صفحه 8 از 10 نخستنخست ... 4 5 6 7 8 9 10 آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 71 تا 80 , از مجموع 93
Like Tree209تشکر

موضوع: دوربین و لنز برای ضبط موزیک ویدیو و فیلم کوتاه

  1. #71
    كاربر آشنا hite_alireza آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2010
    محل سکونت
    اصفهان
    نوشته ها
    46
    تشکر شده
    76
    تشکر کرده
    294

    پیش فرض

    دوربین برای خودم هست ، و یکی از دوستان قصد کرایه داره
    والا نمیدونم دیگه چجوری ، گفته 1 روزه میخوایم و کارمون تو 1 روز تمام هست چون خودم با تعجب همین سوال را کردم
    از انجایی هم که تا به حال ندیدم کسی بخواد کرایه بده برام سوال پیش آمد که قیمت حدوداً چقدر است و اینکه اگه صدمه دیدنش در حدی هست که ارزش داشته باشه روی دوستم را زمین بندازم ....
    البته خودش گفت خودت هم بیا که باشی بالا سر دوربین، بنابراین از نظر نور سنجی خیالم راحت هست
    پس به گفته شما روزی 40 تومن
    ممنون
    ALI KALAN تشکر می‌کند.
    علیرضا عابدان
    ایــــــــن نیــــــــز بگــــــــذرد

  2. #72
    كاربر فعال aliii آواتار ها
    تاریخ عضویت
    September 2010
    نوشته ها
    722
    تشکر شده
    1436
    تشکر کرده
    253

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط hite_alireza نمایش پست ها
    دوربین برای خودم هست ، و یکی از دوستان قصد کرایه داره
    والا نمیدونم دیگه چجوری ، گفته 1 روزه میخوایم و کارمون تو 1 روز تمام هست چون خودم با تعجب همین سوال را کردم
    از انجایی هم که تا به حال ندیدم کسی بخواد کرایه بده برام سوال پیش آمد که قیمت حدوداً چقدر است و اینکه اگه صدمه دیدنش در حدی هست که ارزش داشته باشه روی دوستم را زمین بندازم ....
    البته خودش گفت خودت هم بیا که باشی بالا سر دوربین، بنابراین از نظر نور سنجی خیالم راحت هست
    پس به گفته شما روزی 40 تومن
    ممنون
    پس احتمالا چند پلان با این دوربین میخواهند بقیه با دوربین دیگه ای
    در مورد نور سنجی تو روز منظورم استفاده از دیافراگم مناسب هست (نه سرعت شاتر) با دیاف باز و سرعت شاتر بالا ممکنه آسیب ببینه البته برای فیلم برداری معمولا سرعت شاتر بالا نمیزارند من ۱ ماه با d7000 راش گرفتم مشکلی پیش نیومد
    هزینه کرایه هم بر حسب کرایه دوربین فیلم برداری با قیمت تقریبی 5d گفتم
    ALI KALAN و hite_alireza تشکر می‌کنند.

  3. #73
    كاربر فعال saeed2vfx آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2011
    محل سکونت
    Isfahan~Tehran
    نوشته ها
    793
    تشکر شده
    1436
    تشکر کرده
    4533

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط hite_alireza نمایش پست ها
    سلام دوستان میخواستم ببنیم هزینه کرایه کردن body 5D mII برای مدت 1 روز برای ساخت کلیپ آهنگ حدوداً چقدر هست؟؟ حتی اگه رنج و حدود هم بگید ممنون میشم
    و از اونجایی که باز بودن شاتر برای مدت طولانی (( مثل فیلم برداری توی روز که گاهی مقابل خورشید قرار میگیره)) صدمه میزنه ، میخواستم بدونم این صدمه زدن برای یک بار نه استفاده مداوم برای ساخت کلیپ تا چه حد هست ؟ یا فقط این صدمه در صورت استفاده مداوم به وجود می آیدو مشکل ساز میشود

    پیشاپیش ممنون
    منظور از صدمه ، چی هست؟؟! به کدام قسمت؟
    یعنی کسانی که از این دوربین فقط برای فیلم برداری استفاده میکنند، هر روز دارند به دوربینشان صدمه وارد میکنند؟؟!! راهی برای جلوگیری از این صدمات وجود ندارد؟؟؟؟!!
    ALI KALAN تشکر می‌کند.

  4. #74
    كاربر فعال aliii آواتار ها
    تاریخ عضویت
    September 2010
    نوشته ها
    722
    تشکر شده
    1436
    تشکر کرده
    253

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط saeed2vfx نمایش پست ها
    منظور از صدمه ، چی هست؟؟! به کدام قسمت؟
    یعنی کسانی که از این دوربین فقط برای فیلم برداری استفاده میکنند، هر روز دارند به دوربینشان صدمه وارد میکنند؟؟!! راهی برای جلوگیری از این صدمات وجود ندارد؟؟؟؟!!
    سلام همانطور که میدانید سنسور دوربین هایdslr به نسبت سنسور دوربینهای فیلم برداری حساس تر هست داغی سنسور بوجود امدن هات پیکسل بیشتر... دلیل اصلی محدودیت فیلمبرداری از نظر زمان همین موارد هست
    شاید استهلاک ۱۵ دقیقه فیلم برداری بیشتر از ۱۰۰۰ عکس با سرعت شاتر معمولی باشه
    راهش یکی همین جلوگیری از نور دیدن از منبع نوری زیاد مثل خورشید به صورت مستقیم و کنترل نشده
    و همینطور دادن استراحت به سنسور و دوربین
    ALI KALAN و saeed2vfx تشکر می‌کنند.

  5. #75
    كاربر جديد
    تاریخ عضویت
    September 2011
    نوشته ها
    5
    تشکر شده
    3
    تشکر کرده
    3

    پیش فرض

    با سلام من کارم مستند و ساخت فیلم کوتاه هست و معمولآ با نور طبيعي کار می کنم به نظرتون canon 60d با لنز 135-18 جواب میده؟
    ALI KALAN تشکر می‌کند.

  6. #76
    كاربر ويژه lamagra آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2009
    نوشته ها
    3,129
    تشکر شده
    18021
    تشکر کرده
    12097

    پیش فرض

    اگر با نور طبیعی کار میکنید بسته بودن دیافراگم 135-18 شما رو دچار مشکل خواهد کرد.مگر اینکه فقط در طول روز و نور کافی فیلمبرداری کنید.اونهم در فضاهای بیرونی.اگر به اون مقدار تله نیاز ندارید پیشنهاد من 55-17 کنون یا 50-17 تامرون هست.
    درباره بدنه هم خیالتون راحت باشه که اونقدر با کیفیت هست که شما رو راضی یا حتی شگفت زده کنه.
    منتها سوال اینجاست که با موارد مربوط به فیلمبرداری با اس ال آر ها آشنا هستید یا خیر؟
    ALI KALAN، Miri و mehdi shojaee تشکر می‌کنند.
    Canon Eos M+11-22+18-55+22mmf/2+90EX
    عقیل احمدی

  7. #77
    كاربر آشنا ye_nafar_dige آواتار ها
    تاریخ عضویت
    July 2011
    محل سکونت
    رشت
    نوشته ها
    67
    تشکر شده
    86
    تشکر کرده
    10

    پیش فرض

    پیشنهاد می کنم این فیلم رو ببینید. این کلیپ با استفاده از دوربین 600D و لنزهای مختلف گرفته شده.
    ویرایش توسط ye_nafar_dige : Tuesday 20 September 2011 در ساعت 16:00 دلیل: اصلاح لینک
    ALI KALAN تشکر می‌کند.
    ارادتمند؛ «علی»

    Canon EOS Rebel T3i (EOS 600D) with EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS II Lens Kit
    Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM Lens


  8. #78
    كاربر جديد
    تاریخ عضویت
    September 2011
    نوشته ها
    5
    تشکر شده
    3
    تشکر کرده
    3

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط lamagra نمایش پست ها
    اگر با نور طبیعی کار میکنید بسته بودن دیافراگم 135-18 شما رو دچار مشکل خواهد کرد.مگر اینکه فقط در طول روز و نور کافی فیلمبرداری کنید.اونهم در فضاهای بیرونی.اگر به اون مقدار تله نیاز ندارید پیشنهاد من 55-17 کنون یا 50-17 تامرون هست.
    درباره بدنه هم خیالتون راحت باشه که اونقدر با کیفیت هست که شما رو راضی یا حتی شگفت زده کنه.
    منتها سوال اینجاست که با موارد مربوط به فیلمبرداری با اس ال آر ها آشنا هستید یا خیر؟
    با توجه به اینکه من حدود 1.700 پول دارم انتخاب دیگه اي هم دارم مثلآ D90 یا هندی کم سوني / اگه ممکنه کمی در مورد فيلمبرداری با slr ها راهنماییم کنيد/ در فضاهای داخلی و شب گرین 60d خیلی زیاده؟ / ممنون اگه کمکم کنید
    ALI KALAN تشکر می‌کند.

  9. #79
    كاربر ويژه lamagra آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2009
    نوشته ها
    3,129
    تشکر شده
    18021
    تشکر کرده
    12097

    پیش فرض

    دی90 رو از سر بیرون کنید به طور کل.فیلمبرداری این بدنه اصلا خوب نیست!
    اگر هم به دنبال کیفیت آنچنانی هستید که باید هندی کم رو از سر بیرون کنید.چون تقریبا نا ممکنه هندی کمی با کیفیتی نزدیک به 60 دی پیدا کنید.
    نویز 60 دی در کل زیاد نیست و خود من تا ایزوی 1250 فیلمبرداری میکنم و کاملا قابل قبول و قابل استفاده اس.که این حساسیت اکثرا پاسخگو هست.منتها نکته اصلی در این مورد موارد تکنیکی فیلمبرداری با اس ال آر هاست.
    برای مثال این بدنه فوکوس اتوماتیک نداره(که البته برای کار حرفه ای با این عمق میدان کم به فرض وجود هم توصیه نمیشد) و شما مجبورید با فوکوس دستی در تمام مدت مشغول باشید.برای کادرهای ثابت یا حتی متحرک در زمانی که دوریین روی سه پایه باشه اصلا مشکلی ایجاد نمیشه و با اندکی تکرار و تمرین به نتایج عالی میشه رسید.اما کار زمانی دشوار میشه که مجبور باشید روی دست نماها رو بگیرید و حرکت کنید.در این صورت به استدی کم نیازمندید که خودش هزینه دوباره هست و اگر مایل به استفاده از استدی کم های کارخانه ای و غیر دست ساز باشید هزینه بسیار بالاست.البته اگر به فرد خلاق و فنی دسترسی داشته باشید به راحتی میشه با صرف هزینه بسیار کم استدی کم ساخت.و به نتایج خارق العاده ای رسید!در کل به نظر من برای کسی که نمیتونه میلیونها تومان صرف دوربینهای انچنانی بکنه اس ال آرها بهترین گزینه هستن با کیفیت بسیار بالا.اگر خود من تمایل به این کار داشته باشم ترجیح میدم با بدنه خودم اینکار رو انجام بدم.
    این نمونه استدی کم رو هم ببینید بی ضرر نیست که با تحقیق و بررسی میشه اونها رو ساخت.
    canon%2060D.jpg
    همینطور این نمونه عالی برای نماهای حرکتی و روی دست
    steadicam_merlin2.jpg
    ALI KALAN، M-ESMAILZADEH، M.Moghadam و 1 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    Canon Eos M+11-22+18-55+22mmf/2+90EX
    عقیل احمدی

  10. #80
    كاربر فعال Babak Borhani آواتار ها
    تاریخ عضویت
    August 2005
    نوشته ها
    570
    تشکر شده
    1249
    تشکر کرده
    1253

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط lamagra نمایش پست ها
    دی90 رو از سر بیرون کنید به طور کل.فیلمبرداری این بدنه اصلا خوب نیست!
    اگر هم به دنبال کیفیت آنچنانی هستید که باید هندی کم رو از سر بیرون کنید.چون تقریبا نا ممکنه هندی کمی با کیفیتی نزدیک به 60 دی پیدا کنید.
    نویز 60 دی در کل زیاد نیست و خود من تا ایزوی 1250 فیلمبرداری میکنم و کاملا قابل قبول و قابل استفاده اس.که این حساسیت اکثرا پاسخگو هست.منتها نکته اصلی در این مورد موارد تکنیکی فیلمبرداری با اس ال آر هاست.
    برای مثال این بدنه فوکوس اتوماتیک نداره(که البته برای کار حرفه ای با این عمق میدان کم به فرض وجود هم توصیه نمیشد) و شما مجبورید با فوکوس دستی در تمام مدت مشغول باشید.برای کادرهای ثابت یا حتی متحرک در زمانی که دوریین روی سه پایه باشه اصلا مشکلی ایجاد نمیشه و با اندکی تکرار و تمرین به نتایج عالی میشه رسید.اما کار زمانی دشوار میشه که مجبور باشید روی دست نماها رو بگیرید و حرکت کنید.در این صورت به استدی کم نیازمندید که خودش هزینه دوباره هست و اگر مایل به استفاده از استدی کم های کارخانه ای و غیر دست ساز باشید هزینه بسیار بالاست.البته اگر به فرد خلاق و فنی دسترسی داشته باشید به راحتی میشه با صرف هزینه بسیار کم استدی کم ساخت.و به نتایج خارق العاده ای رسید!در کل به نظر من برای کسی که نمیتونه میلیونها تومان صرف دوربینهای انچنانی بکنه اس ال آرها بهترین گزینه هستن با کیفیت بسیار بالا.اگر خود من تمایل به این کار داشته باشم ترجیح میدم با بدنه خودم اینکار رو انجام بدم.
    این نمونه استدی کم رو هم ببینید بی ضرر نیست که با تحقیق و بررسی میشه اونها رو ساخت.
    canon%2060D.jpg
    همینطور این نمونه عالی برای نماهای حرکتی و روی دست
    steadicam_merlin2.jpg
    سلام
    و خسته نباشید
    شما تا بحال دیده اید که با این دوربین ها کسی روی استدیکم (در حین فیلمبرداری ) فوکوس بکشد ؟
    البته منظورم استدیکم یا هر نوع برند استابیلایزر است .
    نه ریگ و شولدر.
    ALI KALAN و lamagra تشکر می‌کنند.
    بابک برهانیhttp://sibsabz.persiangig.com


صفحه 8 از 10 نخستنخست ... 4 5 6 7 8 9 10 آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •