درود
در صورت درست بودن آن ، باز هم نمیتواند خروجی یکسانی با D5200 داشته باشد
نیکون در بدنه های دیگری که سنسور یکسانی بکار گرفته ثابت کرده میشه با همون سنسور به خروجی متفاوت تری رسید.
نمونه اش سنسور D300 که دقیقا سنسور آلفا 700 سونی بود ، اما باکارهایی که روی آن انجام داد به خروجی بهینه تری رسید ،
یا سنسور D90 که باز همون سنسور بود اما خیلی بهینه تر شد اما وقتی همون سنسور رو روی D5000 بکار گرفت دلیلی برای کار بیشتر در اون رده نداشت
rank.jpg
البته باید دید خروجی سنسور D5200 چقدر قابلیت بلقوه برای بهینه تر شدن دارد ( یعنی لزوما قرار نیست دقیقا همان اختلاف بین D90 و D300... شود)
نکته بعدی در D7100 با حذف OLPF نمیتواند خروجی برابر با حالت داشتن OLPF داشته باشد همانطور که خروجی D800 و d800E دقیقا یکی نیست.
و دیگر بکار بردن عبارت نا امید کننده است ، تا همین جای کار خروجی که یک سنسور 16 مگاپیکسل بدست آورده بود در یک سنسور 24 مگایپسکل پیشرفت محسوب میشود. چون در اثر افزایش مگایپسکل خیلی چیزها افت میکند ، و گذشته از این واقعا از یک سنسور کراپ دار چه انتظاری باید داشت؟
سنسور های کراپ دار امروزه به مرز های جالبی رسیده اند ، نمیتوانیم که انتظار داشته باشیم یک سنسور کراپدار یک سنسور فول فریم رو پشت سر بگذاره....
موفق باشید
من پوزش میخوام که نظرم رو هم همراه با خیر گفتم (گویا زیاد خوشایند دوستان نبود)
آقای انوش دلایلی که عنوان کردید برای من زیاد قابل قبول نیست
1-در مورد خروجی های متفاوت که فعلا نمیشه هیچ استناد مثبت یا منفی کرد
2-در مورد تفاوت حاصل از برداشتن OLPF هم تصور نمیکنم نتیجه چشمگیر باشد (بین D800 و D800e فقط شاهد یک رتبه تفاوت هستیم که در عمل میشه گفت واقعا ناچیز هست)
در کل شخصا ترجیح میدادم همان 16 مگاپیکسل باقی میماند و شاهد بهبود قابل توجهی در SNR و DR بودیم.
این نظر من هست و برام نا امید کننده بود که تقریبا همان مشخصات قبلی رو شاهد هستیم و صرفا مگاپیکسل افزایش داشته. بنظرم 16 مگاپیکسل برای اکثر افراد کافی بود
جناب حسینی از اعداد و ارقام DXO که بگذریم, نمونه های high iso که از D5200 منتشر شده دارای نویز نسبتا بالایی هستند که برای دوربین entry level زیاد هم بد نیست ولی داشتن همان مقدار نویز در high end enthusiast level کمی نا امید کننده بنظر میرسد
سلام
هم اینجا جایش نیست و هم متعصبین ممکن است بنده را تکفیر کنند ولی واقعیت این است که دوربینها پیشرفتهایشان را تا حد زیادی کرده اند و در یک کلام دیگر سرعت پیشرفت این تکنولوژی به اندازه ی سرعت معرفی دوربین توسط این دو کمپانی (نیکن و کنن) نیست و بیشتر دوربینهای جدیدی که معرفی می شود فقط بازاریابی و بازارگرمی است و ما جهان سومی ها هم بیش از همه ی ممالک گول این آپگریدهای صوری را می خوریم.
مثالی بزنم. در زمان اوج تکنولوژی فیلمی مگر دوربین ها هر چند سال یک بار آپگرید می شد؟ Canon F-1 و Nikon F2 چند سال تولید می شدند تا جای خود را به آپگرید های خود دادند؟ دلیلش چه بود؟ چون چیز دیگری نبود که اضافه کنند. اگر F-1 با ملاک امروز DXO نمره ی 98 داشت A-1 نمره اش 92 بود و AE-1 مثلا 86. حالا هم وقتی دوربین D5200 نمره 84 می گیرد و دوربینهایی هستند که به 100 نزدیک شده اند (بماند که این مقیاسها از بنیان ایراد دارند) و هنوز تکنولوژی ساخت سنسور تغییر بنیانی ای نکرده که مثلا داستان به کلی دگرگون شود، انتظار پیشرفت جهشی بیهوده است.
فرهاد حسيني
پیرامون صحبت های قبلی در مورد نویز D7100 دیدم که Photographyblog نمونه هایی از D7100 بارگذاری کرده
از نظر من حتی iso800 هم میزان نویز قابل توجهی داره و میزان soft شدن جزئیات هم کم نیست, شاید انتظار من زیاد بود یا شاید بخاطر کار کردن با X-E1 که بطور عجیبی نویز پایینی داره بد عادت شدم! خوشحال میشم بشنوم شما نظرتون چی هست
سلام
من براي اطمينان عكسهاي خام را تا ايزوي 1600 دانلود كردم. به نظر من نويز در ايزوي 1600 هم با در نظر گرفتن مگاپيكسل و كراپ بودن سنسور خوب است. ضمنا اين نكته را در نظر بگيريد كه نورسنجي تستهاي استديويي چندان جالب نيست و به نظر من حتي تا 2/3 استاپ جاي روشن تر شدن دارند كه همين باعث شده نويز بيشتر به نظر برسد.
Who knows, Who knows
Who knows, which way the whirlwind blows
Or where the trail of tomorrow goes
For a man without a star
مجله N-photo (که مجله غیر رسمی در مورد دوربین های نیکون هست) در شماره اخیرش در قسمت hands-on preview این دوربین نوشته که سنسور D7100 سنسور استفاده شده در D3200 یا D5200 نیست !
من نمیدونم یعنی این مجله ها جدا بر مبنای احساساتشون مقاله می نویسند ؟! تحقیقی, سوالی , چیزی !؟
آدم اینها رو میبینه که به DXO پناه میبره !
nphoto.jpg
اغلب نویسندگان مجلات و سایت ها احساسات شان را هم در نوشته ها دخیل می کنند ( مثل خود ما ) اما اغلب نتیجه یکسان است.سر داستان سنسور D3 و D700 هم همین بود و عده این می گفتند D700 ساخت سونی است اما D3 ساخت نیکون است و بعد ها که نیکون اعلام کرد و سایت chipworks یک عکس میکروسکوپی از سنسور ها قرار داد مشخص شد ساخت سونی است.سنسور D600 هم ساخت سونی است.حالا این سنسور هم که باز ساخت سونی است با سنسور دی5200 متفاوت است یا خیر بنده نظری ندارم و به نظرم اینگونه نیست چون صرفه اقتصادی ندارد دو سنسور کاملا مشابه ساختار متفاوتی داشته باشند.
کاوه قبادیExposure.ir
I am a visual man. I watch, watch, watch. I understand things through my eyes. Henri Cartier-Bresson
يك ريويو خوب توسط كاربر D7100:
کد:http://betterfamilyphotos.blogspot.com/2013/03/nikon-d7100-hands-on-real-world-review.html