پاسخ: كنون یا نیكون ... توهم یا واقعیت
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
Hamid-P
من علمی نوشتم، شما عملی نوشتید.:biggrin:
خير !
يك نكته و اختلاف باريك تر از مو بين حرف بنده و فرمايش شما وجود داشت.
در تبليغات دهان به دهان فقط محصول ارزشمند است كه تبليغ مي شود ولي در تبليغات ديگر محصولي غير ارزشمند يا كمتر ارزشمند؛ بسيار ارزشمند معرفي مي شود.
اينجاست كه روش اول موفق و روش دوم فقط درصدي موفق است و نهايتا راه به جايي نخواهد برد.
چون زدن مثال اتوموبيلي معمولا خيلي مرسوم است من مثالي مي زنم. در ابتدا كه قرار بود رنو لوگان ( تندر نود= ال 90) در ايران توليد شود اينقدر تبليغات منفي ( بيشتر بر اساس ظاهر نه چندان زيباي اين اتوموبيل) عليه اين خودرو شد ( هنوز هم دوستاني كه متعصبانه و يا بر اساس ظاهر يا ... قضاوت مي كنند به شدت در مورد اين اتوموبيل تبليغات منفي مي كنند) كه هيچ كس فكر نمي كرد در كمتر از 2 سال به يكي از محبوب ترين اتوموبيل هاي بازار تبديل شود به شكلي كه با وجود كسادي بازار و افت قيمت همه ي اتوموبيل ها اين اتوموبيل رشد قيمت هم داشته باشد. تنها دليلش همان تبليغات مثبت دهان به دهان بين آنهايي كه اول ريسك كردند و بر اساس مشخصات خوب فني در برابر قيمت پرداختي ايت اتوموبيل را خريدند بود و اين در حالي بود كه نه تنها تبليغ چنداني از سوي دو خودروساز كشور بر روي آن نشد بلكه ضد تبليغ ناشي از عدم توانايي در تحويل به موقع، كمبود لوازم يدكي و ... همچنان ادامه داشت و دارد. چرا اين اتفاق مثلا در مورد ريو يا ليفان يا پروتون و ... نيفتاد ؟ علتش اين بود كه مصرف كننده بهتر از هر سيستمي "ارزش در برابر هزينه ي پرداختي" را مي شناسد.
من تعصبي روي كنن يا نيكن ندارم ولي لا اقل در حدود سه ربع قرني كه از توليد دوربين هاي عكاسي مي گذرد كمپاني هاي ديگر به سختي توانسته اند رقيب جدي اي براي اين دو برند باشند و مسلما تبليغات نمي تواند عامل موفقيت به اين دراز مدتي باشد.
پاسخ: كنون یا نیكون ... توهم یا واقعیت
نقل قول:
شما دیگه دارید یک سری علوم را زیر سوال میبرید.
فقط برای اطلاع بگم که حدود ۳ سال است که مدیر کانون تبلیغات هستم. تاثیر تبلیغات بر روی کالاهای تجاری و فنی و شخصی و تخصصی قابل براورد است.
در بقیه موارد هم گمان میکنم چندین بار به چندین زبان و ادبیات مواردی گفته شده و دلیلی برای بیان مجدد آنها نمیبینم.
پاسخ: كنون یا نیكون ... توهم یا واقعیت
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
Arash
فقط برای اطلاع بگم که حدود ۳ سال است که مدیر کانون تبلیغات هستم. تاثیر تبلیغات بر روی کالاهای تجاری و فنی و شخصی و تخصصی قابل براورد است.
جسارتا تحصیلات شما چیست و از کجا؟:think:;
دوربین و لنز چه کالایی است؟:cool:
پاسخ: كنون یا نیكون ... توهم یا واقعیت
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
Hamid-P
جسارتا تحصیلات شما چیست و از کجا؟:think:;
دوربین و لنز چه کالایی است؟:cool:
عجب!!
پاسخ: كنون یا نیكون ... توهم یا واقعیت
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
farhad44
خير !
يك نكته و اختلاف باريك تر از مو بين حرف بنده و فرمايش شما وجود داشت.
در تبليغات دهان به دهان فقط محصول ارزشمند است كه تبليغ مي شود ولي در تبليغات ديگر محصولي غير ارزشمند يا كمتر ارزشمند؛ بسيار ارزشمند معرفي مي شود.
اينجاست كه روش اول موفق و روش دوم فقط درصدي موفق است و نهايتا راه به جايي نخواهد برد.
چون زدن مثال اتوموبيلي معمولا خيلي مرسوم است من مثالي مي زنم. در ابتدا كه قرار بود رنو لوگان ( تندر نود= ال 90) در ايران توليد شود اينقدر تبليغات منفي ( بيشتر بر اساس ظاهر نه چندان زيباي اين اتوموبيل) عليه اين خودرو شد ( هنوز هم دوستاني كه متعصبانه و يا بر اساس ظاهر يا ... قضاوت مي كنند به شدت در مورد اين اتوموبيل تبليغات منفي مي كنند) كه هيچ كس فكر نمي كرد در كمتر از 2 سال به يكي از محبوب ترين اتوموبيل هاي بازار تبديل شود به شكلي كه با وجود كسادي بازار و افت قيمت همه ي اتوموبيل ها اين اتوموبيل رشد قيمت هم داشته باشد. تنها دليلش همان تبليغات مثبت دهان به دهان بين آنهايي كه اول ريسك كردند و بر اساس مشخصات خوب فني در برابر قيمت پرداختي ايت اتوموبيل را خريدند بود و اين در حالي بود كه نه تنها تبليغ چنداني از سوي دو خودروساز كشور بر روي آن نشد بلكه ضد تبليغ ناشي از عدم توانايي در تحويل به موقع، كمبود لوازم يدكي و ... همچنان ادامه داشت و دارد. چرا اين اتفاق مثلا در مورد ريو يا ليفان يا پروتون و ... نيفتاد ؟ علتش اين بود كه مصرف كننده بهتر از هر سيستمي "ارزش در برابر هزينه ي پرداختي" را مي شناسد.
من تعصبي روي كنن يا نيكن ندارم ولي لا اقل در حدود سه ربع قرني كه از توليد دوربين هاي عكاسي مي گذرد كمپاني هاي ديگر به سختي توانسته اند رقيب جدي اي براي اين دو برند باشند و مسلما تبليغات نمي تواند عامل موفقيت به اين دراز مدتي باشد.
در تبلیغات دهان به دهان، هر دو محصول تبلیغ میشود(هم ارزشمند و هم غیر ارزشمند.)
محصول غیر ارزشمند هم به سرعت تبلیغ میشود، به دلیل اینکه این نوع تبلیغات بین عوام میرود.
در این نوع تبلیغات ذهن براحتی منحرف میشود دیدگاهها براحتی به سمت موضوع دلخواه تولید کننده حرکت داده میشود.
مثال عینی: حداقل 40 پست خود شما زده اید با این مضمون که وارد جنگ مگا پیکسل ها نشوید.:think:;
که از همین دوستان این فروم وارد شده اند. درست نمی گویم؟:think:;
خود شما میدانید، مگا پیکسل یکی از همان موضوعاتی است که ذهن را به انحراف ببرد.
مثال اتوموبیلی شما هم یکمی اشتباه است.:cool:
من دوران کارآموزی دانشگاه، در بخش QC پارس خودرو بودم. در آن موقع شرکت در حال زدن خط تولید و نصب دستگاه ها بود.:mad:
انکار نمیکنم خوبی خودروی ال90 را. اما جمله ای را از خود آقای ---- مدیر فروش پارس خودرو و مشاور مدیرعامل وقت را برای شما مینویسم.
در جواب این سوال:
سوال: آقای ---- با توجه به مشخصات و قیمت و مباحث پیرامون این خودرو، به نظر شما با این قیمت از این خودرو استقبال میشود؟
جواب: شما هنوز بچه اید! ما در ایران زندگی میکنیم، تا وقتی دسترسی به دیگر محصولات دنیا نداریم، باید همین را مصرف کنیم.lol
یک نکته ظریف تو همین حرف!!
خود من و اگر اشتباه نکنم چند نفر دیگر از دوستان، الیمپوس میخواستیم بخریم، اما نخریدیم. زیرا در ایران زندگی میکنیم.
قبول کنید جناب حسینی، تا در جایی نباشیم که بتوانیم تمام برندها را با تمام تجهیزات جانبی بخریم، نمی توانیم بگوییم این بد است و آن خوب. حتی سایت هایی که دوربین را تست میکنند، در همین فروم نوشته شده که فلان سایت هنگام تست به فلان برند نظر دارد.(اشتباه می کنم؟:think:;)
نکته ظریفتر:
من تاپیک را مجدد خواندم، کسانی که وارد بحث شده اند- به غیر از تعداد معدودی - الیمپوس را اصلا قبول ندارند!
خیلی برای من نوعی جالبه.
موفق باشید.
پاسخ: كنون یا نیكون ... توهم یا واقعیت
عجب توهمی شد این بحث! کم کم دوستان در حال راه رفتن رو اعصاب همدیگه هستن!
بابا یه فکری هم به حال اون بنده خدایی که قراره از سر خط تا اینجا رو بخونه بکنین !:confused:
قراره کنون و نیکون و زیر سوال ببریم یا همدیگرو؟؟؟:::shame on you:::
------------------------
محمد جواد زند
پاسخ: كنون یا نیكون ... توهم یا واقعیت
نقل قول:
جسارتا تحصیلات شما چیست و از کجا؟
دوربین و لنز چه کالایی است؟
من تا دوم دبستان درس خواندهام. اما یاد گرفتم بخوانم و بنویسم. اشتباهی هم خیلی جاها مشغول کار شدم. چون هیچ کدام مثل شما زرنگ نبودند که متوجه بیسوادی من بشوند.
تا اینجا هم که میدانم دوربین چیزی است که با آن چیزهای دور را میشود دید! :mlaugh:
چه عددی لازم دارید تا کمپین تبلیغاتی خودرا فعال کنید و باعث بشوید مصرف کنندگان دوربینهای DSLR الیمپس را در ایران به ۸۰ درصد برسانید؟
چه عددی لازم دارید که باعث شوید بازار مصرف کنندگان حرفهای DSLR در ایران را تا ۸۰ درصد به سمت این شرکت برگردانید؟
پاسخ: كنون یا نیكون ... توهم یا واقعیت
کد:
جسارتا تحصیلات شما چیست و از کجا؟
دوربین و لنز چه کالایی است؟
لطفا رعایت کنید. تذکر رسمی فروم
این بحث و کلا بحثهای مربوط به دوربین و اصلا (بدون تعارف) کل عکاسی، آنقدر مهم نیست که باعث ناراحتی همدیگر شویم.
پاسخ: كنون یا نیكون ... توهم یا واقعیت
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
Hamid-P
در
مثال اتوموبیلی شما هم یکمی اشتباه است.:cool:
من دوران کارآموزی دانشگاه، در بخش QC پارس خودرو بودم. در آن موقع شرکت در حال زدن خط تولید و نصب دستگاه ها بود.:mad:
انکار نمیکنم خوبی خودروی ال90 را. اما جمله ای را از خود آقای ---- مدیر فروش پارس خودرو و مشاور مدیرعامل وقت را برای شما مینویسم.
در جواب این سوال:
سوال: آقای ---- با توجه به مشخصات و قیمت و مباحث پیرامون این خودرو، به نظر شما با این قیمت از این خودرو استقبال میشود؟
جواب: شما هنوز بچه اید! ما در ایران زندگی میکنیم، تا وقتی دسترسی به دیگر محصولات دنیا نداریم، باید همین را مصرف کنیم.lol
.
تا زماني كه كه بقيه ي رقبا هم همين شرايط رو دارند مسئله صحيح است و اشتباه نيست. حرف آن مدير فروش هم درست است ولي اصل اين است كه محصولي در كشوري با بقيه ي محصولات در همان كشور رقابت كند.
ضمنا فروش اوليمپس و ساير دوربين هاي غير از كنن و نيكن در سراسر دنيا مشخص است.
فكر مي كنم اين بحث ارزش ادامه دادن ندارد. بحثي كه در آن حتا فقط يك نفر از جاده ي ادب خارج شود ادامه دادن ندارد. لا اقل بنده ديگر به احترام آرش پستي اينجا نمي گذارم.
پاسخ: كنون یا نیكون ... توهم یا واقعیت
من جدا دارم گیج میشم بعضی از دوستان گویا فکر میکنن هر جا خلاف رود شنا کنن خوبه!
ما تو ایرانیم درست! لابد تمام عکاس های معروف دنیا هم میان از ایران خرید میکنن که 90% شون اگه DSLR دارن، مال یکی از این دو تا برنده؟
توی این بحث گاهی دوستان حرف هایی میزنن که اصلا نمیدونم با چه منطقی میگن:
- آیا میشه به زور تبلیغات تمام کسانی که گاهی عمری رو روی عکس و عکاسی گذاشتن به سمت یه برند خاص برد که لایق نیست؟
- یا میان آردی و روآ رو با کانن و نیکون مقایسه میکنن، هر گردی که گردو نیست جانم!
پ.ن: در هر بحثی رعایت ادب شرط اوله
با آقای حسینی خط رو خط شدم