سلام
دستتون درد نکنه پس بلا نسبت طرف من رو هالو گیر اورده بود که این رو گفت چون بعیده که اطلاعی از این مسایل فنی نداشته باشن،شاید هم نمیدونست .به هر حال تو اینترنت یه سرچی کردم یه مطلب خوب از دانشگاه ویکانسین آمریکا گیر آوردم مال 2003 هست اینم لینکش در مورد پیکسل مرده سی سی دی گفته باعکس و گفته پیکسل مرده یک دونه نیست حداقل چهارتا ست که تو موارد گونا گون به 16 تا حداقل می رسه .
http://www.cs.wisc.edu/~jduffy/699/
اگر مورد دیگه ای هست بهم بگید چون نمی خام طرف دست به سرم کنه. ممنون
ممکن است دوربين جدولي براي حذف اين پيسکلها داشته باشد و شايد اگر نمايندگي وارد باشد و اين امکان هم وجود داشته باشد مشکل به راحتي حل شود
اگر هم باشه معمولا جزو مسايلي نيست که به يوزر اطلاع مي دهند
حسگر تصوير يک قطعه نسبتا بزرگ نيمه هادي است و طبيعي است چند پيکسل در آن يا خوب درنيامده يا کلا خراب باشند (هرچه حسگر بزرگتر باشد اين احتمال هم افزايش مي يابد)
به همين دليل در دوربينها تا تعداد معقولي پيکسل مشکل دار را در جدولي ثبت و اطلاعات آنها را در نظر نميگيرند
در مورد برخي مدلها نظير يکي از مدلهاي نيکون دوستان مقالات و نرم افزارهايي معرفي کرده بودند اما از جزييات و يا امکان وجود در a540 اطلاع دقيقي ندارم
بنظر من مشکل دوربین شما اصلا پیکسل سوخته نیست. این موضوع هم که عکس را بزرگش میکنید و آنرا بصورت مربع میبینید برای هر نقطه روی تصویر بهمین صورت است، در واقع هر عکس تشکیل شده از چند میلیون مربع (همان پیکسل عکس نه سنسور روی CCD). اینیکه الان میخواهم بگم را مطمئن نیستم ولی: 1- آیا اگر یک پیکسل روی سنسور (نه روی نمایشگر LCD) بسوزد تغیر رنگ میدهد؟ فکرنکنم. 2- اصلا اندازه یک پیکسل روی سنسور با این ابعاد در حدی هست که بتوان آنرا با چشم غیر مسلح دید؟ فکر نکنم.
تلفنی هم بنظر من فایده ندارد، اگر میتوانید 4-3 نفر هم با خودتون همراه ببرید و بگویید: ما شریکی این دوربین را خریدیم و باید جواب همه را بدهید! معمولا آنهایی که پشت تلفن هستند در حد یک تلفنچی اطلاعات دارند. چه کسی در یک شرکت خبره ترین پرسنلش را میگذارد که جواب تلفن بدهد؟! ممکن است طرف شنیده باشد که توی تلویزیون LCD اگر یک پیکسل بسوزد مهم نیست فکر کرده سنسور دوربین هم همینطور است!
سلام دوستان
امروز صبح رفتم دفتر مرکزی پارس الرمس در جلال آل احمد جنب شهر آرا،تعمیر کار فروشگاه بسیار بد بامن برخورد کرد وبه جای اینکه قبول کنه دوربین سی سی دیش پیکسل مرده داره میگفت می خواستی دوربین 400 هزار تومنی بخری و تعویض که هیچی،تعمیر هم نمیکنیم.جالب اینجاست که این تعمیرکار پارس الرمس تو اتاقش یک دستگاه کامپیوتر هم نداشت چون براش یک سی دی از نمونه عکسام برده بودم
و رفت تو مدیریت که عکس رو چک کنه.خنده داره. و وقتی که برگشت اون حرفا رو تحویلم داد
من که ناراحت شده بودم و احساس کردم که من مشتری رو اون آقای تعمیر کار بلا نسبت شما دوستان گ*وحساب کردن و ارزشی برام قائل نیستن به دفتر کوچیک مدیریتشون که دو قدمی اتاق تعمیر کارشون بود رفتم. تو اتاق دو نفرآقا بودن یکی از آقایون عینکی بود ،اول که گفت عکس با دوربین بگیریم بعدتلفنی باتعمیرکارش حرف زد نفر دوم هم که گردنش رو بسته بود،بلد نبود عکس دوربین رو تو کامپیوترش بریزه ،خیلی ساده دکمه Play دوربین رو براش زدم تا تونست عکس رو کامپیوتر بریزه.
با ویور ویندوزهم عکسایی که تو سی دی بود و هم عکسای که اونجا گرفتیم رو دید. پیکسل سوخته به چه بزرگی رو میشد دید. روی یک سیب قرمز هفت سین قشنگ این دونهای سفید پیسکلهای خراب معلوم بود ولی چه فایده چون همه چیز برای این به اصطلاح گارنتی پارس الرمس مهم بود به غیر از اینکه کار من مشتریش رو را ه بندازه و راضی کنه و بهم گفت که نه چیزی معلوم نیست مشکلی نداره. آقای عینکی هم گفت تا 4 تا پیسکل به بالا رو ما تعمیر میکنیم ،من هم بهش گفتم که این برا مانیتور و ال سی دی هست و برا سی سی دی دوربین که این چیزا نیست در ضمن تو فتوشاپ خیلی ساده 25 تا پیکسل مرده رو نشون میده پس باید برام تعویض کنید. تا حرف فتوشاپ رو زدم گفت تو ویور ویندوز هم میشه پیکسل ها رو شمرد ورو کامپیوترمون فتو شاپ نداریم ،و این نقطه سفیده یک پیکسله ،من که خیلی بر افروخته و ناراحت شده بودم گفتم عزیزم اصلا شما تعریف پیکسل رو میدونی چیه بعد ش هم شما چه جور گارانتی هستید یک فتوشاپ برای تست 4 تاعکس تو دفترتون ندارید یا تو اتاق تستتون،تو ویور ویندوز که نمیشه پیکسل شمرد و نه تنها تو فتوشاپ تو هر نرم افزار دیگه ای که بتونه پیکسل رو نشون بده من ثابت میکنم که 20 تا 30 تا پیکسلش خرابه.بعد آقای عینکی گفت نه منظورم 4تا نقطه سفید به طور جدا رو عکسه و حرفش رو عوض کرد. ومن هم بهش معترض شدم که چرا تا حالا میگ فتید 4 تا پیسکل و حالا شد 4 تا نقطه سفید. و اینکه شما بهانه دارید میگیرد تا دوربین رو تعویض یا تعمیر نکنید ،بهم گفت ما پارس الرمس فقط گارنتی تعمیر داریم نه تعویض.
اما چه فایده نیم ساعت صحبت و کلنجار رفتن با این دو نفرهیچ فایدهای نداشت بهم گفت دوربینت مشکل نداره و من هم گفتم گارنتی شما بجاش مشکل داره دوربینی که 12 روزه خریدم و مشکل داره رو عوض یا تعمیر نمی کنید ،با این حساب گارانتی تو ایران یعنی کشک .
حالاشما دوستان خودتون در مورد گارنتی پارس الرمس قضاوت کنید. ولی من تحت هیچ شرایطی هیچ دوربین ،یا وسایل دیگه با گارنتی پارس الرمس نمی خرم.
و تصمیم گرفتم که به طور کلی هروسیله ای روبدون گارانتی بخرم .
بخاطر اینکه نمی خام پولم رو برا گارنتی دور بریزم چون تو این موضوع برخورد بد تعمیرکار بامن ،وعدم تعمیر یا تعویض کردن دوربین کنونم رو که با گارنتی پارس الرمس خریدم رو دیدم.و الان هم از اینکه دوربینم رو با گارنتی پارس الرمس خریدم راضی نیستم.
آریا ایرانی
7فروردین 1386
ویرایش توسط aria irani : Tuesday 27 March 2007 در ساعت 14:31
خوب ما که مفهوم گارانتی پارس الرمس را فهمیدیم و هرجا، در این جا یا جاهای دیگر، اسم آن در مورد هر کالایی بیاید خریدار را در جریان خواهیم گذاشت.
فقط یک نکته: اگر اشتباه نکنم میتوانید به "سازمان حمایت از تولید کننده و مصرف کننده" یا "تعذیرات حکومتی" شکایت کنید. متاسفانه یادم نیست که کدوم برای اینکار هستند ولی یک شماره تلفنی هم برای اینکار در رادیو تلویزون اعلام میکردند. شاید از طریق 118 بشود آنرا بدست آورد. البته اینکار دوندگی دارد و نتیجه آنهم مشخص نیست. بنظر من به معتبرترین تعمیرگاه ها که دوستان میدانند مراجعه کنید و ببینید قابل تعمیر هست یا نه و هزینه آن چقدر است. و بعد سبک سنگین کنید که کدامیک بهتر است (شکایت بیشتر یا تعمیر).
جسارتا عرض کنم بهتر بود موضوع پیکسل سوخته را مطرح نمیکردید. بنظر من ایراد دوربین این نیست. بهرحال در برگه گارانتی شما در این مورد چیزی ذکر نشده (مثلا مینویسند که دوربین اگر ضربه بخورد یا خیس شود از شمول گارانتی خارج است). اگر خواستید قضیه را پیگیری کنید روی این مسئله تاکید کنید که لنز دوربین مشکل ساخت دارد.
آریا جان، گارانتی پارس الرمس باید یک بخش روابط عمومی داشته باشه. سعی کن تلفن بزنی یا حضوری مراجعه کنی.
سلام دوستان
راستش بد جوری تو ذوقم خورده ،پول رو میدی ،با گارانتی وسیله رو میخری بعدش اینطوری جواب میدن.
راستی مگه این پارس الرمس به غیز از اون دفتر مرکزیش که تو جلال آل احمد نبش شهر آرا بود ومن اونجا رفتم جای دیگه ای هم داره منظورم بخش روابط عمویمش هست. در ضمن یک ساختمون سه طبقست که طبقه اولش یه درب شیشه ای داره فکر کنم همه پارس الرمس منظورم دفتر مرکزیشه تو همین طبقه اولش باشه یه چندتا خانم هم پشت میز برای شکایت و اینجور چیزا نشسته بودن. ولی آخه چه فایده داره پشتش دفتر مدیریت بود که با طرف نیم ساعت حرف زدیم فایده نداشت حالا رو یک تیکه کاغذ هم شکایت بنویسم چه فایده ای داره طرف ترتیب اثر نمیده .
شکایت به تعذیرات و اینجور جاها فکر نکنم فایدهای داشته باشه و به جایی نمیرسه. فقط رو جعبم ننوشته سوخته بودن پیکسل جزو گارنتی نمیشه.در اصل اشاره ای به این موضوع نشده بود. ولی فکر میکنم جزو گارنتی هست چونطرف می گفت بیشاز 4تا پیکسل رو میشه تعمیر کرد حالا یکی نیست بگه چرا 4 تا!!!!.(هرچند برا من یه مربیه 5 در 5 هست یعنی 25 تا پیکسلش خرابه)ولی اونجا تو پارس الرمس ازیک طرف،اون آقایون محترم بهم گفتن برچسب گارنتی پارس الرمس رو جعبه رو ما نچسبوندیم(در اشاره من به موارد ذکر شده رو برچسب) واز طرفی وقتی بهشون گفتم که شما با الرمس تو دبی کار میک نید گفت ما همون الرمس هستیم و فرقی نداریم. می بینید تضاد در حرف رو.
به نظرم بهتره یه سر برم تعمیرگاه مرکزی دوربین در ساختمون آلومینیوم تو جمهوری چون رو برچسب گارانتیم اونجا رو هم جزو مراکز خدمات پس از فروش ذکر کرده.خب نظر شما چیه تعمیرگاه مرکزی بهترین هست؟البته گارنتی من رو تحت پوشش داره.؟؟؟
من که زود تسلیم نمیشم. همیشه سماجت به خرج می دم ولی وقتی نمی خوان دوربین رو تعمیر کنن چیکار میشه کرد اونم دوربینی که خرابه و این معنیش برای من امروز این بود که نسبت به تعهداتشون به من مشتری بی توجه بودن. متاسفم البته با این جور مسائل زیاد برخورد داشتم تو زمینه های دیگه ولی مثل اینکه بی توجهی به حق وحقوق من مشتری یا مصرف کننده همیگیر و همه جایی شده.
ویرایش توسط aria irani : Tuesday 27 March 2007 در ساعت 18:48