با توجه به اینکه AF برایتان مهم نیست بهترین گزینه، دوربینیست که کنترل بر دیافراگم ، نوردهی، بالانس و حساسیت را در مد فیلمبرداری دارا باشد ضمن اینکه نویز کمتر و نور سنج دقیقتر در نوردهی اتوماتیک را باید در نظر گرفت.
در مورد رزولوش و فریم ریت هم همیشه ارقام بالاتر الزاما به معنای بهتر بودن نیست. پیشنهادات میتواند بنا بر نیاز شما و کاری که میخواهید انجام دهید بسیار متفاوت باشد. مثلا 600fps 320x240 یا شاید هم 1920x111080 24p
البته در ورای همه این مسائل، فاکتور ارجح تری به نام لنز است که برای " بهترین ی " که شما دنبالش هستید نقش اساسی دارد. بهترین لنز برای موقعیتهای متفاوت فیلمبرداری باید انتخاب شود.
بهترین برای چه کاری ؟ ...
ویرایش توسط شاهین اکبری : Saturday 26 February 2011 در ساعت 08:10
FD master
این پستتون در پاسخ به من بود؟
در اینجا به طور مفصل توضیح داده ام. :)
مشکل فوکوس دوربین های دیجیتال slr تو مد فیلمبرداری چیه؟چرا اغلب فوکوس ممتد ندارند؟چرا هر کاری دوربینهای کامپکت یا دوربین های هندی کم انجام میدند اینا هم همون را انجام نمیدند؟این فوکوس ممتد با فوکوس اتوماتیک چه فرقی داره؟
دوربین Sony Alpha55 هم کیفیت خیلی عالی داره، نمیدنم چرا اسم 7D و 5D M2 فقط خوب در رفته!
قیمتش هم خیلی مناسب تره.
7d و 5d بجز کیفیت تصویر ، چه خصوصیت دیگه ای دارن که بحث در مورد فیلم برداری باهاشون داغ تر از مدل های دیگه در برند های دیگس؟؟؟ چون من چندتا نمونه فیلم از همین سونی آلفا55 دیدم که شارپنس فوق العاده ای داشت. (کلاً همه خصوصیات تصویرش خوب بود)
این سوالو توی تاپیک نظرسنجی خودم هم مطرح کردم ولی چون کسی سر نمیزنه، اینجا هم مطرح کردم.
براي اينكه بحث فيلمبرداري با دوربين هاي عكاسي است و دوربين مورد نظر شما يك DSLR نيست بلكه يك SLT است و به دليل اينكه اين سيستم يك سيستم خيلي جديد است (Single-lens translucent camera) هنوز اغلب عكاسان با ديده ي شك و ترديد بهش نگاه مي كنند.
حقيقتش من يكي فعلا حاضر نيستم از دوربيني بدون ويزور اپتيكال استفاده كنم. شايد در آينده اين سيستم همه گير شد و همه ي عكاسان به آن سو رفتند هر چند سوني تجربه ي صدها اختراع اولين را دارد كه بسياري از آنها (از جمله بتامكس و مموري استيك و ....) ناموفق از آب درآمده و به تاريخ پيوسته است.
فرهاد حسيني
بابک برهانیhttp://sibsabz.persiangig.com