صفحه 10 از 37 نخستنخست ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 91 تا 100 , از مجموع 366
Like Tree1559تشکر

موضوع: Canon EOS 5D Mark IV

  1. #91
    كاربر همراه Mehrdad-PL آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2008
    نوشته ها
    160
    تشکر شده
    464
    تشکر کرده
    2215

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط lamagra نمایش پست ها
    زمانی که 5دی مارک 2 معرفی شد بزرگترین سنسور تصویر برداری رو داشت با یک قیمت خیلی ارزان و خوب...خیلی ها برای بعضی کارها از اون استفاده کردند...بعدها در مارک 3 قابلیتهای فیلمبرداری کمی بیشتر شد و کیفیت سنسور هم بالا رفته بود و البته سایر برندها چه با آینه چه بدون آینه و حتی مدیوم فرمت امکانات فیلمبرداری به دوربینهاشون اضافه کردند.نکته همین قیمت مناسب اس ال آر ها نسبت به تجهیزات سینمایی گران قیمت بود و برای خیلی کارهای غیر اکشن و کم تحرک خیلی عالی بودند با کیفیت خوب.توی مملکت خودمون همونطور که گفتم برای کلیپ عروس و داماد(نه مجلسشون،چون برای مجلس مناسب نیستند و دوربینهای فیلمبرداری معمولی جوابگو اند...ما توی اتلیه هنوز زد 7 داریم راضی هم هستیم...گرچه قصد فروشش رو دارم...سنگینه!) و حتی تیزر های تبلیغاتی مثلا رب گوجه فرنگی تبرک! و موزیک ویدئو خیلی خوبند...در واقع محصولی مثل مارک 4 عالی است.
    در مورد فوکوس هم مدتی کمی است دوربینهای اس ال ار به اوتوفوکوس قابل اتکا مجهز شدند.که در این زمینه کنون پیش تازه هنوز.امکانات فیلمبرداری و فوکوس اوتوماتیک هم به لطف دوال پیکسل و لنزهای جدید و صفحه لمسی و فوکوسی که حتی با موبایل میشه از طریق وای فای اون رو تغییر داد امکانات بسیار خوبی است(به این تاپیک مربوط نیست اما چند روزی با 80 دی کار کردم واقعا عالی بود و یک سر و گردن از 70 دی بالاتره).منتها همین مورد تصور غلط که فرمودید خیلی ها رو مبتلا کرده...5دی ها شهرت دارند اما به اندازه خودشون.بزرگنمایی نباید بشه که البته توی کشور ما کم و بیش اجتناب ناپذیره.
    ببینید حالا بحث کراپ به کنار ...
    به نظر شما فایلهای حجیم 4k این دوربین چقدر قابل استفاده اند؟
    پ.ن : البته همیشه انتظارات زمانی بالا میره که رقیب برگ برنده ای داشته باشه وگرنه اولین ها هیچوقت زیر ذره بین نیستند .
    ویرایش توسط Mehrdad-PL : Sunday 28 August 2016 در ساعت 15:12

  2. #92
    كاربر همراه Javid-Aj آواتار ها
    تاریخ عضویت
    December 2013
    محل سکونت
    Berlin - Germany
    نوشته ها
    170
    تشکر شده
    191
    تشکر کرده
    162

    پیش فرض

    قیمتش کمی زیادی بالاست! قیمتش از 5DsR کمتره به دلار ولی قیمت تومانی از 5DsR حدود 1.5 میلیون هم بیشتره.
    مگه ممکنه چقدر قیمتش افت کنه! فکر نمیکنم تا حدود 1 سال دیگه هم قیمتش افت کنه
    در خوش بینانه ترین حالت ممکن اینکه قیمت به حدود 10 تومن برسه که باز محاله!
    فکر نمیکنم خرید این دوربین در این شرایط فکر عاقلانه ای باشه

    Sent from my E6833 using Tapatalk
    SONY A7R III, Canon 700D,GoPro Hero 7 Black, Tamron 24-70mm F2.8 & 70-300mm, Samyang Cine 35mm F1.4 & Cine 14mm F2.8, Canon 18-55 STM, Helios 58mm, Jupiter 200mm, Revenon 135mm F2.8

  3. #93
    كاربر همراه Alias_239 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    December 2011
    محل سکونت
    Iran,Qom
    نوشته ها
    179
    تشکر شده
    1075
    تشکر کرده
    1864

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط خزان نمایش پست ها
    سلام بر شما
    من کاربر نیکون هستم و تا به حال در طول این چند سال شاید با ارفاق 10 دقیقه فیلمبرداری کرده باشم هم شما و هم دوستمون آقا مهرداد اشاره به نقطه ضعفی کردید که چون آگاهی من تو این مورد به شدت پایینه تمایل دارم بیشتر در موردش بدونم

    1.علت استفاده از یک سوم سطح سنسور چیست ؟ یعنی محدودیت تکنولوژی باعث این مورد شده یا نخواستن تولید کننده ؟
    2.چرا باید از یک دوربین حرفه ای عکاسی انتظار فیلمبرداری در همون سطح داشته باشیم ؟
    3.با هزینه در حد این بدنه آیا امکان خرید دوربین فیلمبرداری با امکاناتی در این سطح یا حتی بالاتر وجود نداره ؟
    تمام این سوالات ناشی از عدم آگاهی بنده است و امیدوارم برداشت اشتباه نشود ممنون میشم توضیح بدین
    سلام
    1-چیزی که بنده دیدم برای جلو گیری از Pixel Binning هستش که فرایندی در سنسنور است و من اطلاعات کافی ای از اون ندارم.احتمالاً این موضوع قابل حل بوده.البته موضوعی هم که وجود داره اینه که ما استفاده کننده از دوربین هستیم و نه سازنده و طراح دوربین.

    2-مشخصا اگر یک وسیله بتواند هر دو کار بعنی عکاسی و تصویر برداری رو به خوبی انجام بده (که به احتمال زیاد فناوری اش موجوده) چیز خیلی خیلی با ارزشی برای مصرف کننده خواهد بود.

    3-چیزی که از نظر قیمت به این دوربین نزدیک باشه sony fs 700 r هستش که با قیمت تقریبی 4000 دلار عرضه می شه.البته دوربین sony فایل خروجی خام 12 بیت ارایه می دهد و قابلیت بیشتری در slow motion دارد که البته برای تصویر برداری امکاناتی مانند فیلتر های داخلی nd و غیره رو دارد.نمی خوام سنگ دوربین های تصویر برداری و مثلاً برند sony رو به سینه بزم خود کانون هم دوربین هایی حرفه ای تصویر برداری دارد ولی به نظر می رسه با توجه به قیمت و شرایط راه اندازی در حال حاظر برای تصویر برداری خیلی نباید به فکر دوربین های slr بود.
    حسینی

  4. #94
    كاربر همراه Alias_239 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    December 2011
    محل سکونت
    Iran,Qom
    نوشته ها
    179
    تشکر شده
    1075
    تشکر کرده
    1864

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Shadows نمایش پست ها
    فوکوس خیر کنترل عمق میدان منظورم عمق میدان کافی برای یک صحنه از فیلم است
    شما فرض کنید روی این کراپ از دیافراگم 4 استفاده میکنید و عمق میدان لازم را به دست میاورید
    برای داشتن همین عمق میدان روی فول فریم باید از چه دیافراگمی استفاده کنید؟ و چقدر شدت نور اضافه تر شود؟
    راجع به نماهای واید هم که خوب لنز ها جوابگو هستند
    آلترا واید ها در فیلم به ندرت کاربرد دارند
    بنده تجربه تصویر برداری با fs700 u که دوربینی نه چندان خوب ولی فول فریم است را داشته ام.با 5d miii هم که تصویر برداری می کردیم و آن را با کارپ سنسور شخصی خودم مقایسه می کردیم متوجه تفاوت خیلی زیادی در عمق میدان نشدیم.معمولاً در هر نما یک point of interest داریم که عمق میدان بر روی آن تنظیم می شود.معمولاً در تصویر برداری از لنز های واید استفاده می شود و کمتر نقطه فکوس به دوربین خیلی نزدیک می شود تا عمق میدان کوچک شود.بیشتر مشکلات با لنز سرعت و خطا های اپتیکی است و خیلی پیش نمی آید که اندازه عمق میدان مشکلی جدی شود.
    Mehrdad-PL تشکر می‌کند.
    حسینی

  5. #95
    كاربر ويژه lamagra آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2009
    نوشته ها
    3,129
    تشکر شده
    18021
    تشکر کرده
    12097

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Mehrdad-PL نمایش پست ها
    ببینید حالا بحث کراپ به کنار ...
    به نظر شما فایلهای حجیم 4k این دوربین چقدر قابل استفاده اند؟
    پ.ن : البته همیشه انتظارات زمانی بالا میره که رقیب برگ برنده ای داشته باشه وگرنه اولین ها هیچوقت زیر ذره بین نیستند .
    راستش برای کار ما اصلا 4کی قابل استفاده نیست(فعلا).چون هنوز فول اچ دی میدیم دست مشتری و 4کی دست کم توی شهر ما جا نیافتاده و عملا نا شناخته است!
    میشه همونطور که دوستان صفحات قبل گفتند خروجی فول اچ دی تمیزتری از این فایل4کی گرفت اما ادیتور من که بعید میدونم این زحمات رو قبول بکنه!
    البته اینطور نیست که 4کی توی کشور غیر قابل استفاده باشه و ناشناخته...چون الان قیمت نمایشگرها و تلوزیون های 4کی خیلی پایین اومده و شما به 2.7 میلیون تومان میتونید مثلا تلوزیون 4 کی 48 اینچ بخرید...بیشتر لپ تاپ ها هم این روزها 4کی تولید میشن...شاید امسال و سال آینده هنوز با 4کی غریبانه برخورد بشه اما سالهای آینده و تا حدود 4 سال دیگه که جانشین این دوربین معرفی میشه قطعا اینطور نخواهد بود.جایی که گوشی ها تلفن همراه با این رزولوشن فیلمبرداری میکنند این رزولوشن خیلی هم عجیب نیست...اما بازار ما کلا یک مقداری مقاومت داره و بازاری ها به هر بهانه عجیب غریبی متوسل میشن که دیرتر سراغ ارتقای تجهیزات و کیفیت کارشون برن و از این فاصله زمانی استفاده ریالی خوبی میبرن.
    چرا؟ چون تا مدتی لازم نیست هیچ کدام از تجهیزات رو اعم خود دوربین تا سیستم مناسب ادیت و ابزارهای ذخیره سازی و ...ارتقا بدن و پول بابتش خرج کنن.اما خب این مقاومت جلوی رزولوشنهای بالاتر هم رو به اتمامه و حتی توی ایران هم کم کم مجبور میشن همه به سمت رزولوشن های بالاتر برن...باقی بحث واقعا از حوصله تاپیک و جمع خارجه.
    yaghoobi، Mehrdad-PL، M.Mobin و 7 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    Canon Eos M+11-22+18-55+22mmf/2+90EX
    عقیل احمدی

  6. #96
    كاربر همراه Shadows آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2015
    نوشته ها
    397
    تشکر شده
    788
    تشکر کرده
    659

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Alias_239 نمایش پست ها
    بنده تجربه تصویر برداری با fs700 u که دوربینی نه چندان خوب ولی فول فریم است را داشته ام.با 5d miii هم که تصویر برداری می کردیم و آن را با کارپ سنسور شخصی خودم مقایسه می کردیم متوجه تفاوت خیلی زیادی در عمق میدان نشدیم.معمولاً در هر نما یک point of interest داریم که عمق میدان بر روی آن تنظیم می شود.معمولاً در تصویر برداری از لنز های واید استفاده می شود و کمتر نقطه فکوس به دوربین خیلی نزدیک می شود تا عمق میدان کوچک شود.بیشتر مشکلات با لنز سرعت و خطا های اپتیکی است و خیلی پیش نمی آید که اندازه عمق میدان مشکلی جدی شود.
    مثلا در نمای عریض point of interest همه ی کادر میشود جایی که شما یک منظره را میخواهید نمایش دهید ، این یکی از کاربردهایی بود که عرض کردم ، در باره ی نور چطور؟
    شما دیاف با دیاف 1.8 روی این دوربین معادل چه عمق میدانی را میگیرید روی فول فریم ؟ در حالی که همان میزان نور وارد میشود؟ این مزیت است به نظر من.

    شما که تجربه فیلمبرداری دارید چه رنج وایدی استفاده میکردید که در حال حاضر به نظرتون در کنون موجود نیست یا دست یوزر بسته است؟

  7. #97
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    May 2013
    نوشته ها
    122
    تشکر شده
    512
    تشکر کرده
    131

    پیش فرض

    برای فیلمبرداری این دوربین از ناحیه مرکزی سنسور خود استفاده می‌کند و با توجه به کراپ 1.7 اندازه این ناحیه از سنسور کمی کوچکتر از قطع APS-C است بنابراین شما می‌توانید از لنزهای APS-C حین فیلمبرداری روی این دوربین استفاده کنید و با توجه به عرضه لنزهای با کیفیت بسیار بالا و قیمت مناسب در چند سال اخیر برای APS-C فکر نمی‌کنم از نظر لنز اوضاع آنقدرها هم بحرانی باشد.

  8. #98
    كاربر همراه Alias_239 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    December 2011
    محل سکونت
    Iran,Qom
    نوشته ها
    179
    تشکر شده
    1075
    تشکر کرده
    1864

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Shadows نمایش پست ها
    مثلا در نمای عریض point of interest همه ی کادر میشود جایی که شما یک منظره را میخواهید نمایش دهید ، این یکی از کاربردهایی بود که عرض کردم ، در باره ی نور چطور؟
    شما دیاف با دیاف 1.8 روی این دوربین معادل چه عمق میدانی را میگیرید روی فول فریم ؟ در حالی که همان میزان نور وارد میشود؟ این مزیت است به نظر من.

    شما که تجربه فیلمبرداری دارید چه رنج وایدی استفاده میکردید که در حال حاضر به نظرتون در کنون موجود نیست یا دست یوزر بسته است؟
    بنده از 28 میملی متر استفاده می کنم.
    28×1.7=47.6
    یعنی اگر دوربین عوض بشه لنز 28 می شود تقریبا یک لنز 50.
    ببینید ما در نور پردازی قانونی داریم که برای کنترل شدت نور بسیار مناسب است.طبق قانون مربع square law هر وقت شما فاصله منبع نور را از سطح دو برابر می کنید شدت نور تابیده شده به سطح یک چهارم حالت اول می شود و بر عکس.پس هر وقت که نما های بسته ای داشتیم extreme close up و عمق میدان کوچک بود به سادگی منابع نور را به سطح مورد نظر تصویر برداری نزدیک می کنیم سپس دیافراگم را می بندیم.
    در یک نمای عربض point of interest کادر ما فورگراند است.با لنز واید و تصویر ویدیو به ندرت دیده ام عمق میدان کوچک و نا مناسب به نظر برسد.
    از نظر عمق میدان مابین فول فریم و کراپ سنسور تفاوت خیلی زیادی نیست.برای دیدن این تفاوت شما باید دقت خیلی زیادی کنید.
    ویرایش توسط Alias_239 : Sunday 28 August 2016 در ساعت 18:37
    Mehrdad-PL تشکر می‌کند.

  9. #99
    كاربر همراه Alias_239 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    December 2011
    محل سکونت
    Iran,Qom
    نوشته ها
    179
    تشکر شده
    1075
    تشکر کرده
    1864

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط vtn54 نمایش پست ها
    برای فیلمبرداری این دوربین از ناحیه مرکزی سنسور خود استفاده می‌کند و با توجه به کراپ 1.7 اندازه این ناحیه از سنسور کمی کوچکتر از قطع APS-C است بنابراین شما می‌توانید از لنزهای APS-C حین فیلمبرداری روی این دوربین استفاده کنید و با توجه به عرضه لنزهای با کیفیت بسیار بالا و قیمت مناسب در چند سال اخیر برای APS-C فکر نمی‌کنم از نظر لنز اوضاع آنقدرها هم بحرانی باشد.
    دوست عزیز این دوربین فقط از لنز های ماونت EF استفاده می کند.به دلیل اندازه دایره تصویر حتی با استفاده از آداپتور هم امکان نصب لنز های efs که مخصوص کراپ سنسور ها هستند وجود ندارد.

  10. #100
    كاربر همراه aliakbar آواتار ها
    تاریخ عضویت
    September 2010
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    133
    تشکر شده
    478
    تشکر کرده
    755

    پیش فرض

    سلام به همه
    درسته جاش اینجا نیست ولی یک پیام بازرگانی وسط این بحث علمی
    هم بد نیست . گزارش تصویری از قیمت نوبرانه ها.
    واقعا نوبره با این قیمتها:ce.jpge.jpg
    yaghoobi، 2105، Hamed Ziyaei و 1 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

صفحه 10 از 37 نخستنخست ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 ... آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •