درود
دوستان گلم من با توجه به تجربه اي كه از شارژر سوني داشتم و اذيتايي كه منو كرد( بعد از چند بار شارژر هر باتريي چراغ زرد چشمك زن ميشه و شارژر نميكنه ) رو باترياي سوني كه بصورت فابريكي روش بود بهتر بود نهايتا چند بار خاموش روشنش ميكردم درست ميشه ولي بعد اون هر باتري كه گرفتم از جمله خود سوني و كمليون و دوراسل و انرژيزاير برا همشون ادا در اورد البته شارژر دوقولو ساده با ي تايمر و چراغ زرد رنگ بود كه نشون ميداد باتري شارژش تمو مشده يا داره شارژ ميشه يا ايراد الكي ميگرفت
طبق تجربه ي خوب خودم از بارياي كمليون و شارژر عاليي كه دوستم داشت مدل ١٠٠٧ بود فكر كنم منم ي الترا فست شارژش رو ديشب گرفتم مدب bc-0907 فقط ي سوال دارم اون دكمه رفرش (refresh) كارش چيه مگه نبايد باتريو خالي كنه دوباره شارژ كنه چرا اينقدر طول ميكشه چرا رو حالت وسط باتري پايين نمياد و بعد چند ساعت ميره رو حالت شارژ؟
يعني باتريا مشكل دارن؟
كي و چ موقع بايد از اون دكمه استفاده كرد؟
با تشكر از لطف و محبت شما :fl:
درود
كسي جواب نداد خودم ي سري چيزارو تجربه كردم ميگم
شارژر قبلي سوني bcg 34hs بود كه ميتونست دوتا باتريو شارژ كنه ولي احساس ميكنم باتريارو كامل شارژ نميكرد و باعث خرابيشون ميشد بعد چند بار شارژم چراغ زرد چشمك زن ميشد تو كاتالوگ خودش نوشته ميتونه تا ٢٧٠٠ رو شارژ كنه تو مدت زمان ٩ ساعت ولي خيلي بعيد ميدونم چون تمام باترياي ٢٣٠٠ و ٢٥٠٠ام رو خراب كرد متاسفانه (ضعف در ساپورت حجم باتري و اثر حافظه اي و از دست دادن ظرفيت باتري)
شارژر جديدي كه گرفتم كمليون bc 907 هست بعد از چند روز استفاده اي سي ي كانالش بشدت داغ كرد و الان دائما رو صفحه چراغ چشمك زنش روشنه كه معنيش اين ميشه باتريت قابليت شارژر شدنش رو از دست داده با اينكه باتريي داخلش نيست
بازش كردم برد دستگاهو ديدم حالم بهم خورد انگار ي بچه مدرسه اي بي حوصله ازش خواستن بردو سر هم كنه تا بذارن بره خونه خلاصه نهايت بي دقتي تو برد موج ميزنه همه جاي برد خمير سيليكون كه براي مقاومتهاي حرارتي زير برد زده بودن ماليده شده بود و تميزش نكرده بودن احتمالا همون باعث نشت و جريان كشي و سوختن اي سي كانال شده از اون بدتر اي سي مديريت شارژر از اين اي سي قيرياس كه قابل تعمير نيست ، يعني اوج بيكيفيتي در انتخاب قطعات و ارزان سازي :|
حالا اون بماند پايه ي اتصال آداپتورش به دستگاه هيچ جاي مشخصي نداره همينجوري وله فقط چون جاي بازي كردن نداره از جاش تكون نميخوره از اون بدتر اينقدر ارزش نداشته سيم اتصال پايه ي اداپتور يا مادگي تغذيه به برد اصلي اينقدر بد لحيم شده روكش سيم آب شده و بدون توجه فقط دستگاه جمع شده تا برسه دست مصرف كننده بدخت!
خلاصه تمام شارژرايي كه تو بازار هستند ضعف خاص خودشونو دارن و اكثرا توانايي شارژ همون باتريي كه بصورت پك باهاش ارائه شده رو دارن
موفق باشيد
Sent from my iPad using Tapatalk
درود
دیدم جفتشونو شارژر یونیورسال نمیخوام اخه
ولی از کملیون تعجب میکنم چون شارژراش بجز این مدل همشون عالین
امروز رفتم بازار آی سیشو خریدم اوردم درستش کردم تستشم کردم جواب داد
جالبه که شارژر باهوشیم هست باتری پرو که میذاری داخلش سریع تشخیص میده و جریان برقو قطع میکنه
امروز آداپتورشم تست کردم ولتاژ زیادی نده تو شارژر مشکلی نداشت اونم
فقط موقع شارژ دمای باتریا خیلی میره بالا احساس میکنم وقتی دما میره بالا شارژو قطع میکنه و نشانگر شارژ باتری فول نشون میده باتریو که اگه اینطور باشه کامل شارژ نمیکنه باتریارو
البته شایدم بخاطر اون اتفاق من بدبین شدم بهش نمیدونم والا :/
Sent from my SM-G920F using Tapatalk
سلام یه شارژر دارم با مشخصات خروجی :(قابل تنظیم نیست )
dc 2.8-8.7 v 250 ma
می خواستم دوتا باطری قلمی قابل شارژ 1.5 ولت aaa را باهاش شارژ کنم
به چه صورت وصل کنم باطری ها را موازی کنم بعد وصل کنم هر دو را یا سری کنم بعد هر دو را وصل کنم
یا اصلا تک تک بزارم شارژ بشند
کدوم حالت بهتره ؟
ممنون
پس از کلی سرو کله زدن با شارژرهای بی کیفیت و خراب کردن کلی باتری بالاخره یه شارژر با کیفیت خریدم البته با کمک یکی از دوستان
شارژر nitecore D4
یکی از پرفروشترین شارژرهای هوشمند دنیا هست و کیفیت ساخت خوبی داره
مزایا:
شارژ طیف وسیعی از باترهای قلمی
Li-ion / IMR / LiFePO4: 26650, 22650, 18650
17670, 18490, 17500, 18350, 16340
(RCR123), 14500, 10440
Ni-MH / Ni-Cd: AA, AAA, AAAA, C
حالتهای شارژر CC, CV, dV/dt
شارژ چهار باتری از انواع مختلف و ظرفیتهای مختلف به صورت همزمان.
صفحه نمایش بزرگ و خوانا که وضعیت شارژ هر باتری رو به صورت مجزا نشون میده.
نمایش ولتاژ- جریان و زمان شارژ به صورت لحظه ای.
تشخیص خودکار نوع باتری به استثنای باتری های LiFePO4 که باید دستی انتخاب بشه.
محافظت از باتری در مقابل شارژر بیش از حد و دمای بالا و همچنین تشخیص پلاریته غلط.
شارژ نکردن باترهای لیتیومی که ولتاژ اونها صفر شده(به دلیل خطر آتش سوزی)
داری حالت low برای باتری های کم ظرفیت.
بدنه ساخته شده از مواد ABS که در مقابل آتش سوزی مقاوم هست.
کار با برق شهری و آداپتور فندکی مخصوص ماشین.
معایب:
عدم امکان انتخاب جریان شارژ به صورت دستی.
جریان شارژ پایینتر نسبت به سایر رقبا.
*جریان برای دو باتری حد اکثر 750ma هست اما زمانی
که سه یا چهار باتری باشن حداکثر 375ma میشه.
DSC_0129 (2)-1.jpg
nikon D5200+18-55+50/1.8 G+ 18-105
« حامد محمدی »
اینستاگرام
« حامد محمدی »
اینستاگرام