صفحه 20 از 32 نخستنخست ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 30 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 191 تا 200 , از مجموع 313
Like Tree576تشکر

موضوع: کدام بازرگان کدام ضمانت

  1. #191
    كاربر ويژه Kaveh Ghobadi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2006
    محل سکونت
    Tehran & Karaj
    نوشته ها
    7,444
    تشکر شده
    26237
    تشکر کرده
    14101

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط M.Mobin نمایش پست ها
    البته چندی پیش گارانتی ایده آل در تبلیغاتی که در سایت عکاسی داشت عنوان میکرد خسارت موارد عمدی را نیز پرداخت میکند!!
    اصولا مشکلی در پرداخت اش نیست.یعنی شرکت بیمه باید بر طبق فرانشیز معین شده مبلغ را تمام و کمال بپردازد.

    اما این موضوع چند وجه دارد.

    اول اینکه با این رفتار یقینا بعد از مدتی هزینه بیمه ( به دلیل بالابودن ریسک پذیری ) ها افزایش می یابد.

    دوم اینکه نسبت به پرداخت ها بی اعتمادی به وجود می آید.

    سوم اینکه به درستی از ابزار استفاده نمی شود و تگهداری آن به خوبی صورت نمی گیرد و باعث می شود افراد حرفه ای این صنف ( و نه کسانی که عکاسی برایشان جنبه Fun دارد ) به مرور ضرر کنند و عده ای با این ذهنیت که خوب میزنیم میشکونیم پولشو می گیریم! بازار لوازم عکاسی را خراب می کنند.

    پی نوشت...

    متاسفانه این روز ها فرق بین افراد حرفه ای این صنف با افرادی که صرفاً به قصد تفریح لوازم حرفه ای خریداری می کنند بسیار کمرنگ و ناپیدا شده است.این موضوع بیشتر به جنبه های هنری آن مربوط است.چراکه این هنر یک هنر بسیار در دسترس است.شاید صرف داشتن یک بوم و قلم مو نقاشی مشکلی برای نقاشان پیش نیاید و تهدیدی ایجاد نشود.و یا کسی از آثار آن فرد استقبال نکنند.اما متاسفانه با ذهنیت اشتباه بسیاری از افراد صرف داشتن یک دوربین حرفه این و بخصوص یک لنز گنده !!! طرف عکاس می شود.در صورتی که میان ماه من تا ماه گردون .............................

    منظورم آن نیست که کسی وارد این حرفه نشود.منظورم آن است که وقتی کسی وارد دایره ای می شود باید سعی کند حداقل قوانین آن دایره را رعایت کند.نه آنکه بی توجه به کلیه اصول و مبانی آن حرفه باشد.

    و بعد اینکه هنوز در این حرفه مرز بندی مشخصی بین حرفه ای و آماتور تعریف نشده است.چرا که حرفه ای اخلاق حرفه ای دارد و آماتور شاید اخلاق حرفه ای را دست و پاگیر بداند و رعایت نکند.ریشه اش هم به دلیل در دسترس بودن ابزار کار است.

    شاید رانندگی عادی ترین حق یک شهروند باشد اما مسافرکشی (تاکسی ) یک حق نیست و کسی که گواهینامه دارد نباید به خود اجازه دهد که وارد صنف و حرفه ای که اخلاق اش را نمی داند شود.در ایران اما مرزبندی وجود ندارد.هرکس که میل داشته باشد به راحتی می تواند با اتومبیل اش (ابزار) مسافر را جابجا کند بدون اینکه کسی به او خرده بگیرد.اما در کشور های متمدن و پیشرو هرگز اینگونه نیست.صرف داشتن یک اتومبیل حقی برای جابجایی مسافر برای شما ایجاد نمی کند و اگر به صورت غیرقانونی این کار را انجام دهید به شدت برخورد خواهد شد. ( حتی یک تاکسی را به دست کسی که راننده آن تاکسی نیست نمی سپارند ) در ایران هر کس از هر طبقه و جایگاهی اگر میل داشته باشد می تواند راننده مسافرکش ( تاکسی بسیار با احترام و با جایگاه خاصی است اما مسافرکش خیر ) باشد.

    اما در این بین این مسافر است که انتخاب می کند که سوار تاکسی شود و اگر اشکالی بود بتواند اقدام کند و جایگاهی برای شکایت باشد و یا نه سوار یک اتومبیل شخصی ( با کاربری شخصی ) شود و اگر گردن اش را هم بریدند و جیب اش را هم خالی کردند نتواند ادعایی داشته باشد!

    در این صنف هم هستند مشتریانی که به درستی مرزبندی ها را نمی دانند و از دوربین یک آماتور برای رسیدن به خواسته شان استفاده می کنند.

    کل مطلب ام این بود که وقتی ابزار حرفه ای داریم باید اخلاق حرفه ای داشته باشیم و اصولی را ( هرچند سخت ) رعایت کنیم و اجازه ندهیم از خطوط عبور کنیم.بله به راحتی می توان خسارت یک صحنه سازی را از بیمه گرفت اما آیا این یک اخلاق حرفه ای است؟
    Kourosh Kahal، azarigh، Navid7h و 9 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    کاوه قبادی
    Exposure.ir
    I am a visual man. I watch, watch, watch. I understand things through my eyes. Henri Cartier-Bresson

  2. #192
    كاربر فعال aliii آواتار ها
    تاریخ عضویت
    September 2010
    نوشته ها
    722
    تشکر شده
    1436
    تشکر کرده
    253

    پیش فرض

    مشکل از بالاست وقتی خود شرکت ها تو تبلیغ ها عنوان میکنند حتی خسارت موارد عمدی از مصرف کننده چه انتظاری میشه داشت !!!
    Kaveh Ghobadi، Kourosh Kahal، M. Beyrami و 1 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  3. #193
    كاربر ويژه Kaveh Ghobadi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2006
    محل سکونت
    Tehran & Karaj
    نوشته ها
    7,444
    تشکر شده
    26237
    تشکر کرده
    14101

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط aliii نمایش پست ها
    مشکل از بالاست وقتی خود شرکت ها تو تبلیغ ها عنوان میکنند حتی خسارت موارد عمدی از مصرف کننده چه انتظاری میشه داشت !!!
    نه اتفاقا...

    اون بالا مجبور و موظفه که طبق قراردادی که داره عمل کنه.که یک جاهایی ( مثل سرقت ) دست اش بسیار بسته است و یک جاهایی ( مثل ضربه و شکست فیزیکی ) دست اش باز است مشتریان را راضی نگهدارد.

    اتفاقا باید از آن شرکت و یا شرکت ها سپاسگذار بود که خدماتی را مهیا کرده اند که کمتر به عکاسان حرفه ای صدمه وارد شود و ضرر کنند.

    اینجا نقش شرکت یک کارگزار است که خدمات را صرفا ارائه می کنند و سعی در هرچه بیشتر کردن تعداد ( کمیت ) و کیفیت ( خدمات بیشتر و متنوع تر ) دارد و بعد از چانه زنی های بسیار با شرکت بیمه سعی می کنند بیشتر حق را با کمترین پرداخت برای مشتری بگیرید ( وکیل مشتری است ) و وکیل شرکت بیمه است که صادقانه خدمات را ارائه دهد.

    اینجا شرکت سعی می کند از کوچکترین راه های ممکن استفاده کند برای دریافت بیشتر حق مشتریان و جلب نظر تعداد بیشتری مشتری.

    این پست ها به تاپیک دیگری منتقل می شود.
    ویرایش توسط Kaveh Ghobadi : Sunday 20 March 2011 در ساعت 18:22
    Amin Zarif و NetNegar تشکر می‌کنند.
    کاوه قبادی
    Exposure.ir
    I am a visual man. I watch, watch, watch. I understand things through my eyes. Henri Cartier-Bresson

  4. #194
    كاربر فعال aliii آواتار ها
    تاریخ عضویت
    September 2010
    نوشته ها
    722
    تشکر شده
    1436
    تشکر کرده
    253

    پیش فرض

    نه اتفاقا...

    اون بالا مجبور و موظفه که طبق قراردادی که داره عمل کنه.که یک جاهایی ( مثل سرقت ) دست اش بسیار بسته است و یک جاهایی ( مثل ضربه و شکست فیزیکی ) دست اش باز است مشتریان را راضی نگهدارد.

    اتفاقا باید از آن شرکت و یا شرکت ها سپاسگذار بود که خدماتی را مهیا کرده اند که کمتر به عکاسان حرفه ای صدمه وارد شود و ضرر کنند.

    اینجا نقش شرکت یک کارگزار است که خدمات را صرفا ارائه می کنند و سعی در هرچه بیشتر کردن تعداد ( کمیت ) و کیفیت ( خدمات بیشتر و متنوع تر ) دارد و بعد از چانه زنی های بسیار با شرکت بیمه سعی می کنند بیشتر حق را با کمترین پرداخت برای مشتری بگیرید ( وکیل مشتری است ) و وکیل شرکت بیمه است که صادقانه خدمات را ارائه دهد.

    اینجا شرکت صعی می کند از کوچکترین راه های ممکن استفاده کند برای دریافت بیشتر حق مشتریان و جلب نظر تعداد بیشتری مشتری.
    وقتی اون وکیل مشتری یا هر کسی راهه تقلب رو قانونی نشون میده نمیشه از مشتری انتظار داشت مثل اینه در کلاسی دارن امتحان میگیرن مراقبی سره کلاس میگه بچه ها معلم گفته تقلب هم میتونین کنین حالا صرف این که تقلب عمل درستی نیست شما نمیتونین انتظار داشته باشد کسی سره اون کلاس تقلب نکنه (من با اصل حرفت مشکلی ندارم کاملا درسته )
    Kaveh Ghobadi، azarigh، omid mohebbi و 1 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  5. #195
    كاربر بسیار فعال Walkman آواتار ها
    تاریخ عضویت
    September 2010
    محل سکونت
    کرمان
    نوشته ها
    1,291
    تشکر شده
    6194
    تشکر کرده
    6463

    پیش فرض

    با سلام

    مثله اینکه بحث بالا گرفته!!!:biggrin:

    دوست عزیز(اسمتونو نمیدونم)، استاد گرامی جناب قبادی تمام نکات را فرمودند ولی شما حاضرید خودتونو الکی چندروز از کار و زندگی بنندازین و هی برین بیمه و گارانتی......؟؟؟

    موفق باشید........
    Kaveh Ghobadi و NetNegar تشکر می‌کنند.
    رضا اقبالی www.instagram.com/reza.eqbali

  6. #196
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    May 2010
    نوشته ها
    208
    تشکر شده
    479
    تشکر کرده
    752

    پیش فرض

    با جناب قبادی موافقم همانطور که از شرکتها و بیمه گزار ها توقع داریم به تعهد خود عمل کنند در مقابل ما هم باید به اخلاقیات پایبند باشیم.
    اخلاق هم به حرفه ای بودن یا نبودن ربط ندارد همه وجدان داریم و باید درستکار باشیم .
    حال نمی دانم این چه کاریست کسی که لنز می خواهد آن را تهیه می کند وکسی هم که پول نیاز دارد از اول همه پولش را نگه می دارد(نه 90% را)


    اما در آن کشور که همه به خود اجازه می دهند مسافر کشی کنند، تاکسی ها هم به خود اجازه می دهند دربستی کار کنند! حا لا این ناهنجاری از کجا شروع شد بماند.
    فکر کنم در همین جا بود که کسی یک لنز سیگما تهیه کرده بود که مشکل داشت و بعد از ارجاع به شرکت باز مشکلش حل نشده بود.
    اما در هر صورت باید درستکار بود و هیچ دلیلی این را نقض نمی کند

    موفق باشید
    Kaveh Ghobadi، azarigh، M. Beyrami و 3 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  7. #197
    كاربر فعال aliii آواتار ها
    تاریخ عضویت
    September 2010
    نوشته ها
    722
    تشکر شده
    1436
    تشکر کرده
    253

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Walkman نمایش پست ها
    با سلام

    مثله اینکه بحث بالا گرفته!!!:biggrin:

    دوست عزیز(اسمتونو نمیدونم)، استاد گرامی جناب قبادی تمام نکات را فرمودند ولی شما حاضرید خودتونو الکی چندروز از کار و زندگی بنندازین و هی برین بیمه و گارانتی......؟؟؟

    موفق باشید........
    سلام دوست عزیز البته اینا همه تو تئوری تو عمل خیلی فرق میکنه و همان طور که آقای قبادی گفتن از افراد حرفه ای انتظار دیگه ای میره شاید شخصی غیره حرفه ای حتی با این تصور بدونه تحقیق بگه حالا این لنزو میخرم فوقش خوشم نیومد به دردم نخورد میزنم میشکنم یه حالی هم میکنم ببینم چجوری میشکنه ۹۰% پولشو میگیرم یه لنز دیگه میخرم ببینم اون چجوری عکس میگیره ولی در مقابل دوستی یادمه میگفت بدنه دوربین خط عمیقی برداشته بیمه قبول نمیکنه میگه فقط شکستگی
    ضمنی گفته بودن بزن بشکنش بد بیا !!
    Kaveh Ghobadi، M. Beyrami، Walkman و 1 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  8. #198
    كاربر فعال nadersharp آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2010
    محل سکونت
    tehran
    نوشته ها
    575
    تشکر شده
    2411
    تشکر کرده
    2187

    پیش فرض

    ضمن احترام و تایید جناب قبادی حداقل در بعد وجدانی
    گارانتی به مفهوم تعویض 100% نیست. اگر کار به تعمیر کشید شما ملزم به استفاده از یک لنز تعمیری هستید که خوشایند نیست.
    در حافظ شخصی را میشناسم که لنزهای تعمیری را مرتب و بنام از دست خریدن میفروشد.
    این کار هم شبیه همبن کار است. میشود حق الناس برای رسیدن به چه هدفی؟
    Walkman و NetNegar تشکر می‌کنند.
    نادر مسلمی

  9. #199
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    May 2005
    محل سکونت
    United States
    نوشته ها
    134
    تشکر شده
    125
    تشکر کرده
    2

    پیش فرض گارانتی

    Nikon نیکونگرش
    Canon آفومار
    Sony بازرگانی ایران
    Sigma سیگل
    Olympus کیش یونیک
    NetNegar تشکر می‌کند.

  10. #200
    كاربر همراه Chik آواتار ها
    تاریخ عضویت
    December 2009
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    144
    تشکر شده
    110
    تشکر کرده
    551

    پیش فرض

    با سلام

    در مورد گارانتی باید به عرض برسانم که من همیشه مشتری آفومار بودم ولی اتفاقی پیش آمد که دیگه اون اعتمادی که داشتم از بین رفت.
    عید پارسال از یکی از نماینده های آفومار دوربین 5D II خریدم. قیمت هم 3.600 بود ولی در بیمه نامه قیمت دوربین را 3.840 زده بود. اولین دوربینی که برداشتم هر کاری کرد فوکوس نمیکرد. انگار که سیستم فوکوسش قطع بود . به گفته فروشنه باطری ضعیف بود . گفت ببر خونه باطری شارژ کن درست میشه. من هم فکر کردم که 5D اینجوریه. خلاصه بعد از شارژ باطری این اتفاق نیافتاد و به فروشگاه مراجعه کردم. فروشنده هم به شخصی در آفومار تماس گرفت و از پشت تلفن گفتن که دوربین را تعویض کنن.
    دوربین دوم را به من دادن(بوی پلاستیک سوخته میداد که من هم به حساب نو بودن آن گذاشتم) . تست کردم و ظاهرا مشکلی نداشت. بعد از حدود 4 روز برای عکاسی رفتم بیرون. وقتی عکس ها را در کامپیوتر دیدم متوجه شدم که عکس هایی که با نقطه فوکوس سمت میگیرم خارج از فوکوس هست(البته در بینهایت) . ولی با بقیه نقاط فوکوس این مشکل نبود. به فروشنده مراجعه کردم گفت که ببرمش آفومار.
    بعد از تست کردن در آفومار کارشناس آفومار قبول کرد که دوربین مشکل داره . بعد از حدود 1 ماه رفتم دوربین را گرفتم. بردم خونه دیدم هنوز مشکل رفع نشده. دوباره آفومار مراجعه کردم. آنها هم خارج از نوبت دوربین من را به قسمت تعمیرگاه بردن و گفتن که خود من هم برم آنجا تا روند کار را از نزدیک ببینم. خلاصه تکنسین مربوطه ( آقای خوش نیت) دوربین را مورد تست قرار دادن و به فرمایش خودشون آن نقطه فوکوس را میکرواجست کردن. ولی روی 2 تا از لنز های دیگه جواب نداد. در آخر فرمودن که دوربین + تمامی لنزهام (6 تا لنز) همینجا بمونه تا مشکل را برطرف کنن. خلاصه 1 هفته دیگه هم گذشت تا اینکه تماس گرفتن و گفتن که دوربین درست شده و من هم رفتم و دیدم که بله . دوربین درست شده و در بینهایت اون مشکل رفع شده. البته در تست هایی که اونجا گرفتم از هر 10 تا عکس با نقطه فوکوس چپ 5تاش خراب بود که به گفته کارشناس آفومار این طبیعی هست!!!!!!
    دوربین رو خونه بودم دیدم که مشکل جدیدی با فوکوسش دارم. مثلا لنز ماکرو دیگه اجست نبود و می بایست با میکرو اجست روی +15 میگذاشتم . یا 70-200 را روی -10 . ولی خود این مشکل تا حدود حل شده بود که دیدم این مشکل نقطه فوکوس سمت چپ از بینهایت به فاصله های کمتر منتقل شده. یعنی در فاصله نزدیک مشکل فوکوس داشتم .
    دوباره رفتم آفومار. گفتم که این دوربین را نمیخوام. اگه بیمه داره چرا تعویض نمیکنید. قضیه به مقامات بالاتر کشیده شد. بعد از حدود 10 دقیقه آقای کاشانی آمد و گفتن که قبول ما تعویض میکنیم. فقط 1 مسئله......... و اون اینه که ما یک دوربین نو و آکبند میدیم ولی پوسته دوربینی که دست شما بوده را با این تعویض میکنیم و سریال نامبر را هم از طریق نرم افزار همون سریال نامبر خودتون میگذاریم. که من از این حرفشون تعجب کردم و گفتم که دوربین از روز اول این مشکل را داشته چرا باید دوربینی که نو هست باز بشه و پوسته و سریال نامبر عوض بشه؟!!!!!! اونا هم گفتن که اگه از این بابت وسواس دارید جلوی خودتون این کار را انجام میدیم که مراحل انجام این کار را ببینید. ما با دستگاه پیچ ها را باز می کنیم جوری که کسی متوجه نمیشه این دوربین باز شده. من هم زیر بار نرفتم. خلاصه با کلی چونه زدن قرار شد دوربین دیگری به من بدهند. با هماهنگی های لازم از قسمت فروشگاه یک دوربین دیگه آوردند. اون دوربین را هم تست کردیم دیدم که دقیقا مشکل قبلی را داره (بدتر از مال خودم بود). اونجا بود که گفتم من میخوام این دوربین را پس بدم. آقای کاشانی تا این مسئله را دید قبول کردن که دوربین را پس بگیرند و البته با کسر 10% فرانشیز. آن هم نه به قیمت ذکر شده در بیمه . بلکه به قیمت فاکتور خرید!!!!!!. در آخر هم گفتن که ما که نماینده کانن نیستیم ما فقط تعمیر میکنیم. دوربین شما هم میافته گوشه انباری. (جالبتر ایتکه اول گفتن حالا یه نقطه درست فوکوس نکنه مگه چی میشه، دوربین که سالم هست). خودشون بع دوبی تماس گرفتن و نماینده ایرانی که در دوبی بود گفتن که حتما لنزهاشون خرابه(6 تا لنز)!!!!!!!!! اولش زیر بار 10% نرفتم چون دوربین نو بود و ایراد هم از کارخونه ......در آخر به من چک 1 ماهه دادن . من هم پشت سرم را نگاه نکردم. کلا نظرم به آفومار برگشت. واقعا از آفومار این کارها بعید بود. پوشته عوض کردن و شاتر صفر کردن و سریال نامبر پاک کردن و ..................................
    Daruosha، Kourosh Kahal، siamak1681 و 19 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    یک عکس خوب گویاتر از هزار نامه است.

صفحه 20 از 32 نخستنخست ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 30 ... آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •