صفحه 4 از 125 نخستنخست 1 2 3 4 5 6 7 8 14 54 104 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 31 تا 40 , از مجموع 1250
Like Tree2420تشکر

موضوع: Nikon D7100

  1. #31
    كاربر بسیار فعال
    تاریخ عضویت
    March 2009
    نوشته ها
    1,356
    تشکر شده
    6504
    تشکر کرده
    4494

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Saadat نمایش پست ها
    این آپشن یا امکان یا هر اسم دیگری که روش بزاریم محدود به بالا رفتن سرعت عکاسی پیاپی نمیشه و کاربردهای دیگری هم میتواند داشته باشد از جمله:
    امکان دست یابی به فواصل کاونی بسیار کوتاه(تر) مانند 6 میلی متر البته در صورت تولید لنزی با این مشخصات...
    در این راستا ,دوستانی که با لنزهای واید و فواصل کانونی بسیار کوتاه مانند 8 میلی متر عکاسی میکنند معمولا با این مورد برخورد داشته اند که کادر وسیعی که ایجاد میشود بیش از آنی است که مد نظر می باشد یا اصولا لازم دارند! بنابراین این گزینه میتواند انتخاب خوبی.....
    ..دوستانی که در فواصل کانوی 10 میلی متر با مشکل عدم امکان بسته شدن دو یا حتی سه فیلتر بر روی یکدیگر به جهت ویگنتی که در گوشه ها ایجاد میشد را داشتند.. در صورت انتخاب این گزینه ,میتواند بدون مشکل از فیلترهای متعدد بر روی لنز استفاده کنند.
    و موارد استفاده دیگری برای عکاسان ماکرو و یا عکاسان حیات وحش خصوصا از نوع پرنده گراف که از طرفی
    احتیاج به کادر بزرگی ندارند و مهمتر از آن میتوانند به فواصل کانونی بلندتری دسترسی داشته باشند

    بردیا جان یکی دو بار این پست رو خوندم که مطمئن شم هم مطلب رو خودت نوشتی هم اینکه من دارم درست می خونم!
    ببینم, میشه یه توضیحی بدی که چطوری وجود کراپ ۱.۳ روی این دوربین باعث امکان دست یابی به فاصله کانونی ۶ میلیمتر میشه؟ یعنی نیکون بیاد به خاطر اینکه این کراپ رو روی دوربین گذاشته لنز ۶ میلیمتر جدیدی تولید کنه؟ یا لنز های قبلی فاصله کانونیشون کوتاه میشه؟! یا اینکه میگی وقتی فیلتر رو لنز قرار میگیره و در ۱۰ میلیمتر وینیت ایجاد میشه و استفاده از این کراپ فکتور اضافی مشکل رو برطرف می کنه, در جوابش باید گفت که خوب چه کاریه که ۱۰ میلیمتر عکس بگیریم بعد از کراپ استفاده کنیم؟ همینجوری رزلوشن هدر بدیم؟ خوب به جای ۱۰ میلیمتر از ۱۳ میلیمتر استفاده می کنیم تا با داشتن پرسپکتیو و کادر و همه چیز یکسان, رزلوشن بیشتری هم داشته باشیم! کمی متحیر شدم از اینکه دیدم شما کراپ ۱.۳ رو در راستای استفاده بهتر از فاصله کانونی های پایین دارید توچیه می کنید. کراپ فکتور ها واسه عکاسی تله یک مزیت هستند. البته بازم نه یک مزیت بزرگ چرا که همیشه امکان کراپ در پست پراسس هست!
    Saadat، ehsan+، AlirezaAkhlaghi و 1 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    ج.ابراهیمی
    instagram

  2. #32
    كاربر ويژه Saadat آواتار ها
    تاریخ عضویت
    December 2008
    نوشته ها
    2,249
    تشکر شده
    29672
    تشکر کرده
    5366

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط jebrahim نمایش پست ها

    بردیا جان یکی دو بار این پست رو خوندم که مطمئن شم هم مطلب رو خودت نوشتی هم اینکه من دارم درست می خونم!
    ببینم, میشه یه توضیحی بدی که چطوری وجود کراپ ۱.۳ روی این دوربین باعث امکان دست یابی به فاصله کانونی ۶ میلیمتر میشه؟ یعنی نیکون بیاد به خاطر اینکه این کراپ رو روی دوربین گذاشته لنز ۶ میلیمتر جدیدی تولید کنه؟ یا لنز های قبلی فاصله کانونیشون کوتاه میشه؟! یا اینکه میگی وقتی فیلتر رو لنز قرار میگیره و در ۱۰ میلیمتر وینیت ایجاد میشه و استفاده از این کراپ فکتور اضافی مشکل رو برطرف می کنه, در جوابش باید گفت که خوب چه کاریه که ۱۰ میلیمتر عکس بگیریم بعد از کراپ استفاده کنیم؟ همینجوری رزلوشن هدر بدیم؟ خوب به جای ۱۰ میلیمتر از ۱۳ میلیمتر استفاده می کنیم تا با داشتن پرسپکتیو و کادر و همه چیز یکسان, رزلوشن بیشتری هم داشته باشیم! کمی متحیر شدم از اینکه دیدم شما کراپ ۱.۳ رو در راستای استفاده بهتر از فاصله کانونی های پایین دارید توچیه می کنید. کراپ فکتور ها واسه عکاسی تله یک مزیت هستند. البته بازم نه یک مزیت بزرگ چرا که همیشه امکان کراپ در پست پراسس هست!
    با سلام و عرض ادب
    جواد جان قبل از بیان هر مطلبی ,این اعتماد به نفس شما قابل تقدیره ,
    با اجازه سوالها را به ترتیب پاسخ میدهم تا هر چه کاملتر و جامع تر باشند
    نخست اینکه کارپ 1.3 نه ,کراپ 1.3 نسبت به سنسور این بدنه که 1.5 هست!! چون اولی نسبت به فول فریم هست....
    هر چه اندازه سنسور کوچکتر باشد امکان دستیابی به فواصل کانونی کوتاه(تر) میسر میشود فکر نمیکنم نیازی به وارد شدن در بحث های تخصصی علم اپتیک باشد تنها همین دو مثال بس که در فول فریم و در شرایط نرمال(بحث لنزهای چشم ماهی و خاص جداست) وایدترین فاصیه کانونی که قابل دسترسی است 12 میل متر می باشد ولی همین مقدار برای بدنه هایی با حسگری با کراپ 1.5 حدود 8 میل متر می باشد و به همان نسبت اگر باز اندازه حسگر کوچک تر باشد امکان دستیابی به فواصل کانونی کوتاه تر مانند 6 حتی 4 و و وجود دارد
    یعنی اگر نیکون(در مثال شما) بیاد سنسوری با قطع و کراپ مثلا 1.8 یا 2 یا 2.2 و غیره تولید کنه این به تنهایی کافی نخواهد بود زیرا که باید لنزی که امکان دستیابی به فواصلی که قبلا بحث شد... را نیز تولید کند در غیر این صورت همان لنزهای در دسترس کادرهایی به مراتب بسته تر نسبت به فول فریم یا کراپ 1.6 خواهند داشت
    دقیقا همان داستانی که در مورد فول فریم و کراپ 1.6 کانن و 1.5 نیکون وجود دارد لنزهای مخصوص فول فریم بر روی کراپ دارها مورد استفاده قرار میگیرند ولی برای مثلا رسیدن به فاصله کانونی 10 یا 8 میلی متر در کراپ دار باید لنزی متناسب با آن تولید شود که در اینصورت این لنز قابل استفاده در فول فریم نخواهد بود.
    مورد بعدی را باز برای درک بهتر مطلب از مثال ملموس فول فریم و کراپ 1.5 توضیح خواهم داد
    همین 17 میلی متر در فول فریم را در نظر بگیرید کافیست دو فیلتر پشت سر هم ببندید و از ویزور نگاه کنید چه میبینید؟ گوشه های کادر تاریک میشود همین لنز را باز کرده و بر روی کراپ دار ببندید در 17 میلی متر حتی 3 فیلتتر از همان نوع را هم روی لنز ببنیدید گوشه های کادر شما تاریک نخواهند شد
    به همان نسبت اگر 10 میلی متر بر روی کراپ 1.5 همان مشکل را ایجاد میکند بر روی کراپ مثلا 2 ..... بقیه ماجرا
    (راستش تصور نمیکنم از این ابتدایی تر هم بشه توضیح داد)
    ولی تا اینجای قظیه زیاد مهم نبود و نامش را میگذاریم سوء تفاهمات
    ولی مهمترین موضوعی که اینجا مطرح است این جمله:

    " به جای ۱۰ میلیمتر از ۱۳ میلیمتر استفاده می کنیم تا با داشتن پرسپکتیو و کادر و همه چیز یکسان.... "

    نمیدانم با توجه به چه منطقی میفرمایید 10 میلی متر با 13 میلی متر در شرایط مشابه پرسپکتیوی یکسان دارند!!!
    حتی عمق میدانی ایجاد شده(در شرایط مشابه) در فواصل کانونی مذکور نیز متفاوت خواهند بود.
    و مورد اخر
    شما با "کراپ در پست پراسس" نیز رزولوشن از دست میدهید و در نهایت امر هیچ تغییری در اصل قظیه ایجاد نخواهد شد...

  3. #33
    كاربر همراه radioheadz آواتار ها
    تاریخ عضویت
    October 2008
    محل سکونت
    tehran
    نوشته ها
    309
    تشکر شده
    1038
    تشکر کرده
    719

    پیش فرض

    با توجه با افزایش مگاپیکسلی این دوربین آیا لنز 18-105 جوابگو خواهد بود؟
    خراب رفاقت آنم که جان دهد در بهر دوست ... خط و خال لغو بر در نهاده و بی آرزوست

  4. #34
    كاربر همراه Kane آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2012
    نوشته ها
    353
    تشکر شده
    2280
    تشکر کرده
    3887

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط radioheadz نمایش پست ها
    با توجه با افزایش مگاپیکسلی این دوربین آیا لنز 18-105 جوابگو خواهد بود؟
    نه . این لنز جوابگوی d7000 هم نبود چه برسه به این!
    کلا لنزهای کیت دو شرکت نیکون و کنون خیلی وقته که دیگر جوابگو نیستند ٬ برای آن زمانی که دوربین ها ۱۲ مگاپیکسلی بودند جوابگو بودند نه الان که ۲۴ مگاپیکسلی شده اند.


    *البته اگر منظور از جوابگو بودن ٬ استفاده حداکثر از این مقدار مگاپیکسل باشد.
    yaghoobi، persian.boy، obsidiyan و 1 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  5. #35
    كاربر بسیار فعال
    تاریخ عضویت
    March 2009
    نوشته ها
    1,356
    تشکر شده
    6504
    تشکر کرده
    4494

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Saadat نمایش پست ها
    با سلام و عرض ادب
    جواد جان قبل از بیان هر مطلبی ,این اعتماد به نفس شما قابل تقدیره ,
    با اجازه سوالها را به ترتیب پاسخ میدهم تا هر چه کاملتر و جامع تر باشند
    نخست اینکه کارپ 1.3 نه ,کراپ 1.3 نسبت به سنسور این بدنه که 1.5 هست!! چون اولی نسبت به فول فریم هست....
    هر چه اندازه سنسور کوچکتر باشد امکان دستیابی به فواصل کانونی کوتاه(تر) میسر میشود فکر نمیکنم نیازی به وارد شدن در بحث های تخصصی علم اپتیک باشد تنها همین دو مثال بس که در فول فریم و در شرایط نرمال(بحث لنزهای چشم ماهی و خاص جداست) وایدترین فاصیه کانونی که قابل دسترسی است 12 میل متر می باشد ولی همین مقدار برای بدنه هایی با حسگری با کراپ 1.5 حدود 8 میل متر می باشد و به همان نسبت اگر باز اندازه حسگر کوچک تر باشد امکان دستیابی به فواصل کانونی کوتاه تر مانند 6 حتی 4 و و وجود دارد
    یعنی اگر نیکون(در مثال شما) بیاد سنسوری با قطع و کراپ مثلا 1.8 یا 2 یا 2.2 و غیره تولید کنه این به تنهایی کافی نخواهد بود زیرا که باید لنزی که امکان دستیابی به فواصلی که قبلا بحث شد... را نیز تولید کند در غیر این صورت همان لنزهای در دسترس کادرهایی به مراتب بسته تر نسبت به فول فریم یا کراپ 1.6 خواهند داشت
    دقیقا همان داستانی که در مورد فول فریم و کراپ 1.6 کانن و 1.5 نیکون وجود دارد لنزهای مخصوص فول فریم بر روی کراپ دارها مورد استفاده قرار میگیرند ولی برای مثلا رسیدن به فاصله کانونی 10 یا 8 میلی متر در کراپ دار باید لنزی متناسب با آن تولید شود که در اینصورت این لنز قابل استفاده در فول فریم نخواهد بود.
    مورد بعدی را باز برای درک بهتر مطلب از مثال ملموس فول فریم و کراپ 1.5 توضیح خواهم داد
    همین 17 میلی متر در فول فریم را در نظر بگیرید کافیست دو فیلتر پشت سر هم ببندید و از ویزور نگاه کنید چه میبینید؟ گوشه های کادر تاریک میشود همین لنز را باز کرده و بر روی کراپ دار ببندید در 17 میلی متر حتی 3 فیلتتر از همان نوع را هم روی لنز ببنیدید گوشه های کادر شما تاریک نخواهند شد
    به همان نسبت اگر 10 میلی متر بر روی کراپ 1.5 همان مشکل را ایجاد میکند بر روی کراپ مثلا 2 ..... بقیه ماجرا
    (راستش تصور نمیکنم از این ابتدایی تر هم بشه توضیح داد)
    ولی تا اینجای قظیه زیاد مهم نبود و نامش را میگذاریم سوء تفاهمات
    ولی مهمترین موضوعی که اینجا مطرح است این جمله:

    " به جای ۱۰ میلیمتر از ۱۳ میلیمتر استفاده می کنیم تا با داشتن پرسپکتیو و کادر و همه چیز یکسان.... "

    نمیدانم با توجه به چه منطقی میفرمایید 10 میلی متر با 13 میلی متر در شرایط مشابه پرسپکتیوی یکسان دارند!!!
    حتی عمق میدانی ایجاد شده(در شرایط مشابه) در فواصل کانونی مذکور نیز متفاوت خواهند بود.
    و مورد اخر
    شما با "کراپ در پست پراسس" نیز رزولوشن از دست میدهید و در نهایت امر هیچ تغییری در اصل قظیه ایجاد نخواهد شد...
    ممنون از توضیحاتت بردیا جان. البته خوب هنوز داری همون حرفای نادرست رو این بار با توضیحات ابتدایی تکرار می کنی!
    ببین بردیا جان. چرا راه دور بریم. بیا یه مثال ساده تر بزنیم که درکش هم کار ساده تری باشه. یه دوربین فول فریم مثل نیکون دی ۸۰۰ رو در نظر بگیر و یه دوربین کراپدار با کراپ ۲ مثل دوربین اولیمپوس. در برند نیکون ما لنز ۱۴-۲۴ رو داریم و بر روی اولیمپوس هم لنز ۷-۱۴ قابل استفاده هست. هر دو, لنزهای بسیار با کیفیتی هستند و قیمتشون هم قابل قیاس هست. اینطوری نیست که یکی دو برابر دیگری باشه. حالا سوال اینه که ۷-۱۴ از لحاظ زاویه دید, برتری هم بر ۱۴-۲۴ داره؟ جوابش ساده هست! خیر. همون زاویه رو میده. اگر لنز ۲ میلیمتر هم ساخته میشد و بر روی یه دوربین با کراپ فکتور ۷ نصب میشد بازم تفاوتی نداشت که ذوق زده بشیم بگیم که لنز ۲ میلیمتر داریم. همون کادر رو میده! جالبه که این رو هم اضافه کنم که لنز ۷-۱۴ هم مثل ۱۴-۲۴ قابلیت نصب فیلتر نداره. با اینکه دیافراگم بسته تری هم داره. یعنی تفاوت این دو لنز اصلا چیز خاصی نیست (سوای بحث اندازه و قیمت که خوب موضوع حرف ما نبوده)
    همون طور که خودت هم به درستی اشاره کردی, داشتن کراپ فکتور بدون داشتن لنزی متناسب با اون کراپ فکتور عملا چیز خاصی نیست (حتی با وجود لنز متناسب باز هم تفاوت در زمینه فاصله کانونی نیست. بیشتر تفاوت از لحاظ قیمت و وزن و اندازه و این چیزاست!). اما این کراپ فاکتور مجازی ۱.۳ که البته همگی می دونیم علاوه بر اون فاکتور ۱.۵ سنسور هستش و از واضحات هست, هیچ چیز با اهمیتی نیست. فکر نکن حالا نیکون بیاد یه رده لنز بده بیرون که واسه این کراپ فکتور مناسب باشند. کما اینکه کنن هم با اینکه زمانی دوربین های کراپ اصلی ۱.۳ داشت نیومد لنز مختص به اونا بسازه.
    اینکه می فرمایید طبق چه منطقی می گم فاصله کانونی ۱۰ و ۱۳ میلیمتر در شرایط یکسان پرسپکتیو یکسانی میدن هم اسم منطقش رو دقیقا نمی دونم اما خوب اینطوری هست دیگه. پیشتر هم بحث شده که پرسپکتیو وابستگی به فاصله کانونی نداره. به فاصله تا سوژه بستگی داره. یعنی شما با فاصله ۱۰ میلیمتر عکس بگیرید و کراپ ۱.۳ کنید یا در همون فاصله ای که هستید با ۱۳ میلیمتر عکس بگیرید نتیجه از لحاظ پرسپکتیو یکی هست. کادر و پرسپکتیوتون عینا مساوی هست. عمق میدان البته به میزان ناچیزی تفاوت داره (الان بحث واید داریم می کنیم دیگه). منم یه موقعی همین اشتباه رو می کردم فکر می کردم فاصله کانونی هم در پرسپکتیو به طور مستقل تاثیر گذاره.
    در مورد مثالی که برای مشکل وینیت زدی, من می خوام از همین مثال خودت استفاده کنم تا متوجه اشتباهت بشی. فرض کن شما نیاز داری که دو تا فیلتر روی لنز ۱۷-۴۰ ببندی و روی فول فریم مشکل واست پیش میاد. ترجیح میدی لنزتو باز کنی ببندی روی یه دوربین کراپدار ۱۰ مگاپیکسلی و عکس بگیری یا اینکه روی همون دوربین فول فریم خودت باشه اما قید ۱۷ میلیمتر رو بزنی و در فاصله مثلا ۲۵ میلیمتری عکس بگیری که وینیت هم دیگه نباشه؟ (مطمئن نیستم شما کدوم رو ترجیح میدی اما من باشم ترجیح میدم که به جای استفاده از کراپ کردن, زوم کنم!) دقت کن که تو همین یک لنز رو داری! درسته که دیگه وینیت نداری اما: ۱- فاصله کانونیت الان عملا بلند‌تر شده و بازم یه فاصله کانونی تو مایه های ۲۷ میلیمتر داری ۲- رزلوشنت هم کم شده.

    در حالی که با زوم کردن لنز بر روی دوربین فول فریمت فقط داری فاصله کانونی رو از دست میدی نه رزلوشن رو! فکر می کنم این خیلی روشنه!
    با جمله آخرتون هم موافقم. منم عرض کردم که حتی برای تله هم کراپ فاکتور مجازی برتری خاصی نیست. همون بحث از دست دادن رزلوشن کماکان باقی هست.
    به نظرم این کراپ های مجازی تنها یک حسن دارند. اونم اینکه حجم فایل ها رو کم می کنند. وگرنه دیگه هیچ چیزی بیشتر از کراپ در پست پراسس بهمون نمیدن!


    بابت تذکرت در باب اشتباه کارپ هم ممنونم. تصحیح می کنم. تو متن شما هم یه چند تا ایرادی بود که البته مهم نیست اما خوب فقط خاستم بگم پیش میاد (خاستم رو عمدا اینجوری نوشتم از باب مزاح. پیش میاد دیگه!):
    فاصیه->فاصله میل متر-> میلیمتر قظیه-> قضیه
    ویرایش توسط jebrahim : Saturday 23 February 2013 در ساعت 20:58
    yasin-m، Amin Zarif، Amir Abdolpanah و 5 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    ج.ابراهیمی
    instagram

  6. #36
    كاربر ويژه Saadat آواتار ها
    تاریخ عضویت
    December 2008
    نوشته ها
    2,249
    تشکر شده
    29672
    تشکر کرده
    5366

    پیش فرض

    بابت تذکرت در باب اشتباه کارپ هم ممنونم.
    ولی جواد جان من چنین تذکر یا یادآوری نکرده بودم
    اصولا به اینگونه موارد و غلطهای املایی به عبارت درستتر تایپی توجهی ندارم...

    در مورد کراپ 1.3 تصور میکنم توضیحات کافی را داده بودم ,احتمالا شما توجه نکرده اید
    کراپ 1.3 که شما از آن صحبت میکنید نسبت به فول فریم هست ولی کراپ 1.3 که در اینجا و در این تاپیک از آن بحث میشود نسبت به سنسور d7100 با کراپ 1.5 هست
    آن کراپی که شما از آن بحث میکنید اندازه قطعی سنسوری بزرگتر از سنسور d7100 می باشد و لی این قطعی که مورد بحث ماست , کوچکتر از سنسور d7100 می باشد.

    ..که ۷-۱۴ از لحاظ زاویه دید, برتری هم بر ۱۴-۲۴ داره؟ جوابش ساده هست! خیر. همون زاویه رو میده. اگر لنز ۲ میلیمتر هم ساخته میشد و بر روی یه دوربین با کراپ فکتور ۷ نصب میشد بازم تفاوتی نداشت که
    جواد جان این اشتباهی است که خیلی ها مرتکب آن میشوند ,یعنی نگاه یک بعدی به قضیه و شما در این مورد تنها نیستید
    درسته که 8 میلی متر بر روی کراپ دار کادری برابر با 12 میلی متر بر روی فول فریم ایجاد میکند ولی هر کدام از این فواصل کانونی خواص خاص خودشان را دارند و هرگز نمیشود آنها را با یکدیگر مشابه دانست که گناهی است بس نابخشودنی
    یکی از ویژگیهای لنزهای واید(فواصل کانونی کوتاه) امکان نزدیک شدن به سوژه و ایجاد پرسپکتیوهایی خاص و اغواگر میباشد که با فواصل کانونی بلند این امکان وجود ندارد یا کم رنگ تر می باشد. این چیزی است که بسیاری از عکاسان از ان استفاده میکنند برای ایجاد جلوه های خاص بصری
    موضوع عمق میدان نیز از دیگر فاکتورهای.....(فراموش نکن که یکی از عوامل موثر بر عمق میدان فاصله کانونی می باشد)
    بسیار پیش امده بود که دوستانی حتی انانکه کار طبیعت انجام میدهند و با لنزهای واید زیاد سروکار دارند سوال کرده اند با وجود بدنه فول فریم مانند 5dmII پس 7D برای چیست که بنده جواب داده ام 7D تنها برای فواصل کانونی 10-15 میلی متر!
    ولی کمتر کسی بوده که ان را درک کند(شما بخوانید اصلا نبوده ,حداقل بنده ندیدم)

  7. #37
    كاربر همراه S_Neyshaburi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    July 2011
    محل سکونت
    نیشابور
    نوشته ها
    406
    تشکر شده
    1047
    تشکر کرده
    1352

    پیش فرض

    Nikon D7100 vs D600 Specification Comparison

    Camera Feature
    Nikon D7100
    Nikon D600
    Sensor Resolution
    24.1 Million
    24.3 Million
    Sensor Type
    CMOS
    CMOS
    Sensor Size
    23.5×15.6mm
    35.9×24.0mm
    Sensor Pixel Size
    3.91µ
    5.96µ
    Low Pass Filter
    No
    Yes
    Sensor Dust Reduction
    Yes
    Yes
    Image Size
    6,000 x 4,000
    6,016 x 4,016
    Image Processor
    EXPEED 3
    EXPEED 3
    Viewfinder Type
    Pentaprism
    Pentaprism
    Viewfinder Coverage
    100%
    100%
    Built-in Flash
    Yes, with flash commander mode
    Yes, with flash commander mode
    Flash Sync Speed
    1/250
    1/200
    Storage Media
    2x SD
    2x SD
    Continuous Shooting Speed
    6 FPS, 7 FPS in 1.3x Mode
    5.5 FPS
    Buffer Size (RAW, Lossless 14-bit)
    6
    16
    Buffer Size (RAW, Compressed 12-bit)
    9
    27
    Max Shutter Speed
    1/8000 to 30 sec
    1/4000 to 30 sec
    Shutter Durability
    150,000 cycles
    150,000 cycles
    Exposure Metering Sensor
    2,016-pixel RGB sensor 3D Color Matrix Metering II
    2,016-pixel RGB sensor 3D Color Matrix Metering II
    Base ISO
    ISO 100
    ISO 100
    Native ISO Sensitivity
    ISO 100-6,400
    ISO 100-6,400
    Boosted ISO Sensitivity
    ISO 12,800-25,600
    ISO 12,800-25,600
    Autofocus System
    Advanced Multi-CAM 3500DX
    Multi-CAM 4800
    Focus Points
    51, 15 cross-type
    39, 9 cross-type
    AF Detection
    Up to f/8
    Up to f/8
    Video Capability
    Yes
    Yes
    Video Output
    MOV, Compressed
    MOV, Uncompressed
    Video Maximum Resolution
    1920×1080 (1080p) @ 24p, 25p, 30p, 50i, 60i
    1920×1080 (1080p) @ 24p, 25p, 30p
    Audio Recording
    Built-in microphone
    External stereo microphone (optional)
    Built-in microphone
    External stereo microphone (optional)
    LCD Size
    3.2″ diagonal TFT-LCD
    3.2″ diagonal TFT-LCD
    LCD Resolution
    1,228,800 dots dots
    921,000 dots
    HDR Support
    Yes
    Yes
    Bracketing
    2 to 5 frames
    2 to 3 frames
    Built-in GPS
    No
    No
    Wi-Fi Functionality
    Eye-Fi Compatible, WU-1a
    Eye-Fi Compatible, WU-1b
    Battery
    EN-EL15 Lithium-ion Battery
    EN-EL15 Lithium-ion Battery
    Battery Life
    950 shots (CIPA)
    900 shots (CIPA)
    Battery Charger
    MH-25 Quick Charger
    MH-25 Quick Charger
    Weather Sealed Body
    Yes
    Yes
    Build
    Top and Rear Magnesium Alloy
    Top and Rear Magnesium Alloy
    USB Version
    2.0
    2.0
    Weight (Body Only)
    675g
    760g
    Dimensions
    135.5 x 106.5 x 76mm
    141 × 113 × 82mm
    MSRP Price
    $1,199 (as introduced)
    $2,099 (as introduced)
    calligrapher، S E Y Y E D، alie و 3 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  8. #38
    كاربر فعال masoudrejae آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2008
    نوشته ها
    595
    تشکر شده
    3136
    تشکر کرده
    2404

    پیش فرض

    این ماجرای low pass فیلتر چیه؟اگه با برداشتنش اینقدر شارپنس بیشتر میشه چرا در سری های قبلی بر نمیداشتنش؟
    مزایاش چیه ؟معایب اش چیه؟کلا کارش چیه؟

  9. #39
    Forum Moderator Navid7h آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2008
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    2,708
    تشکر شده
    13116
    تشکر کرده
    7879

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط masoudrejae نمایش پست ها
    این ماجرای low pass فیلتر چیه؟اگه با برداشتنش اینقدر شارپنس بیشتر میشه چرا در سری های قبلی بر نمیداشتنش؟
    مزایاش چیه ؟معایب اش چیه؟کلا کارش چیه؟
    سلام

    کار Low Pass Filter رفع اعواج یا اختلال Moire هست.
    Pattern Moire وقتی به وجود می آید که در شیی ای که عکاسی میکنیم چزئیات ( Detail ) تکرار شونده داشته باشیم. (مثل خط ها نقطه ها و ...)
    مثلا در پارچه، کت و شلوار و اینها این الگو هنگام عکاسی به وجود می آید.

    به تصویر زیر نگاه کنید.

    Moiré.jpg

    دلیل به وجود آمدن چنین الگویی در عکاسی به صورت دیجیتال، نحوه تفسیر تصویر با الگوی Bayer هست.

    در دوربین ها از این Low Pass Filter برای کمی محو کردن کل تصویر رسیده به سنسور استفاده میشه تا این Moire Pattern ایجاد نشه.
    وقتی کمی تصویر محو میشه یعنی کمی از جزئیات از دست میره. ( همان جزئیات بسیار ریز و تکرار شونده ای که باعث اختلال میشه)


    وقتی در دوربینی Low Pass Filter حذف میشه، جزئیات بیشتری توسط سنسور ثبت میشود.


    خوب باشید.
    yaghoobi، Halalzadeh، masoudrejae و 27 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    نوید حسینیان | پیوسته



  10. #40
    كاربر ويژه Saadat آواتار ها
    تاریخ عضویت
    December 2008
    نوشته ها
    2,249
    تشکر شده
    29672
    تشکر کرده
    5366

    پیش فرض

    واین موضوعی بود که برای اولین بار در بدنه D800E به آن توجه شد از طرف نیکون ,یعنی حذف شد و
    جدیدا نیز در D7100 شاهد حذف آن.....

صفحه 4 از 125 نخستنخست 1 2 3 4 5 6 7 8 14 54 104 ... آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •