فکر می کردم فقط یه سری قطعات مکانیکیه و بنابراین نباید قیمت بالایی داشته باشه ولی قیمتش بیش از اون چیزی بود که فکر می کردم، حدود 1500 دلاره.(نمونه اول)
فکر می کردم فقط یه سری قطعات مکانیکیه و بنابراین نباید قیمت بالایی داشته باشه ولی قیمتش بیش از اون چیزی بود که فکر می کردم، حدود 1500 دلاره.(نمونه اول)
سلام،
تا آنجا که بنده اطلاع دارم، خیر اینطور نیست، فوکوس یا از طریق Whip است (که با نصب یک چرخدنده دور رینگ فوکوس لنز و نصب یک گیرهروی ریلِ لنز میشود سیم Whip را بهآن متصل کرد و Follow Focus داشت) یا از طریق کنترل دستی رینگ فوکوس که در حین فیلمبرداری به علت اینکه باعث حرکت دوربین میشود تقریباً عملی نیست. کنترلرهای الکتریکی برای Whip موجود است که البته من ندیدهام روی سیستمهای ارزان قیمت نصب کنند، اما برای مثال بسیاری از Rigهای Arri بهصورت پیشفرض با Whip الکتریکی میآیند.
خیر، استیدیکم برند شرکت تیفن است و بهطور خاص به یک محصول خاص و بهطور عام هم به مجموعهی مانت استابلایزر دوربین گفته میشود. در هیچ کدام از آن تصاویر سیستم استابلایزر (چه استیدی کم چه برندهای دیگر) وجود ندارد. بهطور کل برای فیلمبرداری توسط DSLR تجهیزات جانبی مختلفی لازم است:
۱- سیتسم Follow Focus که همان تشکیلات Whip است ومیتواند شامل یک Crank هم باشد که روی سهپایه نصب میشود و بعد از طریق چرخاندن دستهی Crank میتوان فوکوس متناوب و ممتد داشت (و یا کنترل الکتریکی)
۲- سیستم پشتیبان دوربین و لنز که همان ریلهای پایین هستند، برای نصب سیستم کنترل فوکوس و احتمالاً هود
۳- هود، که در سیستمهای فیلمبرداری ۳۵ میلیمتری بهتر است با هود عادی لنز عکاسی متفاوت باشد (و البته بعدتر لازم است در اینباره با جزییات صحبت کنیم) در ضمن میشود روی هود یک صفحهی تنظیم فریم (مَت باکس) هم نصبکرد.
بهغیر از موارد بالا که الزامی هستند، استفاده از ابزارآلات زیر هم تقریباً اجتنابناپذیر است:
۴- ویزور، که میتواند مثل یک لوپ یا چشمی عادی باشد که روی LCD نصب میشود (همان چیزی که در عکسها هست) ولی بهاین صورت خیلی کاربردی نیست (بهخاطر اینکه در بسیاری از موارد و زوایا نمیشود درون یک لوپ نگاه کرد و درضمن دیدن رنگها در LCD هیچ کاربردی ندارد و در عوض حواس فیلمبردار را از توجه به کنتراست منحرف میکند) یا یک مانیتور اکسترنال که البته لازم است که حتماً مد ۱:۱ داشته باشد تا بشود قسمتهایی از تصویر را بهصورت ۱:۱ (با همان مقدار پیکسلی که ذخیرهمیشود) دید و البته سیستم مانت و برقرسانی به LCD. یک راهحل دیگر استفاده از یک ویزور CRT سیاه و سفید استاندارد است که برای ساخت فیلم حرفهای تنها راه فوکوس دقیق و صحیح است.
۵- بسته به نیاز ساپورت شانه یا همان چیزی که در تصاویر هست برای ثابت نگهداشتن دوربین روی شانه و یا یک سیستم استابلایزر اگر قرار است دوربین روی شانه نباشد.
۶- سیستم ثبت صدا، حتی اگر نخواهید صدا را مجزا از آنچه دوربین ذخیره میکند (که در اکثر موارد غیر قابل استفاده است) ثبت کنید، بازهم برای نرمال کردن ورودی میکروفونها و داشتن یک صدای آمبیانس یکنواخت -یا ثبت یک آمبیانس جداگانه که بعد در پستپروسس بشود روی فیلم گذاشت- و البته اتصال میکروفنهای حرفهای، لازم است که یک رکوردر خارجی به دوربین متصل کنید.
مجموعهی اینها میشود Rig فیلمبرداری ۳۵ میلیمتری دیجیتال شما.
خیر. منظور شما از دوربین فیلمبرداری پیشرفته چیست؟ تمام سیستمهای Full Frame دنیا، درنهایت همچین شکل و شمایلی دارند، چه دوربینهای «فیلم» برداری ۳۵ میلیمتری چه دوربینهای دیجیتال ۳۵ میلیمتری و حتی دوربینهایی که سنسور کوچکتردارند با نصب لنز ۳۵ میلیمتری و استفاده از ماجولهایی مثل CINE DOF Converter همین شکل میشوند. خیر، دوربین 5D Mark II یا دیگر دوربینهای فول فریم جایگزینی برای سیستمهای مشابه Hnadycam و فیلمبرداری Casual نیستند و البته خروجی متفاوتی هم دارند.
شاد باشید؛
کاوه!
[EYES] [576 Megapixel Retina] [2 x Natural 22.3mm F3.2] [ISO 1 -800]
ببخشید من اطلاعاتم کمه.
اگر ممکنه خودتان معرفی کنید ممنون میشم.
با این حال ، یعنی واقعا 5D MK II ، نسبت به این دوربین امکانات و خروجی بهتری رو در اختیار قرار میده؟
ضمن اینکه قیمت دوربین فوق الذکر با توجه به لنز سری L و رنج عالی (20X) ، حدود 3100$ است.
اما با استفاده از این تشکیلات 5D MK II ، با یک لنز مثلا 105-24 (رنج بسیار محدودتر) ، چیزی بیش از 5000$ هزینه خواهد شد.
سلام
خوب با توجه به SLR بودن 5D MKII و 35MM فول فریم بودن آن و امکان استفاده از انواع لنز حرفه ای بله 5D بهتر خواهد بود
همچنین این دوربین CCD بسیار کوچکتری نسبت به 5D و حتی 7D دارد بنابراین عمق میدان بسیار کمتری هم دارا میباشد
فقط به علت ساخته شدن مخصوص تصویربرداری امکان استفاده آسان برای زوم و وضوح وجود دارد و همین یک امتیاز محسوب خواهد شد
البته قیمت این دوربین در حدود 4.5 میلیون در ایران است و در اروپا حدود 4000 دلار
سلام
علي جان سطح سنسور 5D كه 36در 24 ميليمتره دقيقا 50 برابر سطح سنسور اين دوربينه ( كه 4.8 در 3.6 ميليمتره).
در مورد تفاوت فيلمبرداري كمكوردر ها و دوربين هاي DSLR خيلي بحث شده و تفاوت هايي كه DSLR ها رو متمايز مي كنه شمرده شده. البته اين به معني برتري كامل DSLR ها نسبت به كمكوردر ها نيست و هنوز در بسياري موارد از جمله Ease of use و امكانات خاص فيلمبرداري و ... كمكوردر ها جلوتر هستند. فكر كنم اگر به پست هاي اوليه ي اين تاپيك مراجعه كنيد و نوشته هاي دكتر روشن عزيز رو بخونيد روشنگر باشه.
فرهاد حسيني
بابک برهانیhttp://sibsabz.persiangig.com
قضیه ساده است: با دوربینهای DSLR و بدون تجهیزات کمکی و بدون تجربه فیلمبرداری اصلا نمیتوان فیلم به درد بخور گرفت چه برسد به فیلم حرفه ای.
مدتی پیش چندروزی فیلمبردازی با DSLR را آزمودم. در عمل فوکوس مطمئن، فوکوس دستی بود. فوکوس دستی هم خودش البته عالمی دارد. یعنی بدون ساپورت مطمئن و بدون اینکه صحنه را دقیقا در LCD ببینید، این پروسه در عمل منجر به نتایج غیرقابل قبول میشود. مگر این که دوربین ثابت و سوژه هم ثابت باشد!
من فکر میکنم به غیر از تجربه فیلمبرداری، حداقل تجهیزات لازم برای تولید فیلمهای قابل قبول با این دوربینها 1- ساپورت ویدیویی 2- ویزور اضافی است. در موارد جدی و حرفه ای، مواردی که کاوه عزیز در فوق بیان کردند، الزامی خواهد بود.
سلام:
شاید بهتر باشد با این دوربین سعی در فیلمبرداری از این مجالس نداشت ( به دلیل محدودیت های خاص خود ) یا هر کسی قادر به این کار نباشد
ولی دیدن یک کلیپ از این دست مراسم خالی از لطف نیست. ابزار استفاده شده دوربین لنز و 3 پایه و ... بطور کل در این کلیپ از ابزار های خیلی خاص و عجیب ( یا مخصوص فیلمبرداری های حرفه ای ) استفاده نشده.
ویدیوی جدید سایت Canon USA که کاربرد توام عکاسی و فیلمبرداری 5D MKII را در عکاسی عروسی نشان می دهد
حدودا 70 مگ
اما نتیجه کار بسیار جالب و در خور توجه است ...
موفق باشید