صفحه 12 از 14 نخستنخست ... 2 8 9 10 11 12 13 14 آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 111 تا 120 , از مجموع 133
Like Tree595تشکر

موضوع: Nikon D5

  1. #111
    كاربر بسیار فعال m.daneshpayeh آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2008
    نوشته ها
    1,462
    تشکر شده
    6600
    تشکر کرده
    1982

    پیش فرض

    این هم حسن ختام این بحث

    iso-invariance-test-small.jpg
    Saeed61، Mehrdad-PL، M.Nouri و 3 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    مهدی دانش‌پایه
    http://500px.com/daneshpayeh
    هر گونه انتقاد، پیشنهاد، ویرایش، ایراد، نق نق، غرغر و غیره کاملا آزاد است.

  2. #112
    كاربر فعال Mahdi.A.Tabar آواتار ها
    تاریخ عضویت
    October 2014
    محل سکونت
    Isfahan
    نوشته ها
    630
    تشکر شده
    2861
    تشکر کرده
    5057

    پیش فرض

    سلام بر دوستان بزرگوار و اساتید عزیز

    چند وقتی بود بدلیل مشغله کاری از محیط فروم به دور بودم. ولی دو سه روزیست که این بحث رو دنبال میکنم و حقیقتأ لذت بردم از بحث های مفیدی که همه عزیزان در آن شرکت کردن.
    بنده نیز با نظر جناب دانشپایه موافقم. اما چیزی که این بحث رو به درازا کشوند سوتفاهمی بود که خود ایشون بهش اشاره کردن.

    ظاهرأ جناب نژادی بزرگوار فکر کردن که نظر آقای دانشپایه بر اینه که همیشه و در همه نوع شرایط نوری باید از این تکنیک استفاده بشه. در صورتیکه بحث بر سر مناظر پرکنتراست بوده جهت جلوگیری از اور شدن بخشی از عکس. و پر واضحه که عکاس حیات وحش حرفه ایی که 90 درصد اوقات عکاسیش در زمان های طلایی اتفاق میافتد شاید خیلی به این تکنیک نیازی پیدا نکند. از طرفی هم ممکنه صحنه ایی که همان عکاس دو سه ساعت به انتظارش نشسته، دقیقأ در زمانی اتفاق بیوفته که خارج از گلدن تایم باشه و به این تکنیک نیاز پیدا کنه! حالا اگه سنسور بدنه آقای عکاس این قابلیت رو داشته باشه که خوش به حالش. اما اگه نداشته باشه هم بیخیالش! فردا رو که ازش نگرفتن!!!

    پس داشتن سنسوری با امکانات قوی و دانش لازم برای اجرای این تکنیک خیلی هم خوبه.
    بقول قدیمیا ، داشتنش بهتر از نداشتنش هست.

    ارادتمند
    ashkan 78، Mehrdad-PL، nejadi و 4 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    پس از سالها عکاسی دریافتم هنرمند واقعی خداست. چرا که او خلق میکند و ما ثبت!
    آری اوج هنر ما، ثبت هنر اوست! www.tabarpix.ir

  3. #113
    كاربر فعال nejadi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    June 2008
    محل سکونت
    ایران
    نوشته ها
    791
    تشکر شده
    5565
    تشکر کرده
    1978

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط m.daneshpayeh نمایش پست ها
    اقای نژادی در این عکسها کنتراست بالایی وجود ندارد چرا باید از این تکنیک در این عکسها استفاده کنیم؟!!
    ای خدا خیرت بده ... یکی در دنیا صد در آخرت بهت بده !....... ما هم ۲ روزه داریم همین رو میگیم ...میگیم تو این ژانر ها ( اسپورت و حیات وحش )استفاده از این تکنیک چه سودی داره ؟!؟!؟ توی حیات وحش البته اگر ترکیبت بندی شما ترکیبی از منظره و سوژه (حیوان )باشه جا برای این کار قطعا هست

    نقل قول نوشته اصلی توسط m.daneshpayeh نمایش پست ها
    متوجه مبحث شده اید؟
    سر جدت الان متوجه مبحث بنده شدید شما ؟ توی عکاسی حیات وحش و اسپورت درصد استفاده از فرمول شما نزدیک به صفر هست


    نقل قول نوشته اصلی توسط m.daneshpayeh نمایش پست ها
    اگر عکس پست قبل من را میخواستید بگیرید چطور عکاسی میکردید؟ با تکنیک همین عکسها که زمیمه کردید؟ انوقت با زمینه اور شده چه میکردید؟ اوکی بود؟ یا اصلا ان عکسها را نمیگرفتید؟
    قطعا... وجدانا ... اخلاقا... ناموسن ! شرعا ......با همین تکنیک شما عکس میگرفتم ( البته سعی میکردم چند استاپ کاهش نوردهی داشته باشم که خب همون در کلیات صحبت شما میشد)

    کسی با کلیات حرف شما مخالف نیست جناب دانش پایه من چند بار باید این جمله رو در پست هام تکرار کنم ؟!.... اما در عکس های خاص که کاربرد داشته باشه نه اینکه مثل مثال شما در مورد اون پرتره ! دو تا عکس به قول شما شبیه هم شدن یکی با ایزوی ۱۰۰ و یکی با ایزوی ۶۴۰۰ ......خب وقتی خروجی ها یکسان شده به قول شما... مگر عکاس رو خر گازش گرفته بیاد ریسک کنه ؟ میزارش روی همون ۶۴۰۰ توی ویزورش هم یه نگاه بهش میندازه ببینه چجوریاست .......

    ((البته من شک دارم روی خروجی رنگ و جزییات عکسی که چندین استاپ پوش شده با عکسی که در ایزوی بالاتر گرفته شده که اون مبحثی جداست و شاید اشتباه کنم)) در ضمن یاد آور میشم که من کاربر ۵ دی مارک ۳ خیلی وقته نیستم و فرقی هم برام نمیکنه دوربینی با تکنولوژی ۴ سال پیش رو شما بکوبید
    MahBaz، lamagra، kiavash و 2 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  4. #114
    كاربر ويژه lamagra آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2009
    نوشته ها
    3,129
    تشکر شده
    18016
    تشکر کرده
    12097

    پیش فرض

    من فقط نفهمیدم چی شد که آخرش ما متهم شدیم به عوض کردن حرفمون!!
    nejadi، amir.komeily و MohammadRanjbar تشکر می‌کنند.
    Canon Eos M+11-22+18-55+22mmf/2+90EX
    عقیل احمدی



  5. #115
    كاربر بسیار فعال amir.komeily آواتار ها
    تاریخ عضویت
    March 2013
    محل سکونت
    نیشابور
    نوشته ها
    1,636
    تشکر شده
    6546
    تشکر کرده
    12365

    پیش فرض

    جا داره از جناب نژادی ، عقیل احمدی عزیز ( ارادت داریم عقیل جان ) و مهدی دانش پایه عزیز تشکر ویژه بکنم. واقعا از بحث لذت بردم.
    خیلی خوبه بحث های اینجوری میشه و به ناراحتی و برند کوبی و ... نمیرسه.
    دست همگی درد نکنه.
    yaghoobi، nejadi، lamagra و 1 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  6. #116
    كاربر بسیار فعال
    تاریخ عضویت
    July 2014
    نوشته ها
    1,234
    تشکر شده
    1799
    تشکر کرده
    754

    پیش فرض

    بگذریم از این حرف ها سخن D5 خوش تر است
    مروری بر توانایی D5 , D500 در عکاسی نور کم و سالن های کم نور توسط آرش طاهری عکاس موسیقی در اسلو . دقت کنید آرش یکی از ambassador های نیکون است
    وقتی مبحث دینامیک رنج از زبان کسی که با این دوربین ها زندگی میکنند میشنویم این بحث ها رنگ می بازد

    I would never increase the ISO higher than the 6400 with the D3s and D4s because the dynamic range narrowed really fast. However, this is a different story with the D5. The files shot with ISO 12800 and 25600 look incredible - great dynamic range with beautiful gradation from highlight to blacks.
    Extreme contrast shots are less punishing now since I have more info to develop in post. Nevertheless, as with Nikon D3s, the D5 prefers over exposed images that you push down rather than the opposite. Underexposing and then pushing up will yield a lot of noise once you go past EV +3.

    نمونه کارهای آرش طاهری
    ویرایش توسط siosha : Saturday 4 June 2016 در ساعت 17:04
    yaghoobi، lamagra، kiavash و 1 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  7. #117
    كاربر ويژه lamagra آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2009
    نوشته ها
    3,129
    تشکر شده
    18016
    تشکر کرده
    12097

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط amir.komeily نمایش پست ها
    جا داره از جناب نژادی ، عقیل احمدی عزیز ( ارادت داریم عقیل جان ) و مهدی دانش پایه عزیز تشکر ویژه بکنم. واقعا از بحث لذت بردم.
    خیلی خوبه بحث های اینجوری میشه و به ناراحتی و برند کوبی و ... نمیرسه.
    دست همگی درد نکنه.
    ممنون امیر جان...لطف داری.آدم بزرگیم همگی نا سلامتی...به اونجاها برسه که خیلی ناجور میشه.
    yaghoobi، nejadi، Nima Sadigh و 4 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    Canon Eos M+11-22+18-55+22mmf/2+90EX
    عقیل احمدی



  8. #118
    كاربر بسیار فعال
    تاریخ عضویت
    July 2014
    نوشته ها
    1,234
    تشکر شده
    1799
    تشکر کرده
    754

    پیش فرض

    از قدیم گفتن بچسب به اونی که داری نه آرزو ها
    این ابزاریه که در دسترس است بالاترین دینامیک رنج در بین رده های مساوی سریع ترین دوربین نیکون بهترین سیستم فکوس
    ادینامیک رنج میخواهید نیکون سرعت می خواهید کنون

    در نهایت اگر هم ناراحت هستید همان D3s را بگیرید راند دوم شروع شد
    nejadi، lamagra، kiavash و 1 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  9. #119
    كاربر فعال nejadi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    June 2008
    محل سکونت
    ایران
    نوشته ها
    791
    تشکر شده
    5565
    تشکر کرده
    1978

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط lamagra نمایش پست ها
    ممنون امیر جان...لطف داری.آدم بزرگیم همگی نا سلامتی...به اونجاها برسه که خیلی ناجور میشه.
    بحث ها فرود و فراز داره ، اشتباه و درست داره، متاسفانه فضاي مجازي بخاطر همين مجازي بودنش باعث ميشه بعضي وقت ها از حرف ها و گفته ها برداشت ديگه ايي بشه ، من خودم هميشه اينجوري به نظر مياد كه تند مينويسم و شايد هم مينويسم و متاسفانه هميشه باعث مشكل ميشه و خيلي ها به خونم تشنه هستن ! اما در كل آدم آروم و شوخ طبعي هستم ، اما نوشتن در بيشتر مواقع نميتونه منظور رو درست منتقل كنه و مشكل از همون جا شروع ميشه ، شايد اگر فروم عكاسي صوتي بود هيچوقت اين كدورت ها ومشكلات و سو برداشت ها پيش نميومد ، در گذشته هم اگر بلد بوديم كه درست بحث و گفتگو كنيم اين فروم قطعا يكي از بهترين فروم ها ميشد و دوستان يكي يكي قهر نميكردن ، در هر صورت راه طولاني و درازي در پيش داريم در اين زمينه و اميدواريم به موفقيت
    yaghoobi، Mehrdad-PL، Nima Sadigh و 6 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  10. #120
    كاربر بسیار فعال
    تاریخ عضویت
    July 2014
    نوشته ها
    1,234
    تشکر شده
    1799
    تشکر کرده
    754

    پیش فرض



    DSC_6089.acr.jpeg
    24-70mm F2.8E VR @ F2.8 | 1/100 sec | ISO 64000
    بله64000 حالا بعضی ها برن نمودار بیارن برسی کنند آیا 64000 کاربردی است یا نه
    وقتی دوربین توانش را دارد خوب استفاده میکنیم همین
    In summary, the D5 is a camera that will be lusted over by a lot of enthusiasts, but largely abused by its intended customer base - working professionals. These photographers will simply pick it up, do their best to re-assign all their buttons the way they had re-assigned them on their D4S's, and get to work. For long-time sports shooters and wedding photographers, a more comprehensive rethink and redesign of cameras like this would probably not go over well.

    Instead, the evolving Dx line continually provides meaningful updates that will make it easier for established pros to capture images that they already know how to take. In this vein, the D5 is indeed a worthy upgrade and successor to the D4S for a number of reasons. So without further ado, let's take a closer look to find out why.
    ویرایش توسط siosha : Sunday 5 June 2016 در ساعت 01:02
    yaghoobi، kiavash، Dariush Chegini و 3 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

صفحه 12 از 14 نخستنخست ... 2 8 9 10 11 12 13 14 آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •