صفحه 14 از 20 نخستنخست ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 131 تا 140 , از مجموع 199
Like Tree244تشکر

موضوع: فتوشاپ - پرسش و پاسخ - سطح پیشرفته

  1. #131
    كاربر همراه Omidep آواتار ها
    تاریخ عضویت
    June 2011
    محل سکونت
    Kerman
    نوشته ها
    469
    تشکر شده
    1787
    تشکر کرده
    1534

    پیش فرض

    این افکت به تصویرتون یک حالت نرمی و نورانی! میده. تقریبا چیزی مثل Dreamy Effect یا Glamour Glow که در پلاگین های مختلف، این دو افکت ( Glamour و Dreamy) پیدا میشن.
    در ابتدا دو تصویر با نوردهی مختلف دارید و سپس در پراسسی که در فتوشاپ انجام می دید اونو تکمیل می کنید.
    ولی در فتوشاپ به سادگی میشه از یک تصویر هم به این افکت رسید. مهمترین کاری که در این پراسس باید انجام داد overexpose کردن تصویر اول و Out of Focus کردن تصویر دوم هست که بعد از ادغام کردن این دو به تصویر نهایی خواهید رسید.
    این رو میشه هم از تلفیق دو تصویر به وجود آورد و هم از یک تصویر
    اگر می خواهید از دو تصویر استفاده کنیدمی تونید دو شات مشابه با سه پایه بگیرید به این صورت که یکی از عکس ها overexpose باشه و دیگری عادی. و بعد در فتوشاپ این دو رو با روش زیر ادغامکنید. البته دیگه نیازی به مرحله ی 1 تا 2 نیست چون تصویر شما از قبل Over شده.
    ولی به هر حال از یک تصویر هم میشهانجامش داد:

    1- دوبار از لایه ی اصلی کپی بگیرید (Ctrl + J)
    2- مدلایه ی بالایی رو به Screenتغییر بدید.
    3- لایه ی بالایی رو انتخاب کنید و با زدن کلیدهای (Ctrl+ E) هر دو لایه ی بالایی رو با هم ادغام کنید.
    4- اینبار از لایه ی بالایی کپی بگیرید (Ctrl + J) ، بر روی لایه کلیک راست کرده و Convert to Smart رو انتخاب کنید، سپس با GaussianBlur تصویر رو مقداری محو کنید ،طوری محو کنید که فقط مقدار خیلی کمی از جزئیات از بین بره وتصویر هنوز قابل شناسایی باشه. (باز بستگی به سلیقه داره، هر چه محو بیشتر پراکندگی نور بیشتر)
    5- مدلایه رو به Multiplyتغییر بدید. کم کردن Opacity هم اختیاری ست.
    6- اگه تصویر رو می خواهید شارپ کنید می تونید همه ی لایه ها رو با هم ادغام کرده و یا با CtrlShift Alt E یک لایه جدید از همه ی لایه ها بسازید و تصویر رو به هر روشی شارپ کنید و بعد با ایجاد ماسک، قسمت های مورد نظر رو شارپ کنید. و یا کل تصویر رو به همان حالت رها کنید.
    این ساده ترین روش هست، روش های دیگه هم وجود داره، مثلا برای اور کردن تصویر میشه از ابزارهایی مثل:
    “Brightness” “Levels” “Exposure” “Curves” هم استفاده کرد.

    برای نمونه:
    01.jpg02.jpg
    ویرایش توسط Omidep : Monday 15 April 2013 در ساعت 11:55 دلیل: افزودن مطالب تکمیلی
    fereshteeslahi، kopoly، Hadi.M و 1 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    امید بنی اسدی
    "Silence, and Deeper silence, When crickets hesitate"

  2. #132
    كاربر همراه Digital Lover آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2008
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    475
    تشکر شده
    2659
    تشکر کرده
    3072

    پیش فرض

    سلام

    میخواستم بدونم این شکافها و خطهای عمودی که بعد از برخی پردازشها در هیستوگرام بوجود میاد ناشی از کاهش داینامیک رنج و اندکی پوسترایز شدن یا بندینگ هست؟
    (اوونقدر خفیف هست که قابل دیدن نیست.....شاید اصلا اطلاق پوسترایز و بندینگ مناسب نباشه برای این حالت)

    [10-37-16].jpg
    حمید هستم
    عکسهام
    Goldtag.net
    Instagram: Hamid_nia_1987

  3. #133
    كاربر همراه Omidep آواتار ها
    تاریخ عضویت
    June 2011
    محل سکونت
    Kerman
    نوشته ها
    469
    تشکر شده
    1787
    تشکر کرده
    1534

    پیش فرض

    سلام

    میخواستم بدونم این شکافها و خطهای عمودی که بعد از برخی پردازشها در هیستوگرام بوجود میاد ناشی از کاهش داینامیک رنج و اندکی پوسترایز شدن یا بندینگ هست؟
    (اوونقدر خفیف هست که قابل دیدن نیست.....شاید اصلا اطلاق پوسترایز و بندینگ مناسب نباشه برای این حالت)

    گپ یا شکاف در هیستوگرام موقعیتی را به شما میگوید که در بخش یا بخش هایی از تصویر، تونال رنج از بین رفته است و یا تونال رنج ضعیفی دارد. وجود مقدار کمی گپ (Gap)،در هیستوگرام مشکلی برای تصویرتان به وجود نمی آورد (مثل همین مقداری که در هیستوگرام شما به وجود آمده) ولی اگر مقدار شکاف بین خطوط عمودی زیاد باشد نشانه ی وجود Banding در تصویر به خصوص در مناطق باز و گسترده مثل آسمان یا ... است.

    ولی علت به وجود آمدن Gap و Posterization چیست؟
    فرآیند انتقال رنگ هر چقدر هم که جزئی باشد فرآیندی ظریف است. در تصویری که بر روی آن پراسس انجام می شود رنگ ها به تدریج به وسیله ی چندین Tone تغییر می کنند. به طوری که لبه های آن با چشم دیده نمی شوند. در یک گرادینت شما قادر به تشخیص بخشی که در آن یک Tone به پایان می رسد نیستید و یا جایی که Tone های دیگر شروع می شوند. با اینحال وقتی شما یک پلت رنگی که کاهش یافته را بررسی می کنید، خواهید دید که در حقیقت بسیاری از اطلاعات مورد نیاز رنگ را از دست داده اید که این باعث می شود انتقال رنگ غیر ممکن شود.

    هر رنگی دارای مقداری intensity یا شدت از 0 تا 255 است. وقتی مقادیری در این محدوده در دسترس نباشند رنگ ها مجبور به پرش می شوند. این گپ ها در بین سطوح رنگ می توانند با چشم هم دیده شوند مانند نوارهایی رنگی با لبه هایی قابل تشخیص. به این حالت، Posterization می گویند.
    خب حالا راه های پیشگری و ترمیم Posterization چیست؟

    برای جلوگیری:
    استفاده از کانال های 16 بیتی و 24 بیتی به جای کانال 8 بیت می تواند Posterization را کاهش دهد به این دلیل که سطوح رنگی بیشتری ارائه می دهند. در 8 بیت، انتقال های رنگی روان و ملایمی صورت نمی گیرد.

    در فرمت RAW عکاسی کنید و آنها را به یک فرمتی با بیت بالا تبدیل کنید. فرمت هایی که توصیه نمیشوند: GIF، JPG 8 bit و فرمت هایی که توصیه می شوند: TIFF و JPG 16 bit.

    استفاده از لایه های تنظیمی در حین ویرایش.

    استفاده از Brightness/Contrast به جای Curves است. به دلیل جلوگیری از تغییرات زیاد در هیستوگرام.

    برای ترمیم:
    افزودن Noise به قسمت های از تصویر
    استفاده از این پلاگین
    استفاده از این اکشن

    این مقدار Gap که در هیستوگرام شما به وجود آمده بسیار جزئی و قابل ترمیم است و دلیلش میتونه پراسس نسبتا سنگین در 8 بیت بوده باشد.
    Digital Lover، Nami BH، Hadi.M و 4 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    امید بنی اسدی
    "Silence, and Deeper silence, When crickets hesitate"

  4. #134
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    December 2010
    نوشته ها
    155
    تشکر شده
    66
    تشکر کرده
    227

    پیش فرض

    ^

  5. #135
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    December 2010
    نوشته ها
    155
    تشکر شده
    66
    تشکر کرده
    227

    پیش فرض

    سلام
    برای چاپ یه عکس معمولا فرمت اون رو از RGB به CMYK تبدیل می کنیم تا کیفیت خروجی مطلوبی داشته باشیم
    مشکلی که من در چاپ عکسام دارم اینه که بعد از تبدیل RGB به CMYK رنگ عکس اونقد عوض میشه که اصلا شبیه RGB نیست
    برای حل این مشکل من چند لایه از لایه اصلی کپی میگیرم و بعد BLEND OPTION لایه ها رو به soft light overley یا screen با درصدهای متفاوت تغییر میدم
    این کار تاحدی کارساز بوده اما اصلا دلچسب نیس
    دوستان راه حل این مشکل به صورتی اصولی و علمی چیه؟
    ممنون

  6. #136
    كاربر جديد
    تاریخ عضویت
    March 2013
    نوشته ها
    2
    تشکر شده
    1
    تشکر کرده
    69

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط saman.ansare نمایش پست ها
    سلام
    برای چاپ یه عکس معمولا فرمت اون رو از RGB به CMYK تبدیل می کنیم تا کیفیت خروجی مطلوبی داشته باشیم
    مشکلی که من در چاپ عکسام دارم اینه که بعد از تبدیل RGB به CMYK رنگ عکس اونقد عوض میشه که اصلا شبیه RGB نیست
    برای حل این مشکل من چند لایه از لایه اصلی کپی میگیرم و بعد BLEND OPTION لایه ها رو به soft light overley یا screen با درصدهای متفاوت تغییر میدم
    این کار تاحدی کارساز بوده اما اصلا دلچسب نیس
    دوستان راه حل این مشکل به صورتی اصولی و علمی چیه؟
    ممنون
    سلام

    بهتره که از همون اول روی CMYK بذارید چون که طیف رنگی CMYK با RGB فرق می کنه شما اون رنگی که روی مانیتور می بینید تا چاپ کمی تفاوت داره .ولی باز هم روشهای است یکی از اون هم اگه کد رنگ های CMYK رو داشته باشی خیلی بهتره.

    CMYK Selected Color Codes
    saman.ansare تشکر می‌کند.

  7. #137
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    December 2010
    نوشته ها
    155
    تشکر شده
    66
    تشکر کرده
    227

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط ali747 نمایش پست ها
    سلام

    بهتره که از همون اول روی CMYK بذارید چون که طیف رنگی CMYK با RGB فرق می کنه شما اون رنگی که روی مانیتور می بینید تا چاپ کمی تفاوت داره .ولی باز هم روشهای است یکی از اون هم اگه کد رنگ های CMYK رو داشته باشی خیلی بهتره.

    CMYK Selected Color Codes
    مث اینکه من سوالمو بد گفتم منظور من چاپ عکسیه که با دوربین می گیرم
    نه اینکه فایلی رو طراحی کنم (تو اون مبحث که بله همون اول کار رو مد cmyk طراحی بشه بهتره)

  8. #138
    كاربر آشنا danesh آواتار ها
    تاریخ عضویت
    September 2011
    نوشته ها
    92
    تشکر شده
    77
    تشکر کرده
    113

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط saman.ansare نمایش پست ها
    مث اینکه من سوالمو بد گفتم منظور من چاپ عکسیه که با دوربین می گیرم
    نه اینکه فایلی رو طراحی کنم (تو اون مبحث که بله همون اول کار رو مد cmyk طراحی بشه بهتره)
    شما عكساتون رو باچي چاپ مي كنين؟هر چاپي رو نبايد cmyk كرد.
    saman.ansare تشکر می‌کند.

  9. #139
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    December 2010
    نوشته ها
    155
    تشکر شده
    66
    تشکر کرده
    227

    پیش فرض

    من عکسام رو معمولا لارج فرمت یا با پرینتر معمولی چاپ میکنم
    تو لارج فرمت که برای طراحی ازشون استفاده میکنم صد در صد باید cmyk باشه و گرنه کیفیت خروجی خیلی بد میشه

  10. #140
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    December 2010
    نوشته ها
    155
    تشکر شده
    66
    تشکر کرده
    227

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط danesh نمایش پست ها
    هر چاپي رو نبايد cmyk كرد.
    میشه بیشتر توضیح بدین

صفحه 14 از 20 نخستنخست ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 ... آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •