گارانتی تو ایران یعنی کشک
گارانتی در ایران کشک نیست ؛ چون نمونه های زیادی میشه ذکر کرد که یه نمایندگی به خوبی به تعهداتش عمل کرده ؛ اما در زمینه دوربین های دیجیتال انگار وضع بدتر از چیز های دیگه است
هفته نامه عصر ارتباط چند سال پیش یه ستون جدید راه انداخت که قرار بود در اون به مشکلات گارانتی و ... در بازار سخت افزار بپردازه , قرار بود یوزر ها ایمیل بزنن و مشکل رو توضیح بدن و اونها پیگیری کنند و جواب رو چاپ کنن اما به دلایلی که حدسش راحته این کار رو نکردن و اون ستون حذف شد
اینجا میشه تاپیک جدیدی باز کرد - البته اگر وجود نداره - و در اون شرح دقیقی از برخورد نمایندگی ها و کیفیت گارانتی های مختلف نوشت تا برای یقیه هم مفید باشه
یه مورد دیگه هم اینکه توی ایران امروز بعضی وقت ها پیگیری شخصی بی فایده است ... من زیاد شنیده و دیده بودم که اگه مادربرد نیاز به تعمیر یا تعویض داشته باشه اذیت می کنن و دنبال بهانه می گردن و .... تا اینکه مادربرد خودم یه مشکل کوچیک پیدا کرد , مشکل رو روی یه کاغذ نوشتم و گذاشتم توی جعبه مادربرد و اونو پیشتاز کردم به آدرس نمایندگی , بجای اسم خودم هم اسم یه شرکت رو نوشتم که الان یادم نیست , مثلا قلی پرداز گسترش , 10 روز بعد یه مادربرد نو با تیپاکس اومد در خونه و روی یه کاغذ برام نوشته بودن همکار گرامی مادربرد تعویض شد ؛ به همین راحتی. در ایران امروز با وجود ایمیل و موبایل و ... گاهی نامه نگاری و ارسال پستی حتی از مراجعه حضوری اثر بیشتری داره
البته واضحه که مادربرد با دوربین فرق داره
اما نتیجه مراجعه حضوری یه یوزر به دفتر مرکزی یه نمایندگی بخاطر یه اشکال کوچیک همینی میشه که شما شرح دادید ؛ اونا اونقدر ال سی دی و سنسور سوخته و ... دیدن که چند تا پیکسل سوخته براشون بی معنیه , تازه اگه قرار باشه هر یوزری با هر اشکال با مورد یا بی موردی راه بیفته بره دفتر مرکزی که نمیشه , چون هر سازمان و شرکتی روال خاص خودش رو داره
پیگیری از طریق شماره 124 هم شاید بد نباشه , حداقل بهتون میگن میشه کاری کرد یا نه