صفحه 368 از 689 نخستنخست ... 268 318 358 364 365 366 367 368 369 370 371 372 378 418 468 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 3,671 تا 3,680 , از مجموع 6884
Like Tree33618تشکر

موضوع: شايعات يا واقعيات

  1. #3671
    Forum Moderator Miri آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2011
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    1,305
    تشکر شده
    20561
    تشکر کرده
    10633

    پیش فرض

    سلام
    امکان ساخت سنسور تصویر حاوی اثر فیلتر GND توسط پاناسونیک

    panasonicpatent_mini.jpg

    طرحی از سوی پاناسونیک به ثبت رسیده است که حاوی فن آوری نوینی در ساخت سنسورهای تصویری دوربین های دیجیتال است. تکنولوژی مذکور اجازه می دهد تا مقدار اکسپوژر هر ردیف از پیکسل ها به صورت مجزا صورت پذیرد. سیستم جدید بر روی هر ردیف از پیکسل ها که نور زیادی ببینند فیلتر کاهنده نور را اعمال خواهد کرد.
    فرض نمایید در عکاسی از یک منظره با آسمان روشن و جنگل تیره روبرو هستیم ، اینجا است که فن آوری فوق العاده پاناسونیک به مدد عکاس آمده و با تنظیم نور هر ردیف از پیکسل ها و در صورت نیاز اعمال شبیه سازی فیلتر GND بر روی ردیف پیکسل ها ، وی را در نوردهی مناسب عکس یاری می رساند.

    ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــ

    ارائه میان افزار جدید دوربین 5D MKIII با عنوان نسخه 1.1.3

    اصلاحات انجام شده :

    Supports the single focal length EF40mm f/2.8 STM lens that is to be released at the end of June, 2012



    Fixes a phenomenon in which an image may become underexposed when using the Auto Lighting Optimizer for continuous Auto Exposure Bracketing (AEB) shooting.



    Fixes a phenomenon in which the backlight of the LCD monitor may not turn off depending on the camera settings and timing.



    Fixes a phenomenon in which the camera’s power may not turn on when a super-telephoto lens*1) is mounted to the camera with an extender*2).



    - EF 300mm F2.8L IS II USM / EF 400mm F2.8L IS II USM



    - Extender EF 1.4X III / Extender EF 2X III



    Corrects mistakes in the Dutch, Italian, Korean, Norwegian, Polish, and Swedish menu screens
    ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ــــــــــــــ

    خواندن مقالات تازه انتشار یافته زیر نیز خالی از لطف نیست :


  2. #3672
    كاربر فعال bf  آواتار ها
    تاریخ عضویت
    October 2005
    نوشته ها
    755
    تشکر شده
    1238
    تشکر کرده
    964

    پیش فرض

    امکان ساخت سنسور تصویر حاوی اثر فیلتر GND توسط پاناسونیک
    یادم میاد زمانیکه در مورد حسگر میخواندم ایده های مشابهی به فکرم رسیده بود و در اینجا هم اشاراتی کرده بودم
    بیش از پنج سال میگذرد و مشکلی هم نیست. نه امکان ثبت ایده برای ما وجود دارد و نه امکان بهره برداری و پیاده سازی آن
    Nima Sadigh، Anoosh-Em، Saeid Arzani و 2 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  3. #3673
    كاربر همراه mohsenbgh آواتار ها
    تاریخ عضویت
    September 2010
    محل سکونت
    Kalat_e_Nader
    نوشته ها
    259
    تشکر شده
    2947
    تشکر کرده
    1694

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط bf نمایش پست ها
    یادم میاد زمانیکه در مورد حسگر میخواندم ایده های مشابهی به فکرم رسیده بود و در اینجا هم اشاراتی کرده بودم
    بیش از پنج سال میگذرد و مشکلی هم نیست. نه امکان ثبت ایده برای ما وجود دارد و نه امکان بهره برداری و پیاده سازی آن
    سلام.شاید این ایده در ذهن بسیاری از عکاسان شکل گرفته باشد ولی بحث سر نحوه ی پیاده کردن این طرح و تحقق بخشیدن به آن است.
    yaghoobi، jebrahim، king4 و 1 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    People Remember You Only For The Problems You Solved And The Problems You Created

  4. #3674
    كاربر ويژه kiavash آواتار ها
    تاریخ عضویت
    March 2011
    نوشته ها
    2,384
    تشکر شده
    10518
    تشکر کرده
    8926

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط reza_Bahman نمایش پست ها
    ببخشید که آف میزنم ولی واقعاً نمی دونم و نمی فهمم چرا در حوزه عکاسی راه قدس باید از کربلا بگذرد! [ یادم هست که پیشتر بحث و بلکه بحث های مبسوطی در این خصوص شده بود]
    فکرمی کنم اقای اسقندیارمنظورشون دانشگاه ویاجایی درحددانشگاه بوده نه کلاسهای معمولی عکاسی، و مسلما کسی که دردانشگاه درس ویاهنر ی رو دنبال می کنه ، بصورت پایه ای اون رو یادخواهدگرفت که طبیعی هم هست : الان که هنوزسالهای کوتاهی از عکاسی انالوگ میگذره ، دردانشگاه تدریس شه. فکرمیکنم یه مقدار نازیبا باشه که کسی بگه تحصیلات دانشگاهی عکاسی داره ولی جایی لازم بشه نتونه عکسهای خوبی با دوربین انالوگ بگیره.
    esfandiyar2002 و ahmad.abaee تشکر می‌کنند.

  5. #3675
    كاربر ويژه Arash آواتار ها
    تاریخ عضویت
    June 2004
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    3,328
    تشکر شده
    16880
    تشکر کرده
    4010

    پیش فرض

    ولی جایی لازم بشه نتونه عکسهای خوبی با دوربین انالوگ بگیره.
    کجا مثلن؟
    بعد سوال اینه که چرا نتونه بگیره؟
    A_Maddah، reza_Bahman، Anoosh-Em و 4 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    آرش عاشوری‌نیا
    www.arashnia.com/blog
    www.kosuf.com

  6. #3676
    كاربر فعال bf  آواتار ها
    تاریخ عضویت
    October 2005
    نوشته ها
    755
    تشکر شده
    1238
    تشکر کرده
    964

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط mohsenbgh نمایش پست ها
    سلام.شاید این ایده در ذهن بسیاری از عکاسان شکل گرفته باشد ولی بحث سر نحوه ی پیاده کردن این طرح و تحقق بخشیدن به آن است.
    البته مورد اشاره هم از دید فیزیک نیمه هادی بود با توجه به نیازهایی که دوستان مطرح کرده بودند نه بحث عکاسی
    در مورد سیستم ثبت اختراع در ایالات متحده ظاهرا در گذشته امکان ثبت ایده بدون پیاده وجود داشته اما حداقل چند سالی است که (خوشبختانه) الزام بر یک نمایش عملی وجود دارد.
    در نهایت من امیدوارم روزی این بحث با کنترل عبور نور تابیده به سنسور صورت پذیرد تا تحریک سلولهای گیرنده (که هیچ یک هنوز تجاری نشده اند)
    morteza khademy تشکر می‌کند.

  7. #3677
    كاربر فعال reza_Bahman آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2006
    نوشته ها
    524
    تشکر شده
    1216
    تشکر کرده
    3705

    پیش فرض

    فکرمی کنم اقای اسقندیارمنظورشون دانشگاه ویاجایی درحددانشگاه بوده نه کلاسهای معمولی عکاسی، و مسلما کسی که دردانشگاه درس ویاهنر ی رو دنبال می کنه ، بصورت پایه ای اون رو یادخواهدگرفت که طبیعی هم هست : الان که هنوزسالهای کوتاهی از عکاسی انالوگ میگذره ، دردانشگاه تدریس شه. فکرمیکنم یه مقدار نازیبا باشه که کسی بگه تحصیلات دانشگاهی عکاسی داره ولی جایی لازم بشه نتونه عکسهای خوبی با دوربین انالوگ بگیره.
    خوب یک سری بحث ها اینجا شده است و فکر می کنم اگر قرار است این بحث ها ادامه یابد شاید بهتر باشد در آنجا این مطلب را دنبال کنیم و بخصوص منظورم این است که خودم بیشتر از دوستان - موافقان و مخالفان - یاد بگیرم.
    اما اجمالا چیزی که به نظرم میرسد این است که لازم است ما بین هنر، فن، یا علم عکاسی با ابزارهای آن فرق بگذاریم. ترکیب بندی، ترکیب بندی است چه در عکاسی آنالوگ چه در عکاسی دیجیتال، عمق میدان، عمق میدان است چه در عکاسی آنالوگ چه در عکاسی دیجیتال، نورسنجی، نورسنجی است با همه ظرایف و پیچیدگی های خودش، نورپردازی با همه ظرایف و پیچیدگی های خودش، و ...هم نورپردازی و نورسنجی هستند چه در عکاسی دیجیتال چه در عکاسی آنالوگ. (حواسم هست که اساسا همین عبارت عکاسی دیجیتال و عکاسی آنالوگ در بافتی که دارم مطرح میکنم محل مناقشه هست). ابزارها نه تنها در حوزه عکاسی که در بسیاری از حوزه های دیگر دائم در معرض تحول هستند آیا باید برای یادگیری این علوم هنر یا فنون از ابزارهایی که جایگاه خود را از دست داده اند یا در حال از دست دادن هستند همچنان استفاده کرد؟ آیا مثلا در همان کالج ها یا مراکز یادگیری دیگر اصراری بر استفاده از پین هول وجود دارد؟ بله گاهی هست که ما برای فرضا درک عملکرد دوربین ممکن است یک پین هول را هم کالبدشکافی کنیم (و البته چه کالبد نحیفی!) ولی واقعا به صورت معمول چقدر از آن استفاده خواهیم کرد؟
    اینکه ما کلی وقت صرف کنیم و فرضا نحوه ظهور و ثبوت، ساختار فیلم، و کلی مبحث دیگر در این زمینه را - به عنوان یک رویه معمول یا همان شرط لازم که صحبتش شد - یاد بگیریم و بعد که فارغ التحصیل شدیم و وارد دنیای واقعی و استفاده از ابزارهای روز شدیم هیچیک از اینها به کارمان نیاید یا به ندرت به کارمان بیاید چه خاصیتی خواهد داشت؟
    شخصا با وجود اینکه عکاسی را به صورت یک سرگرمی جدی از دنیای دیجیتال شروع کرده ام، از دنیای آنالوگ عمدتا "صبر و تأمل" آن را تا اینجا مفید فایده یافته ام. هیچ وقت کمیودی را احساس نکرده ام که مرا به کار در دنیای آنالوگ سوق دهد. حتی فکر می کنم اگر دوربین دیجیتال نبود چقدر فرایند یادگیری برای یکی مثل من - با یک بهره هوشی فاچعه - دشوار و طولانی می شد. این است که به واقع معتقدم اساسا راه قدس از کربلا نمی گذرد (ظاهراً هم که نگذشت!)
    Arash، yaghoobi، m.daneshpayeh و 5 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    عليرضا بهمن آبادي
    Nikon D50
    Nikkor 18-55 f/3.5-5.6G ED + Nikkor 18-200 f/3.5-5.6G IF-ED VR + Sigma 70-300 f/4-5.6 Apo DG
    Speedlight SB800 Case Logic SLRC3

  8. #3678
    كاربر همراه radioheadz آواتار ها
    تاریخ عضویت
    October 2008
    محل سکونت
    tehran
    نوشته ها
    309
    تشکر شده
    1038
    تشکر کرده
    719

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط esfandiyar2002 نمایش پست ها
    اکنون که در کالج به تحصیل گوشه ای از این هنر-علم مشغولم می توانم با دیدگاه های فکری مدرسان بخوبی آشنا شوم...هنوز عکاسی آنالوگ جایگاه خود را از دست نداده است و شرط لازم و نه کافی خبره شدن در دنیای عکاسی دیجیتال گذر از عکاسی آنالوگ است.........................................ج یی که پست پروسسینگ نیست و فتوشاپ جایگاهی ندارد.
    -اگر منظور شما از جایگاه آنالوگ در زمینه هنر (ART) و افراد خاص و محدود باشه این گفته کمی قابل قبوله ولی در گستره عام و وسیع تر این فرض اشتباه است . یکی از نشانه های غلط بودن این فرض ورشکستگی کمپانی کداک هست اگر جایگاه آنالوگ از دست نرفته بود اوضاع کداک اون نمی شد.

    -در مورد شرط لازم بودن عکاسی آنالوگ هم موافق نیستم دلیل ساده و روشنش هم این هست عکاسان خوبی هستند که هیچ عکسی با آنالوگ نگرفتن اما عکس های دیجیتال خوبی ثبت کردند.البته منکر پیش زمینه کار با دوربین آنالوگ نیستم اما دیدگاه بنده با شما سر چرایی نیست. یک از محدودیت ها و در عین حال مزیت های کسانی که با آنالوگ کار کرده اند این هست که ما در زمان عکاسی آنالوگ محدود بودیم به 36 فریم برای همین سعی میکردیم بهترین سوژه و ترکیب بندی و ...پیدا کنیم و بعد دکمه شاتر رو بزنیم..الان وقتی با دوستان می ریم جایی برای عکاسی ،دوستانی که این تجربه رو ندارند در هر روز شاید نزدیک 1000-3000 شات می زنند و تازه پس از اینکه عکس ها رو کامپیوتر انتقال می دهند شروع به پاک سازی و حذف می کنند بعضی ها هم که تمام شات هاشون رو نگه می دارن ولی افرادی مثل بنده به مراتب بسیار بسیار کمتر عکس میگیریم و متهم به خساست در زدن دگمه شاتر هستیم

    -در مورد نبود پست پروسس در عکاسی آنالوگ هم که نظر کاملا اشتباهیست، بلکه پست پروسس محدودتر هست و وانچه در فوتوشاپ می توان انجام داد رو نمیشه پیاد کرد(یا بهتر توضیح بدم پست پروسس که فقط کار با فوتوشاپ نیست) (یاد دوران دانشجویی بخیر چه ژانگولرهایی سر نگاتیو ها و کاغذ عکاسی در نمی آوردیم....... در دهه گذشته که یک بار یکی از اساتید فرنگی (آلمانی) برای نمایش آثار و بحث و .. به دانشگاه آمده بود با تعجب از استفاده ما از دورربین آنالوگ و فیلم و آگراند.. .سخنرانی مسبوطی کرد و ما متهم شدیم بر ماندن در عصر حجر...)

    فکرمیکنم یه مقدار نازیبا باشه که کسی بگه تحصیلات دانشگاهی عکاسی داره ولی جایی لازم بشه نتونه عکسهای خوبی با دوربین انالوگ بگیره.
    شما مطمئن باش کار با دوربین آنالوگ بسیار بسیار راحت تر از دوربین های دیجیتال امروزیست
    m.daneshpayeh، M.Nouri، esfandiyar2002 و 2 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    خراب رفاقت آنم که جان دهد در بهر دوست ... خط و خال لغو بر در نهاده و بی آرزوست

  9. #3679
    كاربر ويژه Nima Sadigh آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2008
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    2,118
    تشکر شده
    9925
    تشکر کرده
    6705

    پیش فرض

    درباره ی میرورلس کنون شایعات ضعیفی! به گوش می رسد مبنی بر اینکه از سنسوری با اندازه ی سنسور G1X استفاده می کند(حتی ممکن است همان سنسور) و دیگر اینکه با 3 لنز معرفی می گردد.
    کلا 3 بدنه معرفی خواهد شد؛ اولین بدنه ای که معرفی می شود در سری consumer است و 2 تای بعدی prosumer و professional خواهند بود. منبع: Canonrumors
    تصاویر پیوست شده تصاویر پیوست شده
    yaghoobi، beh_b7، Anoosh-Em و 3 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    "تو قسمتی از جهان نیستی، تو خود جهان هستی"

  10. #3680
    كاربر ويژه lamagra آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2009
    نوشته ها
    3,129
    تشکر شده
    18021
    تشکر کرده
    12097

    پیش فرض

    اون سنسور یعنی یک ماونت جدید...اگر 1.6 نباشه برای من خیلی جذاب نیست و توی همون نکس میمونم.اصلا مایل نیستم اینطور بشه...
    yaghoobi، beh_b7، Navid7h و 3 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    Canon Eos M+11-22+18-55+22mmf/2+90EX
    عقیل احمدی

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •