دی90 رو از سر بیرون کنید به طور کل.فیلمبرداری این بدنه اصلا خوب نیست!
اگر هم به دنبال کیفیت آنچنانی هستید که باید هندی کم رو از سر بیرون کنید.چون تقریبا نا ممکنه هندی کمی با کیفیتی نزدیک به 60 دی پیدا کنید.
نویز 60 دی در کل زیاد نیست و خود من تا ایزوی 1250 فیلمبرداری میکنم و کاملا قابل قبول و قابل استفاده اس.که این حساسیت اکثرا پاسخگو هست.منتها نکته اصلی در این مورد موارد تکنیکی فیلمبرداری با اس ال آر هاست.
برای مثال این بدنه فوکوس اتوماتیک نداره(که البته برای کار حرفه ای با این عمق میدان کم به فرض وجود هم توصیه نمیشد) و شما مجبورید با فوکوس دستی در تمام مدت مشغول باشید.برای کادرهای ثابت یا حتی متحرک در زمانی که دوریین روی سه پایه باشه اصلا مشکلی ایجاد نمیشه و با اندکی تکرار و تمرین به نتایج عالی میشه رسید.اما کار زمانی دشوار میشه که مجبور باشید روی دست نماها رو بگیرید و حرکت کنید.در این صورت به استدی کم نیازمندید که خودش هزینه دوباره هست و اگر مایل به استفاده از استدی کم های کارخانه ای و غیر دست ساز باشید هزینه بسیار بالاست.البته اگر به فرد خلاق و فنی دسترسی داشته باشید به راحتی میشه با صرف هزینه بسیار کم استدی کم ساخت.و به نتایج خارق العاده ای رسید!در کل به نظر من برای کسی که نمیتونه میلیونها تومان صرف دوربینهای انچنانی بکنه اس ال آرها بهترین گزینه هستن با کیفیت بسیار بالا.اگر خود من تمایل به این کار داشته باشم ترجیح میدم با بدنه خودم اینکار رو انجام بدم.
این نمونه استدی کم رو هم ببینید بی ضرر نیست که با تحقیق و بررسی میشه اونها رو ساخت.
فایل پیوست 16600
همینطور این نمونه عالی برای نماهای حرکتی و روی دست
فایل پیوست 16601