صفحه 41 از 62 نخستنخست ... 31 37 38 39 40 41 42 43 44 45 51 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 401 تا 410 , از مجموع 612
Like Tree1050تشکر

موضوع: فیلمبرداری با دوربین های Dslr

  1. #401
    كاربر جديد
    تاریخ عضویت
    October 2013
    نوشته ها
    10
    تشکر شده
    0
    تشکر کرده
    1

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط iman kh نمایش پست ها
    دیافراگم قسمتی در لنز هست که وظیفه کنترل نور ورودی و همینطور عمق میدان رو بر عهده داره
    به نظر من بهتره در ابتدا کمی در مورد مبانی عکاسی مطالعه کنین تا بتونین سریعتر و اگاهانه تر پیش برید
    بله دوست عزیز ولی من سوالم روی لنز های جدا بود که روی دوربین سوار میشه ، نه لنز خود دوربین که دیافراگم روش باشه .
    توی یه سایت دیگه یه دوست دیگه اینطور جواب داد که اون شماره دیاف نشانگر حداکثر دیافراگمی هست که اون لنز میده

  2. #402
    كاربر همراه Kane آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2012
    نوشته ها
    353
    تشکر شده
    2280
    تشکر کرده
    3887

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط transformer نمایش پست ها
    بله دوست عزیز ولی من سوالم روی لنز های جدا بود که روی دوربین سوار میشه ، نه لنز خود دوربین که دیافراگم روش باشه .
    توی یه سایت دیگه یه دوست دیگه اینطور جواب داد که اون شماره دیاف نشانگر حداکثر دیافراگمی هست که اون لنز میده
    بله .اون عددی هم که نوشته میشه ٬ بازترین حد آپرچر (دیافراگم) یک لنز هست ٬ مثلا آپرچر لنز 70-200 f/4 از f/4 تا f/32 قابل تغییر است .
    ولی این قسمت لنز خود دوربین و لنز جدا رو درست متوجه نشدم . دوربین که خودش لنز نداره همه لنز ها از دوربین جدا هستند . (البته در DSLR)

    (این بحث مربوط به این تاپیک نیست)

  3. #403
    كاربر جديد
    تاریخ عضویت
    October 2013
    نوشته ها
    10
    تشکر شده
    0
    تشکر کرده
    1

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Kane نمایش پست ها
    بله .اون عددی هم که نوشته میشه ٬ بازترین حد آپرچر (دیافراگم) یک لنز هست ٬ مثلا آپرچر لنز 70-200 f/4 از f/4 تا f/32 قابل تغییر است .
    ولی این قسمت لنز خود دوربین و لنز جدا رو درست متوجه نشدم . دوربین که خودش لنز نداره همه لنز ها از دوربین جدا هستند . (البته در DSLR)

    (این بحث مربوط به این تاپیک نیست)
    ممنون دوست عزیز . نمیدونم منم تا حالا با DSLR کار نکردم و فکر میکردم سیستمشون شبیه دوربین های فیلمبرداری که من دیدم باشه

  4. #404
    كاربر آشنا
    تاریخ عضویت
    September 2013
    نوشته ها
    33
    تشکر شده
    35
    تشکر کرده
    34

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط transformer نمایش پست ها
    ممنون دوست عزیز . آیا میتونی چنتا فیلم رو مثال بزنی که با 5d ساخته شده باشه به طور کامل ؟

    بعدش اینکه چه محدودیت هایی داره ساختن فیلم های حرفه ای با 5d نسبت به یک دوربین فیلمبرداری ؟ مثلا یکیش فکر کنم این باشه که خیلی زود داغ میکنه و 5 دقیقه بیشتر نمیشه باهاش فیلم گرفت ، درحالی که ممکنه آدم یک صحنه رو یک ساعت مدام تکرار بگیره؟!! اگر اینطوری باشه که خیلی بد میشه!

    همچنین من در سایت دیگه خوندم اگر فقط 3 تا لنز برای 3 محدوده نرمال - تله و واید بخوایم بگیریم براش هرکدوم حداقل 6-7 میلیون پولش هست . یعنی دو برابر پول بدنه ، پول لنز هاش میشه که ؟؟؟

    پس این کیت 18-135 (اگر درست گفته باشم) که روی دوربین هست و حدود 1.5 میلیون قیمتشه چی هست؟ اسباب بازی حساب میشه؟ (یعنی به درد کار حرفه ای نمیخوره؟ )

    ***البته منظور من از حرفه ای ، یه فیلم سینمایی در حد سینمای خودمون هست نه فیلمهای 3d و فول HD هالیوودی .

    راستی 5d مارک 3 قابلیت 3D نداره ؟ دوربین های 3D دوتا لنز دارند ؟ یا میشه 2 لنزه کردتشون (یعنی حتما نباید 2 لنز رو دوربین اصلی باشه؟ )

    سوال آخر اینکه گزینه ی بهتری از 5d با همین رنج قیمت وجود داره که برای کار سینما بهتر باشه؟
    سوالهاتون خیلی زیاد شد...

    بنده هم کارم فیلمسازیه. و خیلی از دوستان با مارک 3 5 دی کار می کنن...

    به فرض مثال آخرین ساخته ی بهمن قبادی(فصل کرگدن) که آقای تورج اصلانی تصویر بردار بود با 5 دی مارک 3 گرفته شده. و اگر شنیده باشید یا خونده باشید آقای تورج اصلانی با فیلمبرداری این فیلم کلی افتخارات جمع کرد. مثل قورباقه طلایی (یا نقره ای) دقیق نمی دونم. که مثل اسکار می مونه برای یه فیلمبردار

    در مورد 5 دی مارک 3 خیالتون راحت باشه. و در مورد لنز ها بله شاید نیاز باشه هزینه زیادی بکنید. البته بستگی داره فیلمنامه چی باشه. شاید با همون 18- 135 هم بشه کار رو جمع کرد. که البته تصمیم گیری لنزها به عهده تصویربردار هست.

    نخیر 3بعدی درست و حسابی با دوربین های مخصوص کار می شه. که الان اکثرا از red استفاده می کنند و کلی تشکیلات دارند.

    مارک 3 گرم کردن نداره. مگه اینکه دست یکی باشه فکر کنه آفتابه دستشه!

  5. #405
    كاربر آشنا
    تاریخ عضویت
    September 2013
    نوشته ها
    33
    تشکر شده
    35
    تشکر کرده
    34

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط transformer نمایش پست ها
    یه سوال دیگه هم دارم . چرا در کنار لنز های جدا که واسه دوربین فروخته میشه ، عدد دیافراگم هم نوشته میشه ؟

    مثلا 70-200 / f 4
    یا 70-200 /f 2.8

    مگه دیافراگم رو به صورت جدا نمیشه روی دوربین تنظیم کرد؟
    داداش شما کار زیاد داری تا شناخت پیدا کنی از slr ...

    به نظرم فعلا تا می تونی در موردشون بخون و مطالعه کن.

    فیلمبردار خوب با یه آیفون هم می تونه تصویر بگیره باقلوا... :)

    کیفیت دوربین بخشی از فیلمبرداریه که هر چی بیشتر باشه کیفیت بهتره...

    ولی زیبایی شناسی فیلمبرداری و هنرش اگه نباشه کلا خوب بودن دوربین کمکی نمی کنه.

  6. #406
    كاربر جديد farzad.s آواتار ها
    تاریخ عضویت
    October 2013
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    21
    تشکر شده
    36
    تشکر کرده
    2

    پیش فرض

    ببخشید جناب تبدیل شدگان ( Transformers ) ؛

    ببخشید اگه کمی رک هستم ؛ اما به هر حال باید واقع بین بود. شما هنوز درباره دیافراگم ، دوربین مناسب و اطلاعات ساده دوربین ها اطلاعات ندارید ، بعد الان می خواید یک فیلم سینمایی درست کنید ؟ ساخت یک فیلم ساده ویدئویی ( نه سینمایی ) خودش هزاران بدبختی داره و هر فرد کلی بدبختی داره سرش. شما هنوز با استانداردهای ویدئویی هم آشنا نیستید و دارید روی غولی دست می گذارید که همان افرادی هم که نام بردید درش موندند !

    بله ، خیلی از فیلم های ایرانی ، سریال ها و حتی چندین مورد فیلم های خارجی فقط با DSLR هایی مثل 5D و 7D رکورد شده. مثل سریال پایتخت 2 ( سیروس مقدم ) ، فصل سوم قلب یخی ( سامان مقدم ) ، Act of Valor به کارگردانی Scott Waugh.

    اما این کار نیاز به هزاران برابر تلاش و اطلاعات داره تا استفاده از یک دوربین XDCAM مثل EX3. چون دوربین های DSLR رسما یک دوربین فیلمبرداری نیستند و خیلی از آپشن ها را به صورت اتوماتیک ندارند و می بایست دستی انجام بدید و یا در تدوین حل کنید.

    شما میشه توضیح بدید می خواهید چه کاری درست کنید ؟ چون از روی سوالات شما معلوم است که اطلاعات پایینی دارید و فکر نکنم بتوانید کارگردانی و فیلمبرداری یک کار حتی نیمه حرفه ای را انجام بدید.

    به هر حال منتظر جواب هستم ...
    rezvan و Samanhp تشکر می‌کنند.

  7. #407
    كاربر همراه AliHamze آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2013
    محل سکونت
    Iran-Tehran
    نوشته ها
    182
    تشکر شده
    336
    تشکر کرده
    97

    پیش فرض

    دوست عزیز به نظر منم شما اول تاپیک های موجودو بخون خیلی میتونه بهت کمک کنه.بعد از اینکه ی شناخت کلی پیدا کردی سوالاتو مطرح کن.
    موفق باشی
    همه چیز عالیه.

    ارادتمند-علی حمزه

  8. #408
    كاربر ويژه kiavash آواتار ها
    تاریخ عضویت
    March 2011
    نوشته ها
    2,384
    تشکر شده
    10519
    تشکر کرده
    8926

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط transformer نمایش پست ها
    ممنون دوست عزیز . آیا میتونی چنتا فیلم رو مثال بزنی که با 5d ساخته شده باشه به طور کامل ؟

    بعدش اینکه چه محدودیت هایی داره ساختن فیلم های حرفه ای با 5d نسبت به یک دوربین فیلمبرداری ؟ مثلا یکیش فکر کنم این باشه که خیلی زود داغ میکنه و 5 دقیقه بیشتر نمیشه باهاش فیلم گرفت ، درحالی که ممکنه آدم یک صحنه رو یک ساعت مدام تکرار بگیره؟!! اگر اینطوری باشه که خیلی بد میشه!

    همچنین من در سایت دیگه خوندم اگر فقط 3 تا لنز برای 3 محدوده نرمال - تله و واید بخوایم بگیریم براش هرکدوم حداقل 6-7 میلیون پولش هست . یعنی دو برابر پول بدنه ، پول لنز هاش میشه که ؟؟؟

    پس این کیت 18-135 (اگر درست گفته باشم) که روی دوربین هست و حدود 1.5 میلیون قیمتشه چی هست؟ اسباب بازی حساب میشه؟ (یعنی به درد کار حرفه ای نمیخوره؟ )

    ***البته منظور من از حرفه ای ، یه فیلم سینمایی در حد سینمای خودمون هست نه فیلمهای 3d و فول HD هالیوودی .

    راستی 5d مارک 3 قابلیت 3D نداره ؟ دوربین های 3D دوتا لنز دارند ؟ یا میشه 2 لنزه کردتشون (یعنی حتما نباید 2 لنز رو دوربین اصلی باشه؟ )

    سوال آخر اینکه گزینه ی بهتری از 5d با همین رنج قیمت وجود داره که برای کار سینما بهتر باشه؟
    دوست عزیزالبته من نمیدانم شماهدفتون چی هست ازاین سوالها! چون به نظراصول روناقص بلدید!ولی به هرحال فرض رو براین میگذاریم که این هم یه شروعه به هرحال، فلذا جهت یادگیری...

    درمورد داغی سنسوردوربین۵دی توانایی فیلمبرداری بدون توقف تا ۳۰ دقیقه را دارد.که این۳۰ دقیقه هم نه به دلیل محدودیتهای سنسور، که به دلیل توافقنامه فن اوری اطلاعات درسازمان (ITA) به شرکتهای تولیدکننده دوربین عکاسی اجازه تولیددوربینهای عکاسی با زمان فیلمبرداری بیشتراز ۳۰ دقیقه را نمیدهند.(فکرمیکنم پیشنهاداتی برای رفع این محدودیت هم ازطرف برخی شرکتها شده است)

    درمورد اون قسمتهایی که جواب نگرفتید، یکی این که ساخت تصاویر۳بعدی راههای مختلفی داره،با فایو دی اما بایدازحداقل ممکن ۲ دوربین استفاده کنیدوبعدباپروسس های نه چندان ساده ،تصاویر۳ بعدی بسازید.
    درموردلنزها هم بسته به اینکه چه برداشتها ولوکیشنهایی داشته باشید،لنزتهیه میکنید.طبیعی ست ان کارهای حرفه ای که شما میفرمایید،هزینه دارد. ولیکن ان لنزی که به اسباب بازی تشبیه ش کردیدهم لنزخوبی ست ودرفیلمبرداری مشکلی ندارد.مگراینکه نیازبه دیاف باز باشد.اما درکل اگربخواهیدباهزینه شخصی کاری کنید،برای برداشتهای خاص وکم کاربرد اجاره کنید خوب بهتر ست.
    ضمنا یکی ازمشکلات فیلمبرداری با dslrها نحوه فوکوس کشی ست که به دلیل ساختار بیشتر لنزهای موجود کمی کاررا مشکل میکند.به خصوص برای یک اماتور،فوکوس درست ودرمان ، بسی رنج خواهدبرد.

  9. #409
    كاربر جديد
    تاریخ عضویت
    October 2013
    نوشته ها
    10
    تشکر شده
    0
    تشکر کرده
    1

    پیش فرض

    سلام مجدد به همه دوستانی که نظر دادند ، از همه تشکر میکنم

    من اول بگم که نه فیلمبردارم و نه ادعای فیلمبرداری دارم و نه قرار هست فیلمبردار بشم . در مورد سواد هم بازم میگم سواد هم ندارم (هرچند 2 ترم 4 ماهه جمعا حدود 100 ساعت کلاس با جناب آقای اسفندیار شهیدی در سینمای جوان کلاس داشتیم ، که شما با سوادها حتما ایشون رو میشناسید ) ولی خب از اون زمان 2-3 سال گذشته و تو این مدت کلا به کار و رشته اصلیم که مهندسی هست پرداختم و خیلی مباحث فیلمبرداری رو فراموش کردم . هرچند اون زمان هم همیشه نویسنده و کارگردان بودم و هیچوقت فیلمبرداری نکردم اما با مباحث زیبایی شناسی و قاب بندی و خیلی بحث های اینطوری که یکی از دوستان اشاره فرمودن کاملا آشنا هستم و فیلمم هم سر این قضیه جایزه گرفته .

    الان هم در پی جمع کردن یه استودیوی فیلمسازی شخصی هستم ، برا همین دنبال خرید یک دوربین تا نهایت 20 میلیون تومان (همراه لنز) هستم ، اینکه اینقدر روی سینمایی بودن دوربین تاکید میکنم برای اینه میخوایم دیجیتال بگیریم اما بعدا روی نگاتیو بکشیم و سینما پخش کنیم .

    چیزایی هم که در مورد داغ کردن 5d و ... گفتم همه رو از همین فروم های فارسی خوندم و اگر اشتباهه گناهش گردن کسی هست که اشتباه نوشته .
    در مورد دیافراگم و شاتر و ایزو و وایت بالانس و انواع لنز و گین و عمق میدان و پرسپکتیو و ... و .... هم اینقدری که لازمه کار کارگردانی باشه اطلاعات دارم فکر میکنم .

    به هرحال بازم اگر دوستان راهنمایی های خوبی در این زمینه داشتند خوشحال میشم بشنوم . با سرچی که زدم به یکسری دوربین های 4k رسیدم از جمله black magic , sony , panasonic , jvc و canon که مدل ها دقیق تو ذهنم نیست بنویسم اما نسبت به قیمت و امکانات فکر کنم black image cinema 4k چیز خوبی باشه و احتمالا همین رو خریداری کنم .

    اگرم مباحثی خارج از تاپیک مطرح شد دوستان به بزرگی خودشون نادیده بگیرند .

  10. #410
    كاربر همراه drmottaghizade آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2011
    محل سکونت
    قم
    نوشته ها
    300
    تشکر شده
    309
    تشکر کرده
    236

    پیش فرض

    دوست عزیز
    دوربین blcmagic به قیمت 9میلیون تومان با فرمت raw و کیفیت 4k برای خواسته شما ساخته شده

    که با خرید لنز24 و 35و 50 کنن تمامی کارهای شمارو جواب گو هست
    این دوربین حالت سینمایی داره
    و14bit
    5دی اولویت باعکاسی و بعدش فیلمبرداری بهمراه مشکلات رولینگ شاتر و مویرر اما مجیک اصلا کارش سینماس
    توضیح بیشترخواستید در خدمتم
    transformer تشکر می‌کند.
    7d-15-85mm/50mm f/1.8

صفحه 41 از 62 نخستنخست ... 31 37 38 39 40 41 42 43 44 45 51 ... آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •