نکته ی دیگری که در Dxo اشاره شده بهبود داینامیک رنج d5 در ایزو 3200 تا 12800 در مقایسه با مدلهای d4s ,d3s است.
نکته ی دیگری که در Dxo اشاره شده بهبود داینامیک رنج d5 در ایزو 3200 تا 12800 در مقایسه با مدلهای d4s ,d3s است.
عزيز من شما نوشتيد اين دوربين سنسورش پسرفت داشته ، بنده هم نوشتم قطعا اونا كه اين دوربين رو ساختن از بنده و جنابعالي بيشتر حاليشون هست و ميدونن يه دوربين چند هزار دلاري رو چجوري بسازن ، خب وقتي شما در مورد يك دوربين نظر ميديد و اون رو متفاوت با بقيه دوربين ها ميدونيد و اعلام ميداريد كه در سرعت و فيلمبرداري فلان طور هست وو و .........ديگه اسم اون رو نقل قول از يك سايت نميزارن !!پس مغلطه نفرماييد ..........
، بله اگر ملاك ساختن دوربين رو ميخواستن تفكر فروم عكاسي ايران بزارن قطعا پسرفت داشتن ! اما اينطور نيست و اونا ميدونستن چي رو چجوري بايد بسازن
اون اعداد و ارقام كه شما نقل قول ميكنيد و نقل ميشه در كاربرد هست كه تفاوت پيدا ميكنه و سازنده يه دوربين پروفشينال و حرفه ايي قطعا اين موضوع رودرك كرده و اقدام به ساختش كرده ، حالا ما هي بشينيم بگيم كه نيكون ضعيف عمل كرده و بچسبيم به دايناميك رنج و نويز در يك دوربين سرعت بالاي حيات وحشي و ورزشي ، باور كنيد كسي كه اين دوربين رو ميخره و ميخواد بره المپيك برزيل يا عكاسي حيات وحش باهاش انجام بده احتياج به ٥ استاپ ريكاوري سايه ها و ايزوي دويست هزاري ! نداره .
پسرفت ناچیزی که ازش صحبت میشه درمقابل افزایش مگاپیکسل این دوربین درواقع پیشرفت هم محسوب میشه. مهندسین نیکون که هیچ ولی من باشم به نظرتون درشرایط برابرازنظررفتار نویزوDR بین یک دوربین 16و12 و23مگاپیکسلی کدام رو باید انتخاب کنم؟ 16مگاپیکسلی یا یک صبوری2-3ساله برای بهبود عملکرد سنسور21مگاپیکسلی؟ !
متاسفم براتون فقط میخواهید پست بی ربطی در فروم زده باشید و کل کلی راه بندازید
اون بخشی که راجع به فیلم برداری قرار دادم هم نقل قول از سایت
dxo است :
http://www.dxomark.com/Reviews/Nikon...rthy-successor
With an overall DxOMark score of 88 points, the new Nikon D5’s sensor performance is on par with the lower-resolution (16-Mpix) Nikon D4/D4s and the Nikon Df, which use a related sensor; but it is slightly behind the Sony-made 24-Mpix sensors found in the D750, D610 and the Sony-made 36-Mpix sensors in the D800/D810 series. While the D5’s score is perhaps slightly lower than expected, the sensor still performs at a very high level overall, especially considering that the camera is being marketed to action and sports photographers requiring ultra-high-speed capture rates, and also considering that it has some 4K (UHD) video capability.
بنظر من این بدنه نسبت به بدنه 4دی پیشرفت داشته ولی شاید مصرف کنند این بدنه خوشحالتر میشد اگر دیامیک رنج 750دی را هم در کنارش میداشت. حالا شرکت تولید کننده از روی محدودیتهای تکنیکی این امکان را فراهم نکرده یا به مسایل بازاریابی و معرفی محصولات نسل بعد خدا میداند.
یک سوال از دوستان عکاس حیاط وحش و ورزشی دارم، تا بحال نشده که در این ژانرها وقتی با ایزوهای 800،1600 یا 3200 عکس میگیرید قسمتهایی از عکسهایتان (مثل اسمان) اورر بشود؟ یا مثل پیش نیامده که اکسپوژر کامپنسشن را یکی دو استاپ بالا ببرید که سوژه نوردهی بهتری داشته باشد و بعد به دلیل حرکت سریع سوژه عکس بعدی را از دست بدهید؟
مهدی دانشپایه
http://500px.com/daneshpayeh
هر گونه انتقاد، پیشنهاد، ویرایش، ایراد، نق نق، غرغر و غیره کاملا آزاد است.
جناب مهدی خان قطعا این حالت هایی که شما میگید پیش میاد اما در صد بسیار ناچیز هست ....اصولا کسی که بصورت حرفه ایی عکاسی حیات وحش رو انجام میده و دوربین مثل 1DMKii و یا D5 داره سعی میکنه در بهترین ساعات که گلدن تایم هست برای این کار یعنی تا 2 ساعت بعد از طلوع و 2 ساعت قبل از غروب عکاسی کنه ، حالا اونهایی که پول دارن و این دوربین ها رو میخرن و اسنپ شات میزنن که قضیشون جداست
...حالا اگر موقیعتی پیش بیاد که شما فرمودید و از ایزوهای 3200 و 1600 استفاده کنه آیا دینامیک رنج در این ایزوها با داینامیک رنج در اون بازه 100 تا 400 یکی هست ؟ این همون مطلبی هست که من بار ها گفتم ولی متاسفانه دوستان توجه نمیکنن ...عکس های آرش حاذقی یا آرتور موریس رو با وان دی ایکس ببینید 90 درصد عکس ها بالای ایزوی 1600 هست خب رفتار داینامیک رنج در ایزوی 1600 چجوریاست ؟! رفتار داینامیک رنجی 7 دی مارک دو در ایزوی بالای 800 چجوریه ؟ فکر نکنم احتیاج به توضیح بیشتری باشه .......کسی منکر خوب بودن داینامیک رنج نیست اما دیدگاه و کاربری اگر درست باشه کسی که با وان دی ایکس مارک 2 و دی 5 کار میکنه و در ایزوی بالای 1600 کار میکنه احتیاج به مقایسه داینامیک رنج در ایزوی 100 و اون ریکاوری ها در اون بازه نداره و نخواهد داشت ..................
خوب اگر بفرض نیکون سنسوری با دینامیک رنج بالا را روی این بدنها میگذاشت اینطور عکاسی نمیکردیم!
فرض کنید الان برای رسیدن به سرعت شاتر مطلوب مجبورید ایزو را فرضا روی 1600 بگذارید، اگر سنسور دی750 را روی این بدنها داشتید میگذاشتید روی ایزوی ۱۰۰! بعد در پست پرسس روشنایی را ۴ استاپ میبردید بالا! تفاوتش با عکس ایزوی 1600 چه میشد؟ هیچ!
منتها دینامیک رنج ایزوی ۱۰۰ را میداشتید. یعنی چهار استاپ اضافی برای ریکاوری آسمان دم غروب در عکاسی حیاط وحش یا لامپهای قوی استادیوم در عکاسی ورزشی...
ولی اگر از ابزار جدید با همان روش قدیمی استفاده کنید، بله به قول شما تفاوتی نیست.
مهدی دانشپایه
http://500px.com/daneshpayeh
هر گونه انتقاد، پیشنهاد، ویرایش، ایراد، نق نق، غرغر و غیره کاملا آزاد است.
شوخي ميفرماييد مگر عكاسان خود آزاري دارن ؟ چطور به اين نتيجه رسيديد كه يك فايل ٤-٥ استاپ ريكاوري شده با يه فايل با ايزوي بالاتر و نور خوب از لحاظ جزئيات و نور و رنگ يكي ميشه ؟؟؟! چطور اين ((هيچ)) محكمي كه فرموديد به ذهن اين برو بچ كانن و نيكون و عكاسان مطرح دنيا نرسيده تا حالا !!؟ ١٠٠ درصد عكاسان حيات وحش با تقدم ديافراگم كار ميكنن كه با فرمول شما سازگاري نداره چون روي ايزوي ١٠٠ سرعت از دست ميره ! و كسي دنبال عكاسي منوال توي حيات وحش يا ورزشي نيست كه بخواد سرعت و ديافراگم رو تعيين كنه بعد يه عكس تيره و سياه توي ويزور بدست بياره و بعد بره خونه ريكاور كنه ! خروجي شاهكاره نه ؟ ميشينيم يه عكس داغون و يحتمل فلو رو ريكاوري ميكنيم و پوز ميديم كه ٤ استاپ ريكاوري كرديم چون دوربين ما ميتونه در ايزوي ١٠٠ بصورت خركي ريكاوري كنه !!!!
متاسفانه بايد بگم فرضيه شما اشتباه و رد هست و هيچ كس تو دنيا چنين كاري نميكنه ،نكرده و نخواهد كرد .......... و ختم كلام اينكه بحث دايناميك رنج يك بحث نخ نما شده و گنديده فرومي ايراني هست و براي كل كل كردن هست و اونچنان كه قبلا گفتم و بعضي ها رگ غيرتشون باد كرد در بين عكاسان دنيا به هيچ عنوان به شكل اينقدر حاد مطرح نيست چون اونا ميدونن چه دوربيني رو براي چه كاري بايد بخرن و ما ............. بگذريم
ویرایش توسط nejadi : Friday 3 June 2016 در ساعت 00:14 دلیل: غلط املايي