پاسخ: كنون یا نیكون ... توهم یا واقعیت
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
Arash
بله!
به سادگی!
به گمان من بیشترین حجم خرید تجهیزات عکاسی مربوط به کاربران آماتور میباشد.(حالا ممکنه عکاسان بسیار بسیار توانایی هم باشند.)
و اما عشق متفاوت بودن هم برای بسیاری امتیاز بسیار مثبتی میباشد! که حاضرند برایش هزینه کنند.
حالا از حرفهای ها هم المپوس میخرند. اما در بین عکاسان حیات وحش المپوس نتوانسته درصد خاصی از بازار رو برای خودش بگیره. در بقیه بخشها که بماند.
پس با این وضعیت اگر عکاسی رو تقسیم کنیم به مثلا ۲۰ بخش مختلف؟ شاید شاید برش ۲ المپوس برای ۵ بخش از این ۲۰ بخش ویژگی مثبتی به حساب بیاد.(به گمانم خیلی خیلی خوشبینانه این عدد ۵ رو به کار بردم!) اما وقتی این ویژگی مثبت همراه میشه با قیمت بیربط لنز و محدودیتهای برندی انگیزهای برای خریدار نمیماند. نکته دیگه اینه که شاید در این ۵ بخش برش ۲ سنسور خوب باشه؟ اما دوربینهای برندهای دیگر اینقدر ویژگیهای مثبت در همین ۵ بخش دارند که بازهم المپوس محو میشه!
خلاصه داستان اینکه اگر نگاهی به این صفحه بیندازید:
http://www.dpreview.com/reviews/stats.asp
میبینید که Panasonic Lumix DMC-GF1 و Olympus PEN E-P1 و Olympus PEN E-P2 توجه بسیاری از کاربران رو به خودش جلب کرده و ماههاست که در این لیست ۲۰ تایی که دوربینهای مورد توجه وجود دارند بالاپایین می روند.
اما دوربینهای four thirdالمپوس حتی در موقعی که Review اونها منتشر میشه به سختی به این لیست ۲۰ تایی میامد!
پس علت تبلیفات نیست!(تلبیغات به اندازه خودش موثره.) بلکه اگر انسانها رو موجوداتی احمق فرض نکنیم! متوجه میشیم که ویژگیهای مثبت و منفی محصولات رو درک میکنند.
ویژگی محصولاتی مانند micro four third از برندهایی مانند پاناسونیک و المپوس درک شده و چنین حرکتی و یا بهتره بگم خلاقیتی از طرف این کمپانیها بسیار ارزشمند است. احتمالا باعث نجات کمپانی المپوس هم شده باشه و فشار زیادی هم از سمت طرفداران نیکون و کانن به این کمپانیها وارد میشود(و صد البته از طرف بازار!) که فکری برای ساخت چنین محصولاتی بکنند.
نظرات جالبی رو مطرح کردین! در فروم DP زیاد بین عشاق کنون ونیکون شبیه به این صحبتها ممکنه طرح بشه اما نه به این شدت! موافق هستین که این مطلب رو در DP مطرح کنیم و کمی نظر دوستان اونور آبی رو ببینیم؟
در مورد اینکه دوربین های SLR الیمپوس در لیست پر بیننده ها قرار نمیگیرند کاملا در اشتباه هستید. E30 و E620 برای مدت طولانی در لیست اول بودن:biggrin:
من کماکان تبلیغات بیشتر و عدم مطالعه دوستان رو دلیل این شکل اضحار نظرها میدونم.
آرش عزیز متن بالا رو خودتون ترجمه میکنید یا من از طرف شما در بخش New Discussion سایت DP قرار بدم؟
پاسخ: كنون یا نیكون ... توهم یا واقعیت
[QUOTE=Arash;140084]
نقل قول:
بله!
به سادگی!
به گمان من بیشترین .....
/QUOTE]
به نظر من شما نتیجه گیری های مناسبی ار گفته هاتون نکردید، در رابطه با اینکه المپوس نتونسته بخش بزرگی از بازار رو بگیره
علت چیست؟به قول خودتان علت تبلیغات نیست! باید به وضعیت برند هم نگاه کرد! المپوس نسبت به برند های دیگر چندین سال دیرتر وارد عرصه DSLR شد! که این عامل نقش بسزایی در به دست گرفتن بازار داره! از طرفی مگر المپوس جند بادی حرفه ای معرفی کرده است؟!در شرایطی که بقیه سالی N مدل جدید معرفی میکنند اینه که انتظار نداشته باشید دوربینی که سال 2007 تولید شده همچنان در لیست پر بیینده ها باشه !
بله انسانها موجودات احمقی نیستند ، تعداد بازدید از یک محصول یا خرید اون هم دلیلی بر برتری مطلقش نیست!اما شما به همین کشور خودمون نگاه کنید وضعیت خودرو !!! روزانه چقدر پژو آردی و روا میبینید؟ چقدر پراید؟
و در مقابل چند تا آئودی R8 ؟ آیا کمیت در اینجا باعث میشه به این نتیجه برسیم که آئودی خودرویی است ضعیف تر?
به نظر من خیر!
این است که DSLR های المپوس در کنار ضعف هایی که دارند مزیت هایی هم دارا هستند! هنوز هم E-3 به فروش میره در کشورهای مختلف. اما بازارشان محدود تر است ، فرصت میخواهند برای عرضه محصولات بیشتر
چنانکه میبینید سونی مدتی است FF تولید کرده است اما آیا توانسته جای فول فریم های nikon را بگیرد ؟ اگر به جداولی که شما
اشاره کردید نگاه کنیم خیر .اما آیا این دلیل بر اینه که سونی شکست خورده است؟یا دوربین هایش بی مصرفند؟
در رابطه با وضعیت المپوس اینطور نتیجه میگیرم که این برند برای تولید DSLR همپای برند های دیگر با چالش سنسور روبرو شده است
و سال 2010 برای المپوس از این جهت مهم خواهد بود که اگر جانشینی موفقی برای E-3 معرفی شود و بتواند شوک جدیدی به بازار وارد کند عرصه ی جدیدی برای ادامه فعالیت المپوس در رده ی حرفه ای خواهد بود در غیر این صورت در این رده
دچار سکون خواهد شد .
پاسخ: كنون یا نیكون ... توهم یا واقعیت
[QUOTE=elend;140091]
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
Arash
/QUOTE]
بله انسانها موجودات احمقی نیستند ، تعداد بازدید از یک محصول یا خرید اون هم دلیلی بر برتری مطلقش نیست!اما شما به همین کشور خودمون نگاه کنید وضعیت خودرو !!! روزانه چقدر پژو آردی و روا میبینید؟ چقدر پراید؟
و در مقابل چند تا آئودی R8 ؟ آیا کمیت در اینجا باعث میشه به این نتیجه برسیم که آئودی خودرویی است ضعیف تر?
به نظر من خیر!
دوست عزیز
جناب Elend
سلام
خواهش می کنم مثال های درستی بزنید.
در حال حاضر حداقل در شهر تهران که ما شالله انواع بنز و ب ام و به وفور یافت می شود ! اگر تعرفه گمرکی و سایر تعرفه های الحاقی برداشه شود !!! آئودی که سهل است ! بوگاتی هم در پیاده رو ها پارک خواهند شد !!!
پاسخ: كنون یا نیكون ... توهم یا واقعیت
[QUOTE=Navid7h;140092]
نقل قول:
دوست عزیز
جناب Elend
سلام
خواهش می کنم مثال های درستی بزنید.
در حال حاضر حداقل در شهر تهران که ما شالله انواع بنز و ب ام و به وفور یافت می شود ! اگر تعرفه گمرکی و سایر تعرفه های الحاقی برداشه شود !!! آئودی که سهل است ! بوگاتی هم در پیاده رو ها پارک خواهند شد !!!
سلام
بوگاتی هم پارک شود! اما آیا تعدادش به پژو آردی خواهد رسید؟!
منظورم را اشتباه برداشت نکنید ، بنده عرض کردم از کمیت فروش یا میزان بازدید نمیتوان در رابطه با بی کیفیت بودن محصولی دیگر نتیجه گیری کرد
پاسخ: كنون یا نیكون ... توهم یا واقعیت
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
Mashhadi Vahid
جناب عظیما , معیار شما برای غول داشتن! سایز سنسور است؟
خب اگر امسال پنتاکس 645 دیجیتالش را معرفی کند, قاعدتا ً کنن و نیکون شما در برابر این اَبرَ غول, چیزی برای گفتن نخواهند داشت, درسته؟
][/CENTER]
وحید جان؟اول از همه متذکر شم که روی صحبت بنده با برند المپوس بود.شما پنتکس رو از کجا اوردید؟!:eek:به علاوه باید اعتراف کنم اطلاعی از این مدل پنتکس نداشتم.حالا بذارید ارائه شه.بعد صحبت میکنیم.
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
mehrdadr
در مورد فول فریم دوست عزیز دقت کنید که صرفا مزیت به حساب نمیاد و به خصوص در عکاسی حیات وحش! در مورد مگا پیکسل هم که فکر میکنم دوستان بارها صحبت کردن و چندان پارامتر تعیین کننده ای نیست. بقیه نظرات شما هم رو به حساب علاقه شدید شما به این دو برند باید گذاشت :::happy:::
دوست من؟فول فریم هر چقدر هم که مزیت حساب نشه همین که کم نویز هست در ایزو بالا همین خودش خیلیه!
درضمن ما وقتی صحبت برند میکنیم یعنی وسایلی برای تمام شاخه های عکاسی!نه یه شاخه حیات وحش!کسی که میخواد سایز بزرگ عکس چاپ کنه که کارش ایجاب میکنه چی کار کنه؟پس المپوس براش کم گذاشته!کسی بخواد از واید خیلی قوی استفاده کنه و فول فریم به کارش میاد المپوس براش کم گذاشته!کسی کار خبری میکنه تو شرایط نوری نا بسامان که ایزو بالا با نویز کم میخواد باز المپوس ضعف داره!عکاس ورزشی سرعت عکاسی پشت هم بالا می خواد المپوس کم کاری کرده!صحبت برند قوی و خوب با پشتیبانی عالی یعنی خدمات برای همه.درسته؟
در اخر هم عرض کنم نه کنون نیکون جز اموال پدری بنده هست .نه پولش تو جیب بنده میرود نه تعصب خاصی دارم نه..اما در این دوره زمانی هر جور حساب میکنم این دو برند حسابی از بقیه پیشی گرفتند و خرید غیره یه جورایی به صلاح نیست.
پاسخ: كنون یا نیكون ... توهم یا واقعیت
نقل قول:
نظرات جالبی رو مطرح کردین! در فروم DP زیاد بین عشاق کنون ونیکون شبیه به این صحبتها ممکنه طرح بشه اما نه به این شدت! موافق هستین که این مطلب رو در DP مطرح کنیم و کمی نظر دوستان اونور آبی رو ببینیم؟
من قبل از اینکه عاشق نیکون و کانن باشم عاشق چیزی هستم که بتونم با قیمت مناسب و وزن و هیکل مناسب و امکانات مناسب تصویر مورد نظرم رو ثبت کنم.
یعنی زمانی کامپکت پاناسونیک خریدم(چون لنز واید و لرزهگیر داشت که در برندهای دیگه نبود) همه میگفتند بهتره تلویزیون پاناسونیک بخری و نه دوربینش رو!
و نه در این تاپیک بلکه در بسیاری از تاپیکهای دیگر از هیجان انگیز بودن فرمت micro fourthird گفتم و خواهم گفت.
و تا سال آینده اگر نیکون دوربین خاصی شبیه به این فرمت بیرون نده پاناسونیک و یا المپوس را خواهم خرید.
شما هم اگر حوصله دارید میتوانید هرچیزی از اینجا را ترجمه کنید و هر نظری از آنور را برای ما بیاورید. چه اشکالی دارد.
نقل قول:
به نظر من شما نتیجه گیری های مناسبی ار گفته هاتون نکردید، در رابطه با اینکه المپوس نتونسته بخش بزرگی از بازار رو بگیره
علت چیست؟به قول خودتان علت تبلیغات نیست! باید به وضعیت برند هم نگاه کرد! المپوس نسبت به برند های دیگر چندین سال دیرتر وارد عرصه DSLR شد! که این عامل نقش بسزایی در به دست گرفتن بازار داره! از طرفی مگر المپوس جند بادی حرفه ای معرفی کرده است؟!در شرایطی که بقیه سالی N مدل جدید معرفی میکنند اینه که انتظار نداشته باشید دوربینی که سال 2007 تولید شده همچنان در لیست پر بیینده ها باشه !
دیگه چجوری باید نتیجهگیری کنم؟
تبلیغات درصد محدودی از این داستان میشه.
بقیه موارد فنی است.
اگر المپوس دیر وارد بازار DSLRشده که تقصیر ما نیست. ولی زمانی SLR LIKE المپوس در حقیقت DSLRبود! بدون قابلیت تعویض لنز! یکی از بهترینها هم بود! ما که یادمون نرفته... ولی کم کاری کرد و ناتوان بود. (به گمان من جز خلاقیتش در micro fourthirds ناتوان و کم کارکرد هست. و اگر سری EPبا استقبال روبرو نمیشد میشد انتظار داشت به سرنوشت کانتکس دچار بشه و یا بصورت خوشبینانه کسی مثل سونی پیدا بشه که مینولتاوار بخرتش! اما با این تحول میشه به زنده ماندن این برند کاملا امیدوار بود)
نقل قول:
له انسانها موجودات احمقی نیستند ، تعداد بازدید از یک محصول یا خرید اون هم دلیلی بر برتری مطلقش نیست!اما شما به همین کشور خودمون نگاه کنید وضعیت خودرو !!! روزانه چقدر پژو آردی و روا میبینید؟ چقدر پراید؟
و در مقابل چند تا آئودی R8 ؟ آیا کمیت در اینجا باعث میشه به این نتیجه برسیم که آئودی خودرویی است ضعیف تر?
به نظر من خیر!
این است که DSLR های المپوس در کنار ضعف هایی که دارند مزیت هایی هم دارا هستند! هنوز هم E-3 به فروش میره در کشورهای مختلف. اما بازارشان محدود تر است ، فرصت میخواهند برای عرضه محصولات بیشتر
این مثال شما بسیار بسیار اشتباه است! چرا؟
جدای بحث تعرفه و گمرک و محدودیت بازار خودرو! دوربین را نباید با خودرو مقایسه کرد! چرا؟
چون فرض کنیم اینجا بازار آزادی است و همه چیز هم به قیمت موجود! شما میتوانید امروز پراید بخرید و فردا که پولدار شدید پژو و بعدش بنز و به امید خدا وقتی بانک زدید بوگاتی ویرون! لازم هم نیست چرخ پراید رو روی بوگاتی نصب کنید!
اما وقتی شما چندین میلیون هزینه لنز کردید و محدود میشید به چند مدل خاص DSLR ؟ اگر همینجوری عکاسی کنید مشکلی نیست! ولی اگر عکاس حرفهای باشید و ببینید کانن و نیکون ۱۰ مدل دوربین دارند و مثلا کانن حتی ۳ کراپ مختلف دارد که میتوانید از بین آنها انتخاب کنید؟ به نظرتان محدود نشده اید؟
مساله فقط تعداد که نیست. نکته اینه که به فرض من دی ۳ دارم باهاش کار خبری میکنم. دی ۳ ایکس دارم عکاسی صنعتی میکنم. دی ۵۰۰۰ هزاردارم با لنز ۸۵ میرم میهمانی از دوستانم پرتره میگیرم. لنزها هم که همه یک مونت دارند.
دوست دیگری کانن ۱دی داره کار خبری میکنه و کارهای عمومی... ۵ دی مارک ۲ داره باهاش عکاسی استودیو عروسی میکنه... از همان لنزها هم استفاده میکنه.
برندی که برای شما محدودیت ایجاد میکنه به هیچ شکلی حرفهای و جذاب نخواهد بود.
وخلاصه داستان المپوس اصلا قابل مقایسه با برندی مثل نیکون و کانن نیست.
نقل قول:
این است که DSLR های المپوس در کنار ضعف هایی که دارند مزیت هایی هم دارا هستند! هنوز هم E-3 به فروش میره در کشورهای مختلف. اما بازارشان محدود تر است ، فرصت میخواهند برای عرضه محصولات بیشتر
چنانکه میبینید سونی مدتی است FF تولید کرده است اما آیا توانسته جای فول فریم های nikon را بگیرد ؟ اگر به جداولی که شما
اشاره کردید نگاه کنیم خیر .اما آیا این دلیل بر اینه که سونی شکست خورده است؟یا دوربین هایش بی مصرفند؟
سونی نتوانسته به نیکون و کانن برسد. اما اگر بر روی سونی سرمایهگذاری کنید به گمان من اشتباه نکردید.(میشه تصور کرد زمانی به نیکون و کانن هم برسد و یا پیشی هم بگیرد!)
مشکل بزرگ سونی در ایران نمایندگیهای فروش اون هستند و قیمتهای نجومی در ایران.
وگرنه سونی برخلاف المپوس محدودیتی برای کاربرش ایجاد نکرده و از دو کراپ سنسور پشتیبانی میکنه و دوربین فول فریم خوبی هم تولید کرده که برای کسانی که کار استودیو و عکاسی صنعتی و یا عکاسی طبیعت میکنند میتواند انتخاب بسیار مناسبی باشد. و با توجه به قدرت و سرمایه سونی میشه امیدوار بود که این کمپانی سرپاخواهد ماند و مشکلی نخواهد داشت.
پاسخ: كنون یا نیكون ... توهم یا واقعیت
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
elend
در رابطه با وضعیت المپوس اینطور نتیجه میگیرم که این برند برای تولید DSLR همپای برند های دیگر با چالش سنسور روبرو شده است
و سال 2010 برای المپوس از این جهت مهم خواهد بود که اگر جانشینی موفقی برای E-3 معرفی شود و بتواند شوک جدیدی به بازار وارد کند عرصه ی جدیدی برای ادامه فعالیت المپوس در رده ی حرفه ای خواهد بود در غیر این صورت در این رده
دچار سکون خواهد شد .
سلام
من نمي دونم شما چند سالتونه و دوران فيلمي رو تا چه حد به ياد داريد ولي مي خواهم عرض كنم كه مشكل OLYMPUS ( كه تلفظ صحيح نامش \ə-ˈlim-pəs\ است و نمي دونم چرا اكثرا آن را اولمپوس تلفظ مي كنند) مربوط به دوران ديجيتال و ضعف در ساخت سنسور نيست بلكه به خيلي قديم تر بر مي گردد.
اوليمپس اوج دوران فروش و محبوبيتش با OM-1 و OM-2 بود و بعدا از محبوبيت اين دو مدل حرفه اي تر استفاده كرد و مدل ساده شده ي OM-10 رو حدود 10 سال (از اواخر دهه ي 70 تا اواخر دهه ي 80 ) به خوبي فروخت ولي اتفاقي كه بعدا افتاد اين بود كه نتوانست اين محبوبيت و فروش را با عرضه ي OM-3 و OM-4 ادامه دهد چون نتوانست در بازار رقابتي اوايل دهه ي 80 با توجه به قيمت تمام شده اش عرض اندام كند چرا ؟ چون توليد اين دو مدل كه قرار بود جانشين OM-1 و OM-2 شوند همزمان شد با توليد افسانه اي به اسم AE-1 Programm از كنن كه ركورد فروش همه ي دوربين هاي آن زمان را شكست و به فاصله ي يكي دوسال نيز ورود دوربين هاي سري T كنن تير خلاص را به فروش و محبوبيت سري OM زدند.
بر عكس آن چه دوستمان تبليغات بهتر براي كنن و نيكن را رمز موفقيت اين دو دوربين مي دانند من معتقدم اين تبليغات بيشتر به قول فرنگي ها از نوع Word of mouth يا دهان به دهان بوده و هست يعني مردم و كاربران خود بهترين تبليغ كننده اند و وقتي كسي دوربيني را مي خرد و به نظرش وسيله ي كامل و بي نقصي مي آيد خود به عنوان يك Agent تبليغاتي مجاني عمل مي كند كه اثرش از صدها بيلبورد و آگهي هاي رسمي بالاتر است.
زماني سري OM به خاطر تعبيه ي حلقه ي سرعت شاتر بر روي بدنه پشت لنز معروف و محبوب شد و عده اي آنرا براي اينكه مجبور نبودند براي تعويض سرعت چشم از ويزور بردارند و با حلقه ي دور لنز مي توانستند بدون چشم برداشتن از ويزور هم سرعت و هم ديافراگم را تغيير بدهند و در نتيجه سرعت عملشان در عكاسي بالا مي رفت اين دوربين ها را به يكديگر پيشنهاد مي دادند ولي با يك خلاقيت نمي توان بيش از چند سال محبوب ماند.
پاسخ: كنون یا نیكون ... توهم یا واقعیت
با سلام.
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
Arash
بحثهایی مثل تبلیغات و اینها رو هم شوخی میدانم. چون کاربران حرفهای کم نیستند و این کاربران حرفهای اصولا هیچگاه به المپوس متمایل نشدند.(در دوران DSLRها)
اتفاقا همین چند وقت پیش بود که المپوس هم به فضا رفت و کلی تبلیغات کرد!(همراه ژاپنیها) اما فقط برای تبلیغ! اما ناسا از دوربینهای نیکون استفاده میکند.
احتمالا ناسا که گول تبلیغات نیکون رو نخورده؟
شما دیگه دارید یک سری علوم را زیر سوال میبرید.:think:;
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
farhad44
سلام
بر عكس آن چه دوستمان تبليغات بهتر براي كنن و نيكن را رمز موفقيت اين دو دوربين مي دانند من معتقدم اين تبليغات بيشتر به قول فرنگي ها از نوع Word of mouth يا دهان به دهان بوده و هست يعني مردم و كاربران خود بهترين تبليغ كننده اند و وقتي كسي دوربيني را مي خرد و به نظرش وسيله ي كامل و بي نقصي مي آيد خود به عنوان يك Agent تبليغاتي مجاني عمل مي كند كه اثرش از صدها بيلبورد و آگهي هاي رسمي بالاتر است.
جناب حسینی عزیز، مجددا با هم حرفم را میخوانیم ببینیم که من چه گفته ام.
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
Hamid-P
اشتباه شما و دیگر عزیزان همین جاست. یک مقدار در مورد تبلیغات و بازاریابی و فنون آن مطالعه بیشتر بفرمایید. قضیه به این سادگی که شما فکر میکنید نیست.
اگر تاپیکی مناسب بحث بازاریابی و تبلیغات حرفه ای باشد، به نظرم ادامه این بحث باید درون آن برود.
یکی از روشهای فروش انفجاری، شناخت سر دسته هاست. یعنی عکاسان برجسته. شناخت روش استقبال آنها و نیازهای آنها از یک محصول(مثلا لنز). وقتی یکی از این عکاسان برجسته به سمت جنس آمد، درصدی از بازار را حرکت می دهد. این موج مدتی آرام میشود و بعد از مدتی به قول معروف تجدید قوا میکند. اگر محصول بتواند موج را پایدار کند، موج جدیدی که موج روانی بازار نامیده میشود فروش را جلو میبرد. و این ادامه پیدا میکند.
مثال عملی(لری:biggrin:)
چرا شرکت ها تقریبا با هم جنس معرفی میکنند؟
جواب علمی(بازاریابی): برای گرفتن سر دسته.
چرا افت قیمت ها در برندهای مختلف، متفاوت است؟
جواب علمی(بازاریابی): زیرا دامنه موج هایی که ایجاد کرده اند متفاوت است، افت قیمت برابر با تجدید قواست.
بگذریم.:biggrin:
فکر کنم یک مقدار منظور را توانستم برسانم.
فکر کنم فقط لفظ دهان به دهان را بکار نبرده ام.:think:; بقیه حرفم همان حرفی است که شما نوشته اید. وقتی عکاس برجسته ای به سمت یک محصول میآید یعنی چه؟ دلیل حرکت بازار چیست؟ خوب همین تبلیغات دهان به دهان است دیگر. :think:;
من علمی نوشتم، شما عملی نوشتید.:biggrin:
ایکاش همه دوستان(حتی خودم) در مورد این سه کلمه بیشتر بخوانیم: شناخت بازار - تبلیغات - بازاریابی
پاسخ: كنون یا نیكون ... توهم یا واقعیت
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
Hamid-P
ایکاش همه دوستان(حتی خودم) در مورد این سه کلمه بیشتر بخوانیم: شناخت بازار - تبلیغات - بازاریابی
حتی اگر تنها دلیل موفقیت کمپانی های بزرگ و مطرح ( مانند کنون نیکون سونی دل اپل میکروسافت ... ایرانسل!...) همین عوامل بولد شده باشد (که اینطور نیست!) باز هم ناز شصتشان که توانسته اند با شناخت صحیح بازار قدرت را بدست بگیرند و در کنار تبلیغات روز به روز به کیفیت و کارایی محصولشان اضافه کنند :::happy:::
پاسخ: كنون یا نیكون ... توهم یا واقعیت
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
mehrdadr
سلام
ببخشید دارم نبش قبر می کنم راستش از دیروز تا حالا دنبال عکاسی کردن و مهمانی رفتن و مهمانی دادن بودم.
الان هم انچه باعث شد جواب این پست را بنویسم فقط بخاطر دوستانی بود که در آینده ممکن است این پستها را می خوانند که خدای ناکرده سبب گمراهی انها نشوم .بخصوص کانن داران.
مهرداد عزیز در همان پست قبل من یاد آور شدم که از 300 اف 2.8 کانن با تله کانورتور 2xعکس های بسیار جالبی دیده ایم , اما گفتم که وقتی شما تله کانورتور 2xروی لنزی می بندید دیگر سرعت فوکوس مانند زمانی که تله کانورتور روی ان نبسته ای نمی شود بعبارتی فوکوس سریع را دچارچالش می کند.این امر سبب می شود در عکاسی حیات وحش اغلب عکاسان , لنز 300 کانن با تله کانورتور 2xکمتر استفاده کنند.و الا هر روز در سایت مختص حیات وحش از این لنز خوب با تله کانورتور 2x عکس های خوب می بینم .
راستش ریویوهای خوبی از این لنز دیده بودم ولی امروز حالش نیست بگردم پیدا کنم .
این لینک دم دست بود
حتما عکساشو نگاه کن بخصوص ان یکی که با دوتا تله کانورتور 2x و 1.4x با هم بودفکر کنم از زیکو که 1200 م م را پوشش می دهد خیلی بیشتر بشه .
کد:
http://www.juzaforum.com/forum-en/viewtopic.php?f=1&t=4732
من نمی دانم شما آیا عکاسی حیات وحش کرده اید یانه ولی دوستانی که عکاسی کرده اند می دانند که سرعت ودقت فوکوس چقدر مهم است.عدم دقت و سرعت فوکوس مناسب مساوی است با ازدست رفتن چه بسیار شاتهای مهم.
مهرداد جان !دوستان کانن هم میزان افت کیفی رو با استفاده از 2x خیلی کم میدونند!اما همانطور که گفتم در عمل این امر سبب می شود کمتر از 2x استفاده کنند.
نه خیر مهرداد خان قبلا من روی لنز های تله زویکو هم کمی مطالعه کرده بود همان زمانی که دوستان پیشنهاد المپوس
E3با 300 اف 2.8 را به من داده بودند.اما همین دلایلی که گفتم سبب شد از خریدش منصرف شوم.
پایدارباشید
یاحق