صفحه 9 از 10 نخستنخست ... 5 6 7 8 9 10 آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 81 تا 90 , از مجموع 93
Like Tree209تشکر

موضوع: دوربین و لنز برای ضبط موزیک ویدیو و فیلم کوتاه

  1. #81
    كاربر ويژه lamagra آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2009
    نوشته ها
    3,129
    تشکر شده
    18021
    تشکر کرده
    12097

    پیش فرض

    از نزدیک که نه ،اما توی یک فیلم تبلیغاتی دیدم که یک فیلمبرداری این کار رو میکرد و یکسری توضیحاتی هم در این مورد میداد.البته با همون شولدر ها.با استدی کم که فقط سوژه رو تعقیب میکردن اون هم با لنزهای وایدی مثل 14 مم ال.من بد توضیح دادم.
    راستی جناب برهانی درباره اون استدی کمی که عکسش رو گذاشتم،جایی هست که این مدل یا شبیه به اون رو بسازن که مجبور به هزینه 800-900 دلاری نباشیم؟
    Babak Borhani و ALI KALAN تشکر می‌کنند.
    Canon Eos M+11-22+18-55+22mmf/2+90EX
    عقیل احمدی

  2. #82
    كاربر فعال aliii آواتار ها
    تاریخ عضویت
    September 2010
    نوشته ها
    722
    تشکر شده
    1436
    تشکر کرده
    253

    پیش فرض

    تو برند نیکون فقط d7000 امکان تنظیمات و کنترل کامل دوربین تو فیلم برداری دارد حتی d5100 که جدیدتر هست ندارد وبه درد کار نیمه حرفه ای هم نمیخورد توضیح کامل تو تاپیک d5100 دادم d90 d300s..که فول hd نمیگیرند ...
    ALI KALAN تشکر می‌کند.

  3. #83
    كاربر جديد
    تاریخ عضویت
    September 2011
    نوشته ها
    5
    تشکر شده
    3
    تشکر کرده
    3

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط lamagra نمایش پست ها
    دی90 رو از سر بیرون کنید به طور کل.فیلمبرداری این بدنه اصلا خوب نیست!
    اگر هم به دنبال کیفیت آنچنانی هستید که باید هندی کم رو از سر بیرون کنید.چون تقریبا نا ممکنه هندی کمی با کیفیتی نزدیک به 60 دی پیدا کنید.
    نویز 60 دی در کل زیاد نیست و خود من تا ایزوی 1250 فیلمبرداری میکنم و کاملا قابل قبول و قابل استفاده اس.که این حساسیت اکثرا پاسخگو هست.منتها نکته اصلی در این مورد موارد تکنیکی فیلمبرداری با اس ال آر هاست.
    برای مثال این بدنه فوکوس اتوماتیک نداره(که البته برای کار حرفه ای با این عمق میدان کم به فرض وجود هم توصیه نمیشد) و شما مجبورید با فوکوس دستی در تمام مدت مشغول باشید.برای کادرهای ثابت یا حتی متحرک در زمانی که دوریین روی سه پایه باشه اصلا مشکلی ایجاد نمیشه و با اندکی تکرار و تمرین به نتایج عالی میشه رسید.اما کار زمانی دشوار میشه که مجبور باشید روی دست نماها رو بگیرید و حرکت کنید.در این صورت به استدی کم نیازمندید که خودش هزینه دوباره هست و اگر مایل به استفاده از استدی کم های کارخانه ای و غیر دست ساز باشید هزینه بسیار بالاست.البته اگر به فرد خلاق و فنی دسترسی داشته باشید به راحتی میشه با صرف هزینه بسیار کم استدی کم ساخت.و به نتایج خارق العاده ای رسید!در کل به نظر من برای کسی که نمیتونه میلیونها تومان صرف دوربینهای انچنانی بکنه اس ال آرها بهترین گزینه هستن با کیفیت بسیار بالا.اگر خود من تمایل به این کار داشته باشم ترجیح میدم با بدنه خودم اینکار رو انجام بدم.
    این نمونه استدی کم رو هم ببینید بی ضرر نیست که با تحقیق و بررسی میشه اونها رو ساخت.
    فایل پیوست 16600
    همینطور این نمونه عالی برای نماهای حرکتی و روی دست
    فایل پیوست 16601
    ببخشید یه سوال دیگه داشتم فیلمبرداری 7d از 60d بهتره؟ و 7d ورودی صدا جای میکروفون داره؟
    ALI KALAN تشکر می‌کند.

  4. #84
    كاربر ويژه lamagra آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2009
    نوشته ها
    3,129
    تشکر شده
    18021
    تشکر کرده
    12097

    پیش فرض

    هر دو از یک کیفیت بهره میبرن.منتها 60 دی به دو دلیل برتری داره.یکی تنظیمات صدا در حین فیلمبرداری.(که در 7دی اتوماتیک هست).ودیگری نمایشگر متحرک که واقعا امکان کار آمدی هست برای این منظور.و البته نمایشگر هم به طرز محسوسی شفافتر و بهتر عمل میکنه.
    ALI KALAN، Walkman و pavpar تشکر می‌کنند.
    Canon Eos M+11-22+18-55+22mmf/2+90EX
    عقیل احمدی

  5. #85
    كاربر فعال Babak Borhani آواتار ها
    تاریخ عضویت
    August 2005
    نوشته ها
    570
    تشکر شده
    1249
    تشکر کرده
    1253

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط lamagra نمایش پست ها
    از نزدیک که نه ،اما توی یک فیلم تبلیغاتی دیدم که یک فیلمبرداری این کار رو میکرد و یکسری توضیحاتی هم در این مورد میداد.البته با همون شولدر ها.با استدی کم که فقط سوژه رو تعقیب میکردن اون هم با لنزهای وایدی مثل 14 مم ال.من بد توضیح دادم.
    راستی جناب برهانی درباره اون استدی کمی که عکسش رو گذاشتم،جایی هست که این مدل یا شبیه به اون رو بسازن که مجبور به هزینه 800-900 دلاری نباشیم؟
    سلام
    نکته ای راجع به استدی کم که بسیار مهم است و کمتر به آن توجه میشود:
    به دلیل دور از دسترس بودن استدیکم در ایران ما در ذهن خود از آن یک معجزه ساخته ایم و دوای درد تمام مشکلات فیلمبرداری ای مان میدانیم . اما باید بدانیم استدیکم استفاده بسیار محدودی دارد و در دوربین های نگاتیو یا سنسور بزرگ این استفاده بسیار محدود تر میشود . در استدیکم روی سوژه فوکاس میکشیم - استدیکم را برای آخرین بار الاین میکنیم و با فاصله ثابت با سوژه حرکت میکنیم و فقط هم با لنز های واید . فقط به درد همچین صحنه هایی میخورد و لا غیر (حداقل در دوربین های dslr که اینطور است در دوربین های سنسور کوچک و فوکاس اتوماتیک کمی دست بازتر است)

    در مورد سوال شما در مورد ساخت استیدکم باید عرض کنم تجربه کرده ام که یک استدیکم ارزان یک استدیکم مرده است !
    کار کردن با استیدکم های چند هزار دلاری هم کلی سرطان است چه برسد به مدل های ارزان ...
    مثلا در هیچ فیلم تبلیغاتی ای که انواع سازندگان استابیلایزر در اینترنت دیده میشود هیچگاه مشاهده نمیکنیم که الاین کردن استیدکم چقدر طول میکشد و چقدر ممکن است زحمت داشته باشد ..(حداق من که ندیدم)
    اگر امکان ساخت مدلهای ارزان و کارآمد به راحتی وجود داشت یقین بدانید کشور دوست و برادر چین ! الان بازار را پر کرده بود. در حالی که مدلهای چینی هم زیر 500 دلار (در امریکا) یافت می نشوند !
    و در پایان ذکر یک نکته ضروری است که استدیکم یک برند ثبت شده توسط شرکت تیفن است و به کمرا استابیلایزر های ساخت این شرکت اطلاق میشود و هر استابیلایزری از هر شرکت دیگری استدیکم نام ندارد ولی به دلیل قدیمی و معروف بودن همه را استدیکم میگوییم همانطور که به فتوکپی "زیراکس" می گویند و به سافت باکس "هیزی".

    البته توجه داشته باشد سواد بنده راجع به استدیکم اینقدر است و اگر جایی را اشتباه میکنم و دوستانی باشند که تجربه بیشتری داشته باشند و راهنمایی کنند من هم استفاده میبرم و استقبال میکنم.
    ALI KALAN، M.Mobin، M.Meghdari و 5 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    بابک برهانیhttp://sibsabz.persiangig.com


  6. #86
    كاربر ويژه lamagra آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2009
    نوشته ها
    3,129
    تشکر شده
    18021
    تشکر کرده
    12097

    پیش فرض

    ممنون از توضیح کاملتون جناب برهانی.
    با این حساب این وسیله(استابلایزر) اونقدر ها هم کاربردی نیست!
    توی اون فیلم اونقدر از راحتی این وسیله و نتیجه عالیش صحبت میکرد(که البته نتیجه رو هم نشون میداد،دقیقا مثل حرکت دوربین روی ریل ثابت بود!)
    برای نماهای حرکتی و روی دست شما چه وسیله رو مناسب میدونید؟ میشه با 1.5 میلیون تومان یا حتی کمتر وسیله ای در داخل کشور تهیه کرد که بیشتر مواقع مناسب باشه و نتیجه خوبی هم بده؟
    یا حتی ساخت! چیزی مثل اون شولدر توی عکس اول! خلاصه یک وسیله همه کاره با قیمت مناسب(شد همون شتر گاو پلنگ!)
    Babak Borhani، ALI KALAN و pavpar تشکر می‌کنند.
    Canon Eos M+11-22+18-55+22mmf/2+90EX
    عقیل احمدی

  7. #87
    كاربر فعال Babak Borhani آواتار ها
    تاریخ عضویت
    August 2005
    نوشته ها
    570
    تشکر شده
    1249
    تشکر کرده
    1253

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط lamagra نمایش پست ها
    ممنون از توضیح کاملتون جناب برهانی.
    با این حساب این وسیله(استابلایزر) اونقدر ها هم کاربردی نیست!
    توی اون فیلم اونقدر از راحتی این وسیله و نتیجه عالیش صحبت میکرد(که البته نتیجه رو هم نشون میداد،دقیقا مثل حرکت دوربین روی ریل ثابت بود!)
    البته نتیجه قطعا عالی است ولی فقط در صحنه هایی که سوژه را با فاصله ثابت تعقیب می کنیم و فوکاس را اصلا تغییر ندهیم.

    نقل قول نوشته اصلی توسط lamagra نمایش پست ها
    برای نماهای حرکتی و روی دست شما چه وسیله رو مناسب میدونید؟ میشه با 1.5 میلیون تومان یا حتی کمتر وسیله ای در داخل کشور تهیه کرد که بیشتر مواقع مناسب باشه و نتیجه خوبی هم بده؟
    یا حتی ساخت! چیزی مثل اون شولدر توی عکس اول! خلاصه یک وسیله همه کاره با قیمت مناسب(شد همون شتر گاو پلنگ!)
    شولدر ارزان قیمت هم به وفور یافت می شود و در نهایت کارکرد همه شولدر ها یکی است چه بسا یک شولدر 30 هزار تومنی خیلی بهتر از نوع یک میلیونی اش "برای ما" کار کند تفاوت غالب شولدر های ارزان و گران در امکان بستن قطعات جانبی از جمله فالوفوکاس و مت باکس است. برای ما بسیاری از اوقات هود لنز جای مت باکس جواب میدهد و بجای استفاه از فالو فوکاس میتوانیم معمولی فوکاس بکشیم .

    نکته بسیار مهم که غالبا متاسفانه در ایران نادیده گرفته می شود نحوه ی راه رفتن فیلمبردار در حین فیلمبرداری است . فیلمبردار باید بداند در شانزه لیزه قدم نمیزند و دارد فیلم میگیرد پس باید از ایستادن کامل پرهیز کرده و کمی زانو ها خم کند (احساس کند یک دوربین ARRI بیست سی کیلویی روی دوشش است نه یک Dslr یک کیلویی!) تا دوربین او حتی الامکان در یک خط صاف حرکت کند نه در یک موج سینوسی .

    استفاده از از لنز های لرزه گیر دار هم همانطور که بارها تاکید کرده ام واجب است.
    ALI KALAN، M. Beyrami، lamagra و 4 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    بابک برهانیhttp://sibsabz.persiangig.com


  8. #88
    كاربر ويژه lamagra آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2009
    نوشته ها
    3,129
    تشکر شده
    18021
    تشکر کرده
    12097

    پیش فرض

    بینهایت ممنون آقای برهانی.سوال آخرم رو هم بپرسم و بیشتر از این حوصله تون رو سر نبرم.
    استفاده از لنزهای ماونت FD رو روی بدنه های DSLR چطور میبینید؟ اینکه مثلا به جای 35مم 1.4 و 5مم 1.2 ال، لنزهای قدیمی آنالوگ مثل 35 اف 1.4 یا 50مم 1.4 تهیه کنیم و با تبدیل از اونها بر روی دوربین استفاده کنیم.کیفیت اونها رو چطور میبینید برای اینکار؟ در کل اگر تجربه یا اطلاعاتی دارید بنده رو راهنمایی کنید.
    با تشکر.
    ALI KALAN و M. Beyrami تشکر می‌کنند.
    Canon Eos M+11-22+18-55+22mmf/2+90EX
    عقیل احمدی

  9. #89
    كاربر فعال Babak Borhani آواتار ها
    تاریخ عضویت
    August 2005
    نوشته ها
    570
    تشکر شده
    1249
    تشکر کرده
    1253

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط lamagra نمایش پست ها
    بینهایت ممنون آقای برهانی.سوال آخرم رو هم بپرسم و بیشتر از این حوصله تون رو سر نبرم.
    استفاده از لنزهای ماونت FD رو روی بدنه های DSLR چطور میبینید؟ اینکه مثلا به جای 35مم 1.4 و 5مم 1.2 ال، لنزهای قدیمی آنالوگ مثل 35 اف 1.4 یا 50مم 1.4 تهیه کنیم و با تبدیل از اونها بر روی دوربین استفاده کنیم.کیفیت اونها رو چطور میبینید برای اینکار؟ در کل اگر تجربه یا اطلاعاتی دارید بنده رو راهنمایی کنید.
    با تشکر.
    سلام
    استفاده از لنز های قدیمی کنون خیر توصیه نمی شود .
    تجربه استفاده از لنز قدیمی کنون روی بدنه های جدید
    استفاده از لنزهای قدیمی ماونت FD بر روي ماونت EF

    استفاده از لنز های نیکون مانعی ندارد.
    ALI KALAN و lamagra تشکر می‌کنند.
    بابک برهانیhttp://sibsabz.persiangig.com


  10. #90
    كاربر فعال saeed2vfx آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2011
    محل سکونت
    Isfahan~Tehran
    نوشته ها
    793
    تشکر شده
    1436
    تشکر کرده
    4532

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Babak Borhani نمایش پست ها
    استفاده از از لنز های لرزه گیر دار هم همانطور که بارها تاکید کرده ام واجب است.
    من از لرزه گیر 18-55 راضی هستم ولی بخاطر distortion زیاد این لنز، کمتر روی بدنه نصب میکنم!
    شما از چه لنزی استفاده میکنید؟
    ALI KALAN تشکر می‌کند.

صفحه 9 از 10 نخستنخست ... 5 6 7 8 9 10 آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •