صفحه 3 از 4 نخستنخست 1 2 3 4 آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 21 تا 30 , از مجموع 37
Like Tree171تشکر

موضوع: دوربین‌های بدون آینه

  1. #21
    كاربر بسیار فعال
    تاریخ عضویت
    March 2009
    نوشته ها
    1,355
    تشکر شده
    6482
    تشکر کرده
    4494

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Ehsan4ever نمایش پست ها
    سلام به دوستان

    می دونم موضوعی رو که می خوام مطرح کنم شاید مستقیم به این تاپیک ربطی نداشته باشه ولی چون هدف اصلی پاسخ دادن دوستانی است که از سیستم المپیوس استفاده می کنند (یا اطلاعات جامعی درباره ش دارن) اینجا مطرح و پیشاپیش عذرخواهی می کنم:

    من اس ال آر دارم و برای همراه داشتن همیشگی و بخصوص عکاسی خیابانی یه چند وقتیه که به فکر یه دوربین جمع و جور ترجیحاً میرورلس افتادم. تقریباً از همان اول به سونی فکر کردم (با توجه به سایز سنسور) ولی حالا که برخی از مطالب این تاپیک رو خوندم می بینم که بر خلاف تصور اولیه من خیلی از عکاسان حرفه ای به سراغ المپیوس و سیستم 3/4 می روند. سوالاتم رو شماره بندی می کنم و ممنون می شم از دوستان اگه من رو از نظراتشون بی بهره نذارن:

    1- سیستم 3/4 با چه مکانیزمی با سیستم ASP-C سونی رقابت می کنه؟ قیمت مناسب تر یا لنزهای سریعتر یا .....؟

    2- وقتی هدف عکاسی خیابانی و دوربین با حجم کوچکتر باشه، چه ترکیبی بر روی سیستم المپیوس پیشنهاد خواهد شد تا همچنان دوربین را تا حدی پاکت سایز بشه دونست؟

    3- واقعیتش اینه که وضع اقتصاد و دلار و ... رو همه خوب می دونیم. من بیشتر به فکر این بودم که یک یا حداکثر 2 تا از لنزهامو بدم و به جاش یه همچین سیستمی داشته باشم. با این حدود توی سونی می شه به سراغ سری 3 یا 5 رفت (که البته نمی دونم این مدل ها که تا حدی قدیمی شدن و خیلی از قابلیت های سری بعدی رو ندارن - از همه مهمتر ویوفایندر درست حسابی- آیا ارزش خرید دارن یا نه؟) حالا می خوام بدونم با حدود 1 تا 1.5 میلیون المپیوس چه پیشنهاداتی داره؟

    4- این سوال دیگه واقعاً کلیه: اصولاً خرید یه دوربین میرورلس انتری لول اصولاً درسته؟ یا این دوربین ها در سری های جدید تر و گرانتر کارا شده اند؟ باید صبر کنم تا یه دفه 3-4 میلیون هزینه کنم یا همین ایده تعویض 1-2 لنز با یه سیستم میرورلس هم قابل قبوله؟

    پیشاپیش از نطرات دوستان تشکر می کنم.
    سلام
    1- به نظرم برتری سیستم میکرو ۴/۳ بر سونی بیشتر در زمینه تنوع لنز هست تا تفاوت قیمت. تنوع لنز برای میکرو ۴/۳ خیلی زیاده. به عنوان مثال در یک فاصله کانونی ۱۷-۲۵ میلیمتر دست کم ۵ لنز پرایم وجود داره. قیمت دوربین های تاپ هر دو سیستم اختلاف فاحشی نداره.
    برای شخص من یک مزیت دیگه میکرو ۴/۳ بر سونی, طراحی بدنه این دوربین هاست. om-d بسیار دوربین شکیلی هست. میرورلس های سونی به ذائقه خیلی ها سازگاره اما من شخصا این ظاهر بدنه رو نمی پسندم.

    2- لنز های پرایم. به نظر من به ترتیب میزان کاربری برای این ژانر عکاسی این لنز های اولیمپوس و پاناسونیک خیلی مناسبند:
    ۲۰ میلیمتر پاناسونیک (یا ۱۷ اولیمپوس با دیافراگم ۱.۸)- ۴۵ میلیمتر اولیمپوس- ۱۴ میلیمتر پاناسونیک و ۱۲ اولیمپوس . از بین این لنز ها دو لنز ۲۰ و ۱۴ پاناسونیک بسیار کوچیک هستند. لنز های اولیپموس اگر چه کوچیکند اما واژه پاکت سایز مناسبشون نیست.

    ۳-بستگی داره کدوم دو تا لنزو بفروشید. با ۱-۱.۵ شاید نتونید جدید ترین مدل رو تهیه کنید اما با کمی افزایش بودجه می تونین دوربین E-PL5 رو بگیرید که سنسور بسیار خوبی داره. برای لنز هم پیشنهاد می کنم اگر دنبال عکاسی خیابانی هستید با یک ۲۰ میلیمتر پاناسونیک شروع کنید. این لنز اونقدر جذابه که به تنهایی می تونه کارتون رو تا حد زیادی راه بندازه. ویوفایندر اگر چه قابلیت خوبی هست اما عدم وجودش به این معنی نیست که شما نتونید از از دوربین استفاده کنید. یکی از اصول مهم عکاسی خیابانی این هست که توجه سوژه جلب نشه.استفاده از ویوفایندر دوربین در خلاف جهت این اصل هست و سوژه بلافاصله متوجه میشه که می خواین ازش عکس بگیرید. این مساله هم باعث میشه که حالت طبیعی که می خواین از دست بره.
    ۴- باید ببینید چه امکاناتی از دوربین رو نیاز دارید. این مساله در مورد خرید هر نوع وسیله ای هم صادقه. گاهی وقت ها امکانات اضافه شده به مدل های جدید به درد ما نمی خوره. در این صورت نیازی به تهیه آخرین مدل دوربین نیست. همون مدل پایه هم برای کار ما کافیه.
    Ehsan4ever تشکر می‌کند.

  2. #22
    كاربر آشنا Miladend آواتار ها
    تاریخ عضویت
    August 2012
    نوشته ها
    31
    تشکر شده
    79
    تشکر کرده
    359

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Ehsan4ever نمایش پست ها
    سلام به دوستان

    می دونم موضوعی رو که می خوام مطرح کنم شاید مستقیم به این تاپیک ربطی نداشته باشه ولی چون هدف اصلی پاسخ دادن دوستانی است که از سیستم المپیوس استفاده می کنند (یا اطلاعات جامعی درباره ش دارن) اینجا مطرح و پیشاپیش عذرخواهی می کنم:

    من اس ال آر دارم و برای همراه داشتن همیشگی و بخصوص عکاسی خیابانی یه چند وقتیه که به فکر یه دوربین جمع و جور ترجیحاً میرورلس افتادم. تقریباً از همان اول به سونی فکر کردم (با توجه به سایز سنسور) ولی حالا که برخی از مطالب این تاپیک رو خوندم می بینم که بر خلاف تصور اولیه من خیلی از عکاسان حرفه ای به سراغ المپیوس و سیستم 3/4 می روند. سوالاتم رو شماره بندی می کنم و ممنون می شم از دوستان اگه من رو از نظراتشون بی بهره نذارن:

    1- سیستم 3/4 با چه مکانیزمی با سیستم ASP-C سونی رقابت می کنه؟ قیمت مناسب تر یا لنزهای سریعتر یا .....؟

    2- وقتی هدف عکاسی خیابانی و دوربین با حجم کوچکتر باشه، چه ترکیبی بر روی سیستم المپیوس پیشنهاد خواهد شد تا همچنان دوربین را تا حدی پاکت سایز بشه دونست؟

    3- واقعیتش اینه که وضع اقتصاد و دلار و ... رو همه خوب می دونیم. من بیشتر به فکر این بودم که یک یا حداکثر 2 تا از لنزهامو بدم و به جاش یه همچین سیستمی داشته باشم. با این حدود توی سونی می شه به سراغ سری 3 یا 5 رفت (که البته نمی دونم این مدل ها که تا حدی قدیمی شدن و خیلی از قابلیت های سری بعدی رو ندارن - از همه مهمتر ویوفایندر درست حسابی- آیا ارزش خرید دارن یا نه؟) حالا می خوام بدونم با حدود 1 تا 1.5 میلیون المپیوس چه پیشنهاداتی داره؟

    4- این سوال دیگه واقعاً کلیه: اصولاً خرید یه دوربین میرورلس انتری لول اصولاً درسته؟ یا این دوربین ها در سری های جدید تر و گرانتر کارا شده اند؟ باید صبر کنم تا یه دفه 3-4 میلیون هزینه کنم یا همین ایده تعویض 1-2 لنز با یه سیستم میرورلس هم قابل قبوله؟

    پیشاپیش از نطرات دوستان تشکر می کنم.
    بیشتر مطالب رو دوست خودبمون گفتن اما با مشاهده سمپل ها و ریویو هایی که خوندم به نظرم فعلا به جز به جز همین دوربین الیمپوس M5 بقیه 3/4 ها زیاد جالب نیستند (منظورم کسانی که از SLR ها به سمت بدون آینه ها میرن)
    مزیت بزرگشون تنوع لنزشونو که زیاده(به خاطر استفاده چند شرکت از این سیستم)
    اما به نظرم مهمترین ضعفشون ابعاد کوچکتر سنسورشونه...که دیگه همگی میدونن بحث تفاوتها کجاست...
    لنزهای سونی واقعا لنزهای مطلوبی هستند و کیفیتشون خیلی خوبه (بخصوص این 16-50 جدید که روی 5nr و6 اومده که فوکوسشون خیلی سریع تره)
    به نظر من که بهترین دوربین فعلا تو این رده بدون آینه سری نکس سونی و دوربین های فوجی به علاوه همین دوربین M5 هست...به شخصه 2تا از دوستان که نکس 5 دارند خیلی راضین و منم خیلی خوشم اومده و میخوام بفروشم DSLR رو و یک نکس 6 بخرم...
    Ehsan4ever تشکر می‌کند.

  3. #23
    كاربر آشنا
    تاریخ عضویت
    July 2007
    نوشته ها
    51
    تشکر شده
    97
    تشکر کرده
    239

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط jebrahim نمایش پست ها
    سلام
    1- به نظرم برتری سیستم میکرو ۴/۳ بر سونی بیشتر در زمینه تنوع لنز هست تا تفاوت قیمت. تنوع لنز برای میکرو ۴/۳ خیلی زیاده. به عنوان مثال در یک فاصله کانونی ۱۷-۲۵ میلیمتر دست کم ۵ لنز پرایم وجود داره. قیمت دوربین های تاپ هر دو سیستم اختلاف فاحشی نداره.
    برای شخص من یک مزیت دیگه میکرو ۴/۳ بر سونی, طراحی بدنه این دوربین هاست. om-d بسیار دوربین شکیلی هست. میرورلس های سونی به ذائقه خیلی ها سازگاره اما من شخصا این ظاهر بدنه رو نمی پسندم.

    2- لنز های پرایم. به نظر من به ترتیب میزان کاربری برای این ژانر عکاسی این لنز های اولیمپوس و پاناسونیک خیلی مناسبند:
    ۲۰ میلیمتر پاناسونیک (یا ۱۷ اولیمپوس با دیافراگم ۱.۸)- ۴۵ میلیمتر اولیمپوس- ۱۴ میلیمتر پاناسونیک و ۱۲ اولیمپوس . از بین این لنز ها دو لنز ۲۰ و ۱۴ پاناسونیک بسیار کوچیک هستند. لنز های اولیپموس اگر چه کوچیکند اما واژه پاکت سایز مناسبشون نیست.

    ۳-بستگی داره کدوم دو تا لنزو بفروشید. با ۱-۱.۵ شاید نتونید جدید ترین مدل رو تهیه کنید اما با کمی افزایش بودجه می تونین دوربین E-PL5 رو بگیرید که سنسور بسیار خوبی داره. برای لنز هم پیشنهاد می کنم اگر دنبال عکاسی خیابانی هستید با یک ۲۰ میلیمتر پاناسونیک شروع کنید. این لنز اونقدر جذابه که به تنهایی می تونه کارتون رو تا حد زیادی راه بندازه. ویوفایندر اگر چه قابلیت خوبی هست اما عدم وجودش به این معنی نیست که شما نتونید از از دوربین استفاده کنید. یکی از اصول مهم عکاسی خیابانی این هست که توجه سوژه جلب نشه.استفاده از ویوفایندر دوربین در خلاف جهت این اصل هست و سوژه بلافاصله متوجه میشه که می خواین ازش عکس بگیرید. این مساله هم باعث میشه که حالت طبیعی که می خواین از دست بره.
    ۴- باید ببینید چه امکاناتی از دوربین رو نیاز دارید. این مساله در مورد خرید هر نوع وسیله ای هم صادقه. گاهی وقت ها امکانات اضافه شده به مدل های جدید به درد ما نمی خوره. در این صورت نیازی به تهیه آخرین مدل دوربین نیست. همون مدل پایه هم برای کار ما کافیه.

    با سلام
    یه بار کل درد دل هامو درباره دلار و اینکه چرا دیر پاسخ دادم و اینکه سیستم پیشنهادی جناب آقای ابراهیمی تا یه سال پیش می شد 1 میلیون و حالا می شه نزدیک 4 میلیون تایپ کردم و همه ش پرید.... (گویا کلا سیستم نرم افزاری سایت هم به بحث 30 یا 30 حساسه)

    این بار خلاصه می گم: با توجه به وضع فعلی من فقط یه آپشن دارم: لنز 18-105 رو بدم و به جاش یه نکس 3 یا فوقش 5 با لنز 16 بگیرم. هر ترکیب دیگه ای (حتی کامپکت های حرفه ای) بالای 2 میلیون می شه.....
    حالا باید فکر کنم که این کار منطقیه یا نه؟ هر چند کلا فکر کنم به زودی کل داستان عکاسی تو ایران غیر منطقی بشه.....

    در نهایت از هر دو دوست عزیزی که پاسخ دادن و سایر دوستان که آف تاپیکو تحمل کردن تشکر می کنم.

    با سپاس

  4. #24
    Moderator nmroshan آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2004
    محل سکونت
    mashad
    نوشته ها
    5,264
    تشکر شده
    38189
    تشکر کرده
    11584

    پیش فرض

    این بار خلاصه می گم: با توجه به وضع فعلی من فقط یه آپشن دارم: لنز 18-105 رو بدم و به جاش یه نکس 3 یا فوقش 5 با لنز 16 بگیرم. هر ترکیب دیگه ای (حتی کامپکت های حرفه ای) بالای 2 میلیون می شه.....
    حالا باید فکر کنم که این کار منطقیه یا نه؟ هر چند کلا فکر کنم به زودی کل داستان عکاسی تو ایران غیر منطقی بشه.....
    فکر بدی نیست. البته مشخص نکرده اید که اگر 18-105 را بدهید، آیا برای DSLRتان لنز مناسبی باقی خواهد ماند یا خیر.

    پی نوشت: اینقدر ناامید نباشید.

    ----------

    بعد از زایس که اعلام کرد می‌خواهد برای بدون آینه‌های فوجی و سونی، لنز تولید کند (

    )

    حالا نوبت Voigtlander است که اعلام کرده می خواهد برای Micro Four Thirdsها لنز جذاب Voigtländer MFT Nokton F0.95/42.5mm تولید کند که معادل 85mm F0.95 خواهد بود
    Ehsan4ever، MZITech، Amin Zarif و 12 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    نعما م. روشن
    مقالات سایت عکاسی |وبلاگ (از عکاسی) | اینستاگرام : Nemaroshan



  5. #25
    كاربر آشنا
    تاریخ عضویت
    July 2007
    نوشته ها
    51
    تشکر شده
    97
    تشکر کرده
    239

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط nmroshan نمایش پست ها
    فکر بدی نیست. البته مشخص نکرده اید که اگر 18-105 را بدهید، آیا برای DSLRتان لنز مناسبی باقی خواهد ماند یا خیر.

    پی نوشت: اینقدر ناامید نباشید.

    ----------

    با سلام

    1- بعد از رد کردن 18-105 لنزهام همه تو رنج تله خواهد بود. 50 به بالا. البته می توانم برای موارد مسافرتی از یکی از دوستان 18-105 رو بگیرم. کلا ایده من اینه که برای walk around و عکاسی در خیابان از همون لنز 16 استفاده بشه(؟!!) یه کار دیگه که می تونم بکنم تعویض 50/1.4 با 20/2.8 است یا شاید خرید 18-55.
    کلا یک مشکل این دو دوربینه شدن هم همین خرید 2 سری لنز برای 2 تا دوربین است....

    2- نا امید که نیستم. (به نظر خودم واقعگرا هستم :) ). بالاخره اینطور که جنابعالی لنزهای زایس و ... رو معرفی می کنین آدم امیدوار می شه که بالاخره یا دلار قراره بشه 1000 تومان یا قراره یارانه هامون زیاد بشه :)

    3- از همه دوستان عذرخواهی می کنم بابت آف تاپیک... دوستان المپیوسی اگه این پست رو پاک هم بکنند بهشون حق می دم.... قصد نداشتم کلام طولانی بشه ولی جناب روشن هستند دیگه... نمی شه جوابشون رو نداد.

    باز هم شرمنده.

  6. #26
    كاربر آشنا Miladend آواتار ها
    تاریخ عضویت
    August 2012
    نوشته ها
    31
    تشکر شده
    79
    تشکر کرده
    359

    پیش فرض

    همین الان سونی برای سری Nex خودش یک لنز 24mm f1.8 زایس داره که قیمتش فکر کنم 1000 دلار باشه :d
    خیلیم عملکردش خوب بوده اما واقعا 1000 دلار!!!4 میلیون!!!خیلیه...لنز 50mm F1.8 OSS خوده سونی هم خیلی لنز خوبه...
    zvViDcZ3fVmzpqmHLCRvaiDReg.jpg
    به نظر من که یک نکس 5 بگیرید با همون لنز کیتش که 16-55 هست
    دوربین و لنزهای سری Nex
    Ehsan4ever و aro1355 تشکر می‌کنند.

  7. #27
    Moderator nmroshan آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2004
    محل سکونت
    mashad
    نوشته ها
    5,264
    تشکر شده
    38189
    تشکر کرده
    11584

    پیش فرض


    لنز زایس 32 f1.8 برای فوجی و سونی با اتوفوکوس (full electronic aperture and focusing support )
    Arash، K_NMT، hamid_kh و 11 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    نعما م. روشن
    مقالات سایت عکاسی |وبلاگ (از عکاسی) | اینستاگرام : Nemaroshan



  8. #28
    كاربر بسیار فعال kiavash آواتار ها
    تاریخ عضویت
    March 2011
    نوشته ها
    1,960
    تشکر شده
    8492
    تشکر کرده
    8166

    پیش فرض

    مقایسه اندازه سنسور دوربین های بدون اینه
    5142f28e-a06c-4832-b484-73afeb0ba8a3.jpg
    Mirrorless Camera Sensor Sizes

    وهمچنین مقایسه : Sony Alpha NEX-5 vs. Nikon 1 V2
    Sony Alpha NEX-5 vs. Nikon 1 V2 - Sensor Comparison
    ومقایسه :Leica M9 vs. Fujifilm FinePix X100

    http://www.digicamdb.com/compare/lei...m_finepix-x100
    ...ومیتوانید سایربدون اینه ها رو هم مقایسه کنید.مقایسه سنسور leica M9 با 5d III و البته d800 جالب بود. همینطوراندازه سنسور nikon1 v2 در مقایسه با لایکا ام۹ مثل اسباب بازی میمونه. الان متوجه شدم که لایکاچرا اینقدر متفاوته وگران!!؟








    ویرایش توسط kiavash : Thursday 25 April 2013 در ساعت 22:22
    aro1355، Moty، 47amir و 2 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  9. #29
    كاربر بسیار فعال kiavash آواتار ها
    تاریخ عضویت
    March 2011
    نوشته ها
    1,960
    تشکر شده
    8492
    تشکر کرده
    8166

    پیش فرض

    Sensor Sizes

    http://www.digicamdb.com/sensor-sizes/

    Moty تشکر می‌کند.

  10. #30
    Moderator nmroshan آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2004
    محل سکونت
    mashad
    نوشته ها
    5,264
    تشکر شده
    38189
    تشکر کرده
    11584

    پیش فرض

    کوله پشتی یک عکاس علاقمند به دوربینهای بدون آینه و تجهیزات سبک :
    Fuji X-Pro1, X-E1, x100s (x2), a Fuji 60, 35, 14, and the new 55-200, (Yongnuo) 560, an external battery pack (JJC), Fuji EF-X20 flash, Wein Safe Sync IR transmitter, an OCF Gear 5 meter Canon cord, a Rainbow Imaging intervalometer and remote release controller (for the X-E1), a Fuji M mount adapter

    ME، Mashhadi Vahid، Amin Zarif و 16 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    نعما م. روشن
    مقالات سایت عکاسی |وبلاگ (از عکاسی) | اینستاگرام : Nemaroshan

صفحه 3 از 4 نخستنخست 1 2 3 4 آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •