با سلام
خیر نیازی نیست مگر اینکه برای آپدیت به ورژن آخر نیاز به آپدیت به ورژن خاصی باشد که در آنصورت شما به ابتدا به آن ورژن خاص و سپس به آخرین ورژن آپدیت می کنید.
موفق باشید
Printable View
Canon 5D Mark II Shoots Season Finale of House
کد:http://www.photographyblog.com/news/canon_5d_mark_ii_shoots_season_finale_of_house/?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+photographyblog+PhotographyBLOG&utm_content=Google+Reader
فیرم ور جدید 2.0.7
http://web.canon.jp/imaging/eosd/fir.../firmware.html
سلام
من می خواستم بدونم از این سه پایه ها یا شبیه اینا برا فیلمبرداری با این دوربین تو ایران هست ؟و اگه هست کجا؟
نرم افزاری هست که در حال فیلمبرداری یاعکاسی مستقیم تو کامپیوتر همه چی کنترل بشه؟(نرم افزاری که با دوربین ارائه شده امکاناتش کمه.)
سلام:
یک فیلم کوتاه از این دوربین بهمراه لنز MP-E 65mm
حجم تقریبی 41 مگ
کد:http://www.vimeo.com/9152451
================================================== ====این هم دیدنی است به حجم تقریبی 36 مگ
کد:http://www.vimeo.com/11673745
یک مشکل جالب و عجیبی که برای من پیش آمد و مجبور به تعویض مجدد بادی شدم(و در نهایت پس دادن) این بود که نقطه فوکوس سمت چپ دارای مشکل و اختلاف در فوکوس صحیح نسبت به بقیه نقاط فوکوس بود.
من برای 2 نفر از دوستان و یکی از همکاران را چک کردم اما این مسئله نبود. خواستم بدونم برای دوستانی که این دوربین را دارند ایا به همچین مشکلی برخوردند یا خیر؟
تعمیرگاه مربوطه نتونست این عیب را برطرف کنه. با Adjust کردن هم تا حدی این عیب برطرف شد . اما همچنان این عیب وجود داشت و فقط کمی اصلاح شد. یعنی در بی نهایت فوکوس صحیح با نقطه فوکوس سمت چپ صورت می گرفت(قبل از تنظیمات تصویر سافت بود) اما iindoor فوکوس صحیح انجام نمیشد و تصویر کمی سافت بود.
من در سایتی ندیدم که چنین گزارشی داده باشن از طرفی هم با 3 تا بادی که تست شد این نقص وجود داشت.
خیلی حیف شد چون که 5D دوربین بسیار خوبی بود و خروجی بسیار خوبی داشت.اما کلا من را نا امید کرد.فردا قراره یک بادی دیگه بگیرم.البته اینبار نه 5D MKII
:confused:
با لنزهای متفاوت ؟نقل قول:
یک اشکال در 3 نسخه
سه تا بدنه 5d IIخراب چطور یکجا جمع شده بودند؟
:think:;
من رو هم به شک انداختید. تست کردم موردی ندیدم. مطمئنید از لنزتون نیست؟
سلام
دوست داشتم اولین پستم تو فروم بعد از 2 سال مطالعه در اینجا با این مضمون نباشه!
2 روز پیش یک کیت 5 دی مارک 2 از جای معتبر خریدم، امروز متوجه شدم در ویزور نقطه فوکوس بالایی وقتی روشن میشه، هاله ای قرمز رنگ هم بالاش به وجود می آد، خیلی آزار دهنده نیست ولی خوب چون نو هست ...
ازش عکس هم گرفتم:
http://www.imagehost.ro/pict/292351154c2a5cc3d7f63.JPG
http://www.imagehost.ro/pict/292359024c2a5e9661fd5.JPG
ممنون
مدتها پیش اطلاعیه ای از طرف کنن منتشر شد که به یک مشکل در دوربین های 1Ds و ... اشاره کرده بود و گفته بود که در بعضی از دوربین ها روی آینه یا سنسور آن مقداری روغن میریزه و باعث مشکلاتی میشه که میتونین برای تعمیر به نمایندگی های کنن مراجعه کنین.
فکر کنم اگه کمی جستجو کنین میتونین متوجه بشین که این مشکل شما هم از همین روغن است یا نه.
لینک خبر هم اینه:
کد:http://community.the-digital-picture.com/blogs/news/archive/2009/05/14/canon-usa-service-notice-regarding-oil-spots-on-canon-eos-1d-1ds-mark-iii-sensors.aspx
اگه همه جوره اطمینان دارین که این مشگل با همین خصوصیات وجود داره ، ( حالا از روغن ریختن یا هر چی دیگه که باشه) به نظر من اصلا عادی و قابل اغماض برای یک دوربین نو نیست. و حتما به نظر من از طرق مختلف پیگیر قضیه باشید ( منظورم اینه که فقط نظر گارانتی دوربینتون را قبول نکنید) امیدوارم چیز مهمی نباشه.
نکته ایی که میخوام بگم که شاید به دوربین شما اصلا ربطی نداشته باشه، اینه که به نظر من به جز شرکتی که نمایندگی اصلی برند های مختلف رو دارند (تازه در مورد اونا هم با کمی تردید) ، وارد کننده ها هر کاری از دستشون برمیاد، دقیق تر اگه بخوام بگم : موضوع سر اینه که همه دوستان قصه اجناس ریفرش شده به نوعی برگشتی از کنترل کیفیت و اینجور قضایا رو شنیده اند و این احتمال بر سر سود جویی این گونه وارد کننده ها وجود داره. همین یه هفته پیش بود که یه مغازه دار که قبلا تو یه مجموعه ایی که از ژاپن دوربین وارد میکردن بود، داشت تعریف می کرد (با افتخار) که چجوری ده، دوازده تا دی200 با همین مشکل رو چند سال پیش به یه واسطه با سابقه انداخته اند و اون هم تو بازار پخش کرده.
این موضوعی نیست که عمومیت داشته باشه اما همیشه محتمل است.
سلام
من با یک مشکل خیلی جدی در 5d m2 برخورد کردم
در نور دهی های بالای 2 ثانیه چند تا نقطه ی ضربدری بسیار کوچک اما ازار دهنده به طور ثابت در تمام عکسها هست.البته این نقاط در تمام عکسها هست و در نوردهی های بالای 1 یا 2 ثانیه با وضوح بیشتری دیدیه میشه...
نکته ی خیلی عجیب و نا امید کننده اینه که من 2 بار دوربین رو عوض کردم و باز این مشکل وجود داره و برای بار سوم خودم شخصا به شرکت فروشنده (که البته از شرکتهای معتبر هم هست) مراجعه کردم و در اونجا 3 تا بادی دیگر رو هم تست کردم (جمعا 5 تا بادی!!!)اونها هم این مشکل رو داشت
این رو هم بگم که این مشکل اصلا از روی حساسیت زیاد من نیست و فروشنده هم با دیدن عکسها ایراد رو تایید کرد
میخوام ببینم از دوستان کسی تا به حال به چنین مشکلی بر خورده،5بار عوض کردن بادی و فکر اینکه بادی ششم هم این مشکل رو داشته باشه(قراره 10 روزه دیگه از بار جدیدشون بهم بدن)منو واقعا کلافه کرده
دو نمونه با کراپ 100% پیوست شده
خواهشا دوستان ببینن و راهنمایی کنن که اینها پیکسل سوختس یا ...
از دوستایی هم که مارک2 دارن خواهش میکنم درب دوربین رو (بدون لنز) ببندن و بعد از 30 ثانیه نوردهی ببینن این مشکل برای دوربین اونها هم پیش میاد یا نه
ممنون
بله جای نقطه ها در یک بدنه ثابت است و فقط با ایزو ها و نوردهی های مختلف کمرنگ و پررنگ میشه
فرم ور هم آخرین ورژن که در همین چند وقت اخیر ارائه شده نبود و ورژن قبلیش بود
البته من فکر نمیکنم ربطی به فرم ور داشته باشه و یا اینکه اصلا نرم افزاری باشه
نکته ای که برام عجیبه اینه که چرا تا به حال تو هیچ فروم ایرانی یا خارجی چنین مشکلی گزارش نشده؟
سلام:
این موضوع پارسال در فروم هایی صحبت شده بود. این رو از این بابت میگم که خیلی عجیب بنظر نیاد :)
اما در مورد این ضربدر. این موضوع برای من هیچ وقت اینگونه نبوده. اگر خاطرم باشد آن موقع هم که صحبت در این خصوص بود بیشتر مواردی گزارش شده بود که روی فرمت Jpeg عکس گرفته میشد و اگر ذهنم یاری کند نرم افزار Dpp یا نرم افزار دوربین؟! ( این یکی با تردید ) هات پیکسل رو به این شکل علامت میگذاشت. به هر شکل در فرمت خام ثبت کنید با Dpp و فوتوشاپ بررسی کنید ببینید این ضربدر را میبینید یا خیر؟ البته اگزیف عکس شما رو که دیدم ظاهرا روی Cs4 خروجی گرفته اید حالا بخاطر اینکه اطمینان پیدا کنید چگونه است : ثبت روی فرمت خام یکبار آنرا با Dpp باز کنید ورژن Dpp رو هم قید کنید و یکبار دیگر فرمت خام دوربین را با Acr امید است ضربدری نبینید جز یک هات پیکسل.
موفق باشید
از راهنمایی شما ممنونم
حتما فرمت خام رو هم چک میکنم و اطلاع میدم
من فرمت خام رو هم چک کردم
این نقاط به همون شکل باقیه؟؟؟؟؟
اصلا میشه 5تا بدنه از دو تا فروشگاه معتبر ایراد داشته باشه؟
یا اینکه من حساسم؟(این یکی رو فکر نکنم)
سلام دوست عزیز
من این مشکل رو در دوربینی که حدوداً یک هفته هست که خریدم، دارم!!!!!
البته یه ایراد دیگه هم در دوربینم هست که تو چند تا پست قبلی گفتم، به چند تا فروشگاه رفتم و دوربیناشون رو چک کردم، همه مثل هم این ایراد یا ... رو دارند!!! (بازتاب نور قرمز میگم!)
این هم دوربین من:
http://www.imagehost.ro/pict/121556174c3b10f14dd2f.jpg
از دوستان خواهش میکنم راهنمایی کنن
میشه گفت همه 5d ها یا حداقل سری های جدیدش این مشکل رو داره؟
به نظر شما اگه 5d های جدید همگی اینطوری باشن بایدچه کار کرد؟؟؟قید 5d رو به طور کل زد یا چیز مهمی نیست و باید باهاش ساخت؟من از همه چیز 5d واقعا راضی بودم،نقاط قوتش اونقدر زیاد هست که بشه از نقاط ضعفش گذشت.ولی آیا این یک ضعف در 5d هستش یا اینکه اشکالیه که در یک سری خاص اتفاق افتاده؟فکر خرید دوربینی به جای 5d آزار دهندس و از طرفی توجیه این هات پیکسل ها (یا هر چیزی که اسمشو بزاریم) زیاد ساده نیست؟
چرا کسی به کنون ای میل نمی زنه؟
با کنون تماس بگیرید و مشکل را با نمونه عکس شرح دهید این بهترین کاره.
اگر این ایراد واقعاً شناسایی بشه کنون تا حد جمع آوری و یا رفع نرم افزاری اون پیش می رود.
سلام ، ۱ سوال داشتم ... آیا در ایران کتاب راهنمائی و دستورالعمل و یا تکنیک و آموزش ... برای این دوربین ( کانن ۵ د مارک ۲ ) به زبان فارسی موجود هست ؟
لطفا من را راهنمائی کنید ممنون :)
مشکل این ضربدر به کجا رسید؟
با سلام
بهترین تنظیم تراز سفیدی در نور فلورسنت بصورت دستی چیه؟ من چندان از تراز سفیدی خودکار در این دوربین راضی نیستم
با سلام
من دیروز یه 5d mkllخریدم ولی برای فیلم برداری نمیشه با تنظیم دیاف عمق میدان رو تنظیم کرد یعنی ما هر دیافی که بهش بدیم تو فیلم برداری تاثیری نداره و از باز ترین دیاف استفاده میکنه و عمق میدان خیلی کم هستش آیا راهی داره که بشه تنظیمش کرد
تنظیمات Live View را اصلاح کنید.
Live View Function Setting باید به این صورت باشد: Stills+Movie/Movie Display
http://www.usa.canon.com/uploadedima...u-Settings.gif
سلام دوستان دیروز من 5دی مارک 2 خریداری کردم
و دقیقاً این مشکل بازتاب نور قرمز هنگام فوکوس هست
مشکله خاصیه؟؟ اگه هست که بگین تا وقت دارم برم پسش بدم....
سلام
این نور
نور لامپ کمکی فوکوس هست
که باعث میشه دوربین در شرایط کمنور خوب فوکوس کنه
مرسی جناب روزبهانی
درسته ، بازتاب نقاط روشن شده ی فکوس روی شیشه ویزور هست. ((که این هم فقط در مورد 2 نقطه هست ، نقطه ی بالایی و نقطه پاینی سمت چپ))
پس اینطور که میگید این قضیه در تمام 5دی ها مشاهده میشه
دوستان الان آخرین فرموری که برای این دوربین هست و بی نقصه ورژن چنده؟؟
از من 2.0.7 هستش
سلام
2.0.7 آخرین فرمور منتشر شده از کانن میباشد.
سلام:
نقل قول:
Another BBC Series Shot On The Canon 5D Mk2
کد:
http://www.definitionmagazine.com/journal/2010/9/3/another-bbc-series-shot-on-the-canon-5d-mk2.html
نقل قول:
Shelf Stackers is a new six episode BBC comedy (Part one is transmitted tomorrow Saturday 4th September at 12.50 pm on BBC2) shot entirely on the Canon 5D Mk2 without a rig or even monitoring, the Director Dom Bridges also shot the series and the only stabilisation used was the camera strap tensioned against the back of his head!
بقیه مطالب در لینک مربوطه قابل دسترس خواهد بود و لینکهای مرتبط دیگر...
موفق باشیدکد:
http://www.definitionmagazine.com/journal/2010/9/2/bbc-approve-video-dslrs-on-a-case-by-case-basis.html#comment9599356
سلام دوستان
در یکی از فیلم های آموزشی (Joe McNally – Photographing With One Light) مک نالی دوربین دی 3 خودشو به لپ تاپ اپل از طریق یو اس دی وصل کرده بودو عکسها بلافاصله بعد از گرفتن منتقل می شدن به لپتاپ. خود من هم همچین تجربه ای داشتم واین کارو با مرحوم 400 دی انجام دادم. ولی ویژگی خوب 5دی اینه که یک گریپ داره به نام WFT-E4A. این گریپ ویژگی ارسال فایلها به صورت بی سیم رو داره و تو سایت کنن در این مورد ایتطور نوشته شده:
The WFT-E4A acts as a USB host, which makes it possible to attach storage devices with far greater storage capacity than CF cards
کسی تجربه ای در زمینه ی کار با این گریپ داره؟ فک کنم تو استودیو خیلی به درد بخور باشه.
این هم عکس فیلم آموزشی مک نالی
فایل پیوست 11240
سلام
اگر با قیمت حدود یک میلیون تومنی اش کنار بیاییم . قطعا جیز خوبی است.
سلام دوست عزیز ، مبارک باشه ، نه توی عکس گرفته شده مشکل ایجاد نمیکنه ، توی دوربین من هم اینطوری هست ( نقطه بالایی فکوس ).
فکر نکنم کسی تجربهی کار باهاش رو داشته باشه.نقل قول:
کسی تجربه ای در زمینه ی کار با این گریپ داره؟ فک کنم تو استودیو خیلی به درد بخور باشه.
استفاده اش اینه که میشه بهش هارد دیسک متصل کرد، جی-پی-اس متصل کرد، چندتا دوربینو به هم متصل کرد، دوربینو به کامپیوتر متصل کرد...!
خلاصه همه چیو به هم وصل میکنه.
اما من خودم فکر نمیکنم اتصالات سیمی توی استدیو مشکلی ایجاد بکنه. البته اتصال نورها رو صرفنظر کنید...
راستی به اون نوع عکاسی که تصویر روی مانیتور بیاد میگن Tethered Capturing
Lightroom 3 الان میتونه به طور مستقیم این قابلیت رو ایجاد کنه. با نسخه قبلیش سخت بود، باید یه فولدر رو مانیتور میکردی و برنامهی کانن رو تنظیم میکردی و...
ولی الان جزو آپشن های مستقیم لایتروم هست.
سلام
نمونه فیلم توسط اندرو کریمر با 5D Mark II و 100mm macro
http://www.videocopilot.net/blog/wp-...0/09/macro.jpgنقل قول:
I spent some time last week shooting cool macro footage with a Canon 5Dm2 and a 100mm macro lens. It’s amazing what you see at such close detail especially if you have some shiny objects to shoot. Also with the shallow depth of field, you can really create some interesting abstract effects.
http://www.videocopilot.net/blog/wp-...0/09/mac_2.jpg
http://www.videocopilot.net/blog/wp-...acro_watch.mov
سلام، آیا در دوربین 5dmk2 امکان دارد بتوان جهت تهیه عکس hdr بصورت اتوماتیک سه عکس پیاپی با ev متفاوت گرفت یا این کار بصورت دستی باید تنظیم شود؟
سلام
این مورد تقریبا در تمام دوربین های کامپکت صد هزار تومنی موجود در بازار نیز وجود دارد . چه برسد در این دوربین.
ضمن تشکر مجدد از شما آقای عبدل پناه احتمالا خرید وسیله ای به این قیمت (به قول شما ) رسیدن به کمالی را می طلبد که تا این لحظه نه من به آن رسیده ام نه شماوفقط با تصورات اشتباه خودتان در پاسخ دادن به سوالات افراد عجله نکنید.این دوربین مدتی نزد من امانت بوده وتصمیم گرفتم با آن کاری را امتحان کنم و کتابچه ایی هم از آن در اختیار نداشتم تصورم این بود که این انجمن به سوا لات مراجعین پاسخ می دهد نه آنکه مکانیست که اشخاص کم تجربه و عجول دیگران را غیر مستقیم و با اشارات تمسخر کنندُ اندکی پیش خود تصور کنید که دیگران هم حداقل به اندازه شما فهم دارند که اول به کتابچه مراجعه کنندو بعد وقت طلای عزیزان خیلی گرفتار این انجمن را تلف کنندُ ندانستن و پرسیدن خیلی شهامت می خواهد - به همین دلیل رفتار همچون شماهایی است که این مثل را گفته اند.
سلام، آیا در دوربین 5dmk2 امکان دارد بتوان جهت تهیه عکس hdr بصورت اتوماتیک سه عکس پیاپی با ev متفاوت گرفت یا این کار بصورت دستی باید تنظیم شود؟
سلام
در اینجا میتوانید تحت عنوان Expo. comp./AEB
ببینید :
http://a.img-dpreview.com/reviews/Ca...s/shooting.gif
http://www.dpreview.com/reviews/cano...kii/page12.asp
امروز یک سوال آماتوری برام پیش اومد که واقعا جوابی براش نداشتم:
- حقیقتا چه تفاوتی هست بین 1Ds Mark III و 5D Mark II که یه اختلاف 2.5 برابری ایجاد میکنه؟
من این گریپ وایرلسو تو نمایشگاه تجهیزات عکاسی امسال تو غرفه نورنگار دیدم. نظر خاصی راجع بهش ندارم. از لحاظ کلاس کاری که حتما چیزه خیلی خوبیه. اما با قیمت حدود 1 میلیون .... اما خب شاید به درد مراسم و همایش ها بخوره. در کل به نظرم وسله لوکسی حساب میشه که شاید خیلی ضرورت نداشته باشه.نقل قول:
سلام دوستان
در یکی از فیلم های آموزشی (Joe McNally – Photographing With One Light) مک نالی دوربین دی 3 خودشو به لپ تاپ اپل از طریق یو اس دی وصل کرده بودو عکسها بلافاصله بعد از گرفتن منتقل می شدن به لپتاپ. خود من هم همچین تجربه ای داشتم واین کارو با مرحوم 400 دی انجام دادم. ولی ویژگی خوب 5دی اینه که یک گریپ داره به نام WFT-E4A. این گریپ ویژگی ارسال فایلها به صورت بی سیم رو داره و تو سایت کنن در این مورد ایتطور نوشته شده:
The WFT-E4A acts as a USB host, which makes it possible to attach storage devices with far greater storage capacity than CF cards
کسی تجربه ای در زمینه ی کار با این گریپ داره؟ فک کنم تو استودیو خیلی به درد بخور باشه.
این هم عکس فیلم آموزشی مک نالی
با سلام
فوکوس بهتر 1DS
ارگونومی و وبدنه بهتر 1DS
شاتر 1DS
نورسنجی بهتر 1DS
جزو مهمترین اختلاف ها هستند
و موارد دیگر از قبیل اختلاف در وایت بالانس و ویزور 100% و ... از دیگر برتری های 1DS می باشد
و البته نداشتن مد فیلمبرداری و پروسسور Digic III و محدوده ISO تا 3200 و ... از معایب 1DS محسوب میشه
عمده تفاوتشون تو سرعت عکاسی پیاپی هست....نقل قول:
امروز یک سوال آماتوری برام پیش اومد که واقعا جوابی براش نداشتم:
- حقیقتا چه تفاوتی هست بین 1Ds Mark III و 5D Mark II که یه اختلاف 2.5 برابری ایجاد میکنه؟
1Ds Mark III
10.0 fps
5D Mark II
3.9 fps
که این باعث شده در عکاسی خبری از 1ds ها استفاده بشه و فکر می کنم بزرگی بدنه بعنی گریپ دار بودن هم
به خاطر همین موضوع باشه....
این ها که شما گفتید همشون خوبن و مفید اما فکر نکنم به اندازه قیمت یک 5D Mark II دیگه(3میلیون تومن) بیرزد
نکته همین جاست من قبل از پرسیدن این سوال در مورد امکانات فنی این دوتا دوربین چند تا مطلب خوندم شاید نیازی به پرسش نباشه اما به تنها نتیجه ای که رسیدم اینه که از نظر امکانات اسمی تفاوتی ندارند!
نوید جان میشه لطفا بیشتر توضیح بدی در این مورد
این اهداف چی هستند؟
تو این فاصله خودم یه چیزایی پیدا کردم اما اگه امکانش هست دوستان مطالب تکمیلی تر رو اضافه کنند:
- 5D Mark II برای مصارف داخل استودیو عکاسی طبیعت و کسانی که به دنبال کیفیت بالاتری در عکاسی هستند توصیه شده؛ و برای عکاسی حیوانات، عکاسی ورزشی و محیط های پر تنش[!!؟] توصیه نشده است.
نقل قول:
Good for : Studio, landscape and low light photographers wanting full frame and the best possible image quality. HD Movies.
Not so good for : Action / sports / wildlife
البته من هنوز به دلایل این تفاوت ها پی نبردم اما در هر صورت یه کمی جلو رفتم :biggrin:
و هنوز منتظر جواب های نوید حسینیان هستم
سلام
راستش را بخواهید من تا به حال فقط یکی دو بار 1Ds را دیده ام و با 5D Mark II خیلی کم کار کرده ام. تجربه شخصی خاصی ندارم. اما بیشتر منظورم این بود که کلاس کاری این دو بدنه با هم متفاوت است.
این نظر شماست و کاملا محترم. اما من فکر میکنم شما به دلیل نیاز نداشتن به امکانات ویژه بدنه ای مانند 1Ds می توانید به راحتی آنها را با هم مقایسه کنید و اینگونه به نتیجه برسید.نقل قول:
این ها که شما گفتید همشون خوبن و مفید اما فکر نکنم به اندازه قیمت یک 5D Mark II دیگه(3میلیون تومن) بیرزد
تفاوت های این دو دوربین به نظرم اصلا کم نیست !
سیستم فوکوس
سیستم نور سنجی
سیلینگ کامل بدنه و مقاومت در مقابل رطوبت و گرد و غبار
سرعت عکاسی پیاپی
بدنه بزرگتر (سنگین تر) با امکانات سخت افزاری و کنترل های فیزیکی بیشتر
پشتیبانی از دو درگاه کارت حافظه
ویزور متفاوت با بزرگنمایی بهتر و اطلاعات جامع تر
و .....
تک تک این وِیژگی ها آنقدر مهم هست که میتونه دلیل انتخاب و یا عدم انتخاب این دوربین ها باشه.( شما فرض کنید فقط سیستم فوکوس دوربین Canon EOS 60D آن سیستم قدیمی 9 نقطه ای نبود ! چقدر ممکن بود نظرات اولیه ،حتی قبل ار آمدن دوربین ، مثبت تر باشد)
اما اینکه چرا ممکن است کسی حدودا به جای 2100 دلار 6000 دلار خرج کند عموما به نیاز های خاص او بر میگردد. برای کسی مثل من که عکاسی تفریح اش است (حتی تفریح جدی) خیلی فرق نمی کند که چقدر دوربینم سریع تر فوکوس کند یا به جای 9 نقطه 39 نقطه فوکوس داشته باشد ( با توجه به جنس عکاسی ام )
اما عکاس خبری را در نظر بگیرید در حال عکاسی در درگیری ها، جنگ, صحنه های اکشن یا عکاسی تاتر کنسرت. این جاست که ممکن است مثلا به دوربینی احتیاج داشته باشد که از همه جهات در سطح عالی باشد.
آقای عاشوری نیا یک بار در تاپیک عکاسی از تاتر به ارسال عکس و نوشتن تجربیاتشون پرداخته بودند. در راهنمایی دوستان برای خرید لنز و بدنه نکته های خوبی عنوان شده بود و اینکه فرموده بودند در انواع عکاسی روزمره اکثر دوربین ها جوابگوست ولی مثلا در یک موقعیت مثل عکاسی از تاتر باید دوربینی داشته باشیم که در ایزو های بالا خوش کیفیت باشد و خوب فوکوس کند و اینکه حتی لنزهای زوم f 2.8 هم کم می آورند و در برخی موارد باید از پرایم های سرعت بالا استفاده کنیم...
یک عبارت مناسبی استفاده کرده بودند به این مضمون:" در این نوع عکاسی(تاتر) شما در لبه توانایی های تجهیزاتتون قرار دارید"
به نظرم واقعا خریدار بدنه ای 6یا 7 هزار دلاری، کسی است که چنین نیاز هایی دارد و انتظار دارد دوربینیش در سخت ترین شرایط و در لبه توانی هایش ، عملکرد مطلوبی داشته باشد
امیدورام متوجه منظورم شده باشید.
شاد باشید
سلام:
بین این دو دوربین
من برای ویووفایندر دوربین 1Ds + سیستم فکوس پیشرفته تر 1Ds و 63-zone metering sensor linked to the 19 AF points و گریپ اون حاضرم 1 تومان بیشتر بدهم. برای سلینگ بهتر و بدنه قوی تر هم حاضر هستم 300 تومان بیشتر پرداخت کنم. ارگونومی از دید من یک آیتم سلیقه ای است و خیلی در این موضوع نقش مهمی بازی نمیکند البته در مبحث دوربین!
در جریان باشید 5DII در شرایط نوری نامناسب بهتر است روی نقطه مرکزی فکوس حساب باز کنید. با 1dsIII در نقاط فکوس متعدد جهت یک فکوس دقیق و بی خطا از اطمینان بیشتری برخوردار خواهید بود در حالتی که در شرایط نوری بد قرار داشته باشید. البته نقش لنز این میان بی تاثیر نیست اما در اینجا این پارامتر متغیر رو حذف شده در نظر بگیرید.
اختلافات جزیی دیگری هم هست که با دقت به نیازهای یک فرد میتوان حدود 500 تومان روی آن ارزش گذاری نمود - + 400
خوب تفاوت از3 تومان (مورد اشاره شما ) بین 5Dii و 1DsIII به حدود 1200 تومان رسید. میماند قابلیت ایزو بیشتر 5DII و همچنین فیلمبرداری آن که میتوان حدود 500 تومان ارزش افزوده برای 5DII در نظر گرفت که با این احتساب تفاوت قیمت بین این دو حدود 1700 هزار تومان شد.
با این حساب سرانگشتی من تقریبا با شما موافقم که با وجود دوربینی چون 5DII خرید 1DsIII با این تفاوت قیمت ممکن است منطقی نباشد یا به بیانی دیگر حتی اگر فردی نیاز به سری پیشرفته دوربین های کانن دارد با دقت به ابعاد سنسور و مگاپیکسل یکسان انتخاب 5DII کماکان میتواند خریداران 1DsIII را تحت تاثیر قابلیت های خود ( مخصوصا قیمت ) قرار دهد.
اینکه چرا 1DsIII اینقدر تفاوت قیمت آن با تفاوت قابلیت های این دو دوربین فاصله بیشتری دارد شاید منطق محکمی پشت آن باشد. این موضوع البته فقط مختص این دو دوربین نیست این تفاوت بین D3x و D3s نیکون هم هست شاید آنجا هم تفاوت بین این دو دوربین به اندازه 3 میلیون ارزنده نباشد. به هر شکل...
زمانی که قیمت جنسی بالا برود (بنا به هر دلیل درست) این طبیعی است که خریداران محدود تر خواهند شد و بازار فروش آن تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. تیراژ پایین تر میتواند هزینه تمام شده یک دوربین را تحت تاثیر قرار دهد. به بیان ساده شاید این 1DsIII نیست که گران تر است بلکه این 5DII با دقت به فروش بیشتر به ارزان سازی مناسبی نزدیک شده است. چیزی همانند D700 نیکون.
این موضوع در جاهایی دیگر هم صادق است فرضا زمینی با تراکم منطقه ای پایین ممکن است توجیه اقتصادی برای ساخت نداشته باشد، یا کارخانه ای با افزایش تیراژ تولید با دقت به بازاریابی روی یک محصول ( با دقت به حداکثر ظرفیت تولید یک کارخانه که یک آیتم محدودی است زمانی که در تیراژ پایین تری تولید میکند یا تولیدات دیگری روی خط است که بناچار برای حفظ ظرفیت نهایی میباید حذف شود... این موضوع بحث مفصلی است ) میتواند با افزایش 10 درصدی در تولید، سود خالص را 8 درصد افزایش دهد با دقت به کاهش 10 درصدی قیمت فروش :) این نکات حتما در تاثیر مستقیم با انبارداری و هزینه حمل و نقل با هواپیما یا کشتی خواهد بود و مواردی دیگر.. ( این اعدد حقیقی نیست، بلکه اعداد تقریبی هستند که برای بیان مقصود عنوان شده اند )
البته این به علم اقتصاد و بازاریابی مربوط هست و من بیشتر از این نمیدانم و هیچ بعید نیست بعضی مواقع خلاف آنرا در واقعیت ببینید. فرضا کارخانه تولید خودرو فرضی با تیراژ تولید 800 هزار دستگاه در سال اگر تیراژ تولید به 1/200/000 رسید این انتظار هست با دقت به نرخ تورم و مواردی دیگر یا قیمت ثابت بماند یا با اندک کاهشی روبرو باشد ( برای مناطقی که نرخ تورم نزدیک به صفر است ) اما ممکن است در واقعیت با رشد قیمت و توام با کاهش کیفیت روبرو باشید که بحثی است جدا و میباید پیگیر عوامل دیگری باشیم به هر شکل ...
به ظاهر تاثیر فروش یک کارخانه بر قیمت تمام شده یک کالا تاثیر کمی نیست. با این دید میتوان حدس زد تفاوت تولید این دو دوربین به لحاظ تیژاژ تولید میتواند قیمتی حدود 1700 هزار تومان را به سری 1DsIII کانن تحمیل کند.
همانگونه که قبلا عرض شد، من با شما هم عقیده هستم که تفاوت قیمت این دو دوربین در قیاس با تفاوت عملکردشان برای یک کاربری که انتخاب آن 1DsIII است تفاوت کمی نیست و میتواند بحث بر انگیز باشد مخصوصا آنکه ( در تاریخ ارسال این پست) آپگرید 1DsIII ( دوربین فرضی 1DsIV ) احتمالا به همین زودی به بازار ارایه خواهد شد
این نظر من بود و الزاما درست نیست. میباید نظر دیگر دوستان فروم رو در این خصوص جویا شوید.
بخاطر آنکه خیلی از موضوع بحث دور نشویم این لینک خدمت شما دوست خوب
موفق باشیدکد:
http://www.artbyphil.com/phfx/photography/2008_5DII_Review/index.html
یک نکته ای که درباره این بحث به نظر من میرسه اینه که علیرغم اختلاف قیمت آنچنانی(به دلایل معلوم و نامعلوم) این بدنه(1ِِDs M III ) تنها گزینه کاربرانی هست که به برتریهای اون همراه با سنسور فول فریم با رزولوشن بالا نیازمندن.و خب در شرایط موجود نمیتونن انتخاب دیگه ای داشته باشن.این نظر برای من از اون جهت قوت میگیره که حضور کراپدار قدرتمندی مثل 1دی مارک 4 (با پوشش عالی تمامی ضعفهای دو بدنه مورد مقایسه بحث) میتونه به خوبی براورده کننده نیازهای هر عکاسی با هر گرایشی باشه.مگر اینکه نیاز به اون رزولوشن بالا و سنسور فول فریم گزینه تغییر ناپذیری باشه.پس به نظر میاد صرف نظر نظر از کارایی این دو بدنه کوچ به سمت 1دی یک جورهایی حالت اجبار داشته باشه کاربری که به سمت اون میره راهی جز پرداخت مبلغ براش نمونه.تا نظر دوستان اساتید و مجربها چی باشه...
پ.ن: البته صحبتهای خودم رو بیشتر جنبه روانی قضیه میدونم تا فنی اون...
سلام
این بحث مثل اینه که بگیم: 7D و 550D چرا قیمت اولی 2برابر دومیه؟
اول باید کاربری این دوربین ها مشخص بشه
برای یک عکاس خبری یا ورزشی یا حیات وحش تفاوت این 2 دوربین اگه 10 میلیون هم باشه فرقی نمی کنه وبین این 2 انتخاب حتما 1DsIII خواهد بود چون از دست دادن شاید 1 شات ضرری شاید چند برابری باشد
به جای ادامه این بحث به این سوال جواب بدید بهتره: در یک مسابقه مثل بسکتبال (یا فوتبال) برای عکاسی کردن تفاوت این 2 دوربین چقدر است؟
زمانی که یک نفر دوربینی مثل 1DsIII نیاز دارد حتی حاضر نخواهد شد 1DIV (با آن همه قابلیت) بگیرد چه برسد به 5DMKII
وقتی یک نفر G12 بخواهد حاظر نخواهد شد SX30 یا 450D را به همان قیمت بخرد و بالعکس
قیمت دوربین با بحث کاربری خود معنا پیدا می کند نه چیز دیگر
قیمت الماس و عقیق چرا اینقدر فرق می کند قیمت نقره و طلا سفید چطور؟
چرا وقتی یک موس 1600DPI را به قیمت 10 تومان می توانم بخرم بروم موس 3200DPI را به قیمت 150 تومان بخرم؟
چرا ویندوز بخرم وقتی لینوکس با امنیت بیشتر موجود است؟
در جواب اون دوستمون که گفتن در حالی که به عرضه 1DsIV نزدیکیم چرا باید 1DsIII خرید باید بگویم چرا وقتی D7000 دارد تا 2 هفته بعد وارد بازار می شود با 250 تومان اختلاف قیمت چرا D90 بخریم؟ (توجه کنید قیمت 1DsIV مطمئنا در زمان عرضه تفاوتی حداقل 20 درصدی با مدل پیشین دارد)
این بحث به نتیجه نخواهد رسید مگر آنکه نوع کاربری مشخص شود یعنی یک نفر که 1DsIII دارد و از قابلیت های آن استفاده می کند را بیاورید بگویید چرا رفتی خریدی وقتی 5DMKII موجود بود
این سوال خنده دار است مگر نه : من برایم فرق نمی کند که 550D داشته باشم یا 7D پس 7Dدارها چرا 7D خریده اند؟؟؟؟!!!!!!!
حکایت این بحث هم مثل سوال بالاست
موفق باشید
از همه دوستان بابات بررسی این نکته از جهات مختلف ممنونم اما بین صحبت ها مطلب اصلی به گمونم گم شد و اون هم اینکه منظور بنده این نبود که 1Ds Mark III بهتر است یا 5D Mark II و یا اطلاع نداشتم هر کدوم چند نقطه اتو فوکوس داره و...
منظور من یه سوال کلی بود و این اینکه سری 1Ds چرا اینقدر گرونتر از سری 5D هست این سوال هم از یه گفتگوی کوچولو بین من و چند تا از دوستام در مورد دوربین های آنالوگ کانن(سری های 1، 3، 5 و 7 ِ آنالوگ) در ذهن من جرقه زد...
قطعا وقتی میخوایم دو تا رده رو مورد مقایسه قرار بدیم دیگه تعداد نقاط فکوس، مگاپیکسل، حد نهایی ایزو، قابلیت فیلم برداری و... مد نظرمون نیست چون از مدلی به مدل دیگه فرق میکنه و فقط فلسفه وجودی اون مدل بدون متغیراتش میاد وسط.
در این بین فکر کنم تا به حال دوستان برای این سوال دو پاسخ بیان کردند:
1. با عرض پوزش از آقا نوید بابت دخالت در متن که به خاطر رسا تر شدن اون انجام دادم
2. مباحث مدیریت تولید که جناب قشقایی در پست 554 بهشون اشاره کرد
---
فکر نمیکنید اگر قرار باشه این دو تا رو مقایسه کنیم نهایتا به این نتیجه میرسیم که 7D ارزونتر از ارزش واقعیشه؟ در ضمن دوست عزیز شما چرا اینقدر چقدر عصبانی هستید؟
دوست عزیز ... قانونی وجود دارد به نام اصل پارتو یا قانون 20-80 (که مطمئنن نام آن را شنیده اید و نیازی نیست که متن آن را توضیح دهم.)
شاید قابلیت های 5دی مارک2 در حد 80% قابلیت های 1Ds باشد, اما برای پر کردن آن فاصله 20 درصدی باید 80 به هزینه ها افزود. این می تونه یکی از دلایل این اختلاف قیمت باشد. ( البته این 20-80 وحی منزل نیست و می تواند 30-70 و ... هم باشد, مهم مفهوم قانون است.)
مدتی پیش فیلمی HD که با 5DMII و لنز MPE-65 گرفته شده بود رو دوستان در فروم قرار دادند، قسمت دوم این فیلم را اتفاقی پیدا کردم:
و برای یاد آوری قسمت اول:کد:
macro kingdom II
http://www.vimeo.com/12849638
http://av.vimeo.com/35970/357/23337623.mp4?token=1288724692_7f64f0132f229e7ce970b6ebb20692ae
خیلی عالی و جالبه، فیلمی بی نظیر برای عاشقان دنیای ماکروکد:
macro kingdom
http://www.vimeo.com/9152451
http://av.vimeo.com/94198/106/15157899.mp4?token=1288724749_68253c03a9ac504ba31ddbb03b6ab067
با تشکر