صفحه 44 از 62 نخستنخست ... 34 40 41 42 43 44 45 46 47 48 54 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 431 تا 440 , از مجموع 612
Like Tree1050تشکر

موضوع: فیلمبرداری با دوربین های Dslr

  1. #431
    كاربر همراه AliHamze آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2013
    محل سکونت
    Iran-Tehran
    نوشته ها
    182
    تشکر شده
    336
    تشکر کرده
    97

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط farzad.s نمایش پست ها
    با سلام ؛

    دوست عزیز ؛ دوربین 650D تا ISO 800 نویز زیاد خاصی نداره. برای همین من گفتم حداکثر 800. وگرنه نوشتم که هر چه قدر هم که کمتر شد ؛ بهتر. در ضمن کنترل ایزو در زیر 200 کمی کار سختی است ( در موزیک ویدئو های کم بودجه و کم تجهیزات ).

    دوربین 600D هم من برای تصویربرداری یک مستند کوتاه تجربی سه روز پیش دعوت بودم که دوربین مورد استفاده کارگردان 600D بود و هنگام فیلمبرداری زمانی که کلید ISO رو فشردم نوشت که امکان این عمل وجود ندارد. تنظیم دستی ایزو امکان پذیر است ، اما با دقت بخوانید که نوشتم هنگام تصویربرداری این امکان را ندارد. با این حال نظر شما محترم و تشکر از شما

    درباره سوالی هم که درباره تدوین پرسیده شد ؛ خیر ، با استفاده از نرم افزار های درست و مهارت تدوینگر می توانید بهترین خروجی را بگیرید.
    خوب کارگردانتون بلد نبوده با دوربین کار کننه این دلیل نمیشه که چون یه نفر بلد نیست از دوربین استفاده کنه ما بگیم که دوربین این امکانو نداره.
    درضمن برای موزیک ویدئوی که قراره پخش بشه فکر نکنم یه ست نور و ددو خیلی هزینه بر باشه.
    نگه داشتن گین هم بستگی به تجربه شخصی شما داره.من با M II تا گین 400و800 رفتم اما 600D تصویرو میترکونه.
    موفق باشی.
    همه چیز عالیه.

    ارادتمند-علی حمزه

  2. #432
    cinemazar
    Guest

    پیش فرض

    بعد از اینکه در 10 روز پیش دوربین 70D به دستم رسید ، و اون رو برای تصویر برداری یک تله فیلم مورد استفاده قرار دادم ، بالاخره
    پروژه سنگین ما تمام شد ( 7 روز روزی 12 ساعت تصویر برادری ) و این دوربین الحق سر بلند بیرون آمد . مسئله اول فرمت جدید فشرده سازی برای این دوربین است که باعث می شود مثلا در یک رم 16 گیگ که به صورت ارجینال 22 دقیقه فیلم می توان ذخیره کرد ، تا یکساعت و 5 دقیق رکورد کینم بدون افت کیفیت ( البته چیزی که با چشم بشه دید ) منتها در این حالت فایل ضبط شده از سنگینی بیشتری برای اجرا بر خورداره و در نرم افزار تدوین کندتر پلی می شه و البته بیت ریت اون هم تا یک شوم کاهش داره ، مورد بعدی ال سی دی تاچ و منو بندی بسیار کابردی تر اون هست . و همچنین ارگونومی و جای گیری کلید های اون برای تنظیمات اصلی ، که به نسبت دوربین مثل 7D شاهکاره .
    می رسیم به گل سر سبد این دوربین برای مخصوصا تصویر برداران که همانا اتو فوکوس جدید و سریع این دوربینه !

    در یک کلام شاهکار ! البته با لنزهای STM ، چیزی فراتر از این در مخیله من نمی گنجه ! به قدری این فوکوس سریع و دقیق هست که هیچ تفاوتی با فوکوس از طریق چشمی در حالت غیر لایو ویو نداره ، این سیستم در سه حالت کار می کنه . یکی منطقه ای هست که شما کادر مربعی رو که در ال سی دی قرار داره به هر جای صفحه که منتقل کنید همواره شیئی که در اون قسمت کادر قرار بگیره فوکوس خواهد شد ، یکی همانند حالت معمولی است که نقاطی رو دقیقا در جای نقاط فوکوس عادی بر روی صفحه نشان می دهد و با نیمه فشردن شاتر براساس نزدیکی به دوربین بر روی آنها فوکوس انجام می گیرد ، و در آخر شاهکار مهندسی کانن ، حالت سروو و دنبال کننده اون هست که سوژه های انسانی رو از روی چهره و سوژه های دیگر رو از روی مشخص کردن یک نقطه ( مثلا چرخ یک ماشین ! ) تعقیب می کنه و همواره در فوکوس قرار می ده چه در عرض کادر حرکت کنند چه در عمق ! مثلا ما یک صحنه داشتیم که دو نفر بر روی صندلی نشسته بودند ، ابتدا یکی از اونها بلند می شد به سمت دوربین حرکت می کرد و از کادر خارج می شد ، سپس اونیکی بلند شده و همان مسیر رو در پیش می گرفت ، دوربین در حالی که ما اصلاح کادر می کردیم ، ابتدا شخص اول رو شناسایی می کرد ( چون هم متحرک بود و هم به سمت دوربین نزدیک می شد ) و فوکوس رو خیلی نرم روی چهره اون نگه می داشت و به محض خروج از کادر ( با لنز 40mm stm ) می پرید روی چهره نفر دوم و فوکوس رو بر روی اون می ذاشت تا خروجش از کادر ! این فرایند به اندازه نرم و دقیق و سریع انجام می شد که برای مشابهت با اون نیاز به یک دستیار فوکوس کش قهار هست ! یعنی دم کانن گرم که بزرگترین دغدغه دوستداران DSLR ها رو برای فیلمبرداری رفع کرد که همانا حظ فوکس در عمق میدان به شدت پائین بود .

    خیلی طولانی نکنم ، رفتار نویزی در فیلمها به نسبت 60D و 7D بهتر شده ، منو ها حرفه ای تر و تنظیمات کلا بیشتر شدن ، سرعت دوربین عالیه و یک کلاس در پردازش بالاتر رفته که مدیون پردازشگر دیجیک 5+ هست . کیفیت صفحه نمایش هم که به قدری بالاست که مشابهش مخصوصا در زوایای دید بسیار کم هست حتی در گوشی های هوشمند . و البته این کیفیت بالا شاید گول زننده هم باشه که باید دستتون بیاد ، من بالشخصه امید وارم کانن هم ازین تکنولوژی جدید فوکوس در دوربین های فیلمبرداریش ( مثل C500 ) استفاده کنه و هم دوربین های فول فریمی مانند 5D mk3 رو نیز بهش تجهیز کنه .

    تنها نکته مایوس کننده این دوربین برای من عدم کارایی سیستم وای فای اون در حالت فیلمبرداری هست ! یعنی از تصویر زنده بر وری موبایل هوشمند در حالت تصویر برداری خبری نیست ! احتمالا این می مونه واسه دوربین های گرونتر !

    دوستان اگر سوالی بود من در خدمتم .
    nmroshan، Babak Borhani، PS_Trend و 13 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  3. #433
    كاربر جديد AEROCAMERA_8 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    October 2013
    نوشته ها
    12
    تشکر شده
    9
    تشکر کرده
    38

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط cinemazar نمایش پست ها
    بعد از اینکه در 10 روز پیش دوربین 70D به دستم رسید ، و اون رو برای تصویر برداری یک تله فیلم مورد استفاده قرار دادم ، بالاخره
    پروژه سنگین ما تمام شد ( 7 روز روزی 12 ساعت تصویر برادری ) .....................
    تنها نکته مایوس کننده این دوربین برای من عدم کارایی سیستم وای فای اون در حالت فیلمبرداری هست ! یعنی از تصویر زنده بر وری موبایل هوشمند در حالت تصویر برداری خبری نیست ! احتمالا این می مونه واسه دوربین های گرونتر !

    دوستان اگر سوالی بود من در خدمتم .
    با تشکر از گزارش خوب و کاملتون ، تست پن سریع داشتید که رولینگ شاتر رو ببینید رفع شده یا نه؟
    تصویر لایو روی وای فای معمولا پردانزده مجزا یا خیلی سرعت بالا لازم داره چون با توجه به درگیری سیستم روی ضبط مداوم باید ارسال بیت ریت زیاد هم داشته باشه که دوربینهام بعد از چند هسته ای شدن میتونن روی این فکر کنند
    cinemazar و kiavash تشکر می‌کنند.

  4. #434
    cinemazar
    Guest

    پیش فرض

    نه خیر رولینگ شاتر سر جاشه و رفع نشده ، این موضوع رو نمیشه از دوربین های عکاسی با قابلیت فیلمبرداری توقع داشت اون هم ارزون کما اینکه در دوربین هایی مثل C300 و C500 این موضوع مرتفع شده اما هزینه هم چندین برابر هست .

    بله حدس من هم همینه در مورد وای فای ، هم پردازشگر قوی تر می خواد و هم باطری ! احتمالا باطری به هیچ وجه دووم نخواهد داشت حتی برای 2 ساعت .
    saeed2vfx و AEROCAMERA_8 تشکر می‌کنند.

  5. #435
    كاربر فعال Babak Borhani آواتار ها
    تاریخ عضویت
    August 2005
    نوشته ها
    570
    تشکر شده
    1249
    تشکر کرده
    1253

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط cinemazar نمایش پست ها
    بعد از اینکه در 10 روز پیش دوربین 70D به دستم رسید ، و اون رو برای تصویر برداری یک تله فیلم مورد استفاده قرار دادم ، بالاخره
    پروژه سنگین ما تمام شد ( 7 روز روزی 12 ساعت تصویر برادری ) و این دوربین الحق سر بلند بیرون آمد . مسئله اول فرمت جدید فشرده سازی برای این دوربین است که باعث می شود مثلا در یک رم 16 گیگ که به صورت ارجینال 22 دقیقه فیلم می توان ذخیره کرد ، تا یکساعت و 5 دقیق رکورد کینم بدون افت کیفیت ( البته چیزی که با چشم بشه دید ) منتها در این حالت فایل ضبط شده از سنگینی بیشتری برای اجرا بر خورداره و در نرم افزار تدوین کندتر پلی می شه و البته بیت ریت اون هم تا یک شوم کاهش داره ، مورد بعدی ال سی دی تاچ و منو بندی بسیار کابردی تر اون هست . و همچنین ارگونومی و جای گیری کلید های اون برای تنظیمات اصلی ، که به نسبت دوربین مثل 7D شاهکاره .
    می رسیم به گل سر سبد این دوربین برای مخصوصا تصویر برداران که همانا اتو فوکوس جدید و سریع این دوربینه !

    در یک کلام شاهکار ! البته با لنزهای STM ، چیزی فراتر از این در مخیله من نمی گنجه ! به قدری این فوکوس سریع و دقیق هست که هیچ تفاوتی با فوکوس از طریق چشمی در حالت غیر لایو ویو نداره ، این سیستم در سه حالت کار می کنه . یکی منطقه ای هست که شما کادر مربعی رو که در ال سی دی قرار داره به هر جای صفحه که منتقل کنید همواره شیئی که در اون قسمت کادر قرار بگیره فوکوس خواهد شد ، یکی همانند حالت معمولی است که نقاطی رو دقیقا در جای نقاط فوکوس عادی بر روی صفحه نشان می دهد و با نیمه فشردن شاتر براساس نزدیکی به دوربین بر روی آنها فوکوس انجام می گیرد ، و در آخر شاهکار مهندسی کانن ، حالت سروو و دنبال کننده اون هست که سوژه های انسانی رو از روی چهره و سوژه های دیگر رو از روی مشخص کردن یک نقطه ( مثلا چرخ یک ماشین ! ) تعقیب می کنه و همواره در فوکوس قرار می ده چه در عرض کادر حرکت کنند چه در عمق ! مثلا ما یک صحنه داشتیم که دو نفر بر روی صندلی نشسته بودند ، ابتدا یکی از اونها بلند می شد به سمت دوربین حرکت می کرد و از کادر خارج می شد ، سپس اونیکی بلند شده و همان مسیر رو در پیش می گرفت ، دوربین در حالی که ما اصلاح کادر می کردیم ، ابتدا شخص اول رو شناسایی می کرد ( چون هم متحرک بود و هم به سمت دوربین نزدیک می شد ) و فوکوس رو خیلی نرم روی چهره اون نگه می داشت و به محض خروج از کادر ( با لنز 40mm stm ) می پرید روی چهره نفر دوم و فوکوس رو بر روی اون می ذاشت تا خروجش از کادر ! این فرایند به اندازه نرم و دقیق و سریع انجام می شد که برای مشابهت با اون نیاز به یک دستیار فوکوس کش قهار هست ! یعنی دم کانن گرم که بزرگترین دغدغه دوستداران DSLR ها رو برای فیلمبرداری رفع کرد که همانا حظ فوکس در عمق میدان به شدت پائین بود .

    خیلی طولانی نکنم ، رفتار نویزی در فیلمها به نسبت 60D و 7D بهتر شده ، منو ها حرفه ای تر و تنظیمات کلا بیشتر شدن ، سرعت دوربین عالیه و یک کلاس در پردازش بالاتر رفته که مدیون پردازشگر دیجیک 5+ هست . کیفیت صفحه نمایش هم که به قدری بالاست که مشابهش مخصوصا در زوایای دید بسیار کم هست حتی در گوشی های هوشمند . و البته این کیفیت بالا شاید گول زننده هم باشه که باید دستتون بیاد ، من بالشخصه امید وارم کانن هم ازین تکنولوژی جدید فوکوس در دوربین های فیلمبرداریش ( مثل C500 ) استفاده کنه و هم دوربین های فول فریمی مانند 5D mk3 رو نیز بهش تجهیز کنه .

    تنها نکته مایوس کننده این دوربین برای من عدم کارایی سیستم وای فای اون در حالت فیلمبرداری هست ! یعنی از تصویر زنده بر وری موبایل هوشمند در حالت تصویر برداری خبری نیست ! احتمالا این می مونه واسه دوربین های گرونتر !

    دوستان اگر سوالی بود من در خدمتم .
    سلام
    دوست عزیز اتو فوکاس نوع سوم رو با لنز های L هم امتحان کردید ؟
    اگر بله ، نتیجه چطوربود ؟
    M. Beyrami و farshidbaharloo تشکر می‌کنند.
    بابک برهانیhttp://sibsabz.persiangig.com


  6. #436
    cinemazar
    Guest

    پیش فرض

    من با لنز 100 f.2/8 که بسیار به لنز سری ال نزدیکه امتحان کردم و همین طور دو نمونه از لنزهای سیگما ، تنها تفاوت سر سرعت فوکوسه نه حتی دقت و نرمی فوکوس ، گویی موتور STM این قابلیت رو داره که بدون اذیت کردن در تصویر یکراست به سراغ نقطه مورد نظر فوکوس بره نه اینکه ابتدا کمی جلوتر یا عقب تر رو پیدا کنه و بعد روی نقطه فوکوس بشینه ، یعنی با لنز غیر STM شما دیر تر به نقطه فوکوس می رسید و کمی هم گیج می زنه تا برسه ، اما STM ها به گونه ای هستند که گویی یک نفر دراد با سلیقه فراوان فوکوس کشی می کند و البته بسیار هم سریع ! نمونه های این عمل در سایت دی پی رویو در بررسی این دوربین به صورت فیلم گذاشته شده ، به هر حال راحت میشه از لنزهای دیگه هم استفاده کرد منتهی برای زمانی که می خواهید در حالت سوم دست به تعقیب سوژه بزنید بهتره لنز STM استفاده کنید که بهترین اونها هم در حال حاضر از همه لحاظ لنز 40mm پن کیک کانن است . لنزهای STM رینگ فوکوسشان به صورت الکترونیکی با عدسی در ارتباط است و در حالتی غیر متصل به دوربین کار نمی کنند .
    Babak Borhani، yaghoobi، rezvan و 8 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  7. #437
    كاربر فعال saeed2vfx آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2011
    محل سکونت
    Isfahan~Tehran
    نوشته ها
    793
    تشکر شده
    1436
    تشکر کرده
    4533

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط cinemazar نمایش پست ها
    من با لنز 100 f.2/8 که بسیار به لنز سری ال نزدیکه امتحان کردم و همین طور دو نمونه از لنزهای سیگما ، تنها تفاوت سر سرعت فوکوسه نه حتی دقت و نرمی فوکوس ، گویی موتور STM این قابلیت رو داره که بدون اذیت کردن در تصویر یکراست به سراغ نقطه مورد نظر فوکوس بره نه اینکه ابتدا کمی جلوتر یا عقب تر رو پیدا کنه و بعد روی نقطه فوکوس بشینه ، یعنی با لنز غیر STM شما دیر تر به نقطه فوکوس می رسید و کمی هم گیج می زنه تا برسه ، اما STM ها به گونه ای هستند که گویی یک نفر دراد با سلیقه فراوان فوکوس کشی می کند و البته بسیار هم سریع ! نمونه های این عمل در سایت دی پی رویو در بررسی این دوربین به صورت فیلم گذاشته شده ، به هر حال راحت میشه از لنزهای دیگه هم استفاده کرد منتهی برای زمانی که می خواهید در حالت سوم دست به تعقیب سوژه بزنید بهتره لنز STM استفاده کنید که بهترین اونها هم در حال حاضر از همه لحاظ لنز 40mm پن کیک کانن است . لنزهای STM رینگ فوکوسشان به صورت الکترونیکی با عدسی در ارتباط است و در حالتی غیر متصل به دوربین کار نمی کنند .
    با تشکر فراوان از گزارشات بسیار مفیدتون...
    من هنوز فرصت اون رو پیدا نکردم که با لنزهای STM فوکوس اتوماتیک رو تست کنم ولی تست هایی که در اینترنت هست رو مو به مو تماشا کردم، تقریباً در همه تست ها، حتی اونهایی که با لنزهای STM هست، نتیجه اونقدر شگفت انگیز نیست که شما توصیف کردید!!
    آیا از تجهیزات دیگه ای هم در کنار دوربین و لنز استفاده میکنید؟؟

    در تستهایی که در اینترنت موجود هست، در بهترین حالت دیده ام که فوکوس پله پله اتفاق می افته و سوژه برای کسری از ثانیه Out of Focus میماند. که همین کسری از ثانیه ، بخاطر عمق میدان بسیار کم، به چشم میآید.
    میخواستم ازتون بپرسم شما چنین مشکلی رو موقعی که سوژه در عمق در حال حرکت هست، نداشتید؟
    اگر فیلم کوتاهی هم تهیه کنید...
    سپاس
    farshidbaharloo تشکر می‌کند.

  8. #438
    cinemazar
    Guest

    پیش فرض

    من در هیچ کدام از تصاویری که تهیه کردم دیافم باز تر از 2.8 نبوده ، شاید در دیاف های باز تر این مورد به چشم بیاد ، البته یک نکته باید روشن بشه و اون سطح توقع شماست ، من با تجربیاتی که با دوربینهای تصویربرداری حرفه ای داشتم (z7 - canon A1 - sony DSR 400 - sony EX3 ) که همه اونها سیستم اتو فوکوس داشتند و البته سنسور های کوچک قطع 2.3 اینچ ، این سیستم فوکوس دوربین 70D مشابهت فراوانی با اونها داره ، یعنی اگر خطای کوچکی و یا گیجی نیز بوده در حد همونهاست ، و البته این فوق العادست به نسبت چیزی که قبلا وجود نداشته ، الان این سیستم با سیستم دوربین 650D قابل قیاس نیست به لحاظ سطح کارایی ، در 650D اتوفوس گذاشتن که بگن اتو فوکوس داره ! به قدری کند و گیج که اصلا قابل استفاده نیست ، شما با چیزهای موجود مقایسه کنی و البته دوربینهای سنسور بزرگی که اصلا فوکوس اتومات ندارن به این نتیجه می رسی که فوق العادست ، البته سعی می کنم خودم از همین فیلمها یا نمونه ای دیگه تهیه کنم و بذارم تا بهتر منظور منتقل بشه .

    چیزی که برای من مهمه درصد خطای این سیستم از یک دستیار مسئول فوکوس کمتره !
    rezvan، MZITech، usef و 6 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  9. #439
    كاربر جديد ahmad k آواتار ها
    تاریخ عضویت
    October 2011
    محل سکونت
    teh
    نوشته ها
    24
    تشکر شده
    0
    تشکر کرده
    243

    پیش فرض

    باسلام

    دو دوربین canon 1100d و هندیکم سونی xr550 دارم
    لنزهایی کنون 18-55 و 55-250 هستند
    حالا سئوال:
    قصد دارم برای یک شبکه تلویزیونی گزارشی بگیرم، از کدام استفاده کنم؟
    البته در نحوه استفاده از هر دو دوربین مبتدی هستم
    ممنون میشم راهنمایی کنید
    Canon EOS 1100D + EF-S 18-55 f/3.5-5.6 IS II + EF-S 55-250 f/4-5.6 IS II

  10. #440
    كاربر همراه sarlak آواتار ها
    تاریخ عضویت
    September 2013
    نوشته ها
    164
    تشکر شده
    774
    تشکر کرده
    1170

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط ahmad k نمایش پست ها
    باسلام

    دو دوربین canon 1100d و هندیکم سونی xr550 دارم
    لنزهایی کنون 18-55 و 55-250 هستند
    حالا سئوال:
    قصد دارم برای یک شبکه تلویزیونی گزارشی بگیرم، از کدام استفاده کنم؟
    البته در نحوه استفاده از هر دو دوربین مبتدی هستم
    ممنون میشم راهنمایی کنید
    فیلمبردازی با dslr برای حرفه ای هاست.اگر مبتدی هستید باxr550 به نتیجه بهتری میرسید
    ahmad k تشکر می‌کند.

صفحه 44 از 62 نخستنخست ... 34 40 41 42 43 44 45 46 47 48 54 ... آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •