سلام به همه معمارای slr به دست
راستش منم قراره یه slr بگیرم ( واسه عکاسی معماری ) ... بعد از کلی تحقیق 1000d کانن رو انتخاب کردم :)
اما یکی از دوستان که 450d گرفته بود پیشنهاد داد که همون 450d رو بگیرم
میخواستم از دوستانی که با این دوربین و 1000d کار کردند سوال کنم که آیا ارزش داره حدود 100 هزار تومان بیشتر هزینه کنم و 450d بگیرم یا تفاوت بین این دو دوربین به 100 هزار تومان اخلاف قیمت نمی ارزه ؟ :confused:
ممنون میشم اگه منو از سردرگمی در بیارین و یه جواب قاطع به من بدین...با تشکر از همگی
سلام.شما برای عکاسی معماری به لنز واید و کم اعوجاج(=دیستورشن) احتیاج دارید.که میتوانید از
canon 10-22 و sigma 10-20 استفاده کنید.من از 10-22 راضیم و البته سیگما هم خوب است.بیشتر به یک
لنز خوب فکر کنید.350دی هم دوربین بی نظیری ست...
البته بودجه تعیین کننده است.اما الویت با لنز خوب است.لنزهای تیلت شیفت یا همان اصلاح پرسپکتیو هم که کاربرد تخصصی در معماری پیدا
میکنند که هم قیمت بالایی دارند هم عملکرد خاص.
در مورد سوالتان هم باید ببینید امکانات بیشتر 450 دی برای شما توجیه دارد یا خیر.من 450 دی را به 1000 دی با 100 تومن اختلاف ترجیح میدهم.
دوستانی هم هستند در این فروم که 450 برای فروش دارند.
موفق باشید
ویرایش توسط CanonEOS : Friday 18 September 2009 در ساعت 23:22
سیروان خوشبین
Canon 1DsIII+24-70+100-400-Canon 400D+10-22
یه چیزی رو یادو رفت بگم...
البته خودم به اختلاف های بین این دو دوربین کاملاً مشرفم اما آیتم هایی مثل عمق رنگ 14bit در 450d که در 1000d عمق رنگ 12bit است و یا نورسنج اسپات که 1000d فاقد اونه و در برخی شرایط بسیار ارزشمنده رو میگم
چند تا اختلاف جزئی دیگه هم دارند که اونا تاثیر خاصی رو خروجی نمیزارند
ممنون میشم اگه دوستان تو این دو زمینه به صورت کامل منو راهنمایی کنند :)
ویرایش توسط overhes : Friday 18 September 2009 در ساعت 23:57
سلام.
صد البته 1000دی ساده تر از 450دی است و اصلا شعار تبلیغاتی ان هم عکاسی ساده است.اما عمق رنگ 14 بیتالبته خودم به اختلاف های بین این دو دوربین کاملاً مشرفم اما آیتم هایی مثل عمق رنگ 14bit در 450d که در 1000d عمق رنگ 12bit است
بیشتر در عکاسی شب تاثیر میگذارد.شما سمپل های سایت فتوزون که با 350دی گرفته شده است را نگاهی
بیندازید و لذت ببرید!تاثیر این بیت در مورد عکاسی معماری و دکوراسیون چندان مشهود نیست و با همان 350دی
و همین 10-22 میتوان عکس های معماری زیبایی داشت.
نورسنج اسپات ارزشمنده مخصوصا هنگامی که ایتم نوری شدید مثل پنجره ی پرنور در معماری داخلی دارید.امایا نورسنج اسپات که 1000d فاقد اونه و در برخی شرایط بسیار ارزشمنده رو میگم
با نبودنش هم میشه سر کرد,همان طور که با نبود ایزو بالا و لایو ویو در 350دی میشه سر کرد!...
هیچ وقت نمیتوان منکر امکانات بهتر شد و همه دنبال امکانات بهتر هستیم.اما این دو ایتمی که شما نام بردی
تاثیر زیادی در عکاسی معماری ندارند.اما دل چرکین نباشید و همان 450دی را بردارید.البته فوکوس رو حتما چک کنید:biggrin:
(الان 40دی به قیمت رسیده و دست دوم ان هم صد برابر 450دی ارزش دارد:biggrin:)
(دوربین ها زیاد تفاوتی ندارند.350دی با 10-20 سیگما برای شما خیلی بهتر است تا 500دی به همراه 18-55!.من اگر عکاسی معماری میکردم قطعا
اول دنبال سمپل های لنزهای التراواید بودم.)
يك دوربين پيشرفته لزوماً عكسهاي عالي نمي گيرد
موفق باشید
=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=
در مورد عمق رنگ و نورسنجی هم در فروم کامل بحث شده.اگر بیشتر خواستید با جستجو به مطالب بسیار مفیدی
میرسید
ویرایش توسط CanonEOS : Monday 21 September 2009 در ساعت 20:38
سیروان خوشبین
Canon 1DsIII+24-70+100-400-Canon 400D+10-22
ممنون از راهنمایی کاملتون
ویرایش توسط overhes : Monday 21 September 2009 در ساعت 21:47
تازه الان می فهمم وقتی من و امثال من میریم در باره نورپردازی استدیویی و فنون پرتره ابراز نظر های کارشناسی میکنیم دوستانی نظیر آقای محبی و سایر بچه ها چه احساسی پیدا میکنند! و چرا هر از گاهی صداشون در میاد .
اکاری به بیت و تفاوت این دوتا دوربین ندارم اما اگر چنین است چرا می فرمایید که در عکاسی معماری تاثیر مشهودی ندارد؟ بخش زیادی از عکاسی معماری رو نور و سایه تشکیل میده تازه فرض میکینم عکاسی شب رو در معماری ندیده گرفته باشید که آن هم غیر ممکن است.بخش بسیار جذابی از عکاسی معماری ثبت معماری همراه با نور پردازی است. فارق از مقایسه دوربین ها اطلاعاتی که درباره عکاسی معماری داده شده درست نیست.ما عمق رنگ 14 بیت
بیشتر در عکاسی شب تاثیر میگذارد .....تاثیر این بیت در مورد عکاسی معماری و دکوراسیون چندان مشهود نیست
.نورسنج اسپات ارزشمنده مخصوصا هنگامی که ایتم نوری شدید مثل پنجره ی پرنور در معماری داخلی دارید.اما
با نبودنش هم میشه سر کرد,همان طور که با نبود ایزو بالا و لایو ویو در 350دی میشه سر کرد!..
به نظر بنده مهمترین امکانی که 1000D ندارد همین نورسنجی نقطه ای است. (صد البته که بدون نورسنج هم می شود عکاسی کرد شاهدش هم عکاسیه با زنیط های قدیمی) به هر حال فقدان نور سنج نقطه ای باعث می شود مدام بین پای دیوار یک اثر معماری و محل قرار گیری سه پایه یا محل قرار گیری خودتان در رفت و آمد باشید و در سفر های گروهی سرعتتان گرفته شود. یا اینکه کلا بی خیال نور سنجی دقیق شوید و دل را به پست پروسس خوش کنید. ( توجه کنید که پشت سر اکثر ساختمان ها یک منبع نوری عظیم به نام آسمان قرار دارد.)
بله با نبود لایو ویو هم میتوان سر کرد ولی امکان بسیار خوبی است. مخصوصا وقتی تصمیم به عکاسی در ارتفاع پایین ( دید مورچه ! ;) ) داشته باشید و متوجه شوید که مجبور نیستید مثل زمان نگاتیو تمام لباسهایتان را خاکی کنید. البته ممکن است معماری که عکاسی میکند اصلا به همچین دیدی فکر نکند ...
توضیحات مبسوطی در باره بی نیازی از امکانات اضافه 450D داده شده و بعد می فرمایید:
تاثیر زیادی در عکاسی معماری ندارند.اما دل چرکین نباشید و همان 450دی را بردارید.البته فوکوس رو حتما چک کنید
نمایشگر بالای بدنه هم که هیچکدام ندارند درسته؟ رو سه پایی چیز مفیدیه.
در مورد تاکیدی که روی لنز اولترا واید و مثلا رنج 10-20 شده باید عرض کنیم بنده تا قبل از دیجیتالی شدن تقریبا تمام عکس های معماری (به جز جزئیات و نگاره ها و ...) رو با لنز 28 مم می گرفتم و بسیار به ندرت به مشکل کمبود واید برخوردم.پیدا کردن زاویه برخی از عکس هایی که از نظر خودم ارزشمند بود رو هم مدیون همین لنز 28 هستم که معادل کراپ دارش میشه حدود 18. به نظرم نیاز خیلی جدی و مبرمی به خرید 10-20 نخواهید داشت و همان 55-18 کارتان راه می افتد. با توجه به اینکه در عکاسی معماری تا حد امکان سعی در بستن دیافراگم داریم از نظر کیفیت هم مشکلی نخواهید داشت.( همه لنزها حوالی اف 8 و 9.5 رفتار مناسبی دارن)
فکر لنز های تیلت - شیفت هم نباشید! اگر می خواهید 2500 دلار خرج یک لنز بسیار تخصصی کنید توصیه می کنم آنرا روی 450D و حتی 40D نبندید! ( نقل از آرش در تاپیک لنز های تیلت-شیفت نیکون که به رضا خلیلی گفته بود : اگر به فکر خرید لنز 85 ت-ش هستی دست کم به جای D700 یک D3 بخر !!! اینجاش شوخی بود اما نقل به مضمون همین بود )
اینو کاملا قبول دارم.
فقط هنوزم میگم بدنه های مثل 450D مناسب عکاسی معماری نیستند. زیر بارون و تو خاک و خل ... تو عجله سفرهای معماری ....يك دوربين پيشرفته لزوماً عكسهاي عالي نمي گيرد
ما که می گیم کسی گوش نمیده امیدوارم همیشه دوربینتون صحیح و سالم باشه.
البته اینها برای کسی مطرحه که واقعا بخواد عکاسی معماری کنه وگرنه (دور از جمع حاضر) اکثر دوستان و همکلاسان معمار بنده این رشته را بهانه ای برای خرید دوربین میکنند و دوربینشان هم بعد از مدتی یا در کمد خاک می خورد یا در تولد و مهمانی ها استفاده میشود . برخی هم حسرت یک دوربین کامپکت در سفر را میخورند و در دل آرزو می کنند که کاش کامپکت خرید بودند که هم تله و هم واید دارد و هم سبک است!
سلام.
بحث دقیقا همین است.دوستی که میخواهد برای دلش عکاسی معماری کند و لذت ببرد نیازی به تفاوت هایبرخی هم حسرت یک دوربین کامپکت در سفر را میخورند و در دل آرزو می کنند که کاش کامپکت خرید بودند که هم تله و هم واید دارد و هم سبک است!
12 و 14 بیت ندارد(البته که 14 بهتر است) و همچنین یک سری دیگر...من منکر بهتر بودن دوربین ها نمیشوم و گرنه
خودم 450 دی را با 40 دی تعویض نمیکردم که از علت های ان ال سی دی بالایی و همچنین خوش دست بودن دوربین
وخروجی بهتر raw و 1.8000... است.اگر به دنبال داینامیک بهتر باشند بروند سراغ مدیوم فرمت که به حق طیفی گسترده دارد.
درست است اما قطعا عکس های معماری با زاویه ی وایدتر و گاها پرسپکتیو بیش از حد زیباتر هستند.در مورد تاکیدی که روی لنز اولترا واید و مثلا رنج 10-20 شده باید عرض کنیم بنده تا قبل از دیجیتالی شدن تقریبا تمام عکس های معماری (به جز جزئیات و نگاره ها و ...) رو با لنز 28 مم می گرفتم و بسیار به ندرت به مشکل کمبود واید برخوردم.پیدا کردن زاویه برخی از عکس هایی که از نظر خودم ارزشمند بود رو هم مدیون همین لنز 28 هستم که معادل کراپ دارش میشه حدود 18. به نظرم نیاز خیلی جدی و مبرمی به خرید 10-20 نخواهید داشت
عکس های زیادی با لنزهای فیش ای در عکس های معماری شاخص هستند!
دوست من,شما 10-22 و 10-20 را نادیده گرفته و به 18-55 با دیستور بالا در 18 و ...بسنده میکنید؟ولی تفاوتهمان 55-18 کارتان راه می افتد
های 450 دی با 350 یا 400 یا 1000 دی را بسیار میدانید:confused:؟
البته اینها برای کسی مطرحه که واقعا بخواد عکاسی معماری کنه وگرنه (دور از جمع حاضر) اکثر دوستان و همکلاسان معمار بنده این رشته را بهانه ای برای خرید دوربین میکنند و دوربینشان هم بعد از مدتی یا در کمد خاک می خورد یا در تولد و مهمانی ها استفاده میشود
اگر بودجه مطرح نباشد بنده به ایشان دی700 به همراه 12-24 نیکون پیشنهاد میدهم یا یک بدنه ی سیل تر!
اما ایشان میخواهند در کنار اینکه از معماری لذت میبرند از عکاسی در ان هم لذت ببرند.پیشنهاد من
با این بودجه 350 یا 400 دی به همراه سیگما 10-20 است مگر اینکه خودشان از عملکرد 18-55 یا...راضی باشند.
ما صرفا قصد راهنمایی داریم و گرنه هم شما و هم من نیازهای خود را شناخته ایم:cool:.
+من فارغ التحصیل معماری از دانشگاه تهران هستم و دقیقا این جریان در کمد ماندن دوربین ها را برای کسانی
که بدون اگاهی و تست خرید کرده اند دیده ام.عکاسی حرفه ای علاقه میخواهد و
موفق باشید
=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-
--------------------------------------------------------------------------------
دوست عزیز حرف های شما صورت خوشی ندارند.من کارشناسی نمیکنم و منکر توانایی و اطلاعات اساتید نیستم.شخصی نمیتواند بدون مدتازه الان می فهمم وقتی من و امثال من میریم در باره نورپردازی استدیویی و فنون پرتره ابراز نظر های کارشناسی میکنیم دوستانی نظیر آقای محبی و سایر بچه ها چه احساسی پیدا میکنند! و چرا هر از گاهی صداشون در میاد .
اتومات کار کند و دیگری هم به کمتر از 1dsmIII راضی نیست.پله ی اول برای هر کدام متفاوت است و هر کدام نیاز به راهنمایی متفاوتی دارند.
ویرایش توسط CanonEOS : Friday 25 September 2009 در ساعت 16:59
سیروان خوشبین
Canon 1DsIII+24-70+100-400-Canon 400D+10-22
سلام دوستان
چند روزی هست که مشغول کار برای خرید یک دوربین خوب برای رشته معماری هستم
در رشته معماری چند مسئله مهمه
1- کیفیت بالا
2- کار در نور کم
3- لنز وایت
و...
حالا اگر دوستان خودشون آشنا هستند یه مدل خوب معرفی کنند
پولش هم زیاد مهم نیست
ممنون میشم کمکم کنید
با تقدیم احترام
من عكاس نيستم ولي عكاسها را دوست دارم
FUJIFILM FINEPIX 9600
سلام
تاپيكتان رو با اين تاپيك ادغام كردم. فكر كنم اگر صفحات ديگر همين تاپيك رو بخونيد به نتيجه برسيد.
ضمنا فكر كنم منظورتان از وايت؛ وايد بوده
فرهاد حسيني