صفحه 9 از 18 نخستنخست ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 81 تا 90 , از مجموع 178
Like Tree1318تشکر

موضوع: Canon EOS-1D X

  1. #81
    Forum Moderator Miri آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2011
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    1,305
    تشکر شده
    20561
    تشکر کرده
    10633

    پیش فرض

    سلام دوستان عزیز

    تشریح چرایی تولید دوربین 1Dxو فن آوری های به کار رفته در این بدنه توسط آقای توشیرو ماتسومو (مدیرکل مرکز توسعه کنون) و آقای کن ایچی شیمبوری (از گروه اجرایی تولیدات عکس کنون) در یک ویدیوی 5 دقیقه ای
    زبان ویدیو ژاپنی ولی زیرنویس انگلیسی

    دانلود ویدیو با لینک مستقیم و حجم 15 مگابایت

    و رفتارهای ایزوی این دوربین :

    EOS-1D X / EF 70-200mm F2.8 L IS II USM / 1/125秒 / F5.6 / 0EV / ISO12800







    EOS-1D X / EF 70-200mm F2.8 L IS II USM / 1/1,000秒 / F2.8 / 0EV / ISO51200






    EOS-1D X / EF 70-200mm F2.8 L IS II USM / 1/3,200秒 / F2.8 / 0EV / ISO102400





    منبع نمونه ایزوها

  2. #82
    كاربر ويژه QashQai آواتار ها
    تاریخ عضویت
    December 2007
    نوشته ها
    2,708
    تشکر شده
    10832
    تشکر کرده
    5125

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Miri نمایش پست ها
    و رفتارهای ایزوی این دوربین :
    سلام

    این لینک فاقد سایز واقعی عکسها است یا من نمیبینم؟
    Miri تشکر می‌کند.

  3. #83
    Forum Moderator Miri آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2011
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    1,305
    تشکر شده
    20561
    تشکر کرده
    10633

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط QashQai نمایش پست ها
    سلام

    این لینک فاقد سایز واقعی عکسها است یا من نمیبینم؟
    علیک سلام جناب قشقایی عزیز
    درست می فرمائید ، متاسفانه عکس ها در سایز کوچک ارائه شده اند. سایت مذکور ادعا می کند که عکس ها برگرفته از سایت کنون می باشد و قابلیت بزرگنمایی موجود نیست.
    لینک ترجمه شده به انگلیسی

    در حاشیه این مطلب جالب است بدانید که این اولین SLR کنون نیست که توانایی عکاسی 14 فریم بر ثانیه را دارد بلکه در سال 1984 نیز دوربین F1 کنون این قابلیت را در خود داشت.


    ویرایش توسط Miri : Friday 21 October 2011 در ساعت 20:14 دلیل: اضافه کردن مطلب
    ME، yaghoobi، farsad و 15 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  4. #84
    كاربر همراه MH.Rahmani آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2010
    نوشته ها
    130
    تشکر شده
    486
    تشکر کرده
    24

    پیش فرض

    چند نکته (که معلوم نیست چرا کسی توجه کافی بهشون نمیکنه)

    1. کسی نگفته که قراره رده‌های 1D و 1Ds حذف بشند. کانن که گفته قابلیت این دو رو ادغام کرده. سایتهای دیگه مانند dpreview هم قاعدتا نظر شخصیشون رو گذاشتن نه نقل قول از هیات مدیره‌ی کانن!

    2. واقعا کی به 18 مگاپیکسل میگه پس رفت؟! لطف کنید میزانی که برای مقایسه به کار می‌برید درست باشه.
    دوربین 1D MKIV قادر به عکاسی 16 مگاپیکسلی، 10 فریم بر ثانیه است. میدونید پردازش اینهمه اطلاعات از سنسور و انتقال اونها چه قدر قدرت نیاز داره؟
    کاری که هنوز هم نیکون از پسش بر نیومده و حتی توی 12 مگاپیکسل هم، برای رسیدن به سرعت 11 فریمش باید رزولوشن پایین‌تر رو استفاده کنه.
    دوتا پردازنده DIGIC V شوخی نیست! 18 مگاپیکسل اطلاعات رو در یک-چهاردهم ثانیه پردازش کردن. هم سرعت عکاسی بالا رفته و هم رزولوشن، نهایتا میزان اطلاعات پردازشی چندبرابر میشه، و پردازش این حجم بالا از اطلاعات اصلا شوخی نیست! بگذریم از مشکلاتی که بر سر راه انتقال این حجم اطلاعات وجود داره.
    تنها رقیب 1Dx از این نظر همون 1D IV بود!
    کجای این کار شده پس رفت؟

    چیزی که به نظر من میرسه، اینه که کانن، با تکنولوژی پردازش امروزی دیگه به سقف مگاپیکسل در سرعت بالا رسیده.
    وگرنه همه سنسور 120 مگاپیکسلی رو به یاد دارید.
    کلا مشکلی بر سر ساخت دوربینی با رزولوشن بالا نیست، مشکل تکنولوژی انتقال و پردازش اون اطلاعاته. اینکه اصلا پردازنده ای توی بازار هست که بتونه این کار رو انجام بده.
    نهایتا اینکه تکنولوژی هم موجود باشه، قیمت نهایی رو هم باید در نظر گرفت. وگرنه میدونیم که دوربین 40 مگاپیکسلی هم وجود داره، و این حجم اطلاعات رو میتونه پردازش بکنه. اما به چه قیمتی؟
    1Dx از 1Ds هم قیمت کمتری داره! واقعا جالبه خب!

    از این زوایا به مساله نگاه کنید، کم کم میبینید که با چه موجود عجیب و غریبی مواجهید.
    Saeed61، yaghoobi، Mehdi Rojaie و 5 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    Owning: Canon EOS 7D + EF-S 15-85 IS USM + EF-S 10-22 USM + Manfrotto (Bogen) 055CXPRO4 + Manfrotto 322RC2 Ballhead + Lowepro Primus AW Black + Tamrac Aero SpeedPack85

  5. #85
    كاربر ويژه Arash آواتار ها
    تاریخ عضویت
    June 2004
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    3,328
    تشکر شده
    16880
    تشکر کرده
    4010

    پیش فرض

    چند روزی نبودم و متاسفانه از این جشن جا ماندم.

    ابتدا شیطنت کنم:
    کانن به جای معرفی دوربین جدید خودش؟ D3 نیکون را آپدیت کرده!

    حالا این یعنی چی؟
    یعنی دوربینی که در حال حاضر دوست دارم داشته باشم.
    همانطور که پیش‌تر گفته بودم داشتن سنسور فول‌فریم و وضعیت نویزی مناسب با بدنه‌ای این‌چنین نیاز بسیاری از عکاسان حرفه‌ایست.
    چیزی که سالها نیکون ساخته بود و کانن از کاربرانش دریغ کرده بود.

    ۱دی‌ایکس رو به هیچ شکلی پس‌رفت نمی‌دانم. بلکه تولید دقیق محصولیست جذاب برای کاربرانی فراوان.(البته تعداد کاربران این دوربین را قرار نیست با سری xxxd کانن مقایسه کنیم)
    انتظار داشتم همراه این دوربین ۲۴-۷۰ کانن هم آپدیت شود. چون دل خوشی از این لنز ندارم. چون کاربران خبری کانن که از 1d استفاده می‌کردند همگی دچار دردسر ترکیب ۱۶-۳۵ به همراه ۷۰-۲۰۰ شده‌ بودند. حالا احتمالا ممکن است ۲۴-۷۰ نداشته باشند و بخواهند بخرند.(بدجنسی از جانب کانن؟ بهتر نبود لنز رو هم همراهش می‌داد بیرون؟)

    از تولید نشدن 1ds تعجب می‌کنم.
    یقین داریم کانن نسخه‌ی جدیدی از ۵دی را با مگاپیکسل بیشتر تولید خواهد کرد. اما به هرحال کسانی هستند که ترجیح می‌دهند بدنه‌ی حرفه‌ای داشته باشند. تنوع تولید برای مصرف کننده بهترین است. شاید 3d به بازار بیاید! با بدنه‌ای بهتر از سری ۵ دی . البته کانن هم این وسط بی‌کار نیست. سرعت، پوشش‌ها و کیفیت ساخت بدنه‌های هر سری ثابت (مثلا ۱۰دی تا ۵۰ دی) پیشرفت کرده و ثابت نمانده. و البته گاهی هم پسرفت داشته! (مثل ۶۰دی) یعنی کانن خودش را گیر طبقه‌بندی نمی‌کند. ۵دی مارک ۳ جدای سنسور بهتر، بدنه‌ی بهتری هم خواهد داشت.

    ۱دی‌ایکس کانن در حال حاضر بهترین بدنه‌ی ممکن است. از لحاظ رده‌بندی و بازار مصرف به جای ۱دی تولید شده.(مشتریان ۱دی‌اس اگر از تولید ۱دی‌اس جدید نا‌امید شوند به گمانم منتظر ۵دی جدید خواهند نشست.)
    اما این دوربین بسیار بسیار جذاب و دوست داشتنی که از روی d3 نیکون رد شده است بازار رقابت را به نفع کانن تغییر نخواهد داد.
    چرا؟
    چون کوچ عکاسان در مواقعی رخ می‌دهد که امیدی به آمدن بدنه‌ی جدید با مشخصات دلخواه در آینده‌ی نزدیک وجود نداشته باشد. تفاوتها آنقدر چشمگیر باشد که کوچ‌کردن را توجیح کند.

    مثلا:
    نیکون دی‌۲‌اچ تولید می‌کرد و بعد از مدتی دی‌۲ اچ‌اس! با چهار مگاپیکسل و کراپ ۱.۵.
    کانن در همان زمان ۱ دی مارک ۲ تولید می‌کرد با ۸ مگاپیکسل و کراپ ۱.۳.
    خوب در این زمان لنزهای سیاه از کنفرانس‌های خبری و رقابت‌های ورزشی محو شدند.

    کانن ۱دی مارک ۳ تولید می‌کرد با ۱۰ مگاپیکسل و کراپ ۱.۳ بعدتر ۱دی مارک ۴ با ۱۶ مگاپیکسل و کماکان کراپ ۱.۳
    نیکون دی‌۳ تولید می‌کرد با ۱۲ مگاپیکسل فول‌فریم. بعد از مدتی دی‌۳‌اس با همان مشخصات اما وضعیت نویزی بسیار بهبود یافته. تعداد بسیاری لنز حرفه‌ای را هم در مدت کوتاهی آپدیت کرد.
    وضعیت نویزی و سایز سنسور نیکون بهتر بود.
    دوربینهای نیکون در این رده به رقابت بازگشتند و توانستند بیش از نصف بازار را فتح کنند. کوچ از سمت کانن به نیکون به راه افتاد. اما فاصله دو برند مثل قبل بزرگ نبود.

    حالا دوربین جدید کانن با تمام جذابیت‌هاش تعداد زیادی رو به کوچ کردن وادار نمی‌کنه.
    اختلاف ۱۲ تا ۱۸ مگاپیکسل برای عکاسان خبری اهمیت خاصی ندارد. نه اینکه کسی بدش بیاید! اما چشمگیر نیست.
    اختلاف سرعت هم.
    + اینکه گمان می‌کنم و احتمالا بقیه‌ی نیکونی‌های این رده گمان می‌کنند نیکون توانایی تولید چنین دوربینی را دارد و مثلا قرار نیست ناگهان دی۴ با کراپ ۱.۵ تولید کند. هر چیزی تولید کند احتمالا چیزی شبیه به این خواهد بود. حالا مثلا با ۲ فریم سرعت کمتر؟ کمی نویز بیشتر و یا کمتر.
    اگر سیل و سونامی بگذارد! :D

    ۲ تا نکته هم در تاپیک بود که خواندم.
    جناب سعادت خیلی محکم گفته بودند برای عکاسی خبری ۱۲ مگاپیکسل کم است.
    کم نیست‌ها! خیلی هم خوبه. حالا ۱۸ باشه با وضعیت نویزی به این خوبی؟‌ چه بهتر. مخضوصا برای عکاسی ورزشی و اینها. مگر قرار نیست عکس ورزشی در روزنامه چاپ بشه و یا در وب‌سایت کار بشه؟

    جناب اکبری هم گفته بودند کسی با این دوربین پرتره نمی‌گیره.
    اتقافا من دی۳ خریدم که باهاش پرتره بگیرم! خیلی دوست داشتم این دوربین رو هم داشتم برای اینکه باهاش پرتره بگیرم! کاری که این دوربین بهتر از ۵ دی و یا ۱دی اس انجام خواهد داد. و یا از نسخه‌های جدیدشان با ۳۰ و ۴۰ مگاپیکسل.
    پرتره که فقط در آتلیه اتفاق نمی‌افتد.
    ویرایش توسط Arash : Sunday 23 October 2011 در ساعت 01:15
    Amir Mohebi، ME، yaghoobi و 36 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    آرش عاشوری‌نیا
    www.arashnia.com/blog
    www.kosuf.com

  6. #86
    كاربر جديد
    تاریخ عضویت
    March 2011
    نوشته ها
    5
    تشکر شده
    15
    تشکر کرده
    0

    پیش فرض

    بعضی دوستان به این موضوع اشاره کردن که 1d احتمال زیاد حذف میشه که چنین کاری محاله . اگه کراپ 1.3 حذف بشه عکاسی حیات وحش و ورزشی رو با 7d انجام بدند؟!!
    هه فکر کن با یه فول فریم و به طبیعت کراپ نیودنش با یه لنز غول پیک سنگین و بسیار گرانتر بخواهید برید تو کوه وجنگل و ... اگه فقط یه بار با یک کوله 15-10 کیلویی چند ساعت پیاده روی کنید اونوقت قدر کراپ 1.3 رو میدونید . هیچ چیزی نمیتونه جای1d رو بگیره :)

  7. #87
    Forum Moderator M.Mobin آواتار ها
    تاریخ عضویت
    March 2009
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    3,837
    تشکر شده
    31952
    تشکر کرده
    13646

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط hemra نمایش پست ها
    بعضی دوستان به این موضوع اشاره کردن که 1d احتمال زیاد حذف میشه که چنین کاری محاله . اگه کراپ 1.3 حذف بشه عکاسی حیات وحش و ورزشی رو با 7d انجام بدند؟!!
    هه فکر کن با یه فول فریم و به طبیعت کراپ نیودنش با یه لنز غول پیک سنگین و بسیار گرانتر بخواهید برید تو کوه وجنگل و ... اگه فقط یه بار با یک کوله 15-10 کیلویی چند ساعت پیاده روی کنید اونوقت قدر کراپ 1.3 رو میدونید . هیچ چیزی نمیتونه جای1d رو بگیره :)
    یعنی با 1دی نیازی به لنزهای به قول شما غول پیکر نبود؟
    کسی از لنزهای 300و400و500و 600 روی این بدنه استفاده نمیکرد؟
    در این صورت احتمالا همه روی 1دی از 100-400 یا 70-300 استفاده میکردند!
    Arash، Saadat، lamagra و 4 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    مسعود مبین علی

    about.me
    instagram

  8. #88
    كاربر بسیار فعال شاهین اکبری آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2008
    محل سکونت
    Shahin Akbari
    نوشته ها
    1,331
    تشکر شده
    4053
    تشکر کرده
    4538

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Vahid نمایش پست ها
    3 مگاپیکسل کمتر، در مقابل خدمات دیگر این دوربین هیچ است. حتی اگر در 1درصد مواقع برای کاربر فرضی کارایی داشته باشد.

    اگر تفاوت حداقل به عنوان مثال 8 مگاپیکسل بود، می‌شد چانه زد. اما اختلاف موجود (3 MP) یکجورایی اصلاً قابل اعتنا نیست!

    بماند که بحث داینامیک‌رنج و مباحث مشابه را هم که قاطی ماجرا کنید، آن اختلاف کاملاً رنگ می‌بازد.
    اين دوربين قرار نيست جوابگوي تنها زمان حال باشد بلكه حداقل يكي دو سال بايد توان بقاء در سطح اول كنون رو داشته باشه . تا اون موقع يكي از اين 30 مگا پيكسلي ها هم كه محقق شود - چه 5D3 چه D800 چه A950 ... - اون چيزي كه شما قابل بحث دونستيد اتفاق مي افتد.

    نقل قول نوشته اصلی توسط Elend نمایش پست ها
    من فکر میکنم باتوجه به سیستم فوکوس و سرعت عکاسی پیاپی ، جایگاه این دوربین مشخصه و پس رفتی هم در کار نیست!
    حتما وقتی دوربینی جدید عرضه میشود نباید رزولوشن آن بیشتر شود، شاید هدف دیگری دارد.
    در عین حال درحال حاظر همین 5dIIبرای افرادی که فقط رزولوشن بالا احتیاج دارند مناسب است ... و کسانی که منتظر 40-50 مگاپیکسل هستند بهتره نگاهی به مدیوم فرمتها داشته باشند .
    قيمت ، محدوديت غالبا ايزو 1600 ، سرعت عكاسي پياپي محدود و كاربردهاي خاص مديوم فرمتها ( نقشه برداري مد تبليغات خاص عكاسي منظره و ... ) باعث ميشود مديومها به هيچ وجه نتونند جاي يك دوربين high end dslr رو بگيرند.

    نقل قول نوشته اصلی توسط Arash نمایش پست ها
    چند روزی نبودم و متاسفانه از این جشن جا ماندم.

    ...

    ۲ تا نکته هم در تاپیک بود که خواندم.
    جناب سعادت خیلی محکم گفته بودند برای عکاسی خبری ۱۲ مگاپیکسل کم است.
    کم نیست‌ها! خیلی هم خوبه. حالا ۱۸ باشه با وضعیت نویزی به این خوبی؟‌ چه بهتر. مخضوصا برای عکاسی ورزشی و اینها. مگر قرار نیست عکس ورزشی در روزنامه چاپ بشه و یا در وب‌سایت کار بشه؟

    جناب اکبری هم گفته بودند کسی با این دوربین پرتره نمی‌گیره.
    اتقافا من دی۳ خریدم که باهاش پرتره بگیرم! خیلی دوست داشتم این دوربین رو هم داشتم برای اینکه باهاش پرتره بگیرم! کاری که این دوربین بهتر از ۵ دی و یا ۱دی اس انجام خواهد داد. و یا از نسخه‌های جدیدشان با ۳۰ و ۴۰ مگاپیکسل.
    پرتره که فقط در آتلیه اتفاق نمی‌افتد.
    سلام

    در مورد مطلبي اولي كه فرموديد : نميدونم براي شما هم پيش آمده كه عكسي بگيريد و بعد ببينيد در گوشه اي از عكس اتفاقي جالب وجود دارد كه ميتوان از آن يك عكس كوچك جالب درآورد. ميتوان حالتي رو متصور شد كه نتوان با يك 18 م.پيكسلي به وضوح دلخواهي از اون قسمت مذكور رسيد اما با 30 مگا پيكسل بله.

    در مورد مطلب دوم ( در مورد بنده ) : فرموديد " جناب اکبری هم گفته بودند کسی با این دوربین پرتره نمی‌گیره. " اون چيزي كه من گفتم با ايني كه شما نقل كردي كمي متفاوت است و هم معني نيستند ! تقريبا من نگفتم كسي با اين دوربين پرتره نميگيرد بلكه عينا گفتم كسي كه ميخواهد كار پرتره انجام دهد نيازي نيست اين دوربين رو انتخاب كند به راحتي 5D MII برايش مناسب تر است. - سه هزار دلار اختلاف- اون تعريف و تصور عمومي پرتره در عكاسي با 14fps و 61 point AF سنخيت موجهي ندارد. حالا شما اين استفاده رو باداريد يا خيلي منحصر به فرد و خاص ، پرتره كار ميكنيد اما به احتمال قوي نيازهاي حرفه اي ديگرتون، شما رو به اين انتخاب ترغيب كرده ... اما كلا نميتوان انتخاب شما رو به ديگران هم براي پرتره گرفتن توصيه كرد حتي در خارج از اتليه ... مگر براي عكسهاي پرتره خاص كه با اون چيزي كه در حالت كلي ميگيم پرتره فرق ميكند.
    ویرایش توسط شاهین اکبری : Sunday 23 October 2011 در ساعت 04:19
    FD master

  9. #89
    كاربر ويژه Arash آواتار ها
    تاریخ عضویت
    June 2004
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    3,328
    تشکر شده
    16880
    تشکر کرده
    4010

    پیش فرض

    در مورد مطلبي اولي كه فرموديد : نميدونم براي شما هم پيش آمده كه عكسي بگيريد و بعد ببينيد در گوشه اي از عكس اتفاقي جالب وجود دارد كه ميتوان از آن يك عكس كوچك جالب درآورد. ميتوان حالتي رو متصور شد كه نتوان با يك 18 م.پيكسلي به وضوح دلخواهي از اون قسمت مذكور رسيد اما با 30 مگا پيكسل بله.
    جناب اکبری اینی که فرمودین در مورد عکاسی خبری بود و یا عکاسی پرتره؟

    اگر در مورد عکاسی خبری است:
    این دوربین که ۳۰ مگاپیکسل نشده. عکاس خبری در دنیا نمی‌شناسم که به‌جای ۱دی ۱۰ مگاپیکسلی سریع ۱دی‌اس ۲۱ مگاپیکسلی نویزی و کند رو خریده باشه که شاید در گوشه‌ی تصویرش اتفاقی بیفتد!
    در دنیای فول فریم با عمق میدان کوتاه و لنزهای ۲.۸ و اینها تصویر گوشه‌ی تصویر چه حرفی خواهد زد؟
    عکاس را کشتید و دوربین مدار بسته نصب کردید؟

    اگر هم بحث عکاسی پرتره است؟ که باز هم نمی‌توانم متوجه بشم با عمق میدان کوتاه اکثر عکسهای پرتره و کادرهای بسته... چه اتفاقی در گوشه‌ی عکسهای پرتره ممکن است بیفتد که قابل استفاده باشد.
    آنهم در ۳۰ مگاپیکسل.

    در مورد مطلب دوم ( در مورد بنده ) : فرموديد " جناب اکبری هم گفته بودند کسی با این دوربین پرتره نمی‌گیره. " اون چيزي كه من گفتم با ايني كه شما نقل كردي كمي متفاوت است و هم معني نيستند ! تقريبا من نگفتم كسي با اين دوربين پرتره نميگيرد بلكه عينا گفتم كسي كه ميخواهد كار پرتره انجام دهد نيازي نيست اين دوربين رو انتخاب كند به راحتي 5D MII برايش مناسب تر است. - سه هزار دلار اختلاف- اون تعريف و تصور عمومي پرتره در عكاسي با 14fps و 61 point AF سنخيت موجهي ندارد. حالا شما اين استفاده رو باداريد يا خيلي منحصر به فرد و خاص ، پرتره كار ميكنيد اما به احتمال قوي نيازهاي حرفه اي ديگرتون، شما رو به اين انتخاب ترغيب كرده ... اما كلا نميتوان انتخاب شما رو به ديگران هم براي پرتره گرفتن توصيه كرد حتي در خارج از اتليه ... مگر براي عكسهاي پرتره خاص كه با اون چيزي كه در حالت كلي ميگيم پرتره فرق ميكند.
    تصویری که شما از پرتره می‌دهید؟ تصویر عکاسی عروسی‌است. یا عکاسی استودیو.
    یعنی هرجایی که فلاش باشد و هیچ درگیری نوری وجود نداشته باشد.
    پرتره را همه می‌گیرند. برای بسیاری(از جمله عکاسان خبری، مد و ...) دوربینی با سنسور بزرگ و نویز کم، کمک خواهد کرد برای ثبت تصویری بهتر.(عکاسان خبری زیاد پرتره می‌گیرند!)

    تفاوت ۱۸ تا ۲۱ هم که تفاوت چشمگیری نیست. برای کسانی که کار جدی خارج از استودیو می‌کنند داشتن بدنه‌ای چون ۱ دی لازم است. کسانی هم که عکاسی با فلاش و اینها می‌کنند، چاپهای بزرگ می‌گیرند و یا قرار است هروقت عکس را باز می‌کنند ۱۰۰ درصد کنند و روی پرزهای صورت زوم؟ حتما منتظر سری جدید ۵ دی باشند.
    ME، arborhani، yasin-m و 22 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    آرش عاشوری‌نیا
    www.arashnia.com/blog
    www.kosuf.com

  10. #90
    كاربر بسیار فعال m.daneshpayeh آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2008
    نوشته ها
    1,462
    تشکر شده
    6609
    تشکر کرده
    1982

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Arash نمایش پست ها
    اگر در مورد عکاسی خبری است:
    این دوربین که ۳۰ مگاپیکسل نشده. عکاس خبری در دنیا نمی‌شناسم که به‌جای ۱دی ۱۰ مگاپیکسلی سریع ۱دی‌اس ۲۱ مگاپیکسلی نویزی و کند رو خریده باشه که شاید در گوشه‌ی تصویرش اتفاقی بیفتد!
    آقای عاشوری نیا 1DS با وجود 21 مگاپیکسل بودنش نویز بهتری نسبت 1D 10 مگاپیکسلی دارد. در مورد کند بودن هم که به تکنولوژی پردازش و از اون مهمتر ذخیره اطلاعات آن زمان مربوط بود الان دوربینهای غیر حرفه ای 24 مگاپیکسلی با 12 fps هم داریم. اگر دوربین در این زمان تولید شود دیگر به 5 fps محدود نمیشود.
    در مورد کراپ هم فکر میکنم دوستمون کمی اغراق کردند اما همه ما در هر نوع عکاسی عکسهایی گرفته ایم که نیاز به کراپ زیادی داشته باشد. مثلا پرتره نیم تنه ای که به یک پرتره بسته کراپ شود. در این صورت به فرض یک چهارم شدن اندازه خروجی همین1d 10 مگاپیکسل کمتر از 3 مگاپیکسل میشود.
    Arash، شاهین اکبری و Miri تشکر می‌کنند.
    مهدی دانش‌پایه
    http://500px.com/daneshpayeh
    هر گونه انتقاد، پیشنهاد، ویرایش، ایراد، نق نق، غرغر و غیره کاملا آزاد است.

صفحه 9 از 18 نخستنخست ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •