خوب درسته ولی میخوام ببینم کیفیت خروجی با این لنز 300 تومنی چقدر بهتر میشه یاهمون مقدار لنز خودم میمونه و فقط لنز سریعتری خواهم داشت. من هدفم بهبود خروجی دوربین به اندازه همون 20 مگا پیکسل واقعی است.
Printable View
خوب درسته ولی میخوام ببینم کیفیت خروجی با این لنز 300 تومنی چقدر بهتر میشه یاهمون مقدار لنز خودم میمونه و فقط لنز سریعتری خواهم داشت. من هدفم بهبود خروجی دوربین به اندازه همون 20 مگا پیکسل واقعی است.
از اف 2.8 به بعد کيفيتش بهتر از لنز خودتونه
50 1.8 من از 50 1.4 که داشتم شارپ تر بود اما بوکه 50 1.4 قشنگ تره
سيگما 50 1.4 از جفتشون بهتره و شارپ تره (سری قديمی غير آرت)
دوست عزیز یه لنز در همه فواصل کانونی و در همه دیافراگمهاش کیفیتهای یکسانی نداره.نقل قول:
احساس میکنم که عکسها به انداز 20 مگا پیکسل دوربین شارپ نیستند. حالا اینکه ممکنه من هم مهارت کافی در عکاسی نداشته باشم هم غیر قابل انکار هست
بهتره به سایت هایی که مشخصات لنز رو مینوسن (مثل dpreview یا dxomark) سر بزنید و سعی کنید تو اون دیافراگم و فاصله کانونی عکس بگیرید.
مثلا من موقعی که 50mm f1/8 میبندم سعی میکنم بیشتر از دیافراگم 2.8 و 4.5 استفاده کنم که شارپنس بالایی داره.
البته خب خیلی جاها باید از دیافراگم و فاصله کانونی های دیگه ای استفاده کرد که همین باعث تفاوت قیمت لنزها میشه!
با سلام
من بیشتر از یه ساله که 70D دار با لنز 18-135 STM اما لان میخوام لنز بخرم نمیدنم چی بخرم یهلنزی میخوام تو شب بشه خوب عکس گرفت تو محیط خیلی تاریک یه لنز واسه پوتره میخوامیه لنز هم واسه عکاسی کلوز آپ لطفا راهنماییم کنید محدودیت بودجه آنچنانی ندارم
با تشکر
با سلام و ضمن خوش آمد گوئی به شما.
بهتر است دقیق تر عنوان بفرمائید، شما که یکسال عکاسی کردین الان باید بدانید دقیقا چه نیاز دارید، چه ژانری را دوست داشته و دنبال میکنید. مثلا منظور شما از عکاسی در شب چیست؟ آیا پرتره و عکس های خانوادگی در نور کم و یا؟
سوالات کلی، پاسخ های کلی هم دارند و اگر در جواب شما بگم Canon EF 70-200 f2.8 IS USM تقریبا هر آنچه عنوان کردین را در بر میگیرد، ولی الزاما بهترین گزینه برای شما نخواهد بود.
زمان زمانِ خرید لنز پرایم است.
لنز همه کاره که به راحتی روی دست هم بتوان عکسهای خوبی در شب گرفت لنز معادل 50 میلیمتر(معادل در دوربینهای فول فریم) خواهد بود که سیگما یکی از بهترین های آنرا ارایه می کند. 35 1.4 art
برای پرتزه چند آپشن دارید: 50 1.5 art از شرکت سیگما یا لنز 85 1.8 کنون یا سیگما 85 1.4 ex. برای انتخاب بین 50 یا 85 روی دوربین کراپ به تاپیک راهنمایی برای لنز پرتره مراجعه
نمایید. بحثهای کاملی در آن تاپیک موجود است.
عکاسی کلوز آپ در چه حدی مد نظر شما است؟ سوژه و میزان پر شدن کادر را بفرمایید.
سلام!
من قصد دارم یک کانن 70 دی بخرم به همراه یک EOS M (کیت پنج تکه).
سبک های مورد علاقه ام: پرتره، رد ستاره و عکاسی از راه شیری، بعد از این دو و در آخر هم دوست دارم عکاسی خیابانی رو هم تجربه کنم.
با توجه به اینکه در کنار دوربین اصلی یک EOS m با لنز های 18-55 و 22mm کیت هم قرار هست بخرم، چه لنز هایی رو برای موارد بالا پیشنهاد می کنید؟!
برای پرتره 50 م.م اف 1.4 سیگما را پیشنهاد می کنید؟(نسخه قدیمی) با همین لنز و با توجه به فوکال و زاویه بسته میشه عکس نجومی هم گرفت؟!
ممنون می شوم کامل راهنمایی بفرمایید.
می خواهید همه این دوربینها و لنزها را باهم بخرید. چرا؟ قرار است تحریم خاصی اعمال بشود روی دوربین و لنز؟!
به نظر من از 18-55 یا 15-85 و یک بدنه شروع کنید و فاصله کانونی مناسب خودتون را خودتان پیدا نمایید. با همین لنزها می توان تمام ژانرهای عکاسی را پوشش داد. ولی اگر تخصصی تر بخواهید در هر زمینه کار کنید لنز تخصصی تری با توجه به تجربه هایی که خودتان در فاصله کانونی های مختلف پیدا کرده اید برای آن کار خواهید خرید.
با تشکر از شما و آقای Mahdi.A.Tabar عزیز.
دو دوربین را بله ولی لنز ها را خیر!
چون همیشه در حال سفر و گردش هستم می خواهم همیشه یک دوربین همراهم باشه! (قبل از این سونی نکس 5 آر داشتم بخاطر مشکلات و هزینه زیاد تهیه لوازم جانبی و لنز فروختم/ :::angry::: ولی بیشترین تجربه ام با 450دی و لنز 18-55 هست. eos m را به این دلیل اینجا عنوان کردم چون احتمال می دادم اساتید لنز کیت واید این دوربین را لایق بدونن و نیاز به خرید لنز واید نباشه و همین دوربین کار راه انداز باشه! مثل اینکه اشتباه فرض کردم! :think:;
فکر کنم اشتباه از من بود که عنوان نکردم اصلی ترین هدفم عکاسی پرتره است. و ما باقی جهت یادگیری و شروع است.
باز هم به نظر من خرید دو بدنه با سنسور یک اندازه به صورت هم زمان توجیهی ندارد. مگر آنکه موقعیت خریدتان استثنایی باشد!!
18-55 مانت ef-m لنز خوبی است ولی لنز 18-55 مانت ef-m به مانت ef-s نمی خورد که. یک مقدار مشخص تر هدفان را از خرید این دو بدنه مشخص کنید.
من احساس می کنم همچنان در خرید لنز و نیاز هایتان کاملا سردرگم هستید. لنز کیت همه نیاز هایتان از نظر فاصله کانونی را پوشش می دهد.
در کنار لنز کیت اگر علاقه به خرید لنز پرایم و عکاسی پرتره دارید لنز 50 میلیمتری 1.8 یا 1.4 و 85 1.8 برای دوربین با سنسور کراپ توصیه می شود. البته فقط برای مانت ef و ef-s به صورت مستقیم قابل استفاده هستند. لنزهای پرایم سریع با ایجاد محوی در پس زمینه لنزهای ایده آل برای عکاسی پرتره هستند و برای کسی که قبلا تجربه استفاده از آنها را ندارد واقعا سگفت انگیر است.
در بودجه زیر 1500 تومان 50 سیگمای ex برای پرتره انتخاب خوبی است. برای بودجه بالاتر 50 سیگما سری art توصیه می شود. 85 1.8 کنون هم لنز بسیار عالی است. البته 50 میلیمتری روی 70d همه کاره تر است. کار کردن با لنز 85 میلیمتری در محیطهای داخلی معمولا کمی سخت است. به دلیل نیاز به فاصله گرفتن زیاد از سوژه.
http://forum.akkasee.com/f61/t6330.html
دلیل اصلی خرید دو بدنه حمل سخت تر بدنه 70 دی است. می خواهم یک دوربین کوچکتر هم داشته باشم. به نظرم در بین گزینه هام این مدل بهتر بود. من زیاد سفر و پیاده روی می روم و مدتی هست بجای دوربین قبلی با گوشی لومیا عکاسی می کنم اما راضی کننده نیست! باید بگم محیط هایی که میرم اصلا به هیچ عنوان دوست ندارم دوربین و لنزی که برای من گران تمام شده با خودم ببرم و از طرفی دوست ندارم عکس های بی کیفیت داشته باشم. همین!
نمی دونم چرا این مسئله خرید دو بادی چیز عجیبی شده!! عکاس های زیادی دیدم دو عدد DSLR با قطع APS-C دارند!
...
اما برای لنز!
هدفم عکاسی پرتره است. قبلا لنز ارزان قیمت 55-250 هم داشتم! با یک لنز آنالوگ زنیت 35 با اف 2. با زنیت عکس های خیلی خوبی با بدنه 450 دی گرفتم و راضی بودم.
اما خب فوکوس دستی و درد سر هایش روی بدنه قدیمی کانن هم لذت بخش نبود.
سلام
برای شرایط شما اکثر افراد دوربین های کامپکت با سنسور بزرگ را پیشنهاد می کنند اما اکثر این دوربین ها قیمت بالا تری نسبت به کیت پنج تکه eos m دارند اما با خرید eos m خرید دوربینی نزدیک به همین مدل از لحاظ مشخصات کار جالبی نیست و اکثر عکاسان که از دوربین فولفریم استفاده میکنند دوربینی مانند eos m تهیه میکنند برتری 70d نسبت به eos m زیاد است اما این برتری مانند برتری یک دوربین فولفریم نسبت به eos m یا خود 70d نسبت به یک کامپکت نیست و با این خرید در واقع در موارد مربوط به سرعت عمل دوربین، باتری و در کل کیفیت عکس ها پیشرفت مشاهده خواهید کرد اما در هر صورت به نظر من با هزینه ای زیاد تغییر زیادی احساس نخواهید کرد.
به نظر من که اولویت با خرید کامپکتی با سنسور بزرگ از سونی ( rx100 ها) یا خود کانن است.
البته ممکن است نظر من ایراد هایی داشته باشد اما اکثرا همین پیشنهاد داده میشود.
الان کم کم دارم درک می کنم پیچیدگی تصمیم شما در چیست..
بدی که دوربینی مثل eos m دارد نداشتن لنزی مثل 50mm برای مانت اصلی آن است.
من قبلا بدنه dslr کنون داشتم با تعدای لنز همچون 30 و 85 و یک اولتراواید و الان با خرید eos m مشغول استفاده از این لنزها روی آن هستم. بدنه dslr من(40d که کمی قدیمی هم بود) اکنون بدون استفاده دارد خاک می خورد. خیلی از افرادی که به میررلسها کوچ کرده اند به چنین نقطه ای رسیده اند و دوربینهای dslr خود را فروخته اند. البته سبکهای عکاسی هر فرد متفاوت است. من علاقه به عکاسی منظره دارم و پرتره خیلی کمتر می گیرم. ولی مثل شما به دلیل پیاده روی زیاد از حمل بدنه و لنزی سنگین که خروجی اش با یک میررلس هیچ فرقی ندارد(و حتی کمتر است) خسته شده بودم.
شاید اگر من به جای شما بودم eos m یا حتی m3 می خریدم و صبر می کردم تا لنزی شبیه 50 میلیمتر برای مانتش معرفی شود. البته بودجه ی شما برای خرید تجهیزات از من بیشتر است.
در نهایت جواب منطقی و قانع کننده ای برای وضعیت شما ندارم.... شرمنده
ولی یاد آوری می کنم خروجی 70d با eos m تقریبا تفاوتی ندارد. مگر آنکه نیاز به عکاسی از سوژه های متحرک یا اتوفوکوس در نور کم داشته باشید.
من برای سفر و دوبین همراه حتما eos-m را توصیه میکنم- خصوصا به همراه لنز ef-m 11-22. من معمولا این دوربین را به همراه دارم.
برای پرتره لنز ef-m 22شاید از زنیت شما بهتر عمل کند. اما لنز پرتره کلاسیکی در فاصله کانونی 50 تا 135 برای این مانت در حال حاضر ارایه نشده است که دوستان هم اشاره کردند.
با توجه به اینکه نیاز به یک دوربین کوچک دارید من توصیه میکنم این انتخاب اقتصادی را تهیه کنید. در مورد دوربین بزرگ انتخاب با خود شما است. من هم به مانند سایر دوستان یک فول فریم را به 70d ترجیح میدهم اما آن انتخاب دیگری است که خودتان باید تصمیم بگیرید.
سلام مجدد
در خريد كيت eos m دلايلى لابلاى گفته هايتان ذكر شد كه دليل من هستند، عدم تفاوت با dslr انتخابيم براى من مزيت هست نه عيب، همراه داشتن يك دوربين با كيفيت و كوچك همانطور كه قبلا تجربه اش را دارم آسانتر و بهتر است.
مدل 70d را علاوه بر پرتره، دوست دارم در عكاسى هاى نجومى هم استفاده كنم، تا اينجا اطلاعات من نويز كمتر در iso هاى بالا در 70دى وجود دارد.
نزديك ترين مدل فول فريم كه ميتوانم بخرم 6d است كه هزينه مقدارىى براى هزينه كردن روى يك دوربين كمى زياديست. خصوصا تهيه لنز هاى اين بادى هم هزينه بيشترى طلب ميكند. وگرنه مسلما داشتن يك سنسور بزرگتر براى پرتره همراه با لنز ٥٠مم سيگما بسيار جالب است.
قيمت بدنه شش دى من حدود 4550000 قيمت دارم كه در كنار لنز سيگما بايد حدود 6200000 هزينه كنم!!!
اما تركيب مورد نظر من يعنى 70D +EOS M1 kit 5 part + sigma 50 mm f1.4 قيمتى حدود شش تومن دارد
و با توجه به قيمت فعلى eos m، هزينه اى بابت بادى آن نكرده ام و بعد با خيال راحت ترى ميتوانم آن را با سرى جديدش ارتقاع بدم! قيمت فعلى سرى سوم اين مدل در حال حاضر، حتى بادى تنها اصلا به صرفه نيست برايم.
از راهنمايى هاى شما بسيار سپاس گزارم كه باعث مى شود در خريدم اشتباه نكنم.
شايد هنوز براى من ميزان تفاوت فول فريم با APS-C جا نيافتاده باشه! چون هيچ تجربه كارى با آن ندارم! به خصوص در اين بيابانى كه من دارم زندگى ميكنم!!
حالا يك سوال جديد!!
ارزانترين لنز فول فريم مانت كانن براى كاربرى پرتره چيست؟!
سلامنقل قول:
نزديك ترين مدل فول فريم كه ميتوانم بخرم 6d است كه هزينه مقدارىى براى هزينه كردن روى يك دوربين كمى زياديست. خصوصا تهيه لنز هاى اين بادى هم هزينه بيشترى طلب ميكند. وگرنه مسلما داشتن يك سنسور بزرگتر براى پرتره همراه با لنز ٥٠مم سيگما بسيار جالب است.
قيمت بدنه شش دى من حدود 4550000 قيمت دارم كه در كنار لنز سيگما بايد حدود 6200000 هزينه كنم!!!
اما تركيب مورد نظر من يعنى 70D +EOS M1 kit 5 part + sigma 50 mm f1.4 قيمتى حدود شش تومن دارد
و با توجه به قيمت فعلى eos m، هزينه اى بابت بادى آن نكرده ام و بعد با خيال راحت ترى ميتوانم آن را با سرى جديدش ارتقاع بدم! قيمت فعلى سرى سوم اين مدل در حال حاضر، حتى بادى تنها اصلا به صرفه نيست برايم.
از راهنمايى هاى شما بسيار سپاس گزارم كه باعث مى شود در خريدم اشتباه نكنم.
شايد هنوز براى من ميزان تفاوت فول فريم با APS-C جا نيافتاده باشه! چون هيچ تجربه كارى با آن ندارم! به خصوص در اين بيابانى كه من دارم زندگى ميكنم!!
حالا يك سوال جديد!!
ارزانترين لنز فول فريم مانت كانن براى كاربرى پرتره چيست؟!
من بحث های شما را البته کامل نخواندم، ببینید دوستان زیادی در اینجا از ترکیب بدون آینه و slr استفاده میکنند، ولی ندیدم کسی از این ترکیب استفاده نماید! :::confused2:::
اگر اصرار به تهیه EOS-M دارید و آنرا مرقوم به صرفه میدانید، خیلی هم خوب.. بخرید و با 50mm (ترجیحا سری آرت) مد نظر ترکیب کنید، ولی پیشنهاد میکنم فعلا در خرید 70D دست نگه دارید، کمی بیشتر نیازهایتان را بسنجید و چه بسا پس از چند ماه، بودجه شما افزایش یافته و ف.ف بخرید.
در مورد سوال آخر، بستگی دارد چه فوکالی مد نظرتان است، شما 50mm f1.8 کانن را هم به قیمت 350 ت میتوانید بخرید! ولی این فوکال بر روی ف.ف چندان جالب نیست و 85mm f1.8 با قیمتی حدود 1.8 ارجحیت دارد. میتوانید به این ترکیب، همراه یک کامپکت هم فکر کنید که بستگی به مصارف شما از دوربین همراه دارد؛ ضمن اینکه تک لنز آنهم از نوع فیکس، کمی دست شما را خواهد بست.
موفق باشید.
نویز 70d و eos m به هیچ وجه تفاوت محسوسی در ایزوی پایین ندارند!
ایده ی دوست عزیزمون مهدی خیلی زیبا بود که کمی صرفه جویی نمایید و بعد از چند ماه یا چند سال فول فریم بخرید و از آن در کارهای حرفه ای تر استفاده نمایید.
استفاده از لنزهای کوچک و سبک مانت ef کنون با تبدیل هم کار بدی نیست. مثلا 50 1.8 و 50 1.4 و 85 1.8 روی eos m ترکیب خوبی هستند. من از 85 1.8 روی eos m استفاده می کنم. به دلیل لاغر بودن و سبک بودنش هندلینگ خوبی روی eos m می دهد.
به نظر من تا دوربین فول فریم را بخرید می توانید یک لنز پرایم مثل 50 یا 85 بخرید و روی eos m برای پرتره از آن استفاده کنید. و بعدا روی فول فریم از آن بهره ببرید.
ارزانترین لنز برای فول فریم همان 50 1.8 هست. ولی کیفیت ساخت پایین و دقت کم فوکوس آن می تواند شما را در طولانی مدت و در کارهای جدی تر خسته کند.
همچنین لنز بسیار عالی و ارزان سامیانگ 14 2.8 با قیمت حدودی 1500 برای عکاسی نجومی با فول فریم ایده آل است.
به این ترتیب کارهای تخصصی تر همچون پرتره و نجومی را با فول فریم انجام خواهید داد و کارهای معمول و روتین را با eos m.
سلام
من دنبال یه لنز تله هستم!
یکی از گزینه هام لنز EFS 55-250 IS STM هست!(قبلا نسخه IS II رو مدتی استفاده کردم ولی در نمونه عکس ها و بررسی ها نسخه STM رو خیلی تعریف میکنن)
تا 4~4.5 میلیون میتونم هزینه کنم، ولی هرچه کمتر باشه بهتره و نمیخوام فقط برای اینکه لنزی از سری L هست یا USM داره و ... هزینه بیشتری بکنم!
چیزی که مشخصه این لنز "نسبت قیمت به کارایی" خیلی خوبی داره!
آیا گزینه دیگه ای هست که بشه با این لنز مقایسه کرد!؟
*هدف من عکاسی از حیوانات(مخصوصا پرندگان) هست!
**بدلیل اینکه معمولا در روز و زیر نور آفتاب عکاسی میکنم F زیاد مهم نیست که کم باشه!(ولی خوب اگه گزینه ای با F 2.8 باشه که عالی میشه)
***حتما و حتما و حتما باید لرزشگیر داشته باشه!
****دوربینم Kiss X7i هست و لنز کیتش هم EFS 18-135 IS STM
*****حداقل تله ای که در نظر دارم 200mm هست ولی 250~300 بهتره...
منتظر نظر دوستان و اساتید عزیز هستم:;)
درود
دوست عزیز برای پرنده نگاری اگر با نیت عکاسی یا ثبت عکس حرفه ای کار می خواهید کنید 250 برای شما کمه!!!
به نظر من 300-70 در رده پایین نهایتا 1.5
150-500 سیگما در رده بعد نهایتا 3.5
150-600 تامرون بین 4 تا 4.5
بهترین انتخابهای شماست و از همه مهمتر همان گزینه آخر!
ارادتمند
سلام
من پست های اینجارو خیلی خوندم اما بیشتر گیج شدم میشه راهنماییم کنین
من روی دوربین 60 دی لنز 18-55 دارم
حالا میخوام بین لنز های 15-85 و 24-105 یکی رو بخرم.آیا هر دوی این لنزها باید در ضریب تصحیح 60 دی که 1.6 هست ضرب بشن؟ یا فقط 24-105 چون فول فریم هست؟
خود 18-55 چی؟
برای اینکه میخوام بدونم آیا میتونم واید بیشتری داشته باشم مثلا با 15-85 یا خیر.
ممنون میشم جوابم رو بدین
سلام
دوست عزیز لنز فول فریم یا کراپ تو زاویه دید شما که دوربین کراپ دارین هیچ فرقی نداره شما همون 18-55 خودتون فرض کنید و لنز رو 24 بزارین همون کادری بهتون میده که لنز فول فریمی 24-105 روی 24 مم بهتون میده پس به حال شما ک کراپ دارین فرقی نداره.
پس لنز 15-85 : وایدی 15
24-105: 24
و 18-55: وایدی 18رو بهتون میده شما بدون توجه به فول یا کراپ بودن لنز وایدی مد نظرتونا انتخاب کنید.
ممنون از پاسختون.ولی من توی پست های همینجا خوندم که 24-105 در 1.6 ضرب میشه و در واقع میشه 38-168 (یا همچین چیزی) برای دوربین های کراپ دار
بله دوست عزیز کادر 38-168 فول فریم رو دوربین کراپ به شما میده
ولی شما که فول فریم ندارین معادلسازی با اونا انجام میدین
مطمین باشید که 24 مم لنز فول فریم با 24مم لنز کراپ یک کادر و زاویه دید رو دوربین شما میدن منم قبلا همین فکر شما رو میکردم و تن به خرید لنز فول برا کراپم نمیدادم ولی با یبار تست متوجه شدم که 24 لنز کراپ و فول روی دوربین کراپ یه میدان دیدو میدن و تفاوتشون در استفاده از فول فریم مشخص میشه اونم به دلیل کوچیک تر بودن دایره تصویر لنز کراپ که باعث تاریک شدن اطراف کادر میشه .
فاصله کانونی که روی لنزها نوشته شده است همه مربوط به دوربینهای فول فریم می باشد. برای هر دوی این لنزها وقتی در دوربین 60 دی استفاده می شوند لازم است اعداد فاصله کانونی در ضریب تصحیح ضرب شوند.
پارسا جان لنز فول فریم و کراپ تو زاویه دید تاثیر نداره، درست ولی یه نکته رو توجه نکردید.
از جمله دوم به بعد شما در اشتباهید.
زاویه دید در ارتباط مستقیم با ضریب کراپ دوربین هست. شما وقتی لاز فوکال 18 روی کراپ دار استفاده میکنید مثل اینه که لنزی با فوکال 28.8 روی فول فریم استفاده کرده اید.
لنز 15-85 رو وقتی روی کراپدار بندازید در واقع با فوکال 24-136 مواجهید !
بهمین دلیل هم هست که دوستان کراپ دار خیلی زود به فوکال تله میرسند و دوستان فول فریم زاویه دید وایدتری نسبت به کراپدار دارن.
عذرخواهی میکنم. البته مشکل از انشای شما بود :دی
فکر کردم منظور شما از این جمله این بوده که لنز 18-55 رو روی کراپ و 24-105 رو روی فول فریم بررسی کردید.
اگر هر دو روی کراپ باشن بله حق با شماست..
در کل خواستم عرض کنم تفاوت اصلی در اینه که یه لنز رو روی دو بدنه کراپ و فول فریم بررسی کنیم که مسلماً منظور شما هم همین بوده.
سلام
رو لنز دوربین نوشته 6-22.5 mm اما تو سایتا نوشته فوکال لنگث 24 - 108 تو مشخصات همه عکس های دوربین هم فوکال لنگث بیم 6 تا 22.5
این عدد 24-108 از کجا اومده؟
دوست عزیز یکم سوالتون به هم ریخته هست ولی منظورتونو متوجه شدم
عدد درج شده روی لنز دوربین ها عدد واقعی هست ولی به دلیل کوچکی سنسورها این اعداد باید به نسبت میزان کوچکی سنسور در اندازه سنسور فول فریم ها ضرب بشن هرچقدر سنسور بزرگتر باشه اعداد ضریب کوچکتره
مثلا در دوربین های کامپکت باید در عدد 4.5 ضرب بشه که 6mm میشه 27mm و 22.5mm تبدیل به 101mm
یعنی لنز 6-22 روی یک دوربین کامپکت معادل یک لنز 27-101 روی یک فول فریم به ما فاصله کانونی میده
مثلا ضریب دوربین های کراپدار معادل 1.6 هست یعنی لنز 18-55 معروف در اصل معادل یک لنز 29-88 روی فول فریم ها محسوب میشه
سلام
من قصد دارم Canon - EOS 6D بخرم واسه عکاسی در سطح شهر یک لنز همه کاره نیاز دارم (عکاسی از درخت و حیوانات تا انسان و ساختمان در شهر -به بزرگنمایی هم نیاز دارم)
آیا بهتره همون لنز کیتش رو بخرم یا فقط بدنه دوربین 6D رو بخرم و یک لنز بهتر رو جدا بگیرم و روش بزارم
ممنون
سلام خب برای این ژانر از کار شما یک لنز Walk around نیازه
کیت 24-105 L از کیفیت مناسبی برخورداره اما 24-105 STM فکر نمیکنم کیفیت خوبی داشته باشه
خب اگه مشکل بودجه ندارید لنز 28-300 L لنز فوق العاده ای هست نه که به همون 24-105 L بصورت کیت اکتفا کنید یا Body 6D رو جدا بگیرید و لنز های walk around از برند های متفرقه مثل سیگما و یا تامرون استفاده کنید که دیگه به بودجه خودتون بستگی داره
سلام
این بدنه با چند لنز کیت عرضه میشود که با توجه به فرمایش شما، بنظرم بین L 24-105 یا 24-70 L یکی را بر حسب نیاز انتخاب کنید.
اضافه میکنم شخصا 24-70 را با توجه به قیمت بالاتر و فوکال کمتر، اصلا نمیپسندم مگر آنکه ماکرو 0.7X بکار شما بیاید.
http://forum.akkasee.com/f57/t3639.html
ارادتمند
درود
من هم با جناب دانش پایه موافقم
من اگر جای شما بودم یک لنز 70-24 تامرون می خریدم! از نظر کیفیت اپتیک و خروجی تصویر بسیار عالی هست بخصوص که دارای دیاف 2.8 هم هست.
برای فوکال بالاتر هم می توانید برنامه ریزی برای خرید یک لنز 200-70 داشته باشید و اگر واید براتون کاربردی تره لنز 40-17 ترکیب خوبی با لنز 70-24 ایجاد می کنند
ارادتمند
سلام دوستان شاید اینجا جای مناسب برای مطرح کردنش نباشه.
میخام 60دی بخرم. با لنز 18-55.دست دوم. با لنز 55-250و50اف1.8
میخام اینارو دست دوم بخرم به علت کمبود بودجه. حالا به نظر شما میخام اینارو دست دوم بخرم.
چه مشخصات داشته باشه که میخام بخرم. آخه تازه واردم. و به چه چیز هایی توجه داشته باشم هم لنز و هم دوربین
منون اگه جواب بدین.
سلام.
من از دوربین کانن eos m خيلي خوشم اومده و میخوام بخرمش ..
اما تو بازار دو حالتش وجود داره که 3 تیکه و 4 تیکه هستند ..
یعنی یکیشون یه لنز 22m بیشتر داره و واسه همین 100 تومن گرون تره ..
میخواستم بپرسم با توجه به این که یه لنز 55-18 همراه دوریین هست و این که من یه عکاس کاملا آماتور هستم آیا این لنز 22m کاربردی داره برام؟
چه کاری میشه با این لنز انجام داد که با 55-18 نمیشه؟
یکی از فروشنده ها میگفت فیلمبرداری این لنز 22 میلیمتری بهتره .. آیا اینجوریه و اینقد اختلاف فیلم برداری داره که این لنز و بگیرم؟
یه جورایی حس میکنم اگه این لنز رو بگیرم کاربردی نداره برام و فقط دارم پواش رو میدم ..
اینم لینک این دوربین در دیجیکالا با هردو لنز و یک آداپتور برای اتصال لنز های با دهانه بزرگ ..
ديجی کالا - دوربین دیجیتال کانن ای او اس ام - Canon EOS M 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM + 22mm f/2 STM + Speedlite 90 EX+EF/EFS Lens Adapter
دوست عزیز، درست است که لنز 22 میلیمتری در رنج فاصله کانونی لنز کیت اصلی (18-55) است، اما این لنز دهانه بسیار بازتری دارد (f/2) و در نتیجه اگر از دهانه باز این لنز در عکسهای خود بهره ببرید، عمق میدان بسیار کمتر و تصاویر جالبتری خواهید داشت ضمن اینکه قاعدتا کیفیت تصویر یک لنز ثابت (پرایم) بهتر از یک لنز زوم است. در دنیای عکاسی هم 100 تومان برای لنز قیمتی محسوب نمی شود. توضیه من این است که اگر دوست دارید تجربه متفاوتی در عکاسی داشته باشید و چیزهای بیشتری یاد بگیرید، این لنز رو تهیه و ازش در موارد مختلف استفاده کنید و حتی عسکهاتون را هر دو لنز بگیرید و مقایسه کنید. لنزهای پرایم ارزش زیادی در یادگیری نکات عکاسی دارند چون باعث می شوند تمرکز شما به جای زوم کردن بر جایگیری و بستن صحیح کادر معطوف شود...
سلام به همه دوستان و اساتید.
برای عکاسی پرتره و مدلینگ در فضای باز «ترجیحا تمام قد» چه لنزی رو پیشنهاد میدید؟
خودم بین 50mm f1.8 و 50mm f1.4 و 85mm f1.8 گیر کردم.
«ضمنا شارپنس دو لنز 50mm f1.4 و 50mm f1.8 در 1.8 با هم برابره؟»
با سپاس و تشکر
لنز 85mm برای پرتره واقعا عالیست بنظرم گزینه بعدی میتواند 135mm باشد و گزینه های 50mm گزینه های پایین تر
https://pixelpeeper.com/lenses/?lens...max=none&res=3
https://pixelpeeper.com/lenses/?lens...max=none&res=3
https://pixelpeeper.com/lenses/?lens...max=none&res=3
سلام خدمت دوستان عزیز. بنده یک دوربین 6d دارم و در همون ابتدا یک لنز 50mm با f 1.4 خریدم. تا حدود زیادی هم راضی هستم از لنز. به شدت حس و حال سینمایی داره مخصوصا تو تصویر برداری. اما مشکل عمده من با این لنز این هست که اصلا واید نیست. یعنی من همش فکر میکردم یک لنز 50 فیکس خیلی بیشتر از این چیزی که باید واید باشه!
اگر ممکنه کمی در مورد این لنز توضیح بدین و بگین بیشتر بدرده چه کارهایی میخوره؟ ممنون.
دوستان عزیز ببخشید سوالی داشتم اینکه
من سبک مورد علاقم طبیعت و پرتره هست برای این منظور چه لنزایی بخرم خوبه خودم دوست داشتم 16-35 بگیرم به جای 17-40 چون مثل اینکه کیفیت 16 بالاتره و اینکه برای پرتره 24-105 خوبه یا 85 1.8 یا 70-200 کدوم منطقیه هم کیفیت هم کارایی چون خودم راستیتش از کیفیت 24-105 توی واید راضی نیستم اصولا یه لنز معمولی هست ولی یکی از دوستام تمام کارای پرتره مدلینگ رو با همین گرفته بود البته با نور خیلی کیفیت خوبی داشت میشه یکم راهنمایی کتنید
دوربینتون رو نگفتید! (فول فریم یا کراپ؟)
برای منظره روی کراپ با کیفیت بالا و قیمت مناسب من 11-16 توکینا رو توصیه می کنم. برای فول فریم هم 16-35 چه ورژن f/2.8 و چه 4f/ عالیند. البته اگه منظره در شب کار نمی کنید، ورژن f/4 گزینه بسیار معقول تریه.
24-105 هم واقعا لنز خوبی هست و من بسیاری کارهای زیبای حتی منظره با این لنز دیدم. مهارت عکاس و نورپردازی خوب خیلی نقش مهمی داره بدون شک.
در مورد پرتره دوستان پرتره کار نظر بدند بهتره.
موفق باشید.
ببخشید دوست عزیز فراموش کردم دوربین رو بگم 5d m3 هست این 16-35 اف 4 کیفیت ابتیکیش چه طوره والا من که زیاد عکاسی شب نمیکنم خب نهایتش نوردهی رو زیاد میکنم میخوام ببینم بین اف 2 و 4 چه قدر از نظر کیفیت و وضوح تصویر تفاوت هست اگر نیست که خب برم 4 رو بخرم و سوال بعدیم اینکه میگید 24-105 لنز واقعا خوبیه خب بببنید پس چرا عکسهایی که من از طبیعت باهاش میگیرم با عکسهای خارجی اینقدر تفاوت کیفیت داره البته اونا با لنز دیگری میگیرند خب پس این نشون میده کیفیت این لنز خیلی نرماله سوالم اینه که بین 17-40 و 16-35 از نظر کیفیتی خیلی تفاوته ؟؟؟؟ یکم در مورد این لنز ها توضیح بدید اگر مورد بهتری برای عکاسی واید و طبیعت سراغ دارید که شارپ و وضوح خوبی داشته باشه ممنون میشم
- اگر عکسها در سایز کوچک در این فروم(مثلا 750px) یا در دیگر سایتهای اینترنت دیده شوند تاثیر کیفیت اپتیک لنز روی چیزی که می بینیم تقریبا صفر است. مثلا تفاوت کیفیت تصویر لنزهای 24-105 و 16-35 و 17-40 و حتی یک لنز 100 دلاری همچون 18-55 غیر قابل مشاهده است. چیزی که دیده می شود تکنیک عکاس در ثبت عکس و همچنین ویرایش آن است.
- به نظر من در انتخاب لنز، ایده آل این هست که کاربر تجربه ی استفاده از فوکال های مختلف را داشته باشد و در نهایت بتواند فاصله کانونی مناسبش را پیدا نماید. سپس به انتخاب لنز بپردازد مثلا میان 16-35 و یا 17-40 یکی را انتخاب کند. در انتخاب میان 24-105 و 16-35 اولویتهای کاربر باید مشخص شوند.
-اگر دنبال جوابی قاطع هستید:
بهترین لنز اولترا واید کنون 16-35 f/4 است(بدون در نظر گرفتن 11-24)، پیشنهادهای دیگر برای منظره: Canon Landscape Lens
بهترین لنزهای پرتره کنون هم به این ترتیب هستند: Canon Portrait Lens
24-105 همه کاره تر از همه ی این لنزها است. چون زوم آن تقریبا 5x هست و دامنه بزرگی از واید تا تله را پوشش می دهد.
فکر می کنم اگر کمی جزیی تر در مورد نیازهایتان صحبت کنید دوستان پیشنهاد های بهتری به شما می دهند.
با توجه به بادی فول فریم شما :
ُ16-35 اف 4 برای منظره
85 م یا 135 م هم برای پرتره
Canon EF 17-40mm f/4 USM L (full format) - Review / Test Report - Analysis
Canon EF 16-35mm f/4 USM L IS - Review / Lens Test Report - Analysis
Canon EF 16-35mm f/2.8 USM L II (full format) - Review / Test Report - Analysis
ممنون از 2 دوست عزیز بابت توضیح فقط یه چیز جالت توی لینکی که دادی بهترین لنز های منظره کنون برا فول فریم رو اول زده بود 24-105 و از واژه
Excellent Image Quality, Great Value, Excellent Build Quality, استفاده کرده خب اینجا سوال یکه پیش میاد اینه که پس چرا اگه به قول این نویسنده این لنز عاله چرا پس اینقدر تفاوت قیمت هست بین این لنز و لنز های 5 تا 10 میلیونی واید و سوال بعدی اینکه دوست عزیز در مورد کیفیت اپتیکی لنزها گفتید و گفتید بسته به تکنیک عکاس داره من سوال اینه نیاز من بیشتر وضوح تصویر بالا و شارپ بودن تاصویره خب شما ببین تفاوت عکس بین لنز 24-105 و 70-200 تایپ 2 رو واقعا از نظر رنگ و کیفیت تصویر فرق دارن الان سوالم اینه با توجه به پیشنهادات خوبی که دادید آیا واقعا این لنز های گران بیشتر جنبه لوکس بودن داره یا واقعا کارایی خیلی خاصی دارن ممنون میشم
همان طوری که گفتم 24-105 و 16-35 دو لنز متفاوت هستند. برخی از منظره نگاران علاقه دارند مناظر بسته تری را با کمک لنز تله ثبت نمایند بنابراین به رنج 35 تا 105 نیاز پیدا می کنند(معمولا اشخاصی که خیلی تخصصی عکاسی منظره را انجام نمی دهند) ولی بیشتر افرادی که که خیلی تخصصی عکاسی منظره را انجام می دهند از لنزهای اولترا واید مثل 16-35 بهره می برند.
در مورد انتخاب بین لنز 70-200 یا لنز فیکس 85 سلایق عکاس ها متفاوت است. ولی به طور کلاسیک لنز پرتره یک لنز تله متوسط یا تله بلند است. لنزی همچون 85 یا 135 میلیمتر.
تفاوت لنزها را باید در بررسی های آنها و مقایسه آنها پیدا نمود. تاپیکهای مربوط به هر لنز در این فروم هم جای خوبی هست برای درک تفاوت لنزها و خروجی آنها. البته بخش مهمتر قضیه نیاز عکاس است. من الان عکس های منظره ام را با لنزهای 100-200 دلاری می گیرم و به دلیل آنکه قصد فروش عکسهایم را ندارم و همچنین نیازی به چاپ بزرگ آنها ندارد کاملا از کیفیت لنزهایم راضی هستم. حالا ممکن است عکاسی بسیار وسواس داشته باشد که عکسهایش در سایز 100 درصد در رزلوشن 20 مگاپیکسل در تمامی نقاط تصویر حتی گوشه ها کاملا شارپ باشد! چنین عکاسی باید لنزهای درجه یک که ممکن است تفاوت کیفیتی در حد 10-20 درصد با لنزهای ارزانتر دارند را تهیه کند.
پس تفاوتهای دو لنز(در یک رنج فاصله کانونی) را پیدا می کنیم و می بینیم با توجه به نیازمان کدام یک برای ما مناسبتر است. دیدن نمونه عکس و بررسی های لنزها بسیبار مفید هست.
در آخر خدمتتون عرض میکن که همچنان سوالاتتون مبهم و کلی است و مورد مشخصی در آنها وجود ندارد.
با سلامنقل قول:
منظورتون 85mm روی فول فریمه یا کراپدار؟
در صورت داشتن فضا لنز 85 یا 100 میلی متر هم روی کراپ دار عالی هستند هم روی فول فریم
درود !
بنده قصد خرید دوربین 700D کانن رو دارم !
با بودجه ی 2 میلیون وپانصد !
با مراجعه به خیابون جمهوری یک فروشنده به من گفت که دوربین 700 دی رو با کیت 18-135 نخر !
گفت با کیت 18-55 تهیه کن و یک لنز تله 75-300 براش تهیه کن که هم اقتصادی تره هم حرفه ای تر !
میخواستم نظر دوستان عکاس رو در مورد این قضیه بپرسم !
که بهتره با کیت 18-135 تهیه کنم یا با 18-55 و 75-300 !
و اینکه دوربین 700دی کانن رو از کجا تهیه کنم که ساخت ژاپن باشه و بهم نندازن !
چون من اصن سر در نمیارم ! مرسی
این لنز هایی که مد نظر شماست واید تا تله متوسط هست و کاربرد اصلیشون هم اینه که تمام رنجی که بیشتر عکسهای ژانر مورد علاقه شما (مستند اجتماعی- عکاسی خیابانی) ثبت میشه رو پوشش بده. پس نمیتوان به این لنزها، لنز واید اطلاق کرد و نام پر کاربردتر این دست لنزها " زوم نرمال" یا "زوم استاندارد" است. و بهترین لنز در این دسته برای کانن لنز 15-85 است و پس از اون 18-135stm
اگر هم دنبال عکاسی فشن فضای باز هستید برای کراپدار ; کانن 17-55f2.5 یا 17-50 تامرون یا سیگما f2.8 به همراه 70-200 گزینه های خوبی است
75-300 چندان لنز خوبی نیست به نظرم همانطور که دوستان فرمودند خرید لنز خوب 18-135stm بهتر از خرید دو لنز معمولی 18-55 و 75-300 است حتی اگر کمی گرانتر تمام شود. فروشندگان همواره به فکر منفعت خودشان هستند و چندان نمیتوان روی حرف هایشان از دید علمی نگریست.
اگر قصد تهیه دو لنز دارید پیشنهاد من تهیه 55-25 stm به همراه 18-55 stm است (750 تومان برای 55-250 + 1700 بابت کیت 700D)
این لنز:
1- جدیدتر است 2- لرزشگیر دارد 3- کیفیت بهتر از 75-300 دارد و 4- بازار فروش دست دوم بهتری نیز دارد
موفق باشید
با سلام،
یه راهنمایی برای خرید یه لنز کنون، جهت هدیه دادن به دوستم داشتم، الان ترکیب 18-55 و 55-250 رو داره و به خصوص از 55-250 ورژن قدیمی به هیچ عنوان راضی نیست (کیفیت و گیجی فکوس)، بادیشم 550 هست.
میخواستم بدونم در حدود 1م به صرفه هست که براش 18-135 STM رو بگیرم؟ چون میدونم فوکال بالای 135 براش زیاد کاربردی مخصوصا با این لنز فعلی نداره.
بیشتر منظورم اینه که این کیفیت خروجی و فکوس اینقدر بهتر هست که این ارتقاء صورت بگیره؟ چون اگه به صرفه نیست، میخوام به جاش یه 18-10 بگیرم تا در عکاسی معماری راحتتر باشه و رنجش رو کاملتر کنم.
با تشکر از دوستان باتجربه کنونی
زیاد هم سخت نیست!
شما میتوانید برای هدیه 18-10 یا 135-18 stm را تهیه فرمایید، ایشان هم بعدا میتوانند با فروش 55-18 و 250-55 قدیمی شان آن لنز دیگر را تهیه کنند
(در نهایت ترکیب عالی 18-10 + 135-18 را داشته باشند)