یادمه این لنز یه روزی جزو آرزوهای روزبه احسانی بود و می گفت نیکون تو 200-70 ها این لنز رو کم داره و آرش عاشوری نیا هم مخالف ساختش بود!
هيچ صيادي در جوي حقيري که به گودالي مي ريزد، مرواريدي صيد نخواهد کرد.
.
محسن سيفي
اجالتا اون عکس که به نظر میاد هر تیکه اش از یه لنز استاد شده با فتو شاپ!
Canon Eos M+11-22+18-55+22mmf/2+90EX
عقیل احمدی
در شرایط منطقی خرید ۷۰-۲۰۰ F4 کاری عبث است. آما! این روزها با این شرایط به گمانم ممکن است مجبور شویم لنز F8 بخریم! ;)
من در شرایط منطقی خرید 70-200 اف 4 رو برای استودیو بسیار منطقی می بینم.
اسدالله مداح
به روز کردن 400-80 هم که به نظر میرسد از برنامه نیکون خارج شده چند سالی شایعه اش داغ بود و خلاص.
کی میشه شایعه ی 400 اف 4 یا اف 5.6 نیکون با قیمت حدود 1000 دلار رو بخونیم!!!!!
حسرتی شد برای نیکونی ها
پشت این پنجره جز هیچ بزرگ ، هیچ نیست!
canon Eos 6D +canon ef 17-40 f4 L+ canon ef 50 f1.8 stm+canon ef 100mm f2.8 L macro+ avanar 135 f2.8+ zenitar 50mm f2
لنزی که فقط قرار باشد در استودیو استفاده شود؟ شاید. آنهم به شرطی که هیچگاه در استودیو هوس عکاسی با F2.8 به سرتان نزند، لنز از استودیو بیرون نیاید. هرچند، اگر قرار بر استفاده از چنین لنزی باشد؟ هر لنز ۲۰۰ مم دیگری هم میتواند کیفیت قابل قبولی در دیافراگمهای ۸ تا ۱۱ تولید کند. (دی۸۰۰ را جدا کنیم البته)من در شرایط منطقی خرید 70-200 اف 4 رو برای استودیو بسیار منطقی می بینم.
۴۰۰ با F5.6 اوکی! اما کانن ۴۰۰ مم با F4 ناقابل 6,469 دلار قیمت دارد.کی میشه شایعه ی 400 اف 4 یا اف 5.6 نیکون با قیمت حدود 1000 دلار رو بخونیم!!!!!
آرش جان کدوم 200م م ؟اگر منظورت 80-200AF يا AFSکه بايد بي خيالش شد.چون براي پيدا کردنشون بايد تو قوطي عطاري ها دنبالش بگردي.تازه دست دوم.اما 70-200اف 4 .لنزي با قيمت بسيار مناسبتر از 70-200اف 2.8 والبته 70م م تا 200م م فاصله اي متغير و بسيار مناسب استوديو.البته استفاده از 2.8 در استو ديو هم گاهي در جاي خودش هم خوب است .اما به نظر من چه بدي دارد نيکون يک لنز70-200 با قيمت بسيار پايين تراز 70-200 اف 2.8 داشته باشدحالا با اف 4 باشه.واصلا تخصصي براي استوديو باشه واصلا بيرونش هم نياريم.مگه بده؟
اسدالله مداح