صفحه 10 از 18 نخستنخست ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 91 تا 100 , از مجموع 178
Like Tree1318تشکر

موضوع: Canon EOS-1D X

  1. #91
    كاربر بسیار فعال شاهین اکبری آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2008
    محل سکونت
    Shahin Akbari
    نوشته ها
    1,331
    تشکر شده
    4053
    تشکر کرده
    4538

    پیش فرض

    اگر در مورد عکاسی خبری است:
    این دوربین که ۳۰ مگاپیکسل نشده. عکاس خبری در دنیا نمی‌شناسم که به‌جای ۱دی ۱۰ مگاپیکسلی سریع ۱دی‌اس ۲۱ مگاپیکسلی نویزی و کند رو خریده باشه که شاید در گوشه‌ی تصویرش اتفاقی بیفتد!
    در دنیای فول فریم با عمق میدان کوتاه و لنزهای ۲.۸ و اینها تصویر گوشه‌ی تصویر چه حرفی خواهد زد؟
    عکاس را کشتید و دوربین مدار بسته نصب کردید؟

    عذر خواهي ميكنم بابت تاخير. منظورم متوجه ژانر خاصي نبود هر عكاسي ممكن است گاهي در عكسهايش به "كراپ زياد " احتياج پيدا كند . واقعا ممكن است به موردي برخورد كنيم كه 18 با 32 مگا پيكسل واسمون تفاوت قابل توجهي ايجاد كند. فرض كنيد عكسي از يكي از مشاهير در برنامه اي گرفته شده و در كراپ 100 به جايي ميرسيم كه امكان تشخيص مارك عينك يا لباس يا ... ممكن ميشود ، در حالات مرز وضوح و عدم وضوح مگاپيكسل بالا راهگشا خواهد بود. اين موارد ممكن است در كشور ما مخاطب مشتاقي نداشته باشد ولي به حتم اون ور دنيا مميميرند واسه اين جنگولك بازي ها. يا شما فرض كنيد با فول فريم به عكاسي حيات وحش رفته ايد همانطور كه ميدانيد در پرنده گرافي هميشه با كراپ سروكار داريم اينجا رو هم بگذاريد به حساب مزاياي رزولوشن بالاتر. مثالهاي بيشتر رو هم مطمئنا خود شما بهتر از من ميتونيد بزنيد. شايد اگر گذرا و بسته به مطالب نگريسته شود ، جاي عكاس و دوربين مدار بسته هم با هم عوض شود.

    قرار نيست هر سنسور بالاي 20 نويزي باشد و هر سنسور فول فريم زير 18 عالي . حتما دقت كرده ايد D3x با 24 مگا پيكسل رزولوشن، وضعيت نويز بسيار بهتري نسبت به همان 1D اي دارد كه ميگيد همه قبولش دارند . اين از وضع نويز ! ميماند سرعت برست كه همه دعواي من بر سر كنون به اين خاطر بود كه حالا كه تكنولوژي مگاپيكسل بالا و پردازنده قوي و سرعت بالاي عكاسي پياپي همگي در حد مطلوب موجود است چرا همه رو در يك دوربين قرار نميديد و هر كدام رو بايد در يك بدنه جست ؟؟؟ كه دوستان خوبي مثل شما نتونند بگويند :

    برای کسانی که کار جدی خارج از استودیو می‌کنند داشتن بدنه‌ای چون ۱ دی لازم است. کسانی هم که عکاسی با فلاش و اینها می‌کنند، چاپهای بزرگ می‌گیرند و یا قرار است هروقت عکس را باز می‌کنند ۱۰۰ درصد کنند و روی پرزهای صورت زوم؟ حتما منتظر سری جدید ۵ دی باشند.
    بلكه بفرمايند '1dx - نسخه آرماني كه محقق نشد - براي همه حتي كراپ صدي ها و پرزي ها ... و 5D M III هم فقط واسه كراپ صدي ها .

    ===========================================

    در مورد کراپ هم فکر میکنم دوستمون کمی اغراق کردند
    جناب دانش پايه فكر كنم بايد كمي صبر كنيم تا اين ابهام براي خودم هم برطرف شود.
    ویرایش توسط شاهین اکبری : Monday 24 October 2011 در ساعت 03:30
    m.daneshpayeh، Saadat و Miri تشکر می‌کنند.

  2. #92
    كاربر ويژه Arash آواتار ها
    تاریخ عضویت
    June 2004
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    3,328
    تشکر شده
    16880
    تشکر کرده
    4010

    پیش فرض

    شاهین جان
    خلاصه‌ی کلام، به هر شکل می‌توان تصور کرد با یک تکنولوژی ثابت در زمانی مشخص، مگاپیکسل بالاتر در سایز سنسور ثابت باعث افزایش نویز خواهد شد. سرعت عکاسی پی‌در‌پی کاهش پیدا خواهد کرد و یا اینکه تعداد نهایی آن کاهش پیدا خواهد کرد.
    به هرحال شما باید انتخاب کنید دیگر. آیا مارک عینک طرف را می‌خواهید؟ نویز کم می‌خواهید ؟ سرعت عکاسی پی‌در‌پی زیاد می‌خواهید؟ بدنه‌ی فیلان می‌خواهید یا چه...
    به هرحال پیشرفت در دو سوی این جریان بسیار خوب بوده. یعنی ۵دی‌مارک ۲ را دست عکاسان خبری هم می‌بینید. چرا؟ ۱- اینکه کانن فول فریم مناسب دیگری برای این دسته نداشته. ۲- اینکه وضعیت نویزی و سرعت عمل این دوربین برای بسیاری از این افراد کافیست.
    از آن سو ۱دی‌ایکس به ۱۸ مگاپیکسل رسیده با این سرعت و وضعیت نویزی، تفاوتش با ۲۱ بسیار ناچیز است. حداقل تا زمانی که دوربینهای بالای ۳۰ مگاپیکسل سر و کله‌شان پیدا شود.
    Amir Mohebi، ME، babakdin543 و 17 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    آرش عاشوری‌نیا
    www.arashnia.com/blog
    www.kosuf.com

  3. #93
    كاربر ويژه lamagra آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2009
    نوشته ها
    3,129
    تشکر شده
    18021
    تشکر کرده
    12097

    پیش فرض

    در حال حاضر دی3 اس با 12 م پ در حضور دوربینهای بالای 20 م پ از جمله کنون نیکون و سونی یا حتی کراپدارهای رزلوشن بالای سریعی مثل 7دی رقیبی برای خودش باقی نذاشته و عملا به این رده و این ژانر سلطنت میکنه.مطمئنا بدنه سریعتر جدیدتر و م پ بالاتر 1دی ایکس احساس کمبودی برای کسی باقی نخواهد گذاشت.مگر دی3 داران الان لنگ موندن؟! نه! مهاجرت از کنون به نیکون هم توی این رده و ژانر به خاطر حضور قدرتمند دی3 اس کم نبوده.
    از حق نمیشه گذشت که توی این سالهای اخیر کنون محصولی برای رقابت جدی با دی3 اس نداشت ولی الان یک بدنه فوق العاده ارائه داده که همه چیزش روی کاغذ از دی3 اس برتر هست.
    فکر نمیکنم با به بازار اومدن بدنه های بالای 30 م پ تغییری در جایگاه این بدنه ایجاد بشه.همونطور که بدنه های بالای 20 تغییری در جایگاه دی3 اس ایجاد نکردن!
    بی صبرانه منتظر دیدن وضعیت نویز و داینامیک رنج این هیولای کوچک هستم.



    پ.ن:بهترین امضای تالار هم در حال حاضر امضای فرساد خان هست!
    yaghoobi، farsad، M.Mobin و 6 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    Canon Eos M+11-22+18-55+22mmf/2+90EX
    عقیل احمدی

  4. #94
    كاربر بسیار فعال شاهین اکبری آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2008
    محل سکونت
    Shahin Akbari
    نوشته ها
    1,331
    تشکر شده
    4053
    تشکر کرده
    4538

    پیش فرض

    به هرحال شما باید انتخاب کنید دیگر. آیا مارک عینک طرف را می‌خواهید؟ نویز کم می‌خواهید ؟ سرعت عکاسی پی‌در‌پی زیاد می‌خواهید؟ بدنه‌ی فیلان می‌خواهید یا چه...
    وقت آن رسيده كه سنسور دوربين، يك يونيت قابل تعويض شود و دوربينهاي نسل آينده با سنسور كيت عرضه شوند و سنسورهاي بالاتر و پايينتر با آپشنهاي متفاوت در ليست انتخاب كاربران يك برند قرار گيرد. همينطور واحدهاي شاتر و فوكوس و نورسنج قابل تعويض با مدلهاي پيشرفته تر ... درست مثل دنياي pc كه همه ميتوانند از آخرين تكنولوژي تمام قطعات در يك سيستم بهره گيرند يا سيستمي به دلخواه خود داشته باشند. شايد بدنه بزرگتر شود اما بهينه سازي در طراحي حتما از پس اين مشكلات بر مي آيد.
    ویرایش توسط شاهین اکبری : Monday 24 October 2011 در ساعت 14:15
    Saadat، M.R.Mir، S. Bagherpour و 2 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  5. #95
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    June 2005
    محل سکونت
    تبريز
    نوشته ها
    210
    تشکر شده
    368
    تشکر کرده
    203

    پیش فرض

    ايده اي كه فرموديد ايده مطلوبيست ولي اينرا نيز مد نظر قرار دهيد كه در دوربين هاي ديجيتال بخش هاي پروسس و بافر و حافظه و ... شديدا وابسته به مشخصات سنسور هستند يا بعبارت ديگر بغير از بحث شاتر و نورسنجي مي بايست بقيه موارد دوربين ديجيتال با جايگزيني سنسور تعويض شوند كه فكر ميكنم همين تعويض دوربين به صرفه تر باشد تا تعويض سنسور.

    دوربين 1DX را بيشتر يه دوربين سري جديد تصور كنيد تا جايگزين 1d4 و يا 1ds3. اين دوربين مزاياي اين دو دوربين را در خود جمع كرده است و گفته نشده است كه اين بادي جانشيني براي دو بادي مذكور هست.
    بطور مثال سوني در اين مدت كم حضورش در بازار دوربين هاي ديجيتال SLR يه دوجين مدل جور وا جور معرفي كرده است و هيچ ايرادي هم وارد نيست.
    مسلما رقابت مگاپيكسل همچنان ادامه خواهد داشت و كنون و نيكون و سوني بادي هاي فول فريم بالاي 30 مگاپيكسل را معرفي خواهند كرد و مشتري خودشان را هم در ژانر هاي متفاوت خواهند داشت يا مثلا برخي عكاسان حيات وحش دنبال كراپ 1.3 و يا حتي 1.6 خواهند بود چون اصولا در اين رده در اكثر شات ها وجود نور كافي براي يك شات خوب ضروريست و در اين صورت نويز پايين و غيره ديگر يك پارامتر خيلي عمده و ضروري كه مثلا در عكاسي خبري و يا تئاتر بشمار مي آيد محسوب نخواهد شد

    در مجموع بادي 1DX ويژگيهاي جالبي را در خود جمع كرده و بدين ترتيب بدنه جديدي كه نيازهاي جديدي را برآورده مي سازد معرفي كرده است. هنر كنون نيز در اين هست كه نياز جديدي را براي مشتري تعريف مي كند تا تقاضايي براي آن ايجاد شود همچنان كه در نسل هاي قبلي اين كار را انجام داده است
    Saeed61، شاهین اکبری، Saadat و 1 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    امير رضا برهاني
    http://www.arbphotos.com

  6. #96
    كاربر بسیار فعال شاهین اکبری آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2008
    محل سکونت
    Shahin Akbari
    نوشته ها
    1,331
    تشکر شده
    4053
    تشکر کرده
    4538

    پیش فرض

    فكر ميكنم همين تعويض دوربين به صرفه تر باشد تا تعويض سنسور.
    درست فرموديد اما به نظر من اونقدري اين تغييرات هزينه بر نيست كه براي همپوشاني نيازها ، مجبور به خريد يك 1dx و يك 5dIII باشيم.

    پينوشت : عقيل جان وقتي فول فريم جديد نيكون معرفي شود احتمالا به سرعت نظر جناب آرش ( ع ) و متعاقبا امضاي مذكور به ترتيب متحول و اصلاح گردند.
    ویرایش توسط شاهین اکبری : Monday 24 October 2011 در ساعت 17:34
    lamagra تشکر می‌کند.

  7. #97
    كاربر همراه yas.0917 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2010
    محل سکونت
    به هر آن کجا که باشد...
    نوشته ها
    153
    تشکر شده
    163
    تشکر کرده
    334

    پیش فرض

    سلام
    امیدوارم حرف هایی که مینویسم تکرار مکررات نباشه
    البته من تمام نظرات رو از اول تا اینجا خوندم
    اول از همه اینکه به نظرم این مقدار مگاپیکسل برای این دوربین کمه
    دوستانی که این مقدار را با 21 مگاپیکسل مقایسه می کنند در نظر داشته باشند که اون 21 مگاپیکسل مال 3 سال پیشه (3 سال در فناوری یعنی یک عمر)
    الان سونی کراپدار 24 مگاپیکسلی رو ارائه کرده (نمی خوام در مورد قابلیتهای نویزی دوربین سونی صحبت بشه من فقط مگاپیکسل رو می گم)
    به نظرم کنون باید حد اقل سنسور این دوربین را 24تا 28 مگاپیکسلی ارائه می داد (البته من انتظار 30 تا 36 داشتم اما به نظرم می تونست با 24 هم نویز رو اونقدری پایین نگه داره که بهترین دوربین از لحاظ کنترل نویز و سرعت باشه (با این پردازنده هایی که در این دوربین استفاده شده))
    اما دوستانی که در مورد پرتره حرف می زنند و دم از این می زنند که کسی برای پرتره این دوربین را نمی خرد (البته دلایل زیادی برای خرید این دوربین وجود دارد) این نکته رو در نظر بگیرند که اینجا در آمریکا نیکون برای تبلیغات دوربین D3S در 90 درصد مکانها (یا شاید بیشتر) از عکسهای پرتره این دوربین استفاده می کنه.
    در اکثر نظرهایی که کنون بازهای حرفه ای داده اند به شدت از رزولوشن این دوربین شوکه شده اند.
    یک نکته مهم دیگر هم که دوستان هنوز بر سر آن بحث می کنند اینکه کنون در معرفی دوربین خودش اعلام کرده که این دوربین جایگزین سری 1D و 1DS شده، هرچند خیلی از متخصصین هم این رو هنوز باور نمی کنند (من هم به عنوان کاربر ساده کنون این رو باور نمی کنم) اما به نظرم تا اعلامهای بعدی فعلا باید این بحث رو خاتمه داد.
    در کل به نظرم کنون با ارائه این دوربین در فکر جذب مشتری های برندهای دیگر بوده، زیرا چه قبول کنیم چه نکنیم اکثر کنونی ها تب پیکسل دارند. و این برای من مصرف کننده بسیار اتفاق خوبی است چون رقابت را دقیقا وارد میدان نبرد می کند. (برای مثال به نظرم نیکون با ارائه دوربین مگاپیکسل بالا در فول فریم های ارزان قیمت جوابی به تولید این دوربین خواهد داد.)
    گفت آسان گير بر خود كارها كز روي طبع .. سخت مي گیرد جهان بر مردمان سخت كوش
    5D MKII+60D+14 2.8L II+35 1.4L+50 1.2L+135 2.0L+300 2.8L II

  8. #98
    كاربر فعال Herati آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2008
    محل سکونت
    کوچه و خیابان های شهر
    نوشته ها
    917
    تشکر شده
    6917
    تشکر کرده
    1581

    پیش فرض

    به نظر من کانن چنین دوربینی رو کم داشت حالا چه این جانشین دوربینی باشد و چه نباشد دوربینی فول فریمی با رزولوشن بالا شاید 30 مگاپیکسل هم در راه خواهد بود و به احتمال زیاد جانشین 5 دی دوربینی با رزولوشن بالا و امکانات فیلمبرداری عالی خواهد بود
    سیاست کانن در تولید بدنه اندکی متفاوت شده است بطور مثال کانن 60 دی و کانن 1دی اکس

  9. #99
    كاربر فعال beh_b7 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2008
    محل سکونت
    تبریز
    نوشته ها
    570
    تشکر شده
    1462
    تشکر کرده
    1239

    پیش فرض

    من واقعا درک نمیکنم این همه اصرار برای اینکه بگیم این دوربین رزولوشن پایین دارد در چیست؟
    کانن قبل از طراحی دوربین های سه رقمی هم کلی مشاوره با عکاسهای مطرح میکند حالا برای همچین دوربینی...؟
    این دوربین برای رده ای از عکاس ها ساخته شده که کوهی از تجهیزات توی کمدشون وجود داره
    عکاس های طبیعتی که احتمالا قیمت یک لنز 600 براشون چندان گران محسوب نمیشه که کراپ 1.3 رو به خاطر جبران کمبود لنز 400 شون استفاده کنند؛ فکر کنم در صورت وجود همچین تفکری 7d گزینه مناسبتری باشه
    عکاس هایی که به قدری تیز بین هستند که فکر نکنم بعد از اینکه رسیدن خونه ببینن گوشه کادر سوژه جالبی وجود داشته و اونها ندیدنش
    مشکل ما توی ایران اینه که میخوایم همه چیز رو با خط کش خودمون بسنجیم
    گروه هدف این دوربین کسانی هستند که برای تامین هزینه خرید تجهیزات جدید قدیمی ها رو نمیفروشن، بلکه هر چی رو لازم دارن از درآمد قبلی ها میخرن پس احتمالا هنوز 1ds رو برای مواقع نیاز دارند!
    مخاطبان واقعی این رده کسانی هستند که میتونن برای جبران سه م.پ کمتر لنز بلندتری استفاده کنند

    پ.ن: من هم میدونم بعضی علاقه مندان به عکاسی که پولی هم از این راه درنمیارن مشتری این رده هستند اما اون دسته هم احتمالا یا باید خوب خرج کنند یا به اونچه تحمیل میشه راضی باشن

    پ.ن2: اگر به حرف من بود بدم نمیومد سری 3d کانن هم بوجود بیاد، فول فریمی با رزولوشن های بالا و امکانات نجومی و سری 5d هم با کمی ارزان سازی (حذف فیلم برداری، رزولوشن پائین، کاهش سرعت و...) تبدیل میشد به سری فول فریمی با قیمت ارزونتر از امروز برای کسانی که فقط از دنیا یه فول فریم با کیفیت و ارزون میخوان
    yaghoobi، Saadat، Amir Abdolpanah و 6 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    بهنام خامنه
    Canon 5DSR,6D / EF 50mm f1.4 - EF 85mm f1.8

  10. #100
    كاربر فعال Bijan.DSLR آواتار ها
    تاریخ عضویت
    June 2011
    نوشته ها
    524
    تشکر شده
    1772
    تشکر کرده
    940

    پیش فرض

    یک review از این دوربین (hands on) همراه با ویدئو
    گویا عملکرد دوربین در iso 51200 هم بسیارخوب و قابل قبول هست.
    در ابتدای ویدئو صدای دوربین در burst mode واقعا مثل رگباره !
    Canon EOS-1D X first hands-on
    ویرایش توسط Bijan.DSLR : Tuesday 25 October 2011 در ساعت 20:55

صفحه 10 از 18 نخستنخست ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 ... آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •