صفحه 2 از 10 نخستنخست 1 2 3 4 5 6 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 11 تا 20 , از مجموع 93
Like Tree209تشکر

موضوع: دوربین و لنز برای ضبط موزیک ویدیو و فیلم کوتاه

  1. #11
    كاربر فعال Pouria Arshadi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2011
    محل سکونت
    Shiraz
    نوشته ها
    508
    تشکر شده
    1326
    تشکر کرده
    1006

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط saeed2vfx نمایش پست ها
    سلام.
    چون اولین پستم در این فروم هست، ابتدا از معرفی خودم شروع میکنم. بنده سعید شهریاری هستم و مدت حدوداً 8 سال (منهای یک سالو نیم سربازی!) دارم در زمینه انیمیشن و جلوه های ویژه بصری کار میکنم.

    آشناییم با دورببن : بخاطر اینکه توان خرید زیادی نداشتم/ندارم، تابحال با استفاده از دوربین fujifilm s2000HD که به نسبت قیمت پایینش کیفیت و کارایی نسبتاً خوبی داره ، تصاویر مورد نیازم رو ضبط میکردم ولی هیچوقت تصاویر این دوربین رو بطور مستقیم توی کارهام استفاده نمیکردم (که منجر به فاجعه بشه!!) بلکه از اونها الگو میگرفتم. (دوستانی که در این زمینه فعالیت کردن میدونن منظورم چی هست)
    چون این دوربین امکان تعویض لنز نداشت، هیچگونه آشنایی با لنز ها و کارکردهایشان ندارم. لطفاً در این باره اطلاعاتم را Update کنید

    در حال حاضر هم تصمیم دارم با کمک چندتا از همکارام یکسری کارهای موزیک ویدیو برای تعدادی از اساتید موسیقی (نه هر کسی که از مادرش قهر کرده باشه!) بسازیم. و بخاطر همین هم قصد خرید تجهیزات فیلم برداری دارم و مزاحم شما دوستان خوبم شدم.

    این امکانات مد نظرم هست: (اونهایی که کم رنگ هستند، برام زیاد مهم نیستند)

    1- هزینه ای که برای اینکار در نظر گرفتم چیزی در حدود 1.5 تومن هست. (برای دوربین و لنز)
    2- کیفیت فیلم در حدی باشه که بشه ازش توی صحنه های کروماکی (حذف کردن پرده سبز) استفاده کرد.
    3- ترجیحاً بشود صحنه های خارجی و غیره کروماکی را هم ضبط کرد.
    4- هیچ اعوجاج و مهو شدگی (که در دوربین های دیجیتال مرسوم است) در فیلم دیده نشود.
    5- فوکوس دستی داشته باشد.
    6- فرمت ذخیره سازی و Bitrate (حجم اطلاعات ذخیره شده در هر فریم) مناسبی داشته باشد تا کیفیت تصویر حفظ شود.
    7- امکان انتقال و ویرایش تصویر توی نرم افزار ویرایش فیلم، بصورت زنده داشته باشه.
    8- سرعت شاتر بالایی داشته باشد (برای Slow motion کردن فیلم)


    نظر خودم روی Canon EOS 60D هست. لنز هم چیزی مد نظرم نیست! (چون تابحال با لنز سرو کاری نداشتم و اطلاعاتی در این باره ندارم)
    سلام دوست عزیز..
    اولا باید بگم اگر واقعا میخواین کار حرفه ای انجام بدین هیچ راهی به جز استفاده از تجهیزات حرفه ای ندارین ! چون الان بازار ساخت ویدیو کیلیپ توی ایران جوری شده که یا باید بهترین باشی یا اصلا وارد این کار نشی منظورم اینه که رقابت بسیار زیاده... وگرنه همون اساتید موسیقی که ازشون صحبت میکنین تا موقعی که کارگردان هایی موفقی در ضمینه موزیک ویدیو مثل سپهر وکیلی یا محمد بوشهری (booshehri brothers) وجود دارن نمیان با شما کار بزنن.( ببخشید رک حرف میزنم).
    دوربین هایی مثل 60D یا امثال این بد نیستن ولی کار عالی نمیشه ازشون در اورد... مخصوصا واسه Slow motion که اصلا به درد نمیخورن...
    چند وقت پیش یه کار ویدیو کلیپ واسه یکی از دوستان خواننده زدیم با 5D MARK II که الان از شبکه در حال پخش هست مایل بودین در پیام خصوصی اسمشو میگم که ببینین کیفیت رو... البته Slow motion هاشو با یه دوربین دیگه گرفتیم.
    واسه کار Slow motion هم باید از دوربینی استفاده کنین که فریم ریت بالا داشته باشه... از همین کارگردان های داخل کسی رو میشناسم که واسه کلیپ یکی از خواننده های معروف از دوربین WEISSCAM HS-2 استفاده کرده...دوست داشتین توی گوگل سرچ کنین مشخصات این دوربین رو ببنین ! رویایی هست 2.000 fps in 1080p
    در مورد z7 هم که فرمودید باید بگم 100% اشکال از کار شما بوده... چون من موزیک ویدیو هایی سراغ دارم که با همین z7 گرفته شده و بسیار عالی از آب در اومدن...دوست داشتین مثال میزنم واستون. به نظرم بهترین کار کرایه دوربین RED هست ! البته شما گفتین کسی پیشنهاد کرایه نده ولی کار منطقی همین هست!
    ALI KALAN و saeed2vfx تشکر می‌کنند.

  2. #12
    كاربر فعال Babak Borhani آواتار ها
    تاریخ عضویت
    August 2005
    نوشته ها
    570
    تشکر شده
    1249
    تشکر کرده
    1253

    پیش فرض

    سلام
    همانطور که در بالا عرض کردم فقط 5dmII دارم و دوربین کراپدار ندارم.
    saeed2vfx تشکر می‌کند.
    بابک برهانیhttp://sibsabz.persiangig.com


  3. #13
    كاربر فعال saeed2vfx آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2011
    محل سکونت
    Isfahan~Tehran
    نوشته ها
    793
    تشکر شده
    1436
    تشکر کرده
    4533

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط pouria arshadi نمایش پست ها
    سلام دوست عزیز..
    اولا باید بگم اگر واقعا میخواین کار حرفه ای انجام بدین هیچ راهی به جز استفاده از تجهیزات حرفه ای ندارین ! چون الان بازار ساخت ویدیو کیلیپ توی ایران جوری شده که یا باید بهترین باشی یا اصلا وارد این کار نشی منظورم اینه که رقابت بسیار زیاده... وگرنه همون اساتید موسیقی که ازشون صحبت میکنین تا موقعی که کارگردان هایی موفقی در ضمینه موزیک ویدیو مثل سپهر وکیلی یا محمد بوشهری (booshehri brothers) وجود دارن نمیان با شما کار بزنن.( ببخشید رک حرف میزنم).
    دوربین هایی مثل 60D یا امثال این بد نیستن ولی کار عالی نمیشه ازشون در اورد... مخصوصا واسه Slow motion که اصلا به درد نمیخورن...
    چند وقت پیش یه کار ویدیو کلیپ واسه یکی از دوستان خواننده زدیم با 5D MARK II که الان از شبکه در حال پخش هست مایل بودین در پیام خصوصی اسمشو میگم که ببینین کیفیت رو... البته Slow motion هاشو با یه دوربین دیگه گرفتیم.
    واسه کار Slow motion هم باید از دوربینی استفاده کنین که فریم ریت بالا داشته باشه... از همین کارگردان های داخل کسی رو میشناسم که واسه کلیپ یکی از خواننده های معروف از دوربین WEISSCAM HS-2 استفاده کرده...دوست داشتین توی گوگل سرچ کنین مشخصات این دوربین رو ببنین ! رویایی هست 2.000 fps in 1080p
    در مورد z7 هم که فرمودید باید بگم 100% اشکال از کار شما بوده... چون من موزیک ویدیو هایی سراغ دارم که با همین z7 گرفته شده و بسیار عالی از آب در اومدن...دوست داشتین مثال میزنم واستون. به نظرم بهترین کار کرایه دوربین RED هست ! البته شما گفتین کسی پیشنهاد کرایه نده ولی کار منطقی همین هست!
    اول بخاطر شرکتتون توی این بحث تشکر میکنم.

    خوبه که برای روشنتر شدن نیازم و آشنایی شما با طرز کار خودم یکسری توضیحات خدمتون عرض کنم.
    در سال 1383 که اولین تجربه کار حرفه ایم رو با سمت "مدیر جلوه های ویژه بصری" در یک فیلم داستانی بلند داشتم و برای اولین بار تلفیق تصویر حقیقی (محیط و یک ماشین در حال حرکت) با شخصیت سه بعدی داشتم، Footage ی که به من داده شد، سایزی برابر با 720 در 576 داشت و از دیگر مشخصاتش که میتونم براتون بگم این بود که نور پردازی ضعیف بود و تصویر هم تا حدی مات بود و اتفاقی که باید در اون صحنه می افتاد این بود یکی از شخصیت های داستان باید با ماشین تصادف سختی میکرد بطوری که قطع نخاع و کور میشد... کارگردان نظرش این بود که شخصیت باید موقع له شدن توی کادر دوربین باشه و نه اینکه مثل باقی فیلم ها فقط با ماشین بخورد کنه و از کادر خارج بشه. که برای بوجود آوردن این صحنه تصمیم گرفتم از تکنیک rigid body که در اون زمان به تازگی در نرم افزار 3dsmax بوجود آمده بود و با وجود اینکه سیستم فوق العاده ضعیفی داشتم که بارها و بارها در زمان پردازش نحوه برخورد شخصیت با ماشین، Crash میداد و سیستم reset میشد... ولی با وجود همه این سختی ها و همین تصویر بی کیفیت ، بعد از اعمال جلوه های ویژه و تدوین ، موقع نمایش خصوصی (که همه عوامل حضور داشتند ولی از جریان دیجیتالی بودن این صحنه خبر نداشتند)، هیچکس متوجه دیجیتالی بودن شخصیت داخل فیلم نشد.
    تکنیکی که من در این فیلم استفاده کردم در همون سال در یک فیلم هالیودی با سرمایه گذاری میلیارد دلاری ، البته بطور گسترده تری استفاده شده بود که در تبلیغات فیلم هم مکرر به این نکته اشاره میشد!

    هدفم از تعریف کردن این داستان نسبتاً طولانی این بود که من همیشه عادت داشتم که با امکانات کم (یا بعضی مواقع بدون هیچ امکاناتی!!!) ، کارهایی در حد استاندارد بسازم. و حالا با گذشت این سالها و پیدایش دوربین های dslr با این کیفیت و قدرت مانور ، شکی ندارم که کارهای بزرگی ازشون بیرون میاد! برای موارد خاصی مانند slow motion هم راه های زیادی هست، از جمله همان کرایه کردن دوربین که دوستان دیگه و خودتون هم اشاره کردید.

    در مورد این موضوع هم که به کارهای آقایان "سپهر وکیلی" و "برادران بوشهری" ، عرض شود.. این هنرمندان با وجود کارهای زیادی که انجام دادن، من خلاقیت آچنان مثال زدنی ازشون ندیدم و محبوبیتشون رو فقط در همکاری با بزرگان موسقی میدونم.
    آقای "سپهر وکیلی" که تا چند وقت پیش بجز تکرار فوکوس کردن روی خواننده کار دیگری بلد نبود! اخیراً دارند یک تکونی به خودشون میدهند. گروه "برادران بوشهری" هم که در 90% کارهاشون به تکنیک Tracking بسنده کردن!!
    شاید این قسمت را یکمقدار زیادی مبالغه آمیز گفتم ولی همانطور که خودتون هم حتماً میدونید، کلیپ ساختن فقط داشتن تصویر با کیفیت نیست!!

    به اعتقاد من همانطور که متن آهنگ پیامی برای مخاطب دارد (مانند بیان احساسات و ...) و موسقی سعی دارد در رسیدن این پیام به مخاطب کمک بکند (احساسات خواننده را تشدید میکند)، در این بین تصویر نقش مهم تری دارد تا اینکه فقط بیایم تصویر همان خواننده را نشان بدهیم که دارد از روی متن میخواند! به نظر من گوش دادن به یک آهنگ با چشمان بسته، تاثیر بهتری دارد تا تماشای کلیپی از همان آهنگ که ناشیانه ساخته شده و تاثیر شعر و آهنگ را خنثی میکند!



    پُر حرفی من رو ببخشید. برای روشن شدن هدفم و جلوگیری از برداشت های منفی دوستان، مجبور به بیان این مسائل شدم.
    در حال حاضر با یکسری از هنرمندان محبوب تماس گرفتم و در صورت توافق با این عزیزان، قصد خرید دوربینی رو دارم که تا حد ممکن تصویر بی عیب و نقصی رو به من ارائه بده، باقی کارش با من و نرم افزارهای تدوین
    این موضوع رو هم به عرایضم اضافه بکنم که تصویر حقیقی فقط 20% از کارهای منو پر میکنه و باقی چیزهایی که در تصویر میبنید پیکسل به پیکسل در نرم افزارهای گرافیکی و سه بعدی ساخته میشن. برای 20% خدارو خوش نمیاد این همه خرج کنم؟؟!!! :D
    ویرایش توسط saeed2vfx : Saturday 26 February 2011 در ساعت 23:58
    ALI KALAN، Amir Abdolpanah و saeedcky تشکر می‌کنند.

  4. #14
    كاربر ويژه lamagra آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2009
    نوشته ها
    3,129
    تشکر شده
    18021
    تشکر کرده
    12097

    پیش فرض

    با توجه به پیشینه شما و اونچه ذکر شد بهترین انتخاب همون 60دی هست.فقط سعی کنید کمی افزایش بودجه بدید و لنزی مثل 85-15 تهیه کنید.در صورت کسب تجربه(همون قلق گیری با این دوربینها) نتیجه شما رو شگفتزده میکنه.من فیلمهای خام دوربین خودم رو که با حوصله و دقت میگیرم رو فقط به خاطر کیفیت بینظیرش بارها میبینم...اگر قصد استفاده از اس ال آر ها رو برای این منظور دارید بعدها مجبور به تهیه لنزهای دیگری خواهید شد...
    ALI KALAN و saeed2vfx تشکر می‌کنند.
    Canon Eos M+11-22+18-55+22mmf/2+90EX
    عقیل احمدی

  5. #15
    كاربر فعال Pouria Arshadi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2011
    محل سکونت
    Shiraz
    نوشته ها
    508
    تشکر شده
    1326
    تشکر کرده
    1006

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط saeed2vfx نمایش پست ها
    اول بخاطر شرکتتون توی این بحث تشکر میکنم.

    خوبه که برای روشنتر شدن نیازم و آشنایی شما با طرز کار خودم یکسری توضیحات خدمتون عرض کنم.
    در سال 1383 که اولین تجربه کار حرفه ایم رو با سمت "مدیر جلوه های ویژه بصری" در یک فیلم داستانی بلند داشتم و برای اولین بار تلفیق تصویر حقیقی (محیط و یک ماشین در حال حرکت) با شخصیت سه بعدی داشتم، Footage ی که به من داده شد، سایزی برابر با 720 در 576 داشت و از دیگر مشخصاتش که میتونم براتون بگم این بود که نور پردازی ضعیف بود و تصویر هم تا حدی مات بود و اتفاقی که باید در اون صحنه می افتاد این بود یکی از شخصیت های داستان باید با ماشین تصادف سختی میکرد بطوری که قطع نخاع و کور میشد... (که برای بوجود آوردن این صحنه از تکنیک rigid body که در اون زمان به تازگی در نرم افزار 3dsmax بوجود آمده بود و با وجود اینکه سیستم فوق العاده ضعیفی داشتم که بارها و بارها در زمان پردازش نحوه برخورد شخصیت با ماشین، Crash میداد و سیستم reset میشد) ولی با وجود همه این سختی ها و همین تصویر بی کیفیت ، بعد از اعمال جلوه های ویژه و تدوین ، موقع نمایش خصوصی (که همه عوامل حضور داشتند ولی از جریان دیجیتالی بودن این صحنه خبر نداشتند)، هیچکس متوجه دیجیتالی بودن شخصیت داخل فیلم نشد.
    تکنیکی که من در این فیلم استفاده کردم در همون سال در یک فیلم هالیودی با سرمایه گذاری میلیاردی ، البته بطور گسترده تری استفاده شده بود که در تبلیغات فیلم هم مکرر به این نکته اشاره میشد!

    هدفم از تعریف کردن این داستان نسبتاً طولانی این بود که من همیشه عادت داشتم که با امکانات کم (یا بعضی مواقع بدون هیچ امکاناتی!!!) ، کارهایی در حد استاندارد بسازم. و حالا با گذشت این سالها و پیدایش دوربین های dslr (بخصوص 60d که نظرم رو به خودش جلب کرده) با این کیفیت و قدرت مانور ، شکی ندارم که کارهای بزرگی ازشون بیرون میاد! برای موارد خاصی مانند slow motion هم راه های زیادی هست، از جمله همان کرایه کردن دوربین که دوستان دیگه و خودتون هم اشاره کردید.

    در مورد این موضوع هم که به کارهای آقایان "سپهر وکیلی" و "برادران بوشهری" ، عرض شود.. این هنرمندان با وجود کارهای زیادی که انجام دادن، من خلاقیت آچنان مثال زدنی ازشون ندیدم و محبوبیتشون رو فقط در همکاری با بزرگان موسقی میدونم.
    آقای "سپهر وکیلی" که تا چند وقت پیش بجز تکرار فوکوس کردن روی خواننده کار دیگری بلد نبود! اخیراً دارند یک تکونی به خودشون میدهند. گروه "برادران بوشهری" هم که در 90% کارهاشون به تکنیک Tracking بسنده کردن!!
    شاید این قسمت را یکمقدار زیادی مبالغه آمیز گفتم ولی همانطور که خودتون هم حتماً میدونید، کلیپ ساختن فقط داشتن تصویر با کیفیت نیست!!

    به اعتقاد من همانطور که متن آهنگ پیامی برای مخاطب دارد (مانند بیان احساسات و ...) و موسقی سعی دارد در رسیدن این پیام به مخاطب کمک بکند (احساسات خواننده را تشدید میکند)، در این بین تصویر نقش مهم تری دارد تا اینکه فقط بیایم تصویر همان خواننده را نشان بدهیم که دارد از روی متن میخواند! به نظر من گوش دادن به یک آهنگ با چشمان بسته، تاثیر بهتری دارد تا تماشای کلیپی از همان آهنگ که ناشیانه ساخته شده و تاثیر شعر و آهنگ را خنثی میکند!



    پُر حرفی من رو ببخشید. برای روشن شدن هدفم و جلوگیری از برداشت های منفی دوستان، مجبور به بیان این مسائل شدم.
    در حال حاضر با یکسری از هنرمندان محبوب تماس گرفتم و در صورت توافق با این عزیزان، قصد خرید دوربینی رو دارم که تا حد ممکن تصویر بی عیب و نقصی رو به من ارائه بده، باقی کارش با من و نرم افزارهای تدوین
    این موضوع رو هم به عرایضم اضافه بکنم که تصویر حقیقی فقط 20% از کارهای منو پر میکنه و باقی چیزهایی که در تصویر میبنید پیکسل به پیکسل در نرم افزارهای گرافیکی و سه بعدی ساخته میشن. برای 20% خدارو خوش نمیاد این همه خرج کنم :D
    دوست عزیز یه ضرب المثل هست که میگه خدا و خرما رو نمیشه با هم داشت...شما حتی همین تجهیزاتی هم که مد نظرتون هست رو با 1.5 نمیتونین جمع کنین... حدود 1100 باید بابت 60D پرداخی کنین...حداقل 800 هم بابت لنز... تازه به جز خرید مموری با کیفیت و حجم بالا (که 100% واسه فیلم برداری باید داشته باشین) و یه 3 پایه با مارک معتبر... و تجهیزات جانبی دیگه.... خب اتقاقا کرایه دوربین که کم خرج تر در میاد... شما پوله کرایه رو اخر کار میکشی روی دست مزد... اتفاقا کرایه کردن خوبی که داره این هست که همیشه ادم update میمونه.. یعنی اگه یه دوربین جدید تر اومد میتونی اون رو کرایه کنی! هیچ ضرر مالی هم نداره... ولی باز هم صلاح کار خویش خوسروان دانند...
    در مورد اون 2 تا کارگردان هم فکر میکنم کم لطفی میکنید.. اولا 100% من منظورم از اسم بردن این 2 نفر فقط کیفیت تصویرشون نبود...وگرنه خیلی ها هستن که از RED هم استفاده کردن ولی اصلا کاراشون استاندارد پخش رو هم نداشته...در مورد خلاقیت هم که باید بینیم تعریف شما از خلاقیت چی هست ! همین فوکوس کردن مداوم که میفرمایید رو اولین بار همین اقای سپهر وکیلی تو کاراش زیاد استفاده کرد...اون طیف نور آبی رو که الان همه دارن تو کلیپاشون استفاده میکنن اولین بار ایشون استفاده کرد...کلوز اپ صورت از زاویه بالا رو اولین بار ایشون استفاده کرد که امروز به وفور داریم در همه کارها میبینیم ! از نظر کار نورپردازی هم به جرات میگم در حال حاضر بهترین هست. در ضمن حرف های من رو اصلا بابت جانب داری از کسی نذارین... همیشه عادت دارم از کار خوب حمایت کنم.. در مورد بوشهری هم که من توی ایران کسی که اینقدر در ضمینه جلوه های ویژه مهارت داشته باشه سراغ ندارم... ( اینشالا شما داشته باشین)
    در ضمن در گوشه ای از صحبتتون گفتین که ( من همیشه عادت داشتم که با امکانات کم (یا بعضی مواقع بدون هیچ امکاناتی!!!) ، کارهایی در حد استاندارد بسازم.) من هم توی نوشته قبلیم گفتم که این روزا یا باید جزو بهترین ها باشی یا اصلا وارد این کار نشین. چون همون کسایی هم که قراره باهاشون کار کنین اگر یه کار صرفا استاندارد ازتون ببینن مطمئن باشین راه به جایی نخواهید برد. در ضمن یه تجربه رو بهتون میگم که امیدوارم روش فکر کنین..اونم این هست که شبکه ها خصوصا PMC اصلااااااا با کارهایی که با دوربین عکاسی SLR گرفته شده میونه خوبی ندارن...واسه صحت این حرف من 2-3 روز خیلی دقیق این شبکه رو زیر نظر بگیرید.
    پیشاپیش بابت اینکه بعضی از صحبت هام با موضوع این بحث مطابقت ندارد عذر میخوام.
    ویرایش توسط Pouria Arshadi : Sunday 27 February 2011 در ساعت 02:25
    ALI KALAN و saeed2vfx تشکر می‌کنند.

  6. #16
    كاربر فعال saeed2vfx آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2011
    محل سکونت
    Isfahan~Tehran
    نوشته ها
    793
    تشکر شده
    1436
    تشکر کرده
    4533

    پیش فرض

    اول بگم من یکبار توی دانشگاه جواب شما دوستانم رو نوشتم ولی بخاطر مشکل اینترنت دانشگاه ارسال نشد! :(

    نقل قول نوشته اصلی توسط lamagra نمایش پست ها
    با توجه به پیشینه شما و اونچه ذکر شد بهترین انتخاب همون 60دی هست.فقط سعی کنید کمی افزایش بودجه بدید و لنزی مثل 85-15 تهیه کنید.در صورت کسب تجربه(همون قلق گیری با این دوربینها) نتیجه شما رو شگفتزده میکنه.من فیلمهای خام دوربین خودم رو که با حوصله و دقت میگیرم رو فقط به خاطر کیفیت بینظیرش بارها میبینم...اگر قصد استفاده از اس ال آر ها رو برای این منظور دارید بعدها مجبور به تهیه لنزهای دیگری خواهید شد...
    ممنونم. پس شما مرحمت کنید یک لنزی به من معرفی کنید که طیف گسترده تری از احتیاجات بنده رو پوشش بده.
    حالا که تاکید دوستان انقدر روی لنز هست، شاید بودجه این قسمت را افزایش بدم :D

    نقل قول نوشته اصلی توسط pouria arshadi نمایش پست ها
    دوست عزیز یه ضرب المثل هست که میگه خدا و خرما رو نمیشه با هم داشت...شما حتی همین تجهیزاتی هم که مد نظرتون هست رو با 1.5 نمیتونین جمع کنین... حدود 1100 باید بابت 60D پرداخی کنین...حداقل 800 هم بابت لنز... تازه به جز خرید مموری با کیفیت و حجم بالا (که 100% واسه فیلم برداری باید داشته باشین) و یه 3 پایه با مارک معتبر... و تجهیزات جانبی دیگه.... خب اتقاقا کرایه دوربین که کم خرج تر در میاد... شما پوله کرایه رو اخر کار میکشی روی دست مزد... اتفاقا کرایه کردن خوبی که داره این هست که همیشه ادم update میمونه.. یعنی اگه یه دوربین جدید تر اومد میتونی اون رو کرایه کنی! هیچ ضرر مالی هم نداره... ولی باز هم صلاح کار خویش خوسروان دانند...
    در مورد اون 2 تا کارگردان هم فکر میکنم کم لطفی میکنید.. اولا 100% من منظورم از اسم بردن این 2 نفر فقط کیفیت تصویرشون نبود...وگرنه خیلی ها هستن که از RED هم استفاده کردن ولی اصلا کاراشون استاندارد پخش رو هم نداشته...در مورد خلاقیت هم که باید بینیم تعریف شما از خلاقیت چی هست ! همین فوکوس کردن مداوم که میفرمایید رو اولین بار همین اقای سپهر وکیلی تو کاراش زیاد استفاده کرد...اون طیف نور آبی رو که الان همه دارن تو کلیپاشون استفاده میکنن اولین بار ایشون استفاده کرد...کلوز اپ صورت از زاویه بالا رو اولین بار ایشون استفاده کرد که امروز به وفور داریم در همه کارها میبینیم ! از نظر کار نورپردازی هم به جرات میگم در حال حاضر بهترین هست. در ضمن حرف های من رو اصلا بابت جانب داری از کسی نذارین... همیشه عادت دارم از کار خوب حمایت کنم.. در مورد بوشهری هم که من توی ایران کسی که اینقدر در ضمینه جلوه های ویژه مهارت داشته باشه سراغ ندارم... ( اینشالا شما داشته باشین)
    در ضمن در گوشه ای از صحبتتون گفتین که ( من همیشه عادت داشتم که با امکانات کم (یا بعضی مواقع بدون هیچ امکاناتی!!!) ، کارهایی در حد استاندارد بسازم.) من هم توی نوشته قبلیم گفتم که این روزا یا باید جزو بهترین ها باشی یا اصلا وارد این کار نشین. چون همون کسایی هم که قراره باهاشون کار کنین اگر یه کار صرفا استاندارد ازتون ببینن مطمئن باشین راه به جایی نخواهید برد. در ضمن یه تجربه رو بهتون میگم که امیدوارم روش فکر کنین..اونم این هست که شبکه ها خصوصا PMC اصلااااااا با کارهایی که با دوربین عکاسی SLR گرفته شده میونه خوبی ندارن...واسه صحت این حرف من 2-3 روز خیلی دقیق این شبکه رو زیر نظر بگیرید.
    پیشاپیش بابت اینکه بعضی از صحبت هام با موضوع این بحث مطابقت ندارد عذر میخوام.
    برای مموری و موارد دیگه بودجه خاص در نظر گرفتم حتی به فکر خرید استادی کم هم هستم.
    به نظر من یک کلیپ به خلاقیت خیلی بیشتری نیاز دارد تا اینکه یک ایده ساده داشته باشیم و در همه کارهامون به همون یک ایده تکیه کنیم! تازه همین فلو فوکوس و شعاع نوری که آقای وکیلی در کارشون استفاده میکنند و شما میگید برای اولین بار ایشون خلق کردن، من 10 سال پیش توی کارهای backstreet boys دیده بودم! بله، جانب داری از اینها برای شما سودی ندارد و من هم بارها بخاطر شرکتتون در این بحث، تشکر کردم...
    اصولاً کار من با باقیه دوستان یک مقداری متفاوت است. اینها همه تلاششون رو میکنند تا شبکه هایی مثل PMC از کارشان خوششان بیاید و کارشان را پخش کند ولی کسانی که با مجوز از وزارت ارشاد کار میکنند و در کشور کنسرت برگزار میکنند، اگر کارشون در شبکه هایی مثل PMC پخش بشه، ممنوع التصویر میشن!!! منظورم این نیست که عمداً میخوام کارم بی کیفیت باشه، ولی برام مهم نیست که اونها چه نظری راجع به کارم دارن.
    اتفاقاً این تنها شبکه ای هست که اگر وقت کنم حتماً در ساعت هایی که موزیک ویدیو پخش میکنه، تماشا میکنم و انصافاً بیشتر کارها قوی هستند ولی کارهایی با کیفیت پایین ولی خلاق هم درش دیدم. به عنوان مثال آقای "سعید مدرس" برای آلبوم های اولیه خودش خیلی زیبا کار میکرد ولی کیفیت کارش (بخاطر قدیمی بودن) یکمقدار کم بود. با اینحال PMC بارها پخش کرده و هر از چندگاهی باز هم پخش میکنه.

    باز هم ممنونم و براتون آرزوی موفقیت میکنم.
    ویرایش توسط saeed2vfx : Sunday 27 February 2011 در ساعت 20:09
    ALI KALAN و Pouria Arshadi تشکر می‌کنند.

  7. #17
    كاربر ويژه lamagra آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2009
    نوشته ها
    3,129
    تشکر شده
    18021
    تشکر کرده
    12097

    پیش فرض

    برای فعالیت جدی در این زمینه به لنزهای متنوعی نیاز دارید.ترجیحا لنزهای فیکس که قیمت بالایی دارن...لنزی که پیشنهاد دادم با توجه به بودجه بهترین انتخاب هست با کیفیت خوب.کارهای وینسنت لافورت رو توی نت سرچ کنید که از کنون یوزرهاست و فیلمهای عالی با اس ال آر ها ساخته.لیست تجهیزات ایشون گویای خیلی از مسائل هست...
    ALI KALAN و saeed2vfx تشکر می‌کنند.
    Canon Eos M+11-22+18-55+22mmf/2+90EX
    عقیل احمدی

  8. #18
    كاربر فعال saeed2vfx آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2011
    محل سکونت
    Isfahan~Tehran
    نوشته ها
    793
    تشکر شده
    1436
    تشکر کرده
    4533

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط lamagra نمایش پست ها
    برای فعالیت جدی در این زمینه به لنزهای متنوعی نیاز دارید.ترجیحا لنزهای فیکس که قیمت بالایی دارن...لنزی که پیشنهاد دادم با توجه به بودجه بهترین انتخاب هست با کیفیت خوب.کارهای وینسنت لافورت رو توی نت سرچ کنید که از کنون یوزرهاست و فیلمهای عالی با اس ال آر ها ساخته.لیست تجهیزات ایشون گویای خیلی از مسائل هست...
    ممنونم. املای انگلیسیش vincent lawford هست؟

    این چند روز اینقدر لنز های مختلف به گوشم خورده و از این طرف اون طرف بهم پیشنهاد شده، گیج شدم!!
    یه فیلم آموزشی هم از سایت canon دانلود کردم که 6 تا لنز برای یه کاربرد معرفی کرده بود!!!
    ALI KALAN تشکر می‌کند.

  9. #19
    كاربر فعال saeed2vfx آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2011
    محل سکونت
    Isfahan~Tehran
    نوشته ها
    793
    تشکر شده
    1436
    تشکر کرده
    4533

    پیش فرض

    نظرتون راجع به این چیه؟

    کانن 50mm f/1.4 USM قیمت : 350 $


    توی توضیحاتش میگفت کمترین اعوجاجو داره و برای سنسور های فول فریمه، یعنی چی؟!
    ALI KALAN تشکر می‌کند.

  10. #20
    كاربر فعال Babak Borhani آواتار ها
    تاریخ عضویت
    August 2005
    نوشته ها
    570
    تشکر شده
    1249
    تشکر کرده
    1253

    پیش فرض

    سلام
    پیشنهاد می کنم تاپیک لنز های باارزش را یک دور کامل بخوانید.
    لنز بالا هم لنز فوق العاده خوبی است ولی بعنوان لنز پنجم شما نه لنز اولتان لنز های مورد نیاز خوب برای فیلمبرداری به ترتیب :
    24-105
    70-200
    10-22(برای کراپدار و 16-35 برای فول فریم)
    100ماکرو
    50
    است .
    یعنی اولی را تهیه کنید و هر وقت پول جور شد دومی را تهیه کنید.
    ولی اگر امید یا قصد تهیه لنز های متعدد را ندارید فعلا یک 15-85 کار را راه می اندازد .یا 17-85 (قیمت و کیفیت پایینتر)
    لنز 18-135 هم که بصورت کیت با 60D عرضه میشود هم رنج بسیار جذابی دارد ولی کیفیت آن برای عکس مورد رضایت دوستان نبوده ولی برای فیلم شاید هم خوب باشد ( چون تقریبا یک دهم رزولوشن عکس استفاده میشود شاید بسیاری از خطاهای اپتیکی پنهان بماند ولی به هر حال باید تست شود تا اطمینان حاصل شود)
    ویرایش توسط Babak Borhani : Monday 28 February 2011 در ساعت 08:25
    ALI KALAN و saeed2vfx تشکر می‌کنند.
    بابک برهانیhttp://sibsabz.persiangig.com


صفحه 2 از 10 نخستنخست 1 2 3 4 5 6 ... آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •