برای تست کردن احتمالا راههای ارزانتری هم هست.فكر ميكنم اكثر اونها اين دوربين رو ميخرند و اين كراپ جديد رو با لنزها شون تست ميكنند. خوشبختانه من هم در همين شور گرفتارم
؟ا عمق ميداني كوتاه.
برای تست کردن احتمالا راههای ارزانتری هم هست.فكر ميكنم اكثر اونها اين دوربين رو ميخرند و اين كراپ جديد رو با لنزها شون تست ميكنند. خوشبختانه من هم در همين شور گرفتارم
؟ا عمق ميداني كوتاه.
ویرایش توسط Arash : Wednesday 21 September 2011 در ساعت 18:33
منوال فوکس با دوربین های دیجیتال به سادگی و دقت دوربین های آنالوگ نیست
استفاده از لنزهای مانت AF-s هم بر چنین دوربین های کوچکی بنظر من اصلا جالب نیست بدلیل کوچک بودن بدنه
من اگر روزی چنین دوربینی بخرم با لنز پرایم خواهم خرید و گرنه دلیلی ندارد دوربین کوچکی که هندلینگ خوبی رو ندارد رو با لنزی بزرگ و قیمت چند صد دلاری بخرم
جناب هراتي چنان دارم فوكوس ميكنم كه اتو فوكوس رو ديگر دوست ندارم ... شما ببين چه شده بر من.
آرش خان بعد از طي آن راههاي ارزان ، احتمالا مشتري خواهند شد. ضمنا بنده زياد توانايي تشخيص بوكه خوب از بد رو ندارم . نمونه رو گذاشتم تا شما نظر بديد اما متاسفانه مسيرتون به اون تاپيك نخورد.
FD master
کجا؟احتمالا مشتري خواهند شد. ضمنا بنده زياد توانايي تشخيص بوكه خوب از بد رو ندارم . نمونه رو گذاشتم تا شما نظر بديد اما متاسفانه مسيرتون به اون تاپيك نخورد.
جریان بوکه چیه؟
نمونه بوكه و عمق ميدان سنسور كراپ 2 با 58 اف 1.2 + اكستندر آنالوگ 2X-A ببينيد چطور است. فول كادر - ريسايز شده .
افت كيفيت مربوط به محدوديتهاي اپلود است.
ویرایش توسط شاهین اکبری : Wednesday 21 September 2011 در ساعت 19:53
FD master
سلام
صرف نظر از اینکه این دوربین از لحاظ کیفیت عکس چگونه باشه و اینکه قاعدتا نمیتونه عمق میدان کم دوربینهای DSLR (که زیبایی بسیاری از عکسها به همین فاکتور وابسته است) رو ایجاد کنه، این سیستم از نظر تکنولوژیهای جدید بکار رفته در اون میتونه محصولی مهم تلقی بشه.
مهمترین فناوری جدید در این رده، سیستم اوتوفوکوس هیبریده که ترکیبی از اوتوفوکوس تشخیص کنتراست و تشخیص فازی هست و بسیار جالبه که نیکون در یک دوربین بدون آینه چطور از سیستم اوتوفوکوس تشخیص فاز بهره برده! و جالبتر اینکه نیکون این سیستم رو سریعترین سیستم اوتوفوکوس موجود معرفی کرده.
موارد جالب دیگری هم هست:
عکاسی پی در پی با سرعت 60 فریم در ثانیه در سایز کامل (البته بدون اوتوفوکوس) ، سرعت شاتر تا 1/16000 ثانیه و ...
شاید این موارد بر قامت چنین دوربینی چندان هیجان انگیز نباشند ولی اگر این فناوریها در آینده روی دوربینهای مهمتر و حرفه ای تر نیکون بکار گرفته بشن شاید مسئله خیلی فرق کنه.
بهین ناظم رعایا
www.prophotocom.com
سلام،
البته خیلی هم عملی نیست. من تجربهی استفاده از لنزهای Voigtlander روی NEX-5 و همچنین انواع لنزهای Schinder و Mamiya آنالوگ با بک دیجیتال رو دارم و بهتون اطمینان میدم اصلاً ترکیب خوبی نیست. بهخصوص در مورد لنزهای واید که بیشترین استفاده رو روی این بدنهها دارند.
علتش هم سادهاست، روی هر سلول سنسورهای دیجیتال یک میکرولنز قرار داره و این میکرولنز در یک بازهی محدود عملکردِ مناسب داره، یعنی سیستم طوری طراحی شده که انتظار داره که شعاعهای نور یا مستقیم یا با یک اختلاف کم بهش برسن. خیلی از لنزهای آنالوگ، بهخصوص لنزهای واید اینطور عمل نمیکنند و برای همین افت کیفیت شدیدی در تصویر خروجی مشاهده خواهید کرد. این زوایهی ورودی نور برای فیلم تقریباً اهمیتی نداره و برای همین هم لنزهایی هستند که خیلی خوب روی فیلم کار میکنند ولی با سنسور دیجیتال خیر.
جدای از این ماجرای Coating پشتِ لنز هم هست، فیلم براق نیست و برای همین نورِ خیلی کمی ازش منعکس میشه ولی سنسور دیجیتال برعکس و در نتیجه در اتاقِ تاریک دوربین کلی بازتاب اضافه بهوجود میاد که کنتراست عکس رو کاهش میده. لنزهای دیجیتال روی المنت آخری Coatingای دارند برای کاهشِ بازتاب.
خوب باشید،
کاوه!
[EYES] [576 Megapixel Retina] [2 x Natural 22.3mm F3.2] [ISO 1 -800]
دقیقا کدام بوکه؟نمونه بوكه و عمق ميدان سنسور كراپ 2 با 58 اف 1.2 + اكستندر آنالوگ 2X-A ببينيد چطور است. فول كادر - ريسايز شده .
در مورد عمق میدان هم که چیزی پیدا نیست. یعنی اصلا معلوم نیست بکگراند سوژهی شما چیست و در چه فاصلهای
اصلا این موردی نیست که نیاز به تست داشته باشه
اگر شما لنز فول فریم ارزشمندی با دیافراگم باز دارید؟ خوب روی فول فریم استفاده میکنید.
استفاده از اون لنز برروی دوربین کراپدار چه اتفاق هیجان انگیزیست؟
این بحث جای دیگری هم شده بود.
سلام
از نظر مشخصات فنی که به نظر من نه تنها هیچ مشکلی ندارد بلکه در بسیاری از فاکتورها که بهین عزیز هم نام بردند ؛ فوق العاده هم جذاب به نظر میرسد (اگر سایز سنسور را در نظر نگیریم فعلاً )
فقط متوجه نمیشم چرا سرعت سینک فلاش در حالت شاتر الکترونیکی محدودیت 1/60 ثانیه دارد؟ در صورتی که نباید محدودیتی میداشت!
از نظر طراحی ترجیح میدادم کمی نوستالژیکتر بود ، ولی واقعا ً چنین ابعاد مینیاتوری و جمع و جوری برای یک دوربین با قابلیت تعویض لنز شگفت انگیز است .
درسته که خیلی نباید در این دوربین پیگیر عمق میدان بود ، ولی اینکه مثلا ً G12 را بشود به آن ترجیح داد .... نمیدانم؛ ترجیح میدهم صبر کنم و کارش را ببینم
قطعا ً این عکس نمیتواند توصیف کننده بوکه لنز شما باشد ، حتی معیار خوبی هم برای بررسی عمق میدان نیست تا وقتی از فاصله بکگراند تا سوژه آگاه نباشیم
سلام
با احترام نظرم اينه كه وقتي به سمت كراپ 2 ميرويد كاربري بيشتر بايد به سمت تله متمايل باشد تا وايد. من اصلا با وايدها روي كراپ 2 كار نكردم اما نرمالها و تله هاي زيادي رو دارم تست ميگيرم از برونيكا و كارل زايس گرفته تا ssc , new FD , rokkor . نتيجه كار بسيار درخشان است . من وقتي تو كراپ 100 حتي در بازترين ديافراگم برخي از اين لنزها، روي GF1 شارپ ميبينم (چيزي كه واقعيتش از 60D , دو تا 200-70 اف 2.8 كنون و سيگما در كراپ 100 نديدم ... شايد عيب از من يا اون 2 نسخه خاص بوده ) ديگر كار تمام شده و نتيجه مطلوب رو داده اند. بحث مفصليست و مطلب زياد دارم اميدوارم تاپيكي افتتاح بفرماييد اونجا بحث شود.
آخه اون بحث هم نيمه تمام ماند. آرش جان لنزهاي من آنالوگند و حتما بايد روي بدون آينه استفاده شوند. در باره هيجان مشتاق ايجاد تاپيك از جانب مديرانم.اگر شما لنز فول فریم ارزشمندی با دیافراگم باز دارید؟ خوب روی فول فریم استفاده میکنید.
استفاده از اون لنز برروی دوربین کراپدار چه اتفاق هیجان انگیزیست؟
این بحث جای دیگری هم شده بود.
FD master