قیمتش کمی زیادی بالاست! قیمتش از 5DsR کمتره به دلار ولی قیمت تومانی از 5DsR حدود 1.5 میلیون هم بیشتره.
مگه ممکنه چقدر قیمتش افت کنه! فکر نمیکنم تا حدود 1 سال دیگه هم قیمتش افت کنه
در خوش بینانه ترین حالت ممکن اینکه قیمت به حدود 10 تومن برسه که باز محاله!
فکر نمیکنم خرید این دوربین در این شرایط فکر عاقلانه ای باشه
Sent from my E6833 using Tapatalk
SONY A7R III, Canon 700D,GoPro Hero 7 Black, Tamron 24-70mm F2.8 & 70-300mm, Samyang Cine 35mm F1.4 & Cine 14mm F2.8, Canon 18-55 STM, Helios 58mm, Jupiter 200mm, Revenon 135mm F2.8
سلام
1-چیزی که بنده دیدم برای جلو گیری از Pixel Binning هستش که فرایندی در سنسنور است و من اطلاعات کافی ای از اون ندارم.احتمالاً این موضوع قابل حل بوده.البته موضوعی هم که وجود داره اینه که ما استفاده کننده از دوربین هستیم و نه سازنده و طراح دوربین.
2-مشخصا اگر یک وسیله بتواند هر دو کار بعنی عکاسی و تصویر برداری رو به خوبی انجام بده (که به احتمال زیاد فناوری اش موجوده) چیز خیلی خیلی با ارزشی برای مصرف کننده خواهد بود.
3-چیزی که از نظر قیمت به این دوربین نزدیک باشه sony fs 700 r هستش که با قیمت تقریبی 4000 دلار عرضه می شه.البته دوربین sony فایل خروجی خام 12 بیت ارایه می دهد و قابلیت بیشتری در slow motion دارد که البته برای تصویر برداری امکاناتی مانند فیلتر های داخلی nd و غیره رو دارد.نمی خوام سنگ دوربین های تصویر برداری و مثلاً برند sony رو به سینه بزم خود کانون هم دوربین هایی حرفه ای تصویر برداری دارد ولی به نظر می رسه با توجه به قیمت و شرایط راه اندازی در حال حاظر برای تصویر برداری خیلی نباید به فکر دوربین های slr بود.
حسینی
بنده تجربه تصویر برداری با fs700 u که دوربینی نه چندان خوب ولی فول فریم است را داشته ام.با 5d miii هم که تصویر برداری می کردیم و آن را با کارپ سنسور شخصی خودم مقایسه می کردیم متوجه تفاوت خیلی زیادی در عمق میدان نشدیم.معمولاً در هر نما یک point of interest داریم که عمق میدان بر روی آن تنظیم می شود.معمولاً در تصویر برداری از لنز های واید استفاده می شود و کمتر نقطه فکوس به دوربین خیلی نزدیک می شود تا عمق میدان کوچک شود.بیشتر مشکلات با لنز سرعت و خطا های اپتیکی است و خیلی پیش نمی آید که اندازه عمق میدان مشکلی جدی شود.
حسینی
راستش برای کار ما اصلا 4کی قابل استفاده نیست(فعلا).چون هنوز فول اچ دی میدیم دست مشتری و 4کی دست کم توی شهر ما جا نیافتاده و عملا نا شناخته است!
میشه همونطور که دوستان صفحات قبل گفتند خروجی فول اچ دی تمیزتری از این فایل4کی گرفت اما ادیتور من که بعید میدونم این زحمات رو قبول بکنه!
البته اینطور نیست که 4کی توی کشور غیر قابل استفاده باشه و ناشناخته...چون الان قیمت نمایشگرها و تلوزیون های 4کی خیلی پایین اومده و شما به 2.7 میلیون تومان میتونید مثلا تلوزیون 4 کی 48 اینچ بخرید...بیشتر لپ تاپ ها هم این روزها 4کی تولید میشن...شاید امسال و سال آینده هنوز با 4کی غریبانه برخورد بشه اما سالهای آینده و تا حدود 4 سال دیگه که جانشین این دوربین معرفی میشه قطعا اینطور نخواهد بود.جایی که گوشی ها تلفن همراه با این رزولوشن فیلمبرداری میکنند این رزولوشن خیلی هم عجیب نیست...اما بازار ما کلا یک مقداری مقاومت داره و بازاری ها به هر بهانه عجیب غریبی متوسل میشن که دیرتر سراغ ارتقای تجهیزات و کیفیت کارشون برن و از این فاصله زمانی استفاده ریالی خوبی میبرن.
چرا؟ چون تا مدتی لازم نیست هیچ کدام از تجهیزات رو اعم خود دوربین تا سیستم مناسب ادیت و ابزارهای ذخیره سازی و ...ارتقا بدن و پول بابتش خرج کنن.اما خب این مقاومت جلوی رزولوشنهای بالاتر هم رو به اتمامه و حتی توی ایران هم کم کم مجبور میشن همه به سمت رزولوشن های بالاتر برن...باقی بحث واقعا از حوصله تاپیک و جمع خارجه.
Canon Eos M+11-22+18-55+22mmf/2+90EX
عقیل احمدی
مثلا در نمای عریض point of interest همه ی کادر میشود جایی که شما یک منظره را میخواهید نمایش دهید ، این یکی از کاربردهایی بود که عرض کردم ، در باره ی نور چطور؟
شما دیاف با دیاف 1.8 روی این دوربین معادل چه عمق میدانی را میگیرید روی فول فریم ؟ در حالی که همان میزان نور وارد میشود؟ این مزیت است به نظر من.
شما که تجربه فیلمبرداری دارید چه رنج وایدی استفاده میکردید که در حال حاضر به نظرتون در کنون موجود نیست یا دست یوزر بسته است؟
برای فیلمبرداری این دوربین از ناحیه مرکزی سنسور خود استفاده میکند و با توجه به کراپ 1.7 اندازه این ناحیه از سنسور کمی کوچکتر از قطع APS-C است بنابراین شما میتوانید از لنزهای APS-C حین فیلمبرداری روی این دوربین استفاده کنید و با توجه به عرضه لنزهای با کیفیت بسیار بالا و قیمت مناسب در چند سال اخیر برای APS-C فکر نمیکنم از نظر لنز اوضاع آنقدرها هم بحرانی باشد.
بنده از 28 میملی متر استفاده می کنم.
28×1.7=47.6
یعنی اگر دوربین عوض بشه لنز 28 می شود تقریبا یک لنز 50.
ببینید ما در نور پردازی قانونی داریم که برای کنترل شدت نور بسیار مناسب است.طبق قانون مربع square law هر وقت شما فاصله منبع نور را از سطح دو برابر می کنید شدت نور تابیده شده به سطح یک چهارم حالت اول می شود و بر عکس.پس هر وقت که نما های بسته ای داشتیم extreme close up و عمق میدان کوچک بود به سادگی منابع نور را به سطح مورد نظر تصویر برداری نزدیک می کنیم سپس دیافراگم را می بندیم.
در یک نمای عربض point of interest کادر ما فورگراند است.با لنز واید و تصویر ویدیو به ندرت دیده ام عمق میدان کوچک و نا مناسب به نظر برسد.
از نظر عمق میدان مابین فول فریم و کراپ سنسور تفاوت خیلی زیادی نیست.برای دیدن این تفاوت شما باید دقت خیلی زیادی کنید.
ویرایش توسط Alias_239 : Sunday 28 August 2016 در ساعت 18:37