صفحه 410 از 689 نخستنخست ... 310 360 400 406 407 408 409 410 411 412 413 414 420 460 510 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 4,091 تا 4,100 , از مجموع 6884
Like Tree33617تشکر

موضوع: شايعات يا واقعيات

  1. #4091
    كاربر ويژه Arash آواتار ها
    تاریخ عضویت
    June 2004
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    3,328
    تشکر شده
    16878
    تشکر کرده
    4010

    پیش فرض

    به هرحال من مشکلی با تولید هیچ لنزی ندارم. نیکون تولید کند:
    ۶۰-۲۴۵ یا ده تا رنج دیگر با دیافراگم‌های متفاوت. من بحثم نسبت به 70-200 F4 بود و هست که زمانی به همه توصیه می‌شد و همه‌ی اون دوستانی که خودشون این لنز رو داشتند می‌فروختند که 2.8 بخرند!
    این‌که کسی می‌داند چه چیزی را برای چه کاری می‌خرد خوب است. اما به عنوان لنزی عمومی؟ و این‌که قرار باشد با این لنز پرتره بگیرید خارج از استودیو؟ نقض غرض است. همان ۵۵-۲۰۰ یا حتا ۱۸-۲۰۰! وقتی ۲.۸ نباشد؟ خوب ۵.۶ باشد!
    اون ۸۰-۲۰۰ رو هم تا چند ماه پیش زیاد در بازار می‌دیدم. الان نمی‌دونم.
    Kaveh Ghobadi، Anoosh-Em و KHAKSAR تشکر می‌کنند.
    آرش عاشوری‌نیا
    www.arashnia.com/blog
    www.kosuf.com

  2. #4092
    كاربر ويژه Persian آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2005
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    2,472
    تشکر شده
    10723
    تشکر کرده
    6066

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط A_Maddah نمایش پست ها
    آرش جان کدوم 200م م ؟اگر منظورت 80-200AF يا AFSکه بايد بي خيالش شد.چون براي پيدا کردنشون بايد تو قوطي عطاري ها دنبالش بگردي.تازه دست دوم.اما 70-200اف 4 .لنزي با قيمت بسيار مناسبتر از 70-200اف 2.8 والبته 70م م تا 200م م فاصله اي متغير و بسيار مناسب استوديو.البته استفاده از 2.8 در استو ديو هم گاهي در جاي خودش هم خوب است .اما به نظر من چه بدي دارد نيکون يک لنز70-200 با قيمت بسيار پايين تراز 70-200 اف 2.8 داشته باشدحالا با اف 4 باشه.واصلا تخصصي براي استوديو باشه واصلا بيرونش هم نياريم.مگه بده؟
    اسد جان
    من 2 سالی لنز Nikon 28-200mm G را داشتم که اپتیک بسیار خوبی دارد همراه با کیفیت بدنه معمولی و فوکوس کند و لرزش گیر هم ندارد. سوال این است که لنز فرضی 200-70 اف 4 در استودیو چه برتری به لنز 200-28 دارد.
    Amir Mohebi، A_Maddah و Anoosh-Em تشکر می‌کنند.
    علیرضا غفاری
    لینک مقالات سایت
    "Travel is the graduate school of life" Joe McNally

  3. #4093
    كاربر بسیار فعال A_Maddah آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2005
    محل سکونت
    بندرعباس -بندرلنگه
    نوشته ها
    1,452
    تشکر شده
    14310
    تشکر کرده
    13944

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Persian نمایش پست ها
    اسد جان
    من 2 سالی لنز Nikon 28-200mm G را داشتم که اپتیک بسیار خوبی دارد همراه با کیفیت بدنه معمولی و فوکوس کند و لرزش گیر هم ندارد. سوال این است که لنز فرضی 200-70 اف 4 در استودیو چه برتری به لنز 200-28 دارد.
    علیرضا جان بنده 70-200 اف 4 IS کانن رو تست کردم.کیفیت اپتیک و بدنه خوب .فوکس هم خوب .لرزه گیر موثر هم داره که البته زیاد بکار نمیاد ولی خب برای بعضی افراد بکار میاد.والبته وزن بسیار مناسب و بهتر از 70-200اف 2.8.
    یک مورد رایج اینکه گفته میشه در استو دیو نور کافیست و ازآنجایی که دیافراگم هم اغلب بین 8-13 است با اغلب لنزها عکس ها شارپ و جزئیات خوب است ولی من با اینکه موارد فوق رو تا حدودی قبول دارم ولی نباید از دو لنز متفاوت مثلا 70-200 اف 2.8 ورژن جدید کانن و 70-200 اف 4در شرایط مساوی استو دیو انتظار خروجی برابر داشت.این موضوع در استودیو هایی که عکس های بزرگ برای چاپ دارند نمود بیشتری خواهد داشت.البته برای مثال لنزهای فراوانی وجود دارد که رنج خوبی برای استودیو دارند ولی مناسب برای استفاده در استودیو نیستند.
    Persian و morteza khademy تشکر می‌کنند.
    اسدالله مداح

  4. #4094
    كاربر فعال
    تاریخ عضویت
    July 2010
    نوشته ها
    795
    تشکر شده
    5994
    تشکر کرده
    6396

    پیش فرض

    من اصلا متوجه نمیشم یعنی فاصله ی 2.8 تا 4 یعنی اینقدر زیاده
    لنز 15-85 کنون در فاصله 85 دارای f5.6 هستش اما باز هم بوکه قابل قبولی تو بیرون داره
    مگه f4 بیرون از آتلیه به درد نمیخوره
    هرکی به دردش نمی خوره با نصف قیمت بده ما حالشو ببریم

    من عکسهایی باهاش می گیرم که مشکل همه ی شما حل بشه
    داود معانی

  5. #4095
    كاربر ويژه kiavash آواتار ها
    تاریخ عضویت
    March 2011
    نوشته ها
    2,384
    تشکر شده
    10515
    تشکر کرده
    8926

    پیش فرض

    اقاجان اصلامگه نیکون میادبدون تحقیق و بررسی شرایط بازار و نیاز مصرف کننده یه خط تولید که خیلی هم براش هزینه بر هست رو به یه لنز یاهرچی بده؟ رومعده که صبح پانمیشن ، یه هووو، بگن بروبچ امروز صبحونه چی حال میکنین؟ یکی هم بگه اقا ۷۰-۲۰۰ اف ۴. وبعد هم بسازن. فکرمیکنم یه خط تولیدجدیدویااشغال یه خط تولیددیگه برای یه کارومحصول جدید، هم ازنظرنیروی کار ، هم هزینه انرژی ، هم چه وچه وچه ... برای هرشرکتی یه چالش هست وباید حداقل هزینه خط خودش رو جواب بده. اگه هرشرکتی بدونه با کالای x درامدبیشتری نسبت به y داره ، خوب حتما گزینه اول تولیدمیشه.
    بنابراین اگرواقعا نیکون این لنز رو بخوادتولیدکنه حتما جوانب ونیازجهانی سنجیده شده ودید اونها مطمئن باشین ازبنده وامثالهم جهانی تر هست واونها صلاح کارشون رو بهترمیدونند.
    باباجان دیگه حداقل چارتا عکاس خبره که ازاین دست نظرات بدن که حتما تو جیب نیکون گیرمیادعزیزدل برادر. اشتباه میگم بگواشتباهه؟
    morteza khademy و mohsen.sh تشکر می‌کنند.

  6. #4096
    كاربر فعال morteza khademy آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2011
    محل سکونت
    یاسوج
    نوشته ها
    723
    تشکر شده
    4346
    تشکر کرده
    7060

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط dada_zebel نمایش پست ها
    من اصلا متوجه نمیشم یعنی فاصله ی 2.8 تا 4 یعنی اینقدر زیاده
    لنز 15-85 کنون در فاصله 85 دارای f5.6 هستش اما باز هم بوکه قابل قبولی تو بیرون داره
    مگه f4 بیرون از آتلیه به درد نمیخوره
    هرکی به دردش نمی خوره با نصف قیمت بده ما حالشو ببریم

    من عکسهایی باهاش می گیرم که مشکل همه ی شما حل بشه
    وقتی سوژه خیلی بهت نزدیک نباشه و بک به سوژه نزدیک باشه خیلی فرق میکنه!
    وقتی نور بیشتر نیاز داشته باشی فرق میکنه.
    در ضمن لنزی که دیاف 2.8 داره تو اف 4 شارپ تر از لنزیه که حداکثر دیافش 4
    mohsenslr و saeed2vfx تشکر می‌کنند.
    پشت این پنجره جز هیچ بزرگ ، هیچ نیست!

    canon Eos 6D +canon ef 17-40 f4 L+ canon ef 50 f1.8 stm+canon ef 100mm f2.8 L macro+ avanar 135 f2.8+ zenitar 50mm f2

  7. #4097
    كاربر همراه mohsen.sh آواتار ها
    تاریخ عضویت
    September 2011
    محل سکونت
    شیراز
    نوشته ها
    191
    تشکر شده
    321
    تشکر کرده
    2345

    پیش فرض

    بنده نظرم آماتوری هست
    اما عرضم این هست بنده برای جایی عکاسی می کنم نور کم هست و شب و... خلاصه 70-200 f2.8 کانن خیلی خیلی لازم و واجب هست.
    اما خودم قبل از این بازار آشفته توی فکر بودم برای خودم یه 70-200 بگیرم اما f4 ! وزن کمتر، نبودم آن نیاز برای همیشه و اینکه قیمت مناسب تر نسبت به جیب بنده باعث می شد که این رو انتخاب بکنم نه f2.8.
    در نتیجه 70-200 f4 نیکون نیز حتما مشتریانی آماتوری مثل بنده دارد که نه کباب بسوزد نه سیخ.
    kiavash تشکر می‌کند.

  8. #4098
    كاربر جديد hmd921 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    August 2010
    محل سکونت
    مشهد
    نوشته ها
    26
    تشکر شده
    507
    تشکر کرده
    757

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط dada_zebel نمایش پست ها
    من اصلا متوجه نمیشم یعنی فاصله ی 2.8 تا 4 یعنی اینقدر زیاده
    لنز 15-85 کنون در فاصله 85 دارای f5.6 هستش اما باز هم بوکه قابل قبولی تو بیرون داره
    مگه f4 بیرون از آتلیه به درد نمیخوره
    هرکی به دردش نمی خوره با نصف قیمت بده ما حالشو ببریم

    من عکسهایی باهاش می گیرم که مشکل همه ی شما حل بشه

    بله اختلاف آنقدر زیاد هست که من لنز 70-200 f/2.8 رو فقط برای 200mm و f/2.8 استفاده میکنم وگرنه ارزش حمل رو نداره و ترجیح میدم از 85mm f/1.8 استفاده کنم.
    yaghoobi و Anoosh-Em تشکر می‌کنند.
    حامد زرندی

    http://bokeh.ir/

  9. #4099
    كاربر فعال ehsan+ آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2011
    محل سکونت
    خوزستان-دزفول
    نوشته ها
    610
    تشکر شده
    922
    تشکر کرده
    1367

    پیش فرض

    ای بابا

    دارم کم کم فکر میکنم کسانی مثل من که 70-200 f2.8 ندارن تا حالا چیکار می کردن.مسلما لنز با دیاف بازتر و یا اپتیک بهتر رو همه میپسندن اما باید دید با چه قیمتی.
    باید دید این لنز واقعا اینقدر برای عکاس ارزش هزینه کردن داره یا نه؟
    من که قید این لنز رو زدم و ترجیح میدم بهش فکر نکنم اما قبلا یه جمله شنیده بودم که گفتنش خالی از لطف نیست."عکاس اگه واقعا عکاس باشه با هر وسیله ای هم عکس خوب میگیره" حالا لنز چندین میلیونی نبود با یه لنز فیکس یه میلیونی هم میشه کمی به خودتون زحمت بدین و چند متر سه پایه رو جابجا کنید(به جز مواردی که پرسپکتیو خاصی مد نظر باشه).
    yaghoobi، davoud maani، morteza khademy و 1 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    در مملکتی که امضا حتما باید خط خطی باشه و یا اشکال هندسی داشته باشه و نمیشه اسم و فامیلت رو با دست خط خودت به عنوان امضا بنویسی ،نمی دونم چه امضایی بذارم پس انگشت میزنم

  10. #4100
    كاربر فعال
    تاریخ عضویت
    July 2010
    نوشته ها
    795
    تشکر شده
    5994
    تشکر کرده
    6396

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط morteza khademy نمایش پست ها
    وقتی سوژه خیلی بهت نزدیک نباشه و بک به سوژه نزدیک باشه خیلی فرق میکنه!
    وقتی نور بیشتر نیاز داشته باشی فرق میکنه.
    در ضمن لنزی که دیاف 2.8 داره تو اف 4 شارپ تر از لنزیه که حداکثر دیافش 4
    من مشکلی ندارم فقط اشکال کارم اینه که چیزی رو که تجربه نکنم قبول نمی کنم
    من لنز 70-200 f4 رو دارم و در دیاف 4 قطعا از دیاف 2.8 لنز دیگه شارپ تره اما این دو لنز در دیاف 4 شارپ نس تقریبا یکسانی دارن
    Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM Lens Image Quality

    به صفحه بالا دقت کنید
    حتی وقتی فوکال روی 200 هستش باز هم اختلاف شارپ نسی وجود نداره

    یک نکته ی دیگه اینکه شما اگر بخواهید اکتنشن 2x ورژن ii رو روی 70-200 f2.8ii استفاده کنید ساپورت نمی کنه

    نتیجه :
    اگر بخواهید 2.8 رو بخرید فقط ورژن i اون به صرفه هستش که اونم در تمام دیاف ها شارپ نس کمتری از مدل f4 داره
    برای اینکه حرفم رو باور کنید بهتره صفحه ی زیر رو نگاهی بندازید
    Canon EF 70-200mm f/4.0 L USM Lens Image Quality

    البته ورژن 2.8ii کمی گرون تر از قیمت دلاری واقعیش به فروش میرسه درحالیکه مدل f4 کمتر از قیمت واقعیشه
    داود معانی

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •