با سلام بین این دو کدوم رو بخرم فوری هست
Canon EF 24-105 F4.0 L IS USM
1200$
Canon EF 24 - 70 mm F2.8 L USM Lens
1050$
برای 300دی و20دی تو آتلیه میخوام لطفا سریع کمک کنید تو انتخاب خیلی فوری ویزای کسی که داره برام میخره در حال اتمام هست
متشکرم
Printable View
با سلام بین این دو کدوم رو بخرم فوری هست
Canon EF 24-105 F4.0 L IS USM
1200$
Canon EF 24 - 70 mm F2.8 L USM Lens
1050$
برای 300دی و20دی تو آتلیه میخوام لطفا سریع کمک کنید تو انتخاب خیلی فوری ویزای کسی که داره برام میخره در حال اتمام هست
متشکرم
سلامنقل قول:
نوشته اصلی توسط arghavan
لنز اول داراي Image Stablizer است كه با لرزش لنز باعث گرفتن لرزش دست در نور كم ميشود. به همين علت گرانتر است.
لنز دوم با F2.8 مي تواند در نور كم عكاسي كند. توضيح مفصل و نمونه عكس و Professional Review هر دو لنز در اين سايت قابل مشاهده است:
http://www.photo.net/equipment/canon/24-105
http://www.photo.net/equipment/canon/efs18-55/shootout
http://www.photo.net/equipment/canon/
نظرات استفاده كنندگان هم بسيار در تصميم گيري به شما كمك خواهد كرد.
هر دو لنز از مرغوبترين لنزهاي كانن مي باشند.
فكر كنم چون براي آتليه ميخواهيد لرزه گير پس زياد بدردتان نميخوره و همچنين دياف 2.8 بهتر مورد استفاده خواهد بود
اتفاقا محمد جان برعكس! لنز 105-24 به دردت ميخوره به چند دليل، يكي اينكه تله بهتري داره و توي استوديو يك مزيت محسوب ميشه، سيستم لرزه گيرش هم به شما اين امكانو ميده كه با خيال راحت بدون سه پايه عكس بگيريد. اون يك استاپ دياف كمتر هم اصلا در استوديو مهم نيست. كي توي استوديو با دياف 2.8 عكس گرفته؟ البته اگه توي محيط آزاد عكس ميگيريد 2.8 بد نيست، البته با توجه به سرعت سينك كم دوربين هاي كانون، شما بايد براي استفاده از فلاش fill in (كه با توجه به كاري كه ميكنيد واجب هست) و دياف 2.8 به صورت همزمان، از فيلتر ND بهره ببريد.
امیر جان یه سوال؟
روی سرعت سینک فلاش.... نمیدونم دوربین جناب ارغوان چی هست ولی چیزی بین 125 تا 250 ؟ لرزه گیر به کار میاد؟
من روی 125 توی آتلیه روی دست بدون مشکل عکس میگیرم(حس میکنم مشکلی وجود نداره...)
خلاصه گمان میکنم لرزه گیر روی چنین سرعت هایی ممکنه دردسر ساز هم باشه...
نکته آخر؟
من شخصا 24-105 رو انتخاب میکنم.... گمان میکنم تله 105 جون میده برای پرتره های حسابی... مخصوصا هموطنان ما دماغهای ظریفی ندارن!
سلام
چند تا نکته! نخست اینکه لنز 24-105 مورد اشاره هنوز توی بازار منتشر نشده واگر اشتباه نکنم تا 3 روز دیگر قابل خرید خواهد بود. و اما غیر از آن.. معمولا (البته من اینطور فکر میکنم) بهتر است که برای لنز آتلیه از لنزهای فیکس تله استفاده گردد.. مثلا 85mm f/1.8 .. که شارپنس بالایی دارند و مخصوصا با استفاده از دیافراگمهای تنگ در شرایط نوری آتلیه (چیزی که تو آتلیه فراوونه، نور!!!) بسیار تصویر شفاف، شارپ و باکیفیتی تولید میکنند. همانطور که دوستان گفتند دیافراگم 2.8 در شرایط آتلیه چندان بکار نخواهد آمد، کما اینکه لنز IS دار در آتلیه داشتن !
امیرجان سرعت سینک این دوربینها 200 و 250 است با این سرعت فکر میکنی هنوز هم داشتن لرزه گیر ضروری است؟!
با تشکر از راهنمایی همگی دوستان
24-105 رو انتخاب کردم
از همه متشکرم
اما در مورد لنزهای آتلیه...
یادمه امیرخان یه جایی گفته بودن توی دیافراگم 8-11 دیگه هر لنز در پیتی هم تصاویر با کیفیت تولید میکنه...(البته مطلب رو ویراستاری کردم و نگارش خودم رو لحاظ کردم! نقل به مضمون!)
اصولا هم در آتلیه ما نور زیاد داریم... به سادگی امکان کنترل داریم و از همین دیافراگم ها استفاده میکنیم....
و باید توجه کنیم که سوژه چی هست؟ اصولا عکاسی مدل - پرتره و ... و بصورت روزمره اونقدر حساس نیست که حتما لازم باشه از لنزهای فیکس استفاده کرد... قبلا در نوشته بودم.... یه لنز 28-200 کنون و یا نیکون میتونه نتیجه خیلی خوبی برای عکاسی آتلیه داشته باشه... بسیار عالی بدون هیچ مشکل خاصی....
این لنزها میتونه به حالت استاندارد در آتلیه استفاده بشه... توجه داشته باشیم که عکاسی آتلیه همیشه صورت نیست.. عکسهای نیم تنه... قدی و ... خلاصه یه لنز زوم میتونه امکان کادر کردن رو به سادگی به شما بده.... و دامنه 28-تا 105 در اکثر فضاهای آتلیه امکان عکاسی تمام قد تا پرتره های کاملا بسته رو به عکاس میده....
خلاصه انتخاب من برای آتلیه لنزهای زوم خواهد بود.... حالا هرچی با کیفیت تر بهتر.... لنزهای فیکس با F پایین هم که در مواقع خاص برای عکاسی صنعتی که احتمالا نیاز به دقت و بزرگنمایی بالای عکس خواهیم داشت و یا به عنوان ابزاری خاص برای عکاسی های خاص؟ مثلا دوست دارید یه پرتره با لنز 85 فیکس و F1.8 بگیرین... اگه خوش سلیقه باشین چه ها نمیشه کرد!
اره آرش جان گفته بودم! و هنوز هم بهش اعتقاد دارم و خوشبختانه شما هم موافقي با من.
در رابطه با لنز زوم هم با تو موافقم، توي استوديو لنز زوم يك نعمته كه شما سريع به كراپينگ دلخواهتون ميرسيد و بعدا دور انداختني بسيار كمتري خواهيد داشت.
اما راجع به لرزه گير، وقتي با دوربين هاي Slr فيلمي كار ميكردم توي استوديو و روي دست، ميشد كه از چند عكس يكيش بلر بشه بوسيله لرزش دست، البته وقتايي دقت لازم رو ميكردم هيچوقت اين اتفاق نمي افتاد، ، اما به هر حال بودنش از نبودنش بهتره، نيست؟
امیر! روی چه سرعتی عکس میگرفتی؟
اما در مورد لرزه گیر....
من متاسفانه هیچ لنز لرزه گیر داری نصیبم نشده! و ولی یادمه که توی فروم ها خونده بودم که در سرعت های بالا بهتره که لرزه گیر خاموش باشه.... روی کیفیت عکس تاثیر منفی میگذاره تا مثبت... حتی تستهایی هم دیده بودم....
ولی منظور از سرعت بالا رو درست یادم نیست ... 125؟ 250 ؟ 500
البته این مشخصه که لرزه گیر روی سرعت 30 به پایین تاثیر شایانی در بهبود کیفیت عکس خواد گذاشت...
در مورد این دو لنز عزیز یک مقایسه جالب عملی هست که توسط جناب مستطاب Bill Caulfeild-Browne انجام گرفته، خوندنش خالی از لطف و ایضا فایده نیست:
http://www.luminous-landscape.com/re...s/28-105.shtml
در مورد لرزه گیر،آرش جان چه اشکالی در سرعتهای بالا ایجاد میشود؟ در مورد 3 پایه اشکال ایجاد میشود اما سرعتهای بالا را نمیدانم.
شما اگه بودین کدوم رو انتخاب میکردین؟
1.canon ef 24-105 usm l is
2.canon ef-s 17-85 +فلاش کانن
3.canon ef 28-135 usm is +canon ef-s 10-22
از دوستان ممنون میشم اگه تو یک انتخاب درست به من کمک کنن.
سلام.
کاربردتون رو مشخص نکردید ؟
ولی من باشم 24-105 رو انتخاب میکنم.
سلام
میخواستم لنز یا لنزهایی باشه که بیشترین کاربرد رو تو عکاسی طبیعت ، نجوم،پرتره.و خلاصه لنز همه کاره البته یه واید خوب برام خیلی مهمه،ممنون.
من با همه لنز هایی که شما ذکر کردید قبلا کار کردم و بیشتر آنها را هم داشتم. به این نکته دقت داشته باشید که اصولا هر کدام از این ها برای کار متفاوتی هستند. من با توجه به اینکه شما در مجموع یک لنز همه کاری می خواهید EF-S 17-55 را توصیه می کنم. هم واید خوبی دارید. هم لرزه گیر و هم 2.8 . هم می توانید پرتره بگرید. هم عکاسی طبیعت را از دست ندهید.
البته بعدا که بودجه بیشتری فراهم بود، یک لنز واید مثل Canon 10-22 یا Sigma 10-20 هم می توانید بخرید.
برای تله هم Canon 70-300 IS .
ممنون از راهنماییتون فقط یه سوال داشتم که لنز 24-105 واقعا به قیمت 1200000 تومانیش می ارزه؟
در مورد Canon 24-105 به نظر من واقعا ارزش پرداخت داره. کیفیت ساخت بسیار بالا، لرزه گیر موثر و اپتیک عالی همه پارامتر هایی هستند که ارزش این لنز را بالا می برند. اما این لنز روی دوربین های APS-C دامنه کانونی خیلی جذابی ندارد. یعنی شما عملا دیگر واید ندارید.
ممنون داریوش جان فقط یه سوال دیگه می خواستم بدونم آیا برای خرید لنز جزایر قشم و کیش جای خوبی هست ؟ یعنی اصلا وجود داره و اگه داره آیا اختلاف قیمت داره بازم ممنون.
من دیشب به سوال شما پاسخ دادم. اما دیدم ظاهرا نابود شده.
قیمت 105-24 در ایران حدود 1،150،000 تومان است. ببینیند آیا در قشم قیمت ها مناسب تر هستد یا خیر؟؟
با سلام خدمت همه دوستان
دوست عزیز من ساکن جزیره کیش هستم ودراین جا دو نمایندگی کانن(آفومار و پارس الرمس)هستند.
پارس الرمس که هیچ لنزی موجود ندارد وآفومار نیز به جز چند لنز قدیمی چیزی ندارد. البنه عوامل هر دو نمایندگی از دوستان بنده هستند و من از ایشان دراین مورد سوال کرده ام که چرا این لنزها را برای فروش ارائه نمی دهند،که دلیلشان هم این است که فروششان در اینجا کم می باشد وخریداران آن خاص هستند که فکر می کنم درست هم می گویند.
در مورد دبی هم از دوستانم درآنجا سوال کرده ام که قیمت ها یا از بازار تهران(به غیر از آفومار) گرانتر است یا هم قیمت.دلیلش هم این است که اجناس داخل شده به دبی هزینه گمرکی دارندو گران هستند.اما اجناسی که به صورت عمده وارد ایران می شوند فقط از دبی ترانزیت می شوند که هزینه گمرکی پایینتری دارند.
البته در مورد قشم اطلاعاتی ندارم اما اگر بخواهید می توانم برایتان پرس وجو کتم.
ولی در مورد دوربین ها قیمت ها از تهران ارزانتر است مثلا خود من کانن دی 400 را درزمانی که درتهران 920,000 هزار تومان بود اینجا 770،000 هزار تومان خریداری کردم.
امیدوارم که این اطلاعات پاسخ گوی شما باشد.
اگر قطع ديجيتال و فاصله كانوني كه در قطع Aps تغيير ميكند در نظر نگيريم كدام لنز 105-24 و 55-17 تصاويري شارپ تر و بدون عيب و نقص تر ميگيرد؟؟؟
70 -17 از نظر كيفيت چقدر به 105-24 نزديك است (با توجه به در نظر گرفتن موتور آلتراسونيك و لرزه گير)؟
لنز 70-17 بسیار شارپ است و برای دوربین های سایز APS-C شاید یکی از گزینه های ثابت باشد. اما چند تا مشکل دارد که می توان به کیفیت ساخت پائین، مکانیک ضعیف، فوکوس کند و کمی اعوجاج بیشتر در ابتدای دامنه زوم و ... اشاره کرد. با این حال با توجه به قیمتش تقریبا مفت است.
مقایسه آن هم با 105-24 شاید خیلی درست نباشد. نه از نظر قیمت و ساخت در یک کلاس هستند نه از نظر کاربرد. لنز 105-24 را معمولا کسانی می خرند که یا بدنه فول فریم دارند یا واید برایشان مهم نیست. اما 70-17 یک لنز کراپ دیجیتال است (بحث فشردگی بیشتر پرتوهای نور و ...) و دامنه استاندارد زوم مناسبی را هم ارائه می کند.
اما من اگر خودم یک بدنه APS-C داشتم انتخابم Canon 17-55 2.8 بود و لا غیر!!!! از آن 70-17 هم اصلا راضی نبودم.
اما من اگر خودم یک بدنه APS-C داشتم انتخابم Canon 17-55 2.8 بود و لا غیر!!!! از آن 70-17 هم اصلا راضی نبودم.
با سلام خدمت دوستان وآقای داریوش آقاجانی
راستش منم یه جورایی تو انتخاب این دو لنز یعنی EF 24-105 یا EF 24-70 بالنز EF-S 17-55 گیر کردم.و مشکل هم اینجاست که احتیاج به لنز تله EF 70-200 دارم و از طرفی اگر مسئله فول فریم را در انتخاب EF-S 17-55 در نظر نگیریم فاصله 55 تا 70 را چه کار باید کرد؟
حالا به نظر شما ودوستان دیگر از دو گروه زیر کدام را پیشنهاد می کنید:
EF-S 10-22
EF-S 17-55
EF 70-200 f/4 L IS
یا
EF-S 10-22
EF 24-70 یا EF 24-105
EF 70-200 f/4 L IS
البنه می دانم که سوالم خیلی تکراری است و در مورد همه این لنزها توضیحات کاملی در تاپیکهای دیگر داده شده ولی ممنون می شم دوستان جواب بدهند.
با تشکر
با سلامنقل قول:
حالا به نظر شما ودوستان دیگر از دو گروه زیر کدام را پیشنهاد می کنید:
EF-S 10-22
EF-S 17-55
EF 70-200 f/4 L IS
یا
EF-S 10-22
EF 24-70 یا EF 24-105
EF 70-200 f/4 L IS
جواب سئوال شما از لنزهای که دارم مشخصه (پست 502 از لنزهای با ارزش رو خوندید یا نه ؟؟)
نمیدونم از دوستانمون در این فورم کسی دیگه این لنز 17-55 رو نداره که حرف منو تایید کنه ؟؟
در کل لنز 17-55 واقعا لنز بدون ایرادی و با مشخصات بالای برای کراپ 1.6 هست و به یک مسئله که باید توجه داشته باشید که اگه لنزهای گروه دوم رو بخواهید داشته باشید , با کدوم لنز به طور ثابت روی دوربین میتونید کنار بیاید , مطمعنا" با 10-22 که نمیشه پس باید با 24-105 یا 24-70 کنار بیاید که کاملا واید رو از دست دادید و مرتب باید لنز رو با10-22 تعویض کنید .( حرف تکراری : اندازه کادر 17مم دوبرابر 24 مم هست)
در مورد 55 تا 70 هم باید بگم با در نظر گرفتن کراپ 1.6 چیزی بخاطر این رنج از دست نمی دید. چون برای پرتره با 55 که میشه 88 (لنز 85 روی فول فرم که دیگه مشناسیدش )و با در نظر گرفتن F2.8 و بوکه بسیار عالی دیگه مشکلی نیست (یکی دیگه از امتیازهای 17-55 به نسبت 24-105 داشتن بوکه عالی در 55 مم هست )و برای پرتره صورت هم که رنجی در حدود 85 روی کراپ 1.6 لازمه که روی فول فرم میشه 135 مم که شما از 70 تا 200 رو با لنز ی مثل F4 IS اگه بخواهید پر کنید دیگه مطمعن باشید که شب با فکر آسوده سر روی بالش میذارید .........( البته من که بعد از خریدن این دوتا لنز شب ها خواب ندارم..................)
داریوش جان قیمت 55-17 دقیقا 3 برابر 70-17 هستش، بعله اگه پول باشه F2.8 چیز نازنینیه
به نظر من پکیج اول بهتره چون شما به لنزی نیاز دارین که همیشه روی دوربینتون باشه و 17 یا 18 رو حتما باید داشته باشین و همونطور که دوستان گفتن اگه 105-24 رو بگیرین عملا همیشه واید ندارین، من اگه بودم پکیج اول رو میگرفتم و یک عمر حالش رو میبردم
با سلام به دوستان
جناب آرش خان 20 دی،
والا ما که از این داستان کراپ دوربینها کلافه شدیم:confused:
اگر اشتباه نکنم لنرهای ef-s نیر درضریب کراپ ضرب می شوند.پس EF-S 17-55 به 88-27 تبدیل خواهد شد. آیا فاصله کانونی 27 واید مناسبی است که همیشه بتوان از آن استفاده کرد؟
در مورد استفاده از EF 70-200 f/4 L IS جهت پر کردن فاصله ای که شما فرمودید آیا همان مسئله تعویض لنر پیش نمی آید؟نقل قول:
در مورد 55 تا 70 هم باید بگم با در نظر گرفتن کراپ 1.6 چیزی بخاطر این رنج از دست نمی دید. چون برای پرتره با 55 که میشه 88 (لنز 85 روی فول فرم که دیگه مشناسیدش )و با در نظر گرفتن F2.8 و بوکه بسیار عالی دیگه مشکلی نیست (یکی دیگه از امتیازهای 17-55 به نسبت 24-105 داشتن بوکه عالی در 55 مم هست )و برای پرتره صورت هم که رنجی در حدود 85 روی کراپ 1.6 لازمه که روی فول فرم میشه 135 مم که شما از 70 تا 200 رو با لنز ی مثل F4 IS اگه بخواهید پر کنید دیگه مطمعن باشید که شب با فکر آسوده سر روی بالش میذارید .........( البته من که بعد از خریدن این دوتا لنز شب ها خواب ندارم..................)
باتشکر
آيا لنز
EF-S17-85
يا
EF 28-135
يا
EF 70-300 USM
روي 400دي مشكل كراپ ايجاد مي كنه؟
و بين دوتاي اولي كدام را پيشنهاد مي كنيد؟
منظور از مشكل كراپ چيه؟
اگر فقط بر حسب فاصله كانوني ميخواهيد انتخاب كنيد، اولي رنج خوبي دارد با وايد مناسب، دومي تله بيشتر و وايد نامناسب (روي دوربين كراپدار)
انتخاب لنز مناسب براي دوربينهاي Entry Level كانن
سلام
من خودم EF 28-135 رو دارم و پیشنهاد میکنم.
البته یه خورده وایدش نامناسبه،ولی میتونید از لنز کیت دوربینتون (efs 18-55)
برای مواردیکه به واید بهتر احتیاج داشتید استفاده کنید که خودم هم همین کار رو کردم.
منظور شما از اينكه ميگيد وايدش نا مناسبه منظورتون رنجش هست يااساسا مشكل داره؟ چون من با هيچ كدوم اينا از نظر رنج مشكلي ندارم مي دونيد؟ كارمو راه كه ميندازه. ولي برام كيفيت هم مهمه يعنه مهمتر از رنج دوست دارم با اين پولي كه الان دارم بهترين انتخاب رو بكنم.
در مورد كيفيتش هم يكم نظر بديد و اگر توي همين رنج(قيمت) لنز ديگه پيشنهاد مي كنيد خوبه حالا يه كوچولو پايين بالا بشه مهم نيست و در مورد ef 70-300 چي ميگيد البته +ef-s18-55
به هیچ وجه با هیچ کدام روی 400دی دچار مشکل نخواهید شد.
من تقریباً همه رو تست کردم و از نظر کیفیت زیاد تفاوتی احساس نکردم.
-اول باید مشخص کنید این لنزهارو برای چی می خواید! آیا همه کاره می خواهید؟ یا فقط کیفیت عالی برای کار خاص مثل پرتره، ماکرو، ... ؟
-من در این رنج سیگما 17-70 رو انتخاب کردم و راضی ام! نمونه عکس هاش رو تو فتوبلاگم می تونید ببینید.
-گزینه آخری که گفتید خیلی پیشنهاد خوبی بود. من اگه جای شما باشم همین کار رو می کنم. لنز 18-55 آی.اس فوق العاده است و عکس های عالی می تونید باهاش بگیرید. + با پول تون می تونید لنز 70-300 آی.اس رو هم بگیرید و رنج تون رو کامل کامل کنید.
-به 18-200 کنون آی.اس هم فکر کنید، اگر لنز همه کاره می خواهید.
-اگر مقاصد حرفه ای تری دارید، حتماً ذکر کنید تا لنزهای سریع تر، با کیفیت تر و البته گران قیمت تر را توصیه کنم!!
مسعود عزیز
پیشنهاد میدم چند تا فیلتر کلوزآپ (ماکرو) ارزون قیمت برای لنز 18-55 خودتون با دهنه 58میلیمتر از ناصرخسرو تهیه کنید.
همین لنز واید کوچیک به یک لنز ماکرو فوق العاده تبدیل خواهد شد! من نمونه عکس هاش رو اینجا دیدم.
-ببخشید اگه بی ربط بود و پریدم وسط بحث
دوست عزيز اول در مورد 200-18 بگم كه كراپ ميده!به نظرت به كيفيتش مي ارزه؟نميدونم بالاخره اين يه مشكل هست حالا چيزي هست كه بخاطرش از اين مشكل بگذرم يا نه؟؟
دوم من با دو لنز مشكلي ندارم در مورد 300-75 مشكل كراپ هست؟كيفيتش چطوره؟
سوم 300-75 اي اس ندارد!از نظر من مشكلي نيست ولي مشكل ايجاد ميكنه؟؟؟؟
چهارم من لنز كيت ندارم . اگه خواستم اين لنزو بگيرم حتما اي اس بگيرم يا يكم پول براي لباس شب عيد بزارم؟در اين مورد نظرتون چيه؟
و اينكه بين 18تا 28 خيلي ضرر مي كنم؟ يعني تكليف 135-28چي ميشه تازه قابليت ماكرو هم داره!!!
خيلي خيلي خيلي خيلي ممنونم از راهنماييتون
تشكر تشكر تشكر تشكر تشكر تشكر تشكر تشكر تشكر تشكر تشكر
من روی 400D هم 300-70 ef دارم هم 85-17 efs از 300-70 ام خیلی راضی ام(کیفیت و شارپ بودن تصویر).ولی چندان از 85-17 ام راضی نیستم.وایدش خیلی خوبه اما اصلا از کیفیت و شارپ بودن تصویرش راضی نیستم.
دوستان توجه توجه من منظورم EF 75-300 USM هست اين مدل آي.اس ندارد و قيمتش هم 295 T هست.
منظورم از نا مناسب بودن واید 28-135 رنجش بود نه پایین بودن کیفیتش.
من به شخصه از خریدن 28-135 پشیمون نشدم که با هود و دوتا فیلتر برام 590 تومان در اومد!
ولی اگه نمیخوای خیلی هزینه کنی اگه همون 300-75 و is18-55 رو به نظرم با توجه به هزینه کم هر دو تا لنز که فکر نکنم با هم قیمتشون از 370 تومان بیشتر بشه ،بخری باید ارزشش رو داشته باشه.
نور نگار Canon EF 75-300mm USM رو با گارانتی خودش میده 290 تومان.
به نظر من اگه مشکل کیفیت نداشته باشه قیمتش با توجه به اینکه USM هم هست واقعا مفته!شاید خودم هم به زودی از همین لنز خریدم.
کسی از دوستان با این لنز کار کرده؟
نکته اول :
EFs 18-55 به شما رنج 18تا 55مم رو میده
در صورتی که EF 28-135 رنج 44 تا 216 رو میده و خیلی سافت تر از 18-55 هست
و قابلیت ماکرو .. اگه واقعا دنبال ماکرو هستید بهتره یک لنز جدا ماکرو تههیه کنید
مثل 70مم سیگما قیمت کمی هم داره..
و اگه یه لنز واید میخواین یک سیگما 17-70 که ماکرو 20سانتی رو هم میگیره قیمت 340 تومان
به همرا یک EF 70-300 به قیمت 230-40 تومان .. دست دومش هم به وفور هست!! زیره 200!!
یک ترکیب عالی میشه ..
من هم با 18-55 هم 28-135 هم 28-105 هم 17-70 زیاد عکاسی کردم
کیفت اپتیکی 28-105 از 28-135 مقداری جزئی در گوشه ها بهتر بود ..
17-70 خیلی خوبه
70-300 CA زیادی داره که میشه درستش کرد اما کمی سافت هست
در ضمن 17-70 به شما F 2.8 میده.. که به همه اینا برتری داره!!!
این پاسخ ها به ذهنم رسید..
پیشنهاد من Tamron 70 300 با قیمت حدود 175 تومن که ماکرو هم هست با Tamron 17 50 با f ثابت 2.8... قیمتش هم حدود 420 هست که مفته. کیفیتش با 17 55 قابل مقایسه هست و حتی از اون بعضی جاها بهتر عمل کرده. تو خیلی از ریور ها هم لنز برتری شناخته شده. منم برای آینده در نظر دارم همین کار رو بکنم.
70 300:
http://www.photozone.de/pentax/281-t...ab-test-report
17 50:
http://www.photozone.de/canon-eos/28...report--review
مشكلم در مورد كراپ 200-18 اينه كه گوشه هاي تصوير يكم تيره ميشه. آيا اين تاريكي كه با يكم دستكاري ميره به من چشمك ميزنه و ميگه بيا منو بخر اين بقيرو ول كن؟؟؟؟؟
در مورد كيفيتusm 300-75 نظرتون چيه من دقيقا نميدونم كيفيت لنز چجوري مشخص ميشه چيزي كه من ميدونم فقط در مورد عدد روي لنز(1:3.5---1:2.8 ----......)هست كه ميدونم هرچي كمتر بهتر.
در مورد سافت بودنش هم توضيح بديد فكر مي كنم همون مشكل كراپ هستش در گوشه تصاوير دقيق يادم نيست
در مورد سافت بودن 28-135؟؟؟؟؟
و توضيحات بيشتر و بيشتر در مورد sigma 17-70 +ef 70-300usm?من فكر ميكنم بهترين نتيجه همين انتخاب هست. در اين مورد بيشتر توضيح بدبد
در كنارش يه كم فكرم رفت به تامرون اون دوستمون هم اگه يكم ديگه توضيح بده خيلي خوبه.من زياد از رويو ها سر در نميارم
1-SIGMA 17-70 + EF 75-300USM
2-SIGMA 17-70+TAMRON 70-300
3-EF-S18-55+EF70-300USM
4-EF-S 18-55+TAMRON 70-300
5-EF-S18-200
خيلي گيج شدم:mad:
فكر كنم يه جوري ميتونيد بهم كمك كنيد كه گيج نشم و به نتيجه برسم 1در دنيا 100 در آخرت هم ثواب براي شما
يكي از اين 5 تارو انتخاب كنيد و نظرتون رو در موردش بگيد هم نقص هاش و هم خوبيهاش
امروز usm 75-300 رو با گارانتی ایده آل و بیمه 260 تومان هم تونستم پیدا کنم
فروشندش میگفت به نسبت قیمتش لنز خیلی خوبیه
البته فقط تو نور روز،البته اگه بتونی 3پایه بگیری و حمل کنی مشکل نداشتن IS اون حل میشه.
نميتونم سه پايه حمل كنم!!!!!
توي نور روز خوبه؟؟؟ يعني چي؟
دوست خوبم،
با توجه به سوالات ات توصیه می کنم برای خرید لنز عجله نکنی؛ چون زیاد اطلاعات دقیقی از سیاه بودن لبه ها و سافت بودن و غیره نداری.
پس فقط با خرید لنز کیت 18-55 آی.اس روی دوربین شروع بکن، ظرف مدت کمی (مثلاً یک ماه) با مطالعه مطالب همین انجمن؛ می تونی شناخت بهتری نسبت به دیگر لنزها پیدا کنی.
-گزینه 5: کنون 18-200 آی.اس هم یه لنز همه کاره و بدون هیچ مشکلی هست.
آيا 70-300 تامرون بهتر از 75-300 كانن هست؟
يعني با لنز سيگما 17-70 كدوم تركيب بهتري ميشه؟
به اين دو سوال هم پاسخ بديد من انتخاب خودمو مي كنم . ممنون
الان:
efs18-200 is
vs
sigma 17-70+ef75-300usm
or
sigma 17-70+tamron 70-300
تامرون 70-300 از نظر اپتیکی بهتر از 75-300 هست تصویر شارپتری داره ..
اما من هیچ وقت روی دوربین کراپ دار مشکل سیاه شدن تصویر ندارم؟؟ این مطلب رو شما خودتون دیدید یا کسی گفته؟؟
این اتفاق برای دوربین های فول فریم پیش میاد حتی 24-105 و با کمی اصلاح از بین میره ..
EFs 18- 200 خوبه برای شروع
اما من بین 70-300 تامرون و کنن تامرون رو می پسندم .. توی ریویو ها از این لنز راضی بودن نسبت به قیمت ..
زیاد هم گیج نشین!!
بین 18-55 و 17-70 هم 17-70 خیلی بهتر از 18-55 هست هم از نظر شارپنس هم دیاف 2.8 هم عوج کمتر
این بین Tamron 18-50 F2.8 هم با قیمت 420 تومن هم اضافه کنید!!
مشکل سیاهی لبه و خطای رنگی خیلی راحت توی خود فوتوشاپ حل میشه.
اگه لنزتون توی نرم افزار هایی مثل Dxo Optic پروفایل تصحیح خطا داشته باشه، دیگه اصلا اصلا نباید نگران چیزی باشین. (پاورقی: یادتون باشه که باید برای تصحیح خطا، Raw عکس بندازین. پس کارت حافظه بالای 2 GB توصیه میشه.)
به نظر من نقدا دور سوپر تله زوم ها (مثل 18 200 ) خط بکشین که خیلی بی کیفیت هستن. البته برای کسی که میخواد مثلا همیشه دوربین کنارش باشه و زیاد وسایل حمل و نقل نکنه یا وقت نداره که زود زود لنز عوض کنه، انتخاب های خوبی هستن.
سلام،
همونطور که حدس زدین من تازه واردم و در مرحله برنامه ریزی و تحقیقات برای تاسیس اتلیه هستم. در حال حاضر مشغول انتخاب لنز هستم و بعد از کلی مطالعه به این نتثجه رسیدم که لنز 105-24 کانن بد جوری ایده آله واسه کار پرتره و استودیو(میدونم هنر نکردم که اینو فهمیدم!!!) ولی جدا از مساله هزینه اش بهم گفته شده که این لنز واسه دوربین من (که 500d هستش) یه کم سنگینه، از جمله اینکه بعد یه مدت بخاطر وزن لنز، نشیمنگاه لنز روی دوربین آسیب میبینه و اینکه چون این لنز سری L هست و عملیات فوکوس پیشرفته ای داره ، باعث کم شدن عمر باتری دوربین میشه .... خلاصه اینکه یه عده میگن برم دنبال یه لنز سبک تر. حالا میخواستم نظر شما دوستان عزیز رو بدونم که بالاخره 105-24 عزیز و وسوسه انگیز رو بگیرم یا نه.....اگه این لنز واسه بدنه d500 زیاده پس چه لنزی بگیرم؟ ممنون
سلام
لنز مورد نظر انقدر هم سنگین نیست که بخواد مشکلی برای مانت دوربین پیش بیاره - در مورد کم شدن عمر باطری هم متوجه منظورتان نشدم
همین لنز برایتان پیشنهاد میشه
البته باید بدونید که هر چقدر لنزها بازه گسترده تری داشته باشند فوکوس در این لنزها باعث مصرف بیشتر باطری میشه.به طور مثال من با 18-55 با یک بار شارژ تعداد بیشتری عکس میگرفتم تا با 24-105
سلام
من روی دوربین 450دی لنز 150-500 سیگما رو خیلی بزرگتر و سنگینتر از 24-105 هست و وزنش 1.9kg هست رو استفاده میکنم وهیچ مشکلی هم برای اون پیش نیومده!
سلام
من هم از 24-105 روی بادی 450D استفاده می کنم و هیچ مشکلی وجود نداره.
اگر مانت دوربین با همچین وزنی بخواهد خراب بشه دیگه باید فاتحه کانن را خواند!
خیالتون راحت. بخرید و لذتشو ببرید.
من هم از 24-105 روی بادی 50D استفاده می کنم و هیچ مشکلی وجود نداره.:::yess:::
بنظر من شما دو انتخاب اصلح بیشتر ندارید .
یا canon 24-70
و یا همین canon 24-105
من دومی را ترجیح میدم . به دلیل قیمت پایین تر . رنج وسعتر در محدوده پرتره نگاری .
الان هم دارم دنبال میگردم که البته دست دوم بخرم
بنظر می اید لنز هائی که USM هستند مصرف باطری بیشتری دارند و طبیعتا باطری زودتر تخلیه خواهد شد .
من لنز canon 70-200 IS f4 را که سنگین تر از لنز مد نظر شما هست روی canon 500D میبندم و تا بحال مشکلی برای رینگ حس نکردم . باطری هم بافلاش روی دوربین که من برای تریگ از ان استفاده میکنم حداقل 160 عکس خواهد گرفت . من یک باطری اضافه خریدم 25 هزار تومان که safe باشم .
سلام
دوستان به درستی گفتند که لنز مورد نظر برای دوربین شما سنگین نیست. حتی لنزهای سنگین تر از این را میشود با دقت و مراعات، بر روی این بدنه استفاده کرد. البته ارزش بدنه های محکم و مقاوم، چیزی نیست که قابل انکار باشد و ضرورتش گاهی کاملاً مشهود است.
ارتباط بین این لنز و بدنه ، موجب کوتاهی عمر باتری نمیشود! شاید مقصود این بوده که استفاده از لرزش گیر لنز، شارژ باتری دوربین را زودتر خالی میکند و البته این در مورد همه ی لنزهای لرزشگیردار مصداق دارد.
اما برای آتلیه، بعد از مدتی کار بطور حرفه ای، لزوم یک بدنه ی فول فریم را احساس خواهید کرد.
و همچنین لنز 70-24 برای آتلیه بهتر از 105-24 است. آتلیه داران مجرب که چنین میگوبند.
موفق باشید.
این تاپیک مال1ماه پیشه فکر کنم ایشون تا الان هر کاری میخواستن انجام دادن.
:mad::mad:سلام
مي خواستم بدونم بين دو لنز 18-135 و 18-200هردو با يك رياف و لرزه گير دار كداميك شارپ تر است ممنون ميشم راهنمايي بفرماييد
ابتدا متوجه نبودم در تاپیک لنز های کنون هست
کیفیت پایین تر از 200-18 هست :think:;کد:http://www.the-digital-picture.com/Reviews/ISO-12233-Sample-Crops.aspx?Lens=678&Camera=474&Sample=0&FLIComp=4&APIComp=1&LensComp=476&CameraComp=474&SampleComp=0&FLI=5&API=0
18-200 @ 18 mm
http://i.imagehost.org/0662/182002.jpg
18-135 @ 18 mm
http://i.imagehost.org/0261/1352.jpg
18-200 @ 135 mm
http://i.imagehost.org/0297/18-2001.jpg
18-135 @ 135 mm
http://i.imagehost.org/0863/1351.jpg
دوستان عزیز سلام من تازه عضو این سایت شدم و خیالی خوشحالم که با افراد پرو آشنا خواهم شد
من در کالیفرنیا زندگی میکنم و به تازگی( canon 7 d)
خریداری کردم که لنز (۲۸/۱۳۵) باهاش میاد
من پرو نیستم و آشنایی زیادی با عکاسی ندارم ولی علاقه زیادی دارم که فکر میکنم کافی نیست
اگر بخواهم بهترین لنز از بابت کیفیت و این که بخوام نامبر وان باشه بگیرم چه لنزی رو پیشنهاد میکنید؟
Canon EF 70-200mm f/2.8L IS USM
مقدار هزینهی که میخوام برای لنز انجام بدم ، 2000 $هست
واقعا به همفکری دوستان نیاز دارم
سلام دوست عزيز
دوربين جديد مبارك باشه.
نمي دونم بقيه تاپيكهاي موجود در انجمن رو خوندين؟؟
اين لينك و اين لينك رو نگاه انداختين.
راستي شما نوع كارتون رو هم مشخص نكردين. براي چه كاري و توي چه رنج فاصله كانوني بهترين لنز رو مي خواين؟
البته ببخشيد كه من فضولي كردم. من هم توي اين انجمن پست زيادي نزدم اما تجربه نسبي توي عكاسي دارم. توي اون لينكايي كه دادم بعيد مي دونم تنونيد جواب سوالاتونو پيدا كنيد.
در پناه حق
[B][SIZE="5"]ممنون دوست عزیز
من تریدها رو خوندم ولی هر کسی نظر خودشو میگفت ، به هر حال من به جوابم نرسیدم
دوستی اینجا دارم و بهم پیشنهاد(
Canon EF 70-200mm f/2.8L IS II USM Lens
آیا فکر میکنید برای من که تازه میخوام عکس برداری از سوژه های مورد نظرم کنم لازم هست؟
آیا این حرف درست هست که چون مبتدی هستم دلیلی نداره که بخوام از لنز های درجه ۱ و گرون استفاده کنم؟
اما کارهائ که میخوام با این دوربین انجام بدم:
عکاسی از مناظر طبیعی و حیوانات
همچنین دوست دارم لنزم قابلیت اینو داشته باشه که بتونم از فواصل دور عکس بگیرم
اما کارهائ که میخوام با این دوربین انجام بدم:
عکاسی از مناظر طبیعی و حیوانات
همچنین دوست دارم لنزم قابلیت اینو داشته باشه که بتونم از فواصل دور عکس بگیرم
حالا دوستان عزیز فکر میکنید که من برای انجام این کارهام به چه لنز یا لنز هایی نیاز دارم
ممنون میشم از راهنمایی دوستان
سلام
اول در مورد لنز درجه 1 و با کیفیت به قول یکی از دوستان با BMW 740 هم میشود رانندگی را یاد گرفت !!
اگر از نظر بوجه مشکلی ندارین که چه بهتر فقط سری L بگیرین
EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM $859.99
EF 70-200mm f/4L IS USM $1349.00
از 2000$ یکم بیشتر میشه و لی فکر کنم ترکیب جالبیه !
اگه دنبال عكاسي از منظره هستيد مسلما به رنج وايد هم نياز داريد. تركيب 10-22 و 70-200 اف4 لرزه گير دار تركيب خوبي هست اما بايد ببينيد كه گپ بين 22 و 70 تا زماني كه پول گيرتون بياد و بتونيد لنز ديگه اي رو بخريد واستون مشكلي پيش نمياره؟
اگه دنبال لنزهاي سري ال هستيد و كار منظره هم مي خوايد انجام بدين و به اولترا وايد 10-22 احتياج نداريد فكر كنم 17-40 اف4 انتخاب بهتري باشه. من با اين لنز كار كردم و ازش راضي بودم. در كنار 17-40 مي تونيد واسه كاراي عكاسي از حيوانات تا حدودي از 70-200 اف 4 لرزه گير دار استفاده كنيد. البته بازم بستگي داره كه از چه حيووني بخوايد عكاسي كنيد، چون واسه عكاسي از حيوونات خيلي وقتا 200 هم كمه.
مهرداد و حامد عزیز ، با سپس از شما که لطف کردین و پاسخ بهم دادین
من برام این سؤال پیش اومد که حالا که میخوام از لنز 70-200mm استفاده کنم، چرا از مدل
ef 70-200mm f/2.8L lS USM) استفاده نکنم؟
حتما حامد جان دلائلی هم برای این انتخاب دارن یا نه،فرقی نمیکنه؟
حامد جان اگه فرصت داری توضیحی بهم میدی؟ ممنونت هستم
همچنین دوست دارم لنزم قابلیت اینو داشته باشه که بتونم از فواصل دور عکس بگیرم
مهرداد جان ممنون ، از شما
سولأ من این هست که برای گرفتن تصویر از راه دور بهترین لنز کدوم مدل ۷۰/۲۰۰ هست
EF 70-200mm f/4L IS USM
EF 70-200MM F/4L IS USM
EF 70-200mm f/2.8L USM
EF 70-200mm f/2.8L IS USM
EF 70-200mm f/2.8L IS II USM
دوستم ،من کدوم یکی از این لنژا رو اگه بگیرم خوب هست؟ لطفا در حد خلاصه دلأیل رو هم بگین