درود
جناب محبی عزیز ، عکس فوق D700 است که اسمش را با فتوشاپ عوض کرده اند
درود
جناب محبی عزیز ، عکس فوق D700 است که اسمش را با فتوشاپ عوض کرده اند
NIKON D810- FUJI X-A1 nikon 14-24 + fotodiox wonder pana66 filters - nikon 24-70 nikon 70-200 f2.8 vrII-nikon 50 mm f 1.8- - - cokin z GND kit
http://www.omidmohebbi.com/
قدر مسلم آن مثلت قرمز را دیگر در بدنه های نیکون نخواهیم دید ، در آخرین بدنه هایی که نیکون
عرضه کرده ( مثل D5100 - D4 - D800 - D3200 ) همگی دارای کمان قرمز هستند و قدر مسلم
بدنه های بعدی نیز چنین خواهند بود از جمله D600 که چند روز پیش عکس آن به بیرون درز کرد:
پی نوشت : در واقعی بودن این عکس شک نداشته باشید
اصلا ماجرای این درز کردن ها ( Leak ) که اکثرا هم عمدی هستند ، به نظرم من در مواقعی صورت میگیرد که کمپانی ها قصد عرضه محصولی جدید اما خارج از انتظارات و خواسته های مصرف کننده دارند صورت میگیرد ، در نتیجه با این ترفند ها سعی در آماده سازی افکار و تخیلات مصرف کننده خواهند داشت
برای پذیراش محصولی که دلیل تولید آن سود آوری برای کمپانی خواهد بود. اگر نه اگر قرار باشد در جهت خواسته ها و انتظارات مصرف کننده پیش بروند و یک محصول جنجالی سورپریز کننده ارائه کنند، تنها کاری که نمیکنند سهل انگاری در پنهان نگه داشتن آن است. حال بگذریم اگر بر فرض محال هم بخواهند مصرف کننده رو زیادی تحویل بگیرند و از سر ناپرهیزی! محصولی با امکانات کامل و جدید و با قیمتی ارزان معرفی کنند( بر فرض محال ) کار را در جهت تهیه جانشین آن برای خود سخت تر کرده اند با دریافتن این ماجرا تنها باید امیدوار بود که از سر رقابت بین کمپانی ها محصولات برای خریدار ها قدری توجیه پذیر شوند و گرنه اگر رقابتی نباشد 100 سال هیچ کمپانی خود را مجبور به ارائه امکانات جدید تر و قیمت قابل قبول ، نمیابد
ویرایش توسط Anoosh-Em : Sunday 17 June 2012 در ساعت 18:31
به نظر شما این عکس واقعی یا نزدیک به واقعیت هستش انوش جان ؟
NIKON D810- FUJI X-A1 nikon 14-24 + fotodiox wonder pana66 filters - nikon 24-70 nikon 70-200 f2.8 vrII-nikon 50 mm f 1.8- - - cokin z GND kit
http://www.omidmohebbi.com/
به نظرم عکسی که انوش گذاشته باید عکس واقعی باشه. رگه های طراحی بدنه دی800 با همان قوس ها و تغییرات جدید را میشود دید. در ضمن به وضوح این بدنه یک رده پایین تر است. دیال تنظیم هم به سبک جدید است نه شکل قدیمی.
چرا هر دوربینی که بخواهد از سنسور فول فریم استفاده کند حتما باید آخرین تکنولوژی طراحی و امکانات را داشته باشد و قیمتش نجومی باشد؟
عکاس حرفه ای در نهایت هزینه را پرداخت خواهد کرد,اما این هنر مارکتینگ کمپانی است که من آماتور را وسوسه می کند به جای 1000$ برای دی7000, 2000$ بدهم و در عوض دی600 فول فریم بخرم.معامله ای که به نظرم هم خریدار راضی است و هم تولید کننده به دنبال آن است.
این دنیای تجهیزات عکاسی هم دنیای عجیب و صد البته پرسودی است!من تا به حال عکاسی را ندیده ام که به تجهیزاتش قانع باشد
فقط امیدوارم گریپ این دوربین جدید مانند دی90 و 7000 آن پلاستیک خشک نباشد و به نرمی دی700 و 300 باشد,که ظاهرا نیست.
ودر تایید فرمایش شما باید بگویم که اکنون در انجمن عکاسان حرفه ای انتاریو که شعبه ای در شهر محل اقامت من دارد بحث پیرامون سیاست های نیکون بیشتر پیرامون این موضوع می چرخد که نیکون در حال گشودن جبهه های جدیدتری در دنیای بدنه های خلق شده خود است..چراکه اکنون هرکه هرچه دارد هنوز به حالتی نرسیده اند که احساس نمایند نیازمند تعویض بدنه هستند...در سطح حرفه ای هم بسیار تعویض بدنه بکندی و بندرت صورت می گیرد...بخصوص اینکه اصولا ملت همیشه درصحنه کانادا بسیار مقتصد هستند و تا به کمال قانع نشوند که باید تعویض بدنه انجام دهند هرگز به انجام چنین کاری مبادرت نمی ورزند...(مشتریان آمریکایی رفتار متفاوتی دارند)
در حقیقت نیکون با گشودن جبهه های جدید به دنبال مشتریان جدید تر و اینکه-همگان باید طعم و طبع عکاس بودن را بچشند-قدم به میدان گذاشته است و سعی می کند تا با تزریق این حس القایی که کاربران هررده باید در فکر ارتقای خود از سطحی به سطحی دیگر باشند وادار به خرید و یا تعویض بدنه شوند...
به همان نسبت که در اینجا دیدی نسبتا خنثی نسبت به این مسئله وجود دارد بالعکس در ایران نازنین خودمان این حس القایی بسیار مثبت و موثر عمل می کند و احساس داشتن نیکون دی 7000 همانند ستوان یکم و احساس داشتن یک دی 800 حس سرهنگی را القا می کند...دوربینی تا دیروز طعم زردآلو می داد و اکنون طعم گریپ فروت می دهد..
(طبیعی است که گفته فوق صادق بر تمامی افراد نیست..کسانی که با دیدگاه درست تر و بازتری با نگاهی حرفه ای تر و وسواس ناشی از تجربه سالیان گذشته اقدام به تعویض بدنه می نمایند از این موضوع مستثنا هستند)
اکنون که در کالج به تحصیل گوشه ای از این هنر-علم مشغولم می توانم با دیدگاه های فکری مدرسان بخوبی آشنا شوم...هنوز عکاسی آنالوگ جایگاه خود را از دست نداده است و شرط لازم و نه کافی خبره شدن در دنیای عکاسی دیجیتال گذر از عکاسی آنالوگ است...(راه قدس از کربلا می گذرد!)جایی که پست پروسسینگ نیست و فتوشاپ جایگاهی ندارد.
بدرود تا درودی دیگربار
ببخشید که آف میزنم ولی واقعاً نمی دونم و نمی فهمم چرا در حوزه عکاسی راه قدس باید از کربلا بگذرد! [ یادم هست که پیشتر بحث و بلکه بحث های مبسوطی در این خصوص شده بود]هنوز عکاسی آنالوگ جایگاه خود را از دست نداده است و شرط لازم و نه کافی خبره شدن در دنیای عکاسی دیجیتال گذر از عکاسی آنالوگ است...(راه قدس از کربلا می گذرد!)جایی که پست پروسسینگ نیست و فتوشاپ جایگاهی ندارد.
عليرضا بهمن آباديNikon D50Nikkor 18-55 f/3.5-5.6G ED + Nikkor 18-200 f/3.5-5.6G IF-ED VR + Sigma 70-300 f/4-5.6 Apo DG
Speedlight SB800 Case Logic SLRC3
در مورد اینکه عکاسی سنتی شرط لازم برای خبره شدن در عکاسی است یا خیر نظری ندارم. اما رجوع گاه بهگاه یا رجوع خاص در برخی پروژهها به سیستم سنتی، استفاده از تکنیکهای قدیمی، استفاده از دوربینهایی با قطع های متوسط و بزرگ با روش قدیمی، همگی میتوانند در یک زمینه اهمیت داشته باشند: ایجاد فرصتی تازه برای نگرشی نو به عکاسی عمدتا بخاطر تفاوتی که در کار عکاسی ایجاد میکنند.
به عنوان مثال، تفاوتی که در زمانبندیها ایجاد میکنند ممکن است باعث تمرکز بیشتر یا ایجاد Pre-Visualize بهتر از موضوعات شود.
در کاری مانند عکاسی، هر فرصتی که بتواند یک تکانه ایجاد کند، یک برخورد جدید، یا تغییری در روش برخورد ذهنی با موضوع میتواند بشدت ارزشمند باشد. عامل این چنین تغییراتی میتواند استفاده موقت از روشهای قدیمی باشد یا مثلا سفری خاص به منطقهای ناشناخته و یا حتی تقبل دستیاری موقت یک هنرمند دیگر.