه نرم سازی جزئیات عکس در مناطق دارای کنتراست رو مشخص میکنیم. افزایش این لغزنده موجب از بین رفتن نویز خصوصا در آسمان و صاف و طبیعی به نظر رسیدن عکس میشه اما ما در اینجا این گزینه رو روی 0 یا نهایتا 1 یا 2 قرار میدیم



    اما قسمت 12 که درواقع هیستوگرام ماست
    در جایی که با پیکان مشخص کردم , در واقع کمی از قسمت های تاریک عکس ما Clip شده . یعنی کمی از تن هایی که نزدیک به تاریک بودند به خاطر تنظیمات ما کاملا تاریک شده اند
    این مشکل در عکس من آنچنان توی ذوق نمیزنه اما اگر بخواهید این اثر رو از بین ببیرید بهتره که تنظیمات رو فعلا دستکاری نکنید . ما این عکس رو با همین تنظیمات Process میکنیم و ذخیره میکنیم . سپس دومرتبه کارهای بالا رو تکرار میکنیم تا به همین قسمت ToneMapping برسیم سپس تنطیمات رو این بار به گونه ای تنظیم میکنیم تا قسمت تاریک عکس Clip نباشه سپس در فتوشاپ این دو عکس رو ترکیب میکنیم



    قسمت 13 نشان دهنده اختلاف روشنایی در مناطقی است که برنامه اونها رو از هم جدا کرده . اگر در قسمت پیش نمایش چنین مناطقی رو دیدید زیاد نگران نباشید بعد از کلیک روی دکمه Process این اثرات تا حد قابل ملاحظه ای کم خواهد شد


    اکنون دکمه Process رو کلیک کنید تا عکس شما پردازش بشه. بعد از اتمام عملیات پردازش عکس به شما تحویل داده میشه و شما میتونید با استفاده از دستور File / Save این عکس رو به صورت JPEG یا TIFF ذخیره کنید




    البته کار در اینجا تمام نیست
    فتوشاپ ابزاری است که خواه ناخواه در ویرایش عکس ها سهم قابل ملاحظه ای داره و برای رسیدن به حالت بهتری از اینگونه عکس ها باید به طور کامل با اون آشنا باشیم






    در پستهای بعد در مورد روش های ایجاد اینگونه عکس ها از سوژه های متحرک صحبت میکنیم



    ===================
    معذرت اگه عکس ها نمایش پیدا نمیکنه
    متاسفانه پهنای باند تموم شده . امروز 31 مارس هست . از ساعت 12 شب به بعد فکر میکنم درست بشه
    باید به فکر یه فضا با پهنای باند ماهیانه بیشتر باشم
    ویرایش توسط Delbaz : Monday 31 March 2008 در ساعت 17:23
    lind، A_Maddah، Minoosepehr و 10 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  7. #177
    كاربر آشنا lind آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2005
    نوشته ها
    78
    تشکر شده
    214
    تشکر کرده
    158

    پیش فرض پاسخ: عكس هاي ويرايش شده

    جناب دلباز عکسارو تو یکی از سایتای مجانی آپلود کنید تا بشه دیدشون
    مثل *******یاimageox
    مرسی از آموزش خوبتون!
    مهدی بیگمرادی

  8. #178
    كاربر بسیار فعال
    تاریخ عضویت
    August 2005
    محل سکونت
    مقام اصلی ماگوشه خراباتست-خداش خیردهادآنکه این عمارت ک
    نوشته ها
    1,125
    تشکر شده
    9804
    تشکر کرده
    1927

    پیش فرض پاسخ: عكس هاي ويرايش شده

    خب من اصل آموزش رو لینک پائین گذاشتم که میتونید بدون محدودیت ببینیدش
    من دیگه نمیتونم پست هام رو ویرایش کنم چون از زمان 24 ساعت گذشته

    http://delbaz.awardspace.com/DD/index2.htm

    ولی به این آدرس برید که بتونید به طور یکپارچه آموزش رو ببینید و راحت هم میتونید ذخیره اش کنید
    lind، A_Maddah، Amir Tavakoli و 5 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  9. #179
    كاربر آشنا
    تاریخ عضویت
    January 2008
    نوشته ها
    59
    تشکر شده
    40
    تشکر کرده
    100

    پیش فرض پاسخ: عكس هاي ويرايش شده

    نقل قول نوشته اصلی توسط delbaz نمایش پست ها
    خب من اصل آموزش رو لینک پائین گذاشتم که میتونید بدون محدودیت ببینیدش
    من دیگه نمیتونم پست هام رو ویرایش کنم چون از زمان 24 ساعت گذشته

    http://delbaz.awardspace.com/DD/index2.htm

    ولی به این آدرس برید که بتونید به طور یکپارچه آموزش رو ببینید و راحت هم میتونید ذخیره اش کنید
    دلباز جان ضمن تشكر از زحمتی كه متحمل شدی
    photomatix شما چه ورژنیه؟
    CANON 40D + 17-85 KIT

  10. #180
    كاربر همراه KingArash آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2007
    نوشته ها
    317
    تشکر شده
    1124
    تشکر کرده
    1226

    Question پاسخ: عكس هاي ويرايش شده

    سلام

    ياسر جان با تشكر از زحماتت بابت آموزش، من از مجموع 9 عكس زير :

    [IMG]http://www.*******.info/files/qnjxw0c0k74o3oktn9j0.jpg[/IMG]

    و با استفاده از نرم افزار Photomatix ( البته فكر كنم يه ورژن از ايني كه شما
    استفاده كردين پايين تره ) به نتيجه زير رسيدم :

    [IMG]http://www.*******.info/files/kvypgv35ka4yl1hr1q4z.jpg[/IMG]

    همونطوريكه مي بينيد نتيجه با اون مثال شما خيلي متفاوته !! من خودم
    كه زياد ازش خوشم نيومد! به نظرتون كجاي كار مشكل داره؟

صفحه 18 از 37 نخستنخست ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 ... آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •