من تاحالا جز zack arias و چند تا عکاس پرتره توی فروم ها هيچ حرفه اي رو نديدم که دوربين اصليش ميررور لس باشه
سونی با اين همه پيشرفتی که کرده هنوز دوربين اول عکاس های حرفه اي که با سوژه های متحرک سر و کار دارن نيست فوجی که جای خود داره
تو شرايط عادی هيچ کدوم از دوربين های موجود در بازار از نظر کيفيت عکس تفاوتی که به راحتی قابل تشخيص باشه ندارند
مثلاً با ايزو 100 عکس های دوربين 5 دی سری اول من با 5 دی 4 که الان دارم نداره که فقط با ديدن عکس بشه گفت کدوم عکس با کدوم دوربين گرفته شده
در مورد لنز اينجوری نيست به راحتی ميشه گفت کدوم عکس با 85 art گرفته شده کدوم با 85 1.8
تفاوت بادی ها بيشتر در فکوس و ايزو و امکانات جانبيه
5Dm4 از خیلی جهات به این تعاریف نزدیکتره منتها مقاومتش در برابر گرد و غبار و باران کمه و همچنین از نظر سختافزاری داخلی طاقت بالایی نداره