جناب اقای نقشبندی از توصیه دوستانتون بسیار ممنونم .با توجه به اینکه کیفیت تصویر برام خیلی مهمه فکر میکنم که بهتره کمی صبر کنم .:::happy:::
Printable View
جناب اقای نقشبندی از توصیه دوستانتون بسیار ممنونم .با توجه به اینکه کیفیت تصویر برام خیلی مهمه فکر میکنم که بهتره کمی صبر کنم .:::happy:::
سلام
نمی دونم این لینك رو قبلا كسی گذاشته یا نه. ریویوی كاملیه :
کد:http://rolandlim.wordpress.com/2007/09/02/canon-eos-40d-review/
اینم یك ریویوی دیگه
کد HTML:http://www.juzaphoto.com/eng/articles/canon_eos_40d_review.htm
سلام : نمیدونم كسی این لینك رو معرفی كرده یا نه اما مقایسه عكس دوربین هاش تو سایز واقعیش در خور توجه است
http://www.imaging-resource.com/
Review جدید از سایت Digitalcamerainfo
کد:http://www.digitalcamerainfo.com/content/Canon-EOS-40D-Digital-Camera-Review-16721.htm
سلام :
عرض كنم خدمته همه هم دور بینی ها در مورد Live view در مورد این نوآوری تو دوربین های سری جدید حرفه ای چه از كانن چه نیكون و غیره........ ترجیحاً از Live view با لنز هایی غیر از سری L استفاده نكنید چون احتمالاً دچار Sensor Dust problem میشین واسه تست سنسور كه آیا Dust داره یا نه رو حداكثر f از یه دیوار سفید یا آسمون عكس بگیرید .... امیدوارم Dust نبینید:::happy::: من این صحبت رو قبلا تو تاپیك دیگه ای گفته بودم .. اینجا هم میگم خالی از لطف نیست.... یكی دیگه از محاسن عدم استفاده از Live view افزایش عمر سنسور نسبت به اون چیزیه كه كارخونه تست میكنه چون در Live view شما Real Time از سنسورتون استفاده میكنید..........
شاد باشین
سلام
خیلی برام جالبه كه چرا تا حالا كسی اینو اینجا نذاشته :
خوندن این ریویو از عنصر نامطلوب، حضرت كن راكول معلوم الحال خیلی برام جالب بود :biggrin:کد:http://www.kenrockwell.com/canon/40d.htm
فرهاد جان من هم با شما موافقم كه كن چرند و پرند زیاد میگه اما چندتا نتیجه گیری از و یا سواستفاده از ایشان میشود که اب به اسیاب .... میریزد:::big grin:::کد:خوندن این ریویو از عنصر نامطلوب، حضرت كن راكول معلوم الحال خیلی برام جالب بود
نتیجه گیری های شبه منطقی:
- کن راکول طرفدار نیکون است پس اگر از دوربینهای نیکون تعریف کند رویوهاش در مورد نیکون جانبدارانه است و طبعا فاقد ارزش!!
- کن راکول طرفدار نیکون است پس اگر در مورد محصولی از نیکون انتقاد کند اوضاع ان محصول خیلی خرابه که کن راکول هم از ان انتقاد کرده و مجبور به اعتراف شده!!!
- کن راکول از نیکون طرفداری میکند پس اگر از محصولی از کنون انتقاد کند نظرش فاقد ارزش است و بر مبنای بغض!!!!
- کن راکول از نیکون جانبداری میکند پس اگر از محصولی از کنون تعریف کند ببینید ان محصول چقدر عالی و فوق العاده بوده که کن راکول را هم وادار به اعتراف کرده!!!!!
بنابراین بنده هم با نامطلوب بودن ایشان موافقم:pirate:
سلام
علیرضا جان با همش شدیدا موافقم به غیر از یك چیز و اون هم اینه كه این جناب راكول نه طرفدار نیكن است و نه كنن و نه هیچ برند دیگری.
ایشان فقط طرفدار و كشته و مرده ی پول ( یا به عبارتی پیل :biggrin: ) است و بس. مثلا Adorama یك كنن 40D به ایشان كادو می كنه ( با چقدر پول اضافه خدا داند) فقط برای اینكه در شروع ریویو بنویسد این رو از ادوراما خریده ام ( و اسم طرف رو هم لینك كنه) . هرچند این چیزها و به قول فرنگی ها اسپانسرشیپ در تجارت مدرن امروزه خیلی پیش پا افتاده و معموله ولی ایشون اینقدر در این مقوله افراط كرده است كه آدم وقتی داره نقد می خونه همش دلارهای سبز جلوی چشمش میاد نه چیز دیگر ( این قضیه در برخی ساخته های برخی كارگردانان در پیتی سینمای ایران هم به چشم می خوره). در هر صورت از توجهت ممنونم.
سلام
بالاخره معایب 40 دی بطور کامل مشخص نشد امکان داره اینجا معایب و محاسن اون رو خلاصه کنید؟
اجازه به من بدید کلمه معایب را با محدودیت عوض کنم چون چیزی به عنوان عیب در یک وسیله وجود ندارد وهمه چیز به نیاز ما بستگی دارد.کد:بالاخره معایب 40 دی بطور کامل مشخص نشد امکان داره اینجا معایب و محاسن اون رو خلاصه کنید؟
اگر شما به دوربینی نیاز دارید که مثلا 12 فریم در ثانیه عکس بگیرد خوب میشود گفت 40دی این محدودیت را دارد که نیاز شما را جواب نمیدهد.
اگر شما از خودتان زیاد زیاد عکس میگیرید و دوست دارید ال سی دی گردان داشته باشید خوب 40 دی ندارد.
اگر میخواهید دوربین عکاسی داشته باشید که فیلم برداری هم انجام دهد برای شما 1دی مارک 2 یک دوربین معیوب است و ای570 یک دوربین بی عیب.
به نظر من اول نیازهایتان را روی کاغذ بنویسید و ببینید چه نوع عکاسی میخواهید انجام دهید بعد ببینید 40دی به درد شما میخورد یا نه و ایا با بودجه شما میخواند.
از میان دوربینهای اس ال ار فعای 40 دی یکی از بهترین انهاست اما اگر دوسال دیگر هم همین سوال پرسیده شود فکر کنم جوابهایی که افراد مختلف به شما میدهند متفاوت است.
درود بر همه دوستان.
نمی دونم که این فروم بسته شده یا ادامه داره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ولی من یه دی 40 گرفتم و چون اولین DSLR که گرفتم یه سوال دارم این که کیفیت فایل RAW با Jpg وحتی tiff حتی در سایز کوچک به طور مشهودی و چه بسا دلخراش فرق میکند البته بله که باید بکند ولی عرض کردم به طرز دلخراشی فایلهای tiff Jpg به ترتیب کم کیفیت تر از فایل خام هستند ...وچون حقیر اولین بار است که دوربین دیجیتال گرفتم وقبلا با فیلمی کار میکردم برایم این همه فرق کیفیت سوال برانگیز است ؟ واگر تبدیل کردن من اشتباه است یا دوربین مشکل دارد مرا راهنمائی کنید .
باسپاس فراوان دومان
دی40 یا 40 دی؟؟:::confused2:::کد:من یه دی 40 گرفتم و چون اولین DSLR که گرفتم
dooman درود بر همه دوستان.
نمی دونم که این فروم بسته شده یا ادامه داره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ولی من یه دی 40 گرفتم و چون اولین DSLR که گرفتم یه سوال دارم این که کیفیت فایل RAW با Jpg وحتی tiff حتی در سایز کوچک به طور مشهودی و چه بسا دلخراش فرق میکند البته بله که باید بکند ولی عرض کردم به طرز دلخراشی فایلهای tiff Jpg به ترتیب کم کیفیت تر از فایل خام هستند ...وچون حقیر اولین بار است که دوربین دیجیتال گرفتم وقبلا با فیلمی کار میکردم برایم این همه فرق کیفیت سوال برانگیز است ؟ واگر تبدیل کردن من اشتباه است یا دوربین مشکل دارد مرا راهنمائی کنید .
باسپاس فراوان دومان (اصلاح میکنم CANON 40D)
:::happy::::::happy:::
سلام
كیفیت عكس های این دوربین حتا در مود jpg اصلا با توصیفات شما همخوانی ندارد. اگر فقط در مود RAW عكس می گیرید شاید در كانورت كردن مشكل دارید. پیشنهاد می كنم در مود RAW+Jpeg عكس بگیرید و نتیجه را مقایسه كنید .
اگر هنوز آن تفاوت فاحش را می بینید مشكلی در جایی هست كه باید رفع شود.
ضمنا نفرمودید با چه لنزی عكاسی می كنید ؟
سلام:
دوست من موقعی كه كانورت یا save میكنید رو 16bit اینكار رو بكنید و در ثانی این كیفییت رو كامپیوتر بد است در پرینت؟ برنامه ای كه عكس ها را میبینید چیست. واسه ماها كه اینجوری نیست بقول فرهاد لنز چیست و غیره.... یه مشخصات كامل از پروسه ای كه انجام میدهید بفرمایید.....
جسارتا به نظر من به خاطر خروجی 14 بیت 40دی بهتر است كه از فایل راو خروجی 16 بیت بگیریم حالا چه به صورت tiff ویا باز کردن فایل راو در فتو شاپ و بعد از پروسس نهایتا یک خروجی جی پگ گرفته بشه برای اینکه جزئیات کمتری از دست بره
ممنون
در مورد سوال دوستمون هم به نظرم همونطور که فرهاد جان گفتند به صورت راو و جی پگ به صورت همزمان عکاسی کنند و نتیجه رو ببینند
و اینکه در دوربینهای اس ال ار حتی فایلهای جی پگ هم نیازمند پروسس هستند
ممنون
سلام
بروشور PDF كانن EOS-40D :
http://downloads.canon.com/cpr/softw...C_0113W833.pdf
حجم: 10.6 مگابایت
___________________
اگر لینك تكراری است, لطفا" پستم پاك شود.
از معدود مقایسه های رودر روی D300 و 40D
http://new.iranupload.net/photo/img/...2008155713.jpg
http://www.popphoto.com/cameras/5062...n-workout.html
دوستانی كه 40 دی دارن وسایر دوستان لطفا راهنمایی بفرمایید:
با هزینه 1.500 می خوام 40 دی بخرم (قیمت بدنه 1.100).دوستان چه لنزی رو ژیشنهاد میكنن؟ آیا همین 17-85 لنز كیت خودش خوبه؟ یا اینكه یه لنز سیگما 18-200 بخرم؟ اگه پیشنهاد بهتری دارین لطفا راهنمایی بفرمایین.
منتظر راهنمایی دوستان و اساتید عزیز هستم.این انتخاب برام خیلی مهمه
سلام
با تمام ایراد هایی كه به 85-17 وارده من اونو به سیگما 200-18 ترجیح می دم. به ویژه آنكه این لنز به صورت جداگانه ( با جعبه ی جدا) حدود 550 هزارتومان قیمت دارد و از معدود لنز هایی است كه به علت تقاضای بالا سال هاست كه ارزان نشده و این در حالی است كه اگر به صورت كیت با 40D بخریدش حدود 350 هزار تومان محاسبه می شود.
اگر می توانید به جای این لنز یك 55-17 یا 40-17 بخرید بسم الله وگرنه بهترین انتخاب به عنوان Walk around lens دوربین های كراپ دار كنن هنوز همین 85-17 است.
این تاپیك رو هم ببینید :
http://www.akkasee.com/forum/showthread.php?t=6525
به نظر میرسه لنز 18-200 نیكون و سیگما تفاوتهای ناچیزی دارن پس به خاطر این رنج انتخاب دی 80 كمرنگ میشه چون لنز سیگما هم برای كنون هست
اگر ملاك شما رنج لنزه به نظر من 40دی كنون با 18-200 انتخاب بهتریه چون بدنه جدیدتر و كاملتریه (در مقابل دی 80)
1- بله لرزشگیر دارد.
2- زمانی تا یك قدمی خرید D80 و 135-18 هم رفتم ولی به دلایل منطقی ( كه هنوز هم قبولشون دارم) منصرف شدم.من 40D با لنز 85-17 رو 1.730.000 تومن خریدم.قیمتش الان واقعا عالی شده. اینجوری بگم كه این دوربین به علت اینكه قیمت معقولی داره توسط ما ایرانی ها كه فكر می كنیم هرچی گرونتره حتما بهتره خیلی جدی گرفته نشده.بدنه 40D به نظر من خیلی خیلی بیش از 300-400 تومن بیشتر از D80 می ارزه و یكی از انقلاب های سال های اخیر دنیای دیجیتال محسوب می شه.
3- یك نكته ی خیلی مهمی هم اینجا هست. من نمی دونم شما چقدر با عكاسی آشنایید و قبلا چه دوربینی داشته اید. دوربین هایی مثل 40D و D200 و D300 و امثالهم دوربین های پیچیده ، بزرگ و سنگینی هستند و ممكنه كاربران تازه كار رو اذیت و دلزده كنند. من همیشه توصیه می كنم كه دوستان SLR رو با یك مدل Entry Level مثل 400 دی یا دی 80 شروع كنند. همیشه برای تعویض بدنه وقت هست.
در تایید فرمایشات دوستمان جناب فرهاد44 موارد اشاره شده كاملا درسته.....فرهاد عزیز به نكات مهمی اشاره كردند فقط یك مورد رو من درباره 40 عرض كنم این دوربین فوق العاده نسبت به قیمتش مقرون بصرفه است. فرق دوربین ها در پیشرفت سالیانه علاوه بر موارد جانبی از قبیل Live view پردازنده و ........ یك فرق اساسی هم داره كه خیلی مهمه اونهم داینامیك رنج یك سنسوره.....كارخانه هر سال سعی در بدست آوردن داینامیك رنج مطلوب تری از سنسورهاشون دارند. توضیح دراینمورد از حوصله این تاپیك خارجه منهم دانش كاملی نسبت به اون برخوردار نیستم ولی این چیزی نیست كه به راحتی بشه ازش گذشت مثل همان 14 بیت بودن..... به همین دلیل هم صحبت دوستمان فرهاد عزیز واقعا منطقی است كه( "بدنه 40D به نظر من خیلی خیلی بیش از 300-400 تومن بیشتر از D80 می ارزه و یكی از انقلاب های سال های اخیر دنیای دیجیتال محسوب می شه").............اگر 40دی و دی300 رو باهم مقایسه میكنند بخاطر استفاده در تكنولوژی های همسان است...........این 40دی فعالا تا محصول بعدی از كانن یا نیكون یا هر كارخانه دیگری با توجه به قیمت بدنه در حال حاضر یك هلو است
من فکر میکنم در سالهای اخیر شاهد سه تولید ویژه در Canon بودیم که هر یک از جهتی منحصر بفرد بودند. اگر دو تای اول را Canon 5D و Canon 1D Mk III در نظر بگیریم، بدون شک سومین مورد همین Canon 40D است: بلوغ کامل با یک قیمت مناسب.
بسیار متشكر از همه دوستان. تقزیبا تصمیمم برای خرید 40 دی ولنز كیت اون قطعی شده... چند سوال راجع به لنز اون داشتم .ممنونم كه با صبر وحوصله به افراد علاقه مند ومبتدی جواب میدید و راهنمایی می فرمایید:
1- از لنز 17-85 برای عكسبرداری در حالت ماكرو میشه استفاده كرد؟
2- اگه نمیشه یك لنز قیمت مناسب ماكرو مثلا سیگما كدوم مدله وقیمتش در چه حدوده؟
منتظر راهنماییهای دوستان :::happy:::
سلام
واقعيتش اينه كه 85-17 مكرو داره ولي كيفيت مكروي اون چنگي به دل نمي زنه.
دوستان زيادي در اين فوروم 70-17 سيگما دارند و راضي هستند. مي گن مكروش هم بد نيست (ولله بالام جان دروغ چرا ما كه تا به حال به چشم خودمان عكس مكروي اين لنز رو نديده ايم ) ولی اگر تصمیم به خرید این لنز گرفتید دیگر 85-17 رو نگیرید چون در یك رنج و یك حد هستند ( البته Build Quality لنز 85-17 بهتره و لنزای سیگما بگیر نگیر داره و باید شانس بیارید نسخه ی خوبی گیرتون بیفته. باید قبل از خرید چكش كنید) .
قیمت 70-17 فكر كنم اگر اشتباه نكنم حدود 350 باید باشه.
خب تقریبا من تصمیما واسه خرید 40D قطعی شده امیدوارم با این خرید از نظر دوستان هم بهره ببرم
ایشالا فردا واسه خرید میام تهران
فقط موندم لنزش رو چی انتخاب كنم
نظر خودم و دوستان رو 85-17 بود ولی یكی از دوستان این لینك رو داد بهم حالم گرفته شد :(
http://www.photozone.de/Reviews/Cano...report--review
حالا موندم یه لنز خوب واسه این دوربین تو حدودای همین 500 چی بگیرم
بعضی از دوستان 70-17 سیگما رو هم پیشنهاد میدادن ولی خب هیچ كس مثله 40D دارا نمیتونن بد و خوب لنز واسه این دوربین رو بدونن
دیگه آخرین راهنمائیها رو میپرسم ازتون چون واسه فردا دیگه بلیط دارم
امیدوارم عاقلانه ترین تصمیم رو گرفته باشم
بنده هم تو این انتخاب موندم یعنی تقریبا گیج شدم از لینک دوستمون هم در مورد لنز 17-85 چیزی نفهمیدم. برای چی حالشون گرفته شده و از این لنز منصرف شدن؟
راستی این درسته كه میگن از سری 40 دی كانن غیر اصلی(غیر ژاپنی )تو بازار هست؟
نمیدونم واله یکخورده این بررسی دو پهلوست. اگر درست بگه من هم یکخورده انتظار بیشتری از این لنز داشتم. ولی جدا فکر نکنم 70-17 سیگما بهتر باشد.
The EF-S 17-85mm f/4-5.6 USM IS is a lens that promises many things. It is certainly a very versatile standard zoom with a long zoom range and an image stabilizer that can save the day in many situations. However, the build quality is somewhat disappointing and optically it is also something of a mixed bag. The lens is very sharp in the image center throughout the range but at the wide-end the extreme corners leave something to be desired. The 17mm setting also suffers from rather extreme distortions and rather hefty vignetting @ f/4. Finally chromatic aberrations aren't really something to rave about either.
So at the end of the day the lens is a tad better than the cheapo EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 but it can't really compete with the new EF-S 18-55m f/3.5-5.6 IS or the EF 17-40mm f/4 USM L. The key feature of the EF-S 17-85mm f/4-5.6 USM IS remains its versatility. While this may sound a little sceptical I should note that I preferred the lens compared to other higher quality options during testing - it is simply a darn convenient lens and despite the flaws it can produce very decent images as you can see from the samples - at least with a little tool support
امیدوارم که توضیحاتم بتونه به دوستان کمک کنه،
اشکال Barrel Distortion شدت زیادی داره بخصوص در 17مم. اوضاع از حدود 20 تا 22 مم بهتر میشه.
Light falloff در 17مم خیلی بالاست و برای فرار از این داستان باید نزدیک به F8 عکس گرفت.
CA یا Chromatic Aberration روی 85 مم تا حدودی کنترل شده.
البته موارد بالا با نرم افزار قابل تصیح هستن. شارپنس در هاشیه ها شدیدا افت میکنه هر چند که در مرکز خیلی خوبه. البته در 50 و 85 مم مشکلی وجود نداره.
البته اینها شاید بهایی باشن که میبایست برای یک همچین رنج خوبی پرداخت اما Canon هم ظاهرا زمان زیادی رو صرف طراهی این لنز نکرده!
سلام
من مدت هاست به این نتیجه رسیده ام كه :
به عمل كار برآید به سخندانی نیست !
دوست عزیز این سوال قبلا هم بارها پاسخ داده شده...اگه منظور شما از غیر ژاپنی این است که دوربین های کانن در کشوری غیر از ژاپن ( مثلا مالزی یا چین ) تولید میشه باید گفت امکانش هست ... اما در مورد 40 دی و نمونه های قبلیش مثل 30 دی 20 دی و ... گمان نمیکنم ... اما در مورد دوربین های ارزان تر مثل شبه اس ال ار ها و دوربین های کامپکت اغلب در کشور های دیگه تولید میشه ... اما اینکه چرا در کشور های دیگه تولید میشه این برمیگرده به استراتژی های بازار یابی شرکت ، فلسفه تولید و اینکه اصولا شرکت ها بازار های خودشون رو از لحاظ متغیر های جغرافیایی ، روان شناختی ، رفتاری و ... تقسیم بندی میکنن ... مثلا :
1. کاهش هزینه های تولید ( مثلا: کاهش هزینه های حمل و نقل که منجر به کاهش قیمت تمام شده محصول میشه و ...)
2. استفاده از نیروی کار ارزان قیمت
3. دسترسی سریعتر به بازار های منطقه
4. استفاده از استراتژی های گسترش بازار ... توسعه بازار ...رسوخ در بازار... که معمولا برای حمله به رقبا استفاده میشه .
5. مشابه بودن یا متفاوت بودن نیاز ها و سلیقه های خریداران یک منطقه .( من جایی خوانده بودم اون زمان که canon eos 300D معرفی شده بود عرب ها از بدنه های DSLR مشکی استقبال خوبی نکردن و بدنه های نقره ای رو بیشتر پسندیدن:::big grin2::: !!!)
و موارد دیگه....
به هر حال در صورت تولید محصول یک شرکت ژاپنی مثل کانن در کشور های دیگه جای نگرانی نیست چون اصولا تکنولوژی خط تولید و کنترل کیفیت همان خواهد بود که در ژاپن هم هست! با این چیز ها هم ذهنتون رو مشغول نکنید ... دوربین مورد علاقه تون رو بخرید و از زندگی لذت ببرید !:::love2:::
اساتید ارجمندودوستان 40 دی دار
شنیدم 40دی کنون کنترل از راه دور داره.ولی تو جعبه دوربینی که بنده اخیرا خریدم چیزی شبیه کنترل!!!! پیدا نکردم . لطفا در این موردهم بنده رو راهنمایی بفرمایین
جنس تقلبی برای دوربین های دیجیتال و اونهم دوربینی مثل 40d اصلا معنی نداره
سلام: با عرض ارادت خدمت 40D داران عزیز مخضوصا فرهاد خان( كه میدونم این دوربین رو داره) و بقیه دوستان.... میخوام یك مزیتی رو از این دوربین رو بگم. تا به سنسور اون بیشتر ایمان بیاریم..... این 2تا عكس رو كه میبینید یكیش توسط پروسسور دوربین خلق شده در , jpeg و قبل از پروسس در Raw......كه قسمتی از تصویر اسمان همینجوری اوور اكسپوز بود منتها با داینامیك رنج مطلوب این سنسور ما میتونیم تصحیحات كرو نهایی رو اونجوری كه میخواهیم در بیاریم كه آسمان از اوور بودن دربیاد بدون اینكه دیتیلی از بین بره. من این مورد رو تو عكاسی شب هم تست كردم رو اجسام هم همینطور چه اوور شده باشند چه آندر..... در هر دو صورت شما بخاطر اینكه سنسور دوربینتون از داینامیك رنج مطلوبی برخورداره میتونه بیشترین دیتیل ها رو در نقاط كم نور و پر نور بطور همزمان ثیت كنه. شما كافه فقط سعی كنید اونرو با كمترین نویز بازیاف كنید...... (اگر تفاوت های نقاط پرنور و كم نور خیلی زیاد باشه قطعا دیتیل ها رو از دست میدید و با نویز مواجه میشید) در مورد بقیه دوربین ها قبل از سال 2007 این قابلیت رو نه اینكه ندارند اما بمراتب كمتر از دوربین های سال 2007 بطور مثال میدونم دی 300 نیكون هم از این مزیت در حد اعلی بهره منده اما نمیدونم دی 200 چقدر با اون فاصله داره باید كسانی كه این دو دوربین رو دارند نظر بدهند...عكس اول( صرفه تصحیح این عكسها سعی در نشان دادن این موضوع بوده وگرنه حمل بر ایده آل بودن این تصحیح نگردد. چون كماكان جای كار و بقیه تصحیحات با توجه به سلیقه شخصی امكان پذیر مینماید)
.
.
[IMG]http://www.*******.info/files/3ka606b9su09a5i7kkl5.jpg[/IMG]
.
.
تصحیحات:
.
.
[IMG]http://www.*******.info/files/p0gow5mfvpiasiw95rqi.jpg[/IMG]
.
.
عكس نهایی:
.
.
[IMG]http://www.*******.info/files/boml6ms2cy566nzhj5lz.jpg[/IMG]
.
.
.
تمام این عرایض بنده صرفا بخاطر اشاره به این موضوع بوده كه این قابلیت در سنسور دوربینتان بیشتر از همنوعان گذشته خودش هست. و اینكه بارها شده در جاههایی عكس گرفتین كه بخاطر اینكه عكس رو از دست ندید یا مجبور بودید قسمتی اوور شده رو بپذیرید یا مجبور بودید با نقاط آندر شده كنار بیاید در حالی كه چشم شما در اون لحظه تصویر رو متفاوت تر از ثبت سنسور میدیده. با این قابلیت ما باید بتونیم ثبت خطی سنسور رو با دیده بصری شخص تا اندازه ای قابل قبول نزدیك كنیم. و این منوط به این موضوع است كه حتما قبل یا بعد از عكس گرفته شده نور محیطی رو كه چشم شما دیده خوب بخاطر بسپارید...... و اینكه اگر من اشتباه میكنم تصحیح بفرمایید و دیگر اینكه شما هم از تجربیات خودتون واسه ما هم بگید ثواب داره:biggrin: چیزهایی كه از این دوربین باهاش بخورد داشتید و ممكنه تازگی داشته باشه و یا هر تجربه ای دیگر .....ممنون
در این مساله که Dynamic Range دوربینهای اخیر بهبود پیدا کرده است شکی وجود ندارد اما:
1- اگر میخواهید مقایسه کنید، باید مثلا با Canon 30D یا مثلا Nikon D70 هم در همین شرایط عکس بگیرید و همان curve را نیز اعمال کنید و بعد مشخص شود که چه تفاوتی وجود دارد. تا این حد تغییر و حتی بیشتر، در پردازش فایلهای RAW چیز بعیدی نیست.
2- این عکس چندان مناسب برای این تست نیست چون در آن قسمت Overexpose شده جزئیاتی وجود ندارد که بتوانیم مقایسه درستی داشته باشیم.
3- دوربین Canon 40D مجهز به مد Highlight Priority نیز هست. آن را هم امتحان کنید، نتایج خوبی دارد.
4- چنین curveی عوارض جانبی هم دارد: کاهش کنتراست. کمی باید جنتلمنتر! با curve برخورد کرد. چون زود قهر میکند!. درمورد احیاء مناطق هایلایت، در لابلای تاپیک HDRمطالب زیادی گفته شده است. سری بزنید.
خوب من درست متوجه نشدم...
این عكس های در حالت Jpeg گرفته شده اند؟
اگر بلی كه باید عرض كنم این تاثیر سنسور نیست ( شاید 10 % اثرگذاری سنسور باشد )
این موضوع مربوط به پردازش پردازنده ی دوربین است.
مثل در همین آلفای ما...
اگر دینامیك رنج اپتیمایزر روشن باشد ( البته در حالت Jpeg ) شاهد دینامیك رنج بسیار عالی خواهیم بود.
اگر ممكن است بیشتر توضیح دهید.
اما اگر در مد Jpeg بوده زیاد مربوط به سنسور نیست...
پروسس شما روی عکس Raw بوده است یا Jpeg ؟
این جا یك اشكالی دیده می شود...
دكتر روشن می توانند بهتر توضیح دهند.اما نباید خروجی Raw به خروجی Jpeg شبیه باشد ( طبق دانسته های بنده )
چرا كه مثلا دوربین كنتراست را افزایش داده و شارپنس را بیشتر كرده و علظت رنگ را هم بیشتر كرده است ( حتی اگر در حالت دیفالت باشد )
به نظرم نمی شود اینطور باشد.
این مساله هم طبیعی است. پیشنمایش RAW فقط یک پیش نمایش است و در این موارد این پیش نمایش تفاوتی با JPEG ندارد. قبلا هم گفته شده که JPEGمانند یک Snapshot است از دریای وسیع RAW .نقل قول:
ثبت عكس در raw قبل از پروسس دقیقا همین چیزی را نشان میداد كه jpeg ثبت شده نشان میداد.
کاوه جان، خروجی پردازش شده RAW نبوده است. پیش نمایش RAW بدون پردازش بوده است.
[IMG]http://www.*******.info/files/zo2wkn3qnnho2sc3qdi0.jpg[/IMG]
.
.
این تصویری از RAW قبل از پروسس.....
.
.
من عكسی رو در شب (اگر حضور ذهن داشته باشم با 25 یا 30 ثانیه نوردهی انداختم كه بعد از تغییرات شدید كرو واسم جالب بود كه چگونه سنسور با نور اندكه ماه تونسته جزییات دامنه ای از كوه رو ثبت كنه حتی جایی هم كه دامنه در سایه ای نسبت به ماه بود جزییات قابل قبولی ثبت شده منتها چون تغییرات كرو بسیار شدید بود(جهت تست) نویز فلور شدیدی در عكس دیده میشه....ولی دیتیل در مناطق تاریك بازیافت شد!!! تا جاییكه اون لجظه تصحیحات ذهنم منحرف شد بسوی اینكه سنسور 40 دی حرارتی ثبت رو انجام میده!
جهت تكمیل كردن عرایضم این را هم اضافه كنم كه عكس 3 در پست 247 استفاده از فرمت Raw در فوتوشاپ و اعمال تصحیحات (دسترسی كامل به اطلاعات سنسور) بود كه پس از تصحیحات خروجی jpeg (جهت قرار دادن در اینجا) گرفته شد.ممنون
می دونم الان اولین تاپیكی كه نوشته می شد این بود
چرا بیشتر نمی گردید
ولی اگر امكان داره در كلام ساده و روان بدون كل كل و تاپیك بی مورد و غیرتی بازی برند ها پاسخ دهید
كانون 40 دی آیا دوربین خوبی است از لحاظ
قیمت كنونی
كارآیی
و محصولات مشابه
اگر چنین نیست كدام محصول هم رده در هر مارك مناسب تر است
دلایل و ضعف های آن را هم بنویسید
با تشكر
بله. بدون شک.نقل قول:
كانون 40 دی آیا دوربین خوبی است از لحاظ
قیمت كنونی
كارآیی
و محصولات مشابه
دوست خوب سلام: تاریخ عضویت شما نشون میده كه شناخت بالای از دوستان فروم دارید!
.
اما در مورد سوال شما....
اصولا هیچ دوربینی بد مطلق نیست و هیج دوربینی هم خوب مطلق نیست در اصل این شما و نیاز های شما است كه خوب یا بد بودن دوربین رو واسه شما تعربف میكنه. پس اول باید نیازهای خود رو تعریف كنید تا دوستان نظر بدن آیا 40دی واسه شما خوب هست یا نیست! اینجا معمولا دوستانی كه سوال میپرسند یك شرح حالی بر نوع استفاده و كاربرد مورد نظر رو میگن بعد دوستان وارد تر در فروم دوربین مورد نیاز های اون فرد رو بهش معرفی میكنند. 40 دی واسه من نوعی به مراتب بهتر از 1دی اس بود با این حال كه پول اونر داشتم اما اگر 1دی اس میخریدم اونموقع باید لنز
18-55 كانن رو قسطی میخریدم با چك و 3 سال باز پرداخت ومیبستم رو 1دی اس......این مثال رو زدم كه بگم نیاز شما تعریف میكنه كه كدام دوربین واسه شما خوبه یا بد......
. و بخاطر اینكه مشمول متن شما نشم باید بگم 40دی دوربین بسیار بدی است:biggrin:
خسته نباشيد
من 40 دي رو خريدم
حالا چند تا راهنمايي كنيد
1-در نمايش زنده در ال سي دي چطور فكوس كنم
2-آيا مي شود عكس ها را بوسيله بيسيم از دوربين تخليه كنم
امكان جي پي اس در اين دوربين وجود دارد يا خير
Gps خیر این دوربین این سیستم را ندارد.اما میتوان با خرید جداگانه یك وسیله جانبی این امكان را به دوربین اضافه كرد
انتقال بیسیم اطلاعات هم مقدور نمی باشد.مگر با خرید مموری كارت های وایرلس...
1- برای اتوفوكوس از دكمه ی AF-On نشان داده شده در تصویر استفاده كنید و یا لنز رو در حالت فوكوس دستی قرار داده و از منوال فوكوس استفاده كنید.
2- اگر منظورتون چیزی مثل بلوتوث و ... است نخیر چنین امكانی وجود ندارد.
3- خیر .
پی نوشت. فایل با اینكه زیر 90 كیلوبایت بود ضمیمه نشد. به صفحه ی 17 منوال دوربینتان رجوع كنید.
فكوس دستی این دوربین در لایو ویوو به این صورت است
.
[IMG]http://www.*******.info/files/1b0jeyq2g3p2tk6dtyj0.jpg[/IMG]
.
.
بعد از رفتن در آن مد شما میتوانید با چپ و راست كردن گزیته یك. گزینه شماره 2 را هر كجای صفحه كه خواستید قرار دهید. با فشار دادن گزینه شماره 3 شما تا 10ایكس زوم دیجیتال خواهید داشت و بدین ترتیب میتوانید با دقت بسیار فكوس دستی را انجام داده ضمن آن نیز Real time عمق میدان را مشاهده كنید. این حالت بیشترین كاربرد را هنگام كار در استوودیو و یا ماكرو خواهد داشت پیشنهاد بنده اینست همیشه از حالت لایو ویو استفاده نكنید.
.
.
بعد از ارسال متوجه شدم دوستان توضیح داده اند. شرمنده
كامیار جان...
امكان جی پی اس برای دوربین های كامپك هم محیا است.
جی پس اس رو تهیه می كنید و بعد ساعت اون رو با ساعت دوربین همزمان می كنید ( دقیقا ) و بعد از عكاسی اونها رو در نرم افزار جی پی اس باز می كنید و بعد محل شات هایی رو كه گرفتید با جزییات خوبی مشاهده خواهید كرد.
در حال حاضر سونی و چند شركت دیگر این وسیله را تولید می كنند.
قیمت هم در حدود 100 هزار تومان است.
مطمئن نیستم قشقایی جاننقل قول:
فكر كنم هر دوتامون یه چیز گفتیم
چون اون مربع فقط روی نورسنجی روی مناقط روشن و تاریك تاثیر میزاره و به فوكوس ربطی نداره
اصولا یكی از ضعفهای 40 دی همین عدم تغییر نقاط فوكوس در استفاده از لایو ویو هست
جون فقط با نقطه وسطی كار میكنه در مد لایو ویو