آره نداریم من فرمت خام رو با مبدل فتوشاپ تبدیل میکنم واسه (برای!) همین اشتباه کردم. اما بازم تغییر کردنش دلیل بر غیر واقعی بودنش نمیشه (حتی اگر بنا به دلایل دیگر یا به صورت یک اصل غیر واقعی باشد)
والا من خیلی درست و حسابی نمیدونم اما مثلا وقتی سمت راست هیستو خالی باشه و ما شیفت کنترل ال را می گیریم یا به صورت دستی لول را تنظیم میکنیم نه گولی در کار است و نه اطلاعاتی ساخته می شود فقط مثلا می گوییم از 200 تا 225 که چیز بدرد بخوری ندارد (یعنی یا کاملا خالی است و یا اطلاعات آنقدر اندک است که به دلایل دیگر از داشتنش گذشت می کنیم ) بریز دور یا مبدا را عوض کنم این کار انجام می شود تصویر تغییر می کند و نمودار جدیدی بر مبنایی که ما خواسته ایم ترسیم می شود. اصالت با عکس است نه هیستوگرام.
یعنی قبل از اینکه فرمت خام برای مردم قابل دسترسی باشه عکاسی دیجیتال در یک فریب بزرگ غوطه ور بوده؟
من تمام نظر ها رو خوندم . نینا هم استدلال هایش منطقی به نظر میرسه. از طرفی این جمله را نفهمیدم :
فرمت خام به نظر من بیشتر برای کنترل دقیق در ایجاد تصویر و یکسان سازی و نوعی استاندارد سازی اختراع شد نه ماله کشی خرابکاری ها! :biggrin:
این حد کجاست؟ سایه مطلق و سفید مطلق؟ البته من فکر میکنم اگر هم به مطلق نرسیده باشد باز هم تا یک درصدی امکان بازیابی دارد منظورم بازیابی با کیفیتی است که بشود بهش گفت عکس و نه اون کاری که تو اداره آگاهی بهش میگن بازیابی تصویر.
در مورد تراز سفیدی هم که یکی از دوستان اشاره کردند من نمی دونم که بالاخره تراز ثبت میشه یا نه و آیا تراز هایی که توی مبدل عوض میشه به همون دقتی که اگر از ابتدا تو دوربین بود در میاد یا نه اما در سطحی پایین تر مگر وقتی تو لول سفید خالص یا مشکی خالص رو تعریف می کنیم هم هیستوگرام عوض نمیشه؟ و کلا امکان تغییر تراز سفید (هرچند با درد سر بیشتر) در خود فتو شاپ نیست؟ پس این هم که دلیل نمیشه.
فایل خام یا هیستوگرام داره یا نداره اما دنبال دلیل درست و با منبعش موثقش باشند دوستان.
باید برم تو دوربینم هم ببینم اوضاع هیستوگرامی چطوره چند تا مقایسه انجام بدم.