صفحه 41 از 74 نخستنخست ... 31 37 38 39 40 41 42 43 44 45 51 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 401 تا 410 , از مجموع 736
Like Tree1309تشکر

موضوع: Nikon D5100

  1. #401
    كاربر جديد
    تاریخ عضویت
    September 2012
    نوشته ها
    14
    تشکر شده
    1
    تشکر کرده
    6

    پیش فرض

    دوست عزیز من روی گزینه AF-C گذاشتم اما باز هم هنگام فیلمبرداری خودش فوکوس نمیکنه
    اتوفکوس لنزم هم روشن هستش

  2. #402
    كاربر جديد
    تاریخ عضویت
    September 2012
    نوشته ها
    14
    تشکر شده
    1
    تشکر کرده
    6

    پیش فرض

    دوستان یک سوال خیلی مهم دیگه هم دارم من در قسمت منو و د قسمت MOVIE SETTING بهترین گزینه ای که دارم 1920*1080 25 FPS HIGH QUL رو دارم در صورتی که یکجا دیدم که 30 fps هم باید داشته باشه که مال من نداره چطوری هستش ؟

    البته الان پیدا کردم رفتم . از حالت PAL به NTSC کردم و درست شد حالا به نظرتون برای فیلمبرداری با بهتربن کیفیت روی کدوم گزینه بگذام بهتره 30fps بهتره ؟ یا 25 fps آیا تو ایران NTSC خوب هست ؟

  3. #403
    كاربر همراه s.m.hosaini آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2012
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    252
    تشکر شده
    1615
    تشکر کرده
    896

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط payam_2002us نمایش پست ها
    دوستان یک سوال خیلی مهم دیگه هم دارم من در قسمت منو و د قسمت MOVIE SETTING بهترین گزینه ای که دارم 1920*1080 25 FPS HIGH QUL رو دارم در صورتی که یکجا دیدم که 30 fps هم باید داشته باشه که مال من نداره چطوری هستش ؟

    البته الان پیدا کردم رفتم . از حالت PAL به NTSC کردم و درست شد حالا به نظرتون برای فیلمبرداری با بهتربن کیفیت روی کدوم گزینه بگذام بهتره 30fps بهتره ؟ یا 25 fps آیا تو ایران NTSC خوب هست ؟
    25 fps

  4. #404
    كاربر جديد
    تاریخ عضویت
    September 2012
    نوشته ها
    14
    تشکر شده
    1
    تشکر کرده
    6

    پیش فرض

    دوستان لطفا در مورد سوالهایی که کردم من رو راهنمایی کنید هنگام فیلمبرداری اتوفوکوس نمیشه

    و اینکه بهترین تنظیم برای فیلمبرداری در این دوربین کدام است که با بهترین کیفیت فیلم بگیره چون شنیدم با این دوربین ها کلیپ های موزیک های شبکه های اچ دی را میگیرن پس حتما باید خیلی خفن باشن لطفا راهنماییم کنید

  5. #405
    كاربر جديد
    تاریخ عضویت
    September 2012
    نوشته ها
    14
    تشکر شده
    1
    تشکر کرده
    6

    پیش فرض

    من از کجا باید سوال کنم و مشکلم رو حل کنم ؟ اینجا چرا کسی جواب نمیده ؟ 3 روزه سوال کردم اما هنوز جوابی نگرفتم

  6. #406
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    March 2012
    محل سکونت
    https://t.me/pump_upp
    نوشته ها
    125
    تشکر شده
    89
    تشکر کرده
    72

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط payam_2002us نمایش پست ها
    دوستان لطفا در مورد سوالهایی که کردم من رو راهنمایی کنید هنگام فیلمبرداری اتوفوکوس نمیشه

    و اینکه بهترین تنظیم برای فیلمبرداری در این دوربین کدام است که با بهترین کیفیت فیلم بگیره چون شنیدم با این دوربین ها کلیپ های موزیک های شبکه های اچ دی را میگیرن پس حتما باید خیلی خفن باشن لطفا راهنماییم کنید
    برای فیلمبرداری شما به لنز با کیفیت فیکس که مخصوص فیلمبرداری است باید استفاده کرد نه با لنزی مثل 18-55 یا امثال اینها ضمنا دوربینهای عکاسی زیاد برای فیلمبرداری مناسب نمیباشد که اگرببینید برای فیلمبردای d5100 بعد از چند دقیقه قطع میشه دوباره باید فیلمبرداری نمود که باعث داغ شدن سنسور و کم عمر سنسور میشود ضمنا دوربینهای حرفه ای فیلمبرداری مخصوص فیلبمرداری هستند نه عکاسی اگر بخواهید با یک دوربین20 میلیونی فیلمبرداری عکس بگیری شاید در حد یک موبایل هم کیفیت نداشته باشه که برعکس دوربینهای عکاسی است پس هرکدام برای کاری ساخته شده اند اگررعلاقمند به فیلمبرداری هستید بهتره دوربین فیلمبردای تهیه نمایید تا دوربین عکاسی
    hkhaghani تشکر می‌کند.

  7. #407
    كاربر جديد
    تاریخ عضویت
    September 2012
    نوشته ها
    14
    تشکر شده
    1
    تشکر کرده
    6

    پیش فرض

    ممنون دوست عزیز اما شما اگر یک سرچ تو اینترنت بکنید متوجه میشید که در حال حاضر بهترین کلیپ ها HD در آمریکا هم با دوربین عکاسی فیلمبرداری میشه

  8. #408
    كاربر فعال ahmad.abaee آواتار ها
    تاریخ عضویت
    March 2011
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    943
    تشکر شده
    3550
    تشکر کرده
    3154

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط kiyan نمایش پست ها
    برای فیلمبرداری شما به لنز با کیفیت فیکس که مخصوص فیلمبرداری است باید استفاده کرد نه با لنزی مثل 18-55 یا امثال اینها ضمنا دوربینهای عکاسی زیاد برای فیلمبرداری مناسب نمیباشد که اگرببینید برای فیلمبردای d5100 بعد از چند دقیقه قطع میشه دوباره باید فیلمبرداری نمود که باعث داغ شدن سنسور و کم عمر سنسور میشود ضمنا دوربینهای حرفه ای فیلمبرداری مخصوص فیلبمرداری هستند نه عکاسی اگر بخواهید با یک دوربین20 میلیونی فیلمبرداری عکس بگیری شاید در حد یک موبایل هم کیفیت نداشته باشه که برعکس دوربینهای عکاسی است پس هرکدام برای کاری ساخته شده اند اگررعلاقمند به فیلمبرداری هستید بهتره دوربین فیلمبردای تهیه نمایید تا دوربین عکاسی
    قطعاً اینطوری نیست که شما میگید .
    در اینجا هم در حال حاضر خیلی از سریالهای تلویزیونی 25 قسمتی را دارند با DSLR فیلم میگیرند . (از جمله همه کارهای اخیر سیروس مقدم)
    این که محدودیت زمان فیلمبرداری دارید،در کارهای حرفه‌ای اصولاً مشکل ساز نیست . مگر اینکه بخواهید فیلم فیل ِ گاس‌ونت‌سنت را بازسازی کنید یا چیزی شبیه به آن بسازید!
    بحث این است که باید منوال فوکوس استفاده کنید و در این شرایط بحث فوکوس‌کشی بسیار پُر رنگ و مهم است .
    ...باقی بقایتان

  9. #409
    كاربر فعال ahmad.abaee آواتار ها
    تاریخ عضویت
    March 2011
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    943
    تشکر شده
    3550
    تشکر کرده
    3154

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط payam_2002us نمایش پست ها
    دوستان لطفا در مورد سوالهایی که کردم من رو راهنمایی کنید هنگام فیلمبرداری اتوفوکوس نمیشه

    و اینکه بهترین تنظیم برای فیلمبرداری در این دوربین کدام است که با بهترین کیفیت فیلم بگیره چون شنیدم با این دوربین ها کلیپ های موزیک های شبکه های اچ دی را میگیرن پس حتما باید خیلی خفن باشن لطفا راهنماییم کنید
    سلام
    همونطور که موقع تصویربرداری میتونید PAL یا NTSC انتخاب کنید،موقع پخش هم این امکان روی پخش‌کننده هست که کدوم مد رو برای تماشا استفاده کنید .
    زمانی که 1080 فیلم بگیرید اصطلاحاً فول اچ دی گرفته اید . احتمالاً با همان 25 فریم بر ثانیه . و معمولاً اینطوریه که وقتی فریم ریت بالاتری انتخاب بشه،سایز تصویر دیگه فول اچ دی نیست و کوچیکتره .
    در مورد مد فوکوس هم همونطور که گفتم،بهترین نتیجه در حالت منوال است .

  10. #410
    Forum Moderator کوروش آواتار ها
    تاریخ عضویت
    October 2011
    نوشته ها
    2,650
    تشکر شده
    18518
    تشکر کرده
    12880

    پیش فرض

    جناب آبایی .
    ایشون درست میگن . اینکه در ایران چه کار میکنند اصلن ملاک نیست .
    در اینجا الگوهای اقتصادی سینما و تلویزیون با همه جای دنیا فرق می کنه . ارزون در اومدن و فرار از تجهیزات حرفه ای و رو آوردن به تجهیزات ارزان تر و در دسترس تر ، ( و در نهایت هر چه ارزان تر شدن این بخش ) ملاک اصلی است .
    وگرنه در ایران فیلم سینمایی رو با مینی دی وی هم فیلمبرداری کرده اند و از پرده پخش کرده اند !!
    ما اینجا متاسفانه استاندارد مشخصی برای تولیدات سینمایی و تلویزیونی نداریم . برای همینه که هر کسی هر کاری دلش می خواد میکنه . به شرط اینکه ارزون تر تموم شه ! وآخر کار هر چه بیشتر براش بمونه !

    اما ، ساختن کلیپ ، با کار سینمایی فرق میکنه . شما یک کلیپ ( سه تا پنج دفیقه ای ) رو هم حتی اگر یک به ده فیلمبرداری کنید ، باز هم میزان شاتهای برداشت شده ، به مراتب کمتر است از یک فیلم سینمایی ، 90 تا 120 دقیقه ای که حداقل برداشت های یک به سه یا پنج ممکنه داشته باشه . چه برسه به ساخت سریال چند ده قسمتی !!!
    به ویژه اینکه ماشا... در تلویزیون ایران دوستان دوربین رو روشن میکنند و الی ماشا... میزارن هر چی رخ میده رو بگیره . چون داره دقیقه ، کنتر می اندازه !!
    ( تو پرانتز ، این اواخر دیگه دارم می بینم دوستان حتی به خودشون زحمت نمیدن وقتی بازیگر تپق می زنه ، ضبط رو بگیرن و تکرار کنن شات رو !!! بلکه بقیه بازیگرها هم یک لبخندی میزنن و ادامه ماجرا ! اون چه هم که غایبه احترام به شعور و درک مخاطبه !!)
    بعد هم امروزه دیگه واسه سرعت بیشتر سه تا دوربین رو می کارن و ... !
    همون شیوه ای که برای SOAP OPERA های آبکی به کار برده میشه !

    اما برای مستند سازان و یا فیلمسازان به اصطلاح خرده پا ( Small Films ) ، که معمولن با بودجه های اندک و شخصی فیلمهاشون رو تولید میکنن ، این روش تقریبا گریز ناپذیره ! چون ملاک هر چه ارزون تر بودنه . چرا که بر مبنای قوانین سینمای امریکا اگر هزینه فیلم از یک حدی بیشتر بشه ، اونوقت باید همه دستمزدها و مالیات و ... بر مبنای تعرفه های اتحادیه ها ، پرداخت و انجام بشه . ضمن اینکه خب ، چنین فیلمسازانی کلن مجبور به این هستند که از سر و ته هر هزینه ای بزنند .

    در ضمن یکی دو تا مثال از سینمای دنیا ، منجمله اینکه فلانی چی کار کرده یا نکرده ، در سینمای امروزین ، جای بحث نداره . چون امروزه حتی با موبایل هم فیلم میسازند . و یا فلان کس برای یک تجربه ممکنه یک امتحانی هم بکنه . اما ، اونچه که ملاک قرار میگیره ، جریان بدنه سینما است .

    مثلن فیلم 28 روز بعد ، جزو نخستین فیلم هایی است که با یک دوربین مینی دی وی ساخته شد. اما هدف از این کار ، ایجاد ساختاری مستند گونه و شبه تلویزیونی بوده تا هر چه بیشتر مخاطب رو وارد فضای ماجرا بکنه . اما همون فیلم هم با اینکه با یک کانن XL 2 ، فیلمبرداری شده ، اما از بک خود دوربین و سیستم ضبط دوربین استفاده نشده است بلکه یک بک جداگانه تصاویر رو بر روی فرمت های استاندارد ، رکورد می کرده .
    در ضمن ، نکته اصلی اینجاست که در همه این فیلم ها ، یک عنوانی وجود داره به نام مسئول فنی تصویر . یعنی کسی که متخصص تنظیمات ویدیو و حالا دیجیتال است و کار تنظیمات حرفه ای دوربین های دیجیتال و یا ویدیویی که به کار رفته در این فیلم ها به عهده ایشان است .
    باز چیزی که اساسا در سینمای ایران ( و صدالبته تلویزیون ) جایی ندارد .
    shahbazi، Rouzbeh_Fakuri، kiyan و 2 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

صفحه 41 از 74 نخستنخست ... 31 37 38 39 40 41 42 43 44 45 51 ... آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •