صفحه 10 از 14 نخستنخست ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 91 تا 100 , از مجموع 133
Like Tree595تشکر

موضوع: Nikon D5

  1. #91
    كاربر ويژه Nima Sadigh آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2008
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    2,118
    تشکر شده
    9925
    تشکر کرده
    6705

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط lamagra نمایش پست ها
    عکسی که 5 استاپ آندر اکسپوزه اصلا دیده نمیشه توی دوربین!و هیچ عکاس حرفه ای حتی برای یک شات هم چنین ریسکی نمیکنه که عکسش رو نبینه بیاد خونه ریکاوری بکنه ببینه اون روز چکار کرده...
    سلام
    داشتم قابليتهاي جديد نيكون d810 را ميديدم كه احتمالا در d5 هم وجود دارند. يك آپشن Highlight-weighted metering است كه كاملا مناسب قابليت هاي دايناميك رنج سنسورهاي مدرن نيكون به همين ترتيبي كه مهدي اشاره كرد هست. اين سيستم نورسنجي، نورسنجي را كاملا بر اساس هايلايتها انجام مي دهد حتي اگر عكس يه ميزان زيادي اندراكسپوز شود.
    نكته اصلي ماجرا اين هست كه با استفاده از ADL Extra High + Flat Picture Control مي توانيم تصوير را به صورت روشن روي lcd ببينيم. البته مطمئن نيستم كه چيزي كه روي lcd به نمايش مي آيد همين فايل jpeg است كه در dpreview مبينيم. همچنين در دست نخورده بودن فايل raw و "مثلث نورسنجي" بعد از اعمال adl نيز شك دارم.

    Benchmark Performance: Nikon D810 review: Digital Photography Review


    Matrix metering:
    DSC_1214-001.jpeg

    Highlight-weighted metering:
    DSC_1215-001.jpeg

    Highlight-weighted metering + ADL Extra High + Flat Picture Control:
    DSC_1217-001.jpeg

    اگر اين راهكار عملي باشد. مشكل نورسنجي و همچنين ديدن عكس آندراكسپوز تا حدود زيادي حل مي شود و بحث روندش عوض مي شود.
    نظر دوستان چيست؟
    Mehrdad-PL، m.daneshpayeh، کوروش و 3 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    "تو قسمتی از جهان نیستی، تو خود جهان هستی"

  2. #92
    Forum Moderator Dariush Chegini آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2011
    نوشته ها
    3,625
    تشکر شده
    17530
    تشکر کرده
    20782

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط m.daneshpayeh نمایش پست ها
    قطعا هیچ عکاسی اندر اکسپوز نمیگیره فقط به این دلیل که بعدا بتونه با اضافه کردن روشنایی به همون عکس برسه!

    خاطرم است چند وقت قبل همین بحث در فروم در جریان بود، اتفاقا یک عکس حیات وحش گذاشتم و از دوستان پرسیدم با دوربین کنون چطور این عکس را نور سنجی میکنند. خیلی از دوستان معتقد بودند که سوژه اهمیتش از زمینه ابری اسمان بیشتر است پس باید اسمان را بلو میکنند و ...
    خوب وقتی شما دارید دارید از ایزوی بالا استفاده میکنید و وقتی که نویز نهایی یکی میشود چرا فقط دو استاپ ناقال ایزو را پایین نبرید که اسمان زیبا را هم بگیرید؟ البته در عکس نهایی به دلیل اینکه سوژه در سایه بود دو استاپ دیگر هم در ادیت به نور سوژه اضافه میشد و اینجا دقیقا تفاوت دو بدنه با دینامیک رنج بالا و پایین مشخص میشود.

    اگر فرصت کردم میگردم عکس را برای بررسی اینجا قرار میدهم.
    در خصوص آن عکس به نظرم بازیافت مناطق هایلایت راه حل بهتری باشد تا ثبت آندراکسپوزد و بازیافت مناطق تاریک. آوقتی داینامیک رنج زیاد شود قاعدتا در هر دو سمت تاریک و روشن افزایش دامنه خواهیم داشت و همانطور که بخش های تاریک قابل بازیافت بهتری می یابد در سمت روشن هم قابلیت بازیافت بهبود می یابد.

  3. #93
    Forum Moderator کوروش آواتار ها
    تاریخ عضویت
    October 2011
    نوشته ها
    2,650
    تشکر شده
    18518
    تشکر کرده
    12880

    پیش فرض

    یک قانونی هست که وقتی اختلاف نور مناطق روشن و تاریک زیاد‌است، نورسنجی را بر مبنای مناطق روشن قرار‌دهیم. چون سنسورها قدرت ثبت بیشتری در مناطق تاریک دارند و می‌توان بعدا بازیابی کرد جزییات را.
    اما اگر بخشی از تصویر اوراکسپوز شود یا اصطلاحا بسوزد، به هیچ‌وجه امکان بازیابی وجود ندارد چون چیزی ثبت نشده .
    Mehrdad-PL، saber.pix، lamagra و 5 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  4. #94
    كاربر فعال nejadi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    June 2008
    محل سکونت
    ایران
    نوشته ها
    791
    تشکر شده
    5573
    تشکر کرده
    1978

    پیش فرض

    در عكاسي لنداسكيپ و عكس هاي خاص كه هيچ حرفي نيست و قطعا سنسور هاي نيكون در عمليات ريكاوري بهتر عمل خواهد كرد و هيچ شك و شبهه ايي در اون نيست ، بحث ما در مورد عكاسي حيات وحش و ورزشي هست و بود و احتمالا خواهد بود كه بجاي ايزوي ٣٢٠٠ يا ١٦٠٠ بياي از ايزوي مثلا ١٠٠ استفاده كني و بعد عكس هايي كه توي ويزورت نور كافي رو ندارند رو ببري خونه!!! و ريكاوري كنه ،صحبت هايي كه دوستان انجام ميدن صرفا صحبت هاي آزمايشي و آزمايشگاهي هست كه هيچ كاربردي در عكاسي اين ژانر ها نداره ، من اعتقاد دارم اون چيزي كه در عمل انجام ميشه مهم هست ، بايد ديد اساتيد اين ژانر مثل اسكات كلبي و آلن مورفي چجوري عكس ميگيرن ، آيا اونها هم اين روش ها رو بكار ميبرن در راه پيشرفت هنر عكاسيشون ؟! روي كاغذ شما بجاي ٥ استاپ بيا ٦ استاپ ريكاوري كن ! وقتي در اون ژانر كاربردي نداره و كسي ازش استفاده نميكنه به چه دردي ميخوره ؟! جالب تر از اون پا فشاري دوستان كه اين روش خوبه و احتمالا كاربردي ؟ خب عزيز من ، جان من ، دوست من ! اگر خوبه چرا كسي انجامش نميده اين روش شما رو در اين ژانر ها ؟!؟ چرا بايد يه تئوري آزمايشگاهي رو به مخاطب قبولاند كه درسته و جز اين نيست؟! يا در مورد هنر عكس گرفتن بياييد صحبت كنيد و چجوري ميشه عكس بهتر گرفت يا از اول موضعتون رو مشخص كنيد و بياييد در مورد سنسور يك دوربين بحث بزاريد ، اينكه سنسور فلان دوربين اين قابليت رو داره كه همه ميدونن و احتياج به هنر نمايي نيست ، اما حالا چون اين سنسور فلان قابليت رو داره پس بايد در عكاسي حيات وحش و اسپورت از اين روش عكاسي كرد يك حرف كاملا اشتباست
    msh2200، lamagra، amir.komeily و 1 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  5. #95
    كاربر بسیار فعال Majix آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2013
    نوشته ها
    1,700
    تشکر شده
    4874
    تشکر کرده
    3755

    پیش فرض

    منم با شما موافقم اما اگر قرار باشه همه بشينن کنار که اساتيد يک روش رو اختراع کنن خيلی از روش های جديد کشف نميشه چون شايد اساتيد چنين ايده اي نداشته باشند ،خيلی هاشون هم به سيستم های سنتی که مسلط هستند پايبندند و ريسک تست روش های جديد رو نميکنند
    يک نمونش
    BRENIZER METHOD
    که يک عکاس آماتور ابداع کرد و الان خيلی ها ازش استفاده ميکنند
    m.daneshpayeh، Nima Sadigh و hasibi01 تشکر می‌کنند.
    Canon 6D2/5D3
    16-35L III/Sigma 85 1.4 Art/ 90mm VC / 70-200L IS II
    Majid

  6. #96
    Forum Moderator Dariush Chegini آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2011
    نوشته ها
    3,625
    تشکر شده
    17530
    تشکر کرده
    20782

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط کوروش نمایش پست ها
    یک قانونی هست که وقتی اختلاف نور مناطق روشن و تاریک زیاد‌است، نورسنجی را بر مبنای مناطق روشن قرار‌دهیم. چون سنسورها قدرت ثبت بیشتری در مناطق تاریک دارند و می‌توان بعدا بازیابی کرد جزییات را.
    اما اگر بخشی از تصویر اوراکسپوز شود یا اصطلاحا بسوزد، به هیچ‌وجه امکان بازیابی وجود ندارد چون چیزی ثبت نشده .
    این یعنی افزایش داینامیک رنج فقط در بخش shadow صورت گرفته است.
    وقتی داینامیک رنج کم باشد هم در مناطق خیلی تاریک و هم در مناطق خیلی روشن هیچ چیز ثبت نمی شود. اگر افزایش داینامیک رنج به صورت متقارن باشد هم درمناطق تاریک و هم در مناطق روشن جزییات بیشتری ثبت می شود. پس مناطق هایلایت که در دوربینی با DRکم سوخته اند در دوربین دیگری باDRزیاد دارای جزییات هستند.
    یک روش رایج هم Push to rightاست که می گوید در شرایط نوری نامتعادل کمی متمایل به سمت راست هیستوگرام نورسنجی کنید و بعدا هایلایت ریکاوری کنید.
    ارادت
    yaghoobi، Mehrdad-PL، lamagra و 3 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  7. #97
    Forum Moderator کوروش آواتار ها
    تاریخ عضویت
    October 2011
    نوشته ها
    2,650
    تشکر شده
    18518
    تشکر کرده
    12880

    پیش فرض

    جناب چگینی
    افزایش داینامیک رنج امکان ندارد در بخش هایلایت انجام بگیرد به خاطر ماهیت عملکرد سنسور و تبدیل آن به سیگنال که باید در محدوده ولتاژ مشخصی باشد ...
    این یک محدودیت تکنولوژیک این ساختار دیجیتالی ست ...
    مانند محدودیتی که کل این ساختار در برابر فیلم داشت و دارد و هرگز به آن 30 استاپ داینامیک رنج نخواهد رسید . مگر روش ساخت سنسورها کلن دچار انقلابی شود و شیوه ی جدیدی در نسل جدید جدید سنسورها اختراع شود ...
    Mehrdad-PL، M.Nouri، kiavash و 3 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  8. #98
    كاربر همراه Shadows آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2015
    نوشته ها
    397
    تشکر شده
    788
    تشکر کرده
    659

    پیش فرض

    من رو تجربه ای که خودم داشتم
    شات اول را با ایزوی 100 گرفته شات های بعدی را با ایزوهای بالاتر گرفتم و سپس ریکاوری انجام دادم .

    نوع نویز شات ریکاوری شده با نوع نویز ایزوی بالا (1600) متفاوت بود.
    و کیفیت عکس در ایزو بالاتر بهتر به نظرم میرسد تا عکس ریکاور شده.

    دوستان خودشون هم میتونن تست کنن و مقایسه کنند
    amir.komeily تشکر می‌کند.

  9. #99
    كاربر بسیار فعال m.daneshpayeh آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2008
    نوشته ها
    1,462
    تشکر شده
    6609
    تشکر کرده
    1982

    پیش فرض

    بگذارید یک نمونه واقعی را بررسی کنیم. تا داستاتن قابل لمس باشد. به قول دوستان غیر ازمایشگاهی!

    ایزوی 3200 اف8 سرعت شاتر 1/100
    DYN-1.jpg

    این هم در همان سرعت شاتر و اف نامبر ولی با ایزوی 100 بعلاوه یک ریکاوری، به قول دوستان خرکی!!!
    DYN-2.jpg

    http://www.dpreview.com/files/p/arti..._2222.acr.jpeg
    http://www.dpreview.com/files/p/arti..._2221.acr.jpeg

    مقایسه پیکسلی سایز اصلی عکسها هم با شما.

    ببینید دوستان اگر ایزوی 100 و 3200 برای مقایسه اینجا گذاشته میشود معنایش این نیست که معتقدم ایزو را باید حتما تا 100 پایین اورد، معنایش این نیست که قطعا باید با -5 استاپ عکس گرفت. این فقط یک مثال در حالت اکستریم ممکن است که نشان دهد حتی با این حد از ریکاوری هم کیفیت خروجی مورد قبول است. شما بر حسب نیاز فقط یک استاپ از ایزو کم کنید یا اگر لازم شد حتی تا ایزوی 100 هم میتوانید پایین بیاید. اما این قابلیتهای حتما مسئولیتهایی هم به همراه دارد.
    ویرایش توسط m.daneshpayeh : Saturday 4 June 2016 در ساعت 09:20
    Mehrdad-PL، Nima Sadigh، M.Nouri و 4 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    مهدی دانش‌پایه
    http://500px.com/daneshpayeh
    هر گونه انتقاد، پیشنهاد، ویرایش، ایراد، نق نق، غرغر و غیره کاملا آزاد است.

  10. #100
    كاربر بسیار فعال m.daneshpayeh آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2008
    نوشته ها
    1,462
    تشکر شده
    6609
    تشکر کرده
    1982

    پیش فرض

    در جواب دوستای که معتقدند در عمل این روشها امکان پذیر نیست ویا تا بحال کسی این کار را نکرده، عرض کنم که
    من معتقد نیستم که وقتی بدنه را از جعبه در میاورید باید ایزو را روی 100 بگذارید و یک چسب هم رویش بزنید که خدایی نکرده بالاتر از 100 نرود! حتی به این هم معتقد نیستم که هر جایی باید از این روش استفاده کرد. اما باید ابزار را شناخت و از امکاناتش در شرایط مناسب استفاده کرد.

    اگر فرضا شما در مراسم عروس عکس میگیرید قرار نیست از اول نور سنجی را روی -5 بگذارید به امید اینکه وقتی عکس را پرسس میکنید همه دیتیل برمیگردد. ولی اگر موردی مثل عکس پست زیر پیش امد، خوب بسم الله! حداقل براکتینگ را روشن کنید سه عکس 0 -1 -2 بگیرید. شاید بعد از پردازش عکس -2 شما و مشتری را بیشتر راضی کرد. نمونه اش عکس پست قبل. نگران مرور عکسها در ویزور و ال دس دی هم نباشید. 10 سال پیش دوربینها اصلا ال سی دی نداشتند. همین عکاسان مطرح هم همان موقع عکسهای شاهکاری میگرفتند.

    شاید بپرسید که چرا تا بحال استفاده نمیشده! چرا؟ جوابش روشن است تا بحالا امکانش نبوده! تا قبل از این اگر بیشتر از یک استاپ نوردهی را کم میکردید نویز انقدر زیاد میشد که عملا عکس بی ارزش میشد. خیلی موارد هم پیش میامد که لازم بود یک استاپ نوردهی را کمتر کرد تا فرضا دیتیل مناسب زمینه یا سوژه ثبت بشود. اگر امکان و فرصتش بوده که با بدنهای نسل قبلی یک استاپ نوردهی کمتر شود پس میشود تا -2 و -3 هم پیش رفت! خوب برادر من، عزیز من همه چیز در حال تغییر است ابزارهای جدید معرفی میشوند چرا نباید به وقتش از حداکثر قابلیت ابزار استفاده کرد؟ چون فلانی از بدنه قدیمیش انطور استفاده میکرده دلیل نمیشود که من هم از ابزار جدیدم همانطور استفاده کنم! چرا اصرار دارید همه با روشی مناسب محدودتهای بدنه شما عکاسی کنند؟!!
    Mehrdad-PL، M.Nouri، amir.komeily و 3 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    مهدی دانش‌پایه
    http://500px.com/daneshpayeh
    هر گونه انتقاد، پیشنهاد، ویرایش، ایراد، نق نق، غرغر و غیره کاملا آزاد است.

صفحه 10 از 14 نخستنخست ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •