صفحه 9 از 21 نخستنخست ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 81 تا 90 , از مجموع 205
Like Tree468تشکر

موضوع: Canon EF 24-105 f/4.0 L IS USM

  1. #81
    كاربر همراه K_NMT آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2006
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    477
    تشکر شده
    2511
    تشکر کرده
    4984

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط rezaa_100156 نمایش پست ها
    جناب نعمت الهی عزیز. شما با این لنز که دارین این مشکل رو دارین؟ تست کردین که قابل رفع هست یا نه؟ دروغ یا راست نمایندگی به من گفت لنز رو بیار آچارکشی کنیم درست میشه. گرچه تایید کرد برخی از لنزها مانند 18-200 این مشکل رو دارن اما در مورد این لنز تعجب کرد. هم دلم نمیاد لنز بره گارانتی هم این مشکل تو کار اذیت کنندست.
    دوست من...ممکنه با آچار کشی (به قول تعمیرگاه) برای مدتی بهتر بشه...ولی من جای شما باشم بخاطر این ایراد لنز رو زیر تیغ تعمیرگاه نمیفرستم...بله...لنز من هم این مشکل رو داره و خیلی برای من آزار دهنده نیست
    yaghoobi، rezaa_100156 و محمد رنجبر تشکر می‌کنند.
    كيوان نعمت اللهي
    تجهيزات من

  2. #82
    كاربر همراه Niaz آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2004
    محل سکونت
    تبریز
    نوشته ها
    237
    تشکر شده
    1818
    تشکر کرده
    1154

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط K_NMT نمایش پست ها
    ...بله...لنز من هم این مشکل رو داره و خیلی برای من آزار دهنده نیست
    کیوان خان فکر میکنم مشکل از اون lowepro aw 75 تون باشه، تو لنزهایی که لاک ندارن و داخل کیف پوزه ای به صورت عمودی در حالت لنز به سمت پایین حمل میشن، به مرور زمان و تحت جاذبه زمین و فشاری که وارد میشه لنز یه جورایی شل و ول میشه . من این مشکل رو توی فروم های خارجی هم دیدم که مردم شاکی بودن و اتفاقا نمایندگی کانن بهشون پیشنهاد آچار کشی کرده بوده و خیلی ها مخالف آچارکشی بودن.
    yaghoobi و محمد رنجبر تشکر می‌کنند.
    instagram: niazch

  3. #83
    كاربر همراه K_NMT آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2006
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    477
    تشکر شده
    2511
    تشکر کرده
    4984

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Niaz نمایش پست ها
    کیوان خان فکر میکنم مشکل از اون lowepro aw 75 تون باشه، تو لنزهایی که لاک ندارن و داخل کیف پوزه ای به صورت عمودی در حالت لنز به سمت پایین حمل میشن، به مرور زمان و تحت جاذبه زمین و فشاری که وارد میشه لنز یه جورایی شل و ول میشه . من این مشکل رو توی فروم های خارجی هم دیدم که مردم شاکی بودن و اتفاقا نمایندگی کانن بهشون پیشنهاد آچار کشی کرده بوده و خیلی ها مخالف آچارکشی بودن.
    دوست من...من از اون کیف اصلا با این لنز استفاده نکردم...اون کیف برای لنز 200-70 خریداری شده بود...در مورد آچارکشی هم نظر شخصی بود...میشه سالی یک بار لنز رو داد آچارکشی...ولی این لنز باز هم دچار مشکل خواهد شد...چون ایراد مربوط به طراحی لنز هست.
    Niaz و محمد رنجبر تشکر می‌کنند.
    كيوان نعمت اللهي
    تجهيزات من

  4. #84
    كاربر همراه Niaz آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2004
    محل سکونت
    تبریز
    نوشته ها
    237
    تشکر شده
    1818
    تشکر کرده
    1154

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط K_NMT نمایش پست ها
    دوست من...من از اون کیف اصلا با این لنز استفاده نکردم...اون کیف برای لنز 200-70 خریداری شده بود...در مورد آچارکشی هم نظر شخصی بود...میشه سالی یک بار لنز رو داد آچارکشی...ولی این لنز باز هم دچار مشکل خواهد شد...چون ایراد مربوط به طراحی لنز هست.
    جناب نعمت اللهی عرایض بنده در تایید فرمایشات جنابعالی بود که عرض کردم در فروم های خارجی هم این مشکل مطرح شده و اساتید اونجا هم مخالف آچارکشی هستند بنا به همون دلایلی که شما فرمودید. و در مورد کیف احتمال دادم که شاید حمل عمودی این لنز اون مشکل رو حادتر میکنه چون خودم هم قصد تهیه این لنز و اون کیف رو دارم.
    K_NMT و محمد رنجبر تشکر می‌کنند.
    instagram: niazch

  5. #85
    كاربر آشنا rezaa_100156 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    August 2011
    نوشته ها
    61
    تشکر شده
    120
    تشکر کرده
    67

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Niaz نمایش پست ها
    کیوان خان فکر میکنم مشکل از اون lowepro aw 75 تون باشه، تو لنزهایی که لاک ندارن و داخل کیف پوزه ای به صورت عمودی در حالت لنز به سمت پایین حمل میشن، به مرور زمان و تحت جاذبه زمین و فشاری که وارد میشه لنز یه جورایی شل و ول میشه . من این مشکل رو توی فروم های خارجی هم دیدم که مردم شاکی بودن و اتفاقا نمایندگی کانن بهشون پیشنهاد آچار کشی کرده بوده و خیلی ها مخالف آچارکشی بودن.
    شرمنده میشه یک توضیح علمی در مورد موارد بولد شده بفرمائید؟ --- مرور زمان --- فشار جاذبه به لنز --- شل و ول شدن --- . با تشکر
    محمد رنجبر تشکر می‌کند.

  6. #86
    كاربر بسیار فعال Majix آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2013
    نوشته ها
    1,700
    تشکر شده
    4874
    تشکر کرده
    3755

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط rezaa_100156 نمایش پست ها
    شرمنده میشه یک توضیح علمی در مورد موارد بولد شده بفرمائید؟ --- مرور زمان --- فشار جاذبه به لنز --- شل و ول شدن --- . با تشکر
    اين واشر ها مسئول نگاه داشتن قسمت متحرک لنز توی ريل اصلی هستند
    به مرور زمان فرسوده ميشند و از قطرشون کم ميشه و ديگه به اندازه سابق به ديواره ها نميچسبند و نميتونند وزن قسمت جلو لنز رو تحمل کنّند
    من لنز 24-70 ال خودم رو باز کردم 2 تا از واشر ها کلان از بين رفته بود و مجبور شدم از اينترنت براش بگيرم
    در کل کار پيچيده اي نيست اگر کمی جرأت داشته باشيد خودتون هم ميتونيد عوضش کنيد ، الان کلی منبع برای هر کاری تو اينترنت هست
    من تونستم لنز 24-70 خودم رو کلاً باز کنم و تمام عدسی ها رو بشورم و دوباره ببندم سر جاش ، حتی وسط کار ديافراگم باز شد و کل پره ها ريخت بيرون و نزديک به 3-4 ساعت زمان برد تا فهميدم چطوری بايد تيغه ها رو سر جاش چيد که روی هم قفل بشه
    عوض کردن کلار ها که خيلی ساده تره (ديگه چه برسه به تعمير کار حرفه اي )

    collar-for-canon-ef-24-105-4.0l-is-usm-lens-is-unit-diaphragm-unti--8762-p.jpg
    ya2-2063-mf.jpg
    Niaz، yaghoobi، K_NMT و 6 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    Canon 6D2/5D3
    16-35L III/Sigma 85 1.4 Art/ 90mm VC / 70-200L IS II
    Majid

  7. #87
    كاربر همراه Niaz آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2004
    محل سکونت
    تبریز
    نوشته ها
    237
    تشکر شده
    1818
    تشکر کرده
    1154

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط rezaa_100156 نمایش پست ها
    شرمنده میشه یک توضیح علمی در مورد موارد بولد شده بفرمائید؟ --- مرور زمان --- فشار جاذبه به لنز --- شل و ول شدن --- . با تشکر
    امیدوارم منظورتون از این سوال مچ گیری و گیر دادن به عرایض بنده نبوده باشه چون بنده هرگز در مورد چیزی که اطلاعات و سواد حداقلی رو ندارم حرف نمیزنم و اگر در اون پست از اصطلاحات خیلی ساده استفاده کردم به خاطر این بود که بحث برای همه دوستان تازه کار هم مفهوم باشه ولی اگر میفرمایید نیاز به توضیح علمی هست چشم اطاعت میکنم و سعی میکنم مفاهیم "مرور زمان" ، "جاذبه" ، "وزن" و ... رو علمی تر توضیح بدم.

    ببینید در زبان علمی و مهندسی، به نیرویی که در اثر جاذبه زمین به یک جسم وارد می شود، وزن می گویند.

    W=M.G

    و میدونید که در مکانیک کلاسیک، سومین قانون نیوتن به ما توضیح میده که هر نیرو جفت دارد، نخست کنش و دوم واکنش؛ این دو نیرو دارای اندازه برابر اما در راستای مخالف هستند. نیرویی می تواند کنش نامیده شود که پس از آن نیروی واکنش بصورت خودکار ظاهر گردد.

    اگر نیرویی بر جسمی وارد گردد، نیرویی برابر و در راستای مخالف آن نیرو بر جسم دیگر وارد می گردد باید دانست که وقتی به جسمی نیرو وارد می شود خود آن جسم است که نیروی واکنش وارد می کند؛ برای مثال در زمینه جاذبه (تاثیر جاذبه زمین بر باز و بسته شدن لنز) ، وقتی A (زمین)، B (لنز) را جذب می کند (کنش) بطور همزمان B هم A را جذب می کند(واکنش) (با همان اندازه نیرو و در راستای مخالف). و این جذب کردن زمین توسط قسمت جلوی لنز در شرایطی که لنز دچار استهلاک شده و قسمت های داخلی اصطکاک کافی برای جلوگیری از وقوع این امر رو ندارند باعث میشه لنز به سمت زمین زوم کنه، (لیز بخوره بیاد پایین) یا اگر رو بالا گرفته شده بود به سمت زمین زوم بک کنه و به سمت واید بره.

    فرض کنیم اگر قسمت متحرک لنز مثل مهره ای هستش که روی یک پیچ بسته شده هر چقدر که اصطکاک بین پیچ و مهره کمتر بشه باز کردن مهره از پیچ آسونتر میشه، اگر از یک روان کننده ایده آل (که در عمل شاید امکانپذیر نباشه) استفاده بشه ممکنه مهره (اگر رو به پایین باشه) تحت وزن خودش باز بشه، مثل لیز خوردن روی کره.

    این مساله یعنی باز شدن (زوم شدن) لنز تحت تاثیر جاذبه و وزن زیاد المان های جلویی لنز (به خصوص لنزهای زوم سنگینتر) زمانی که لنز در حالت رو به پایین حمل یا نگهدای میشه در بعضی از لنزها وجود داره که اصطلاح انگلیسیش Lens Creep و یا Zoom Creep گفته میشه.

    بر عکسش هم صادق هست یعنی اگر لنز در حالت زوم باشه و به طرف بالا گرفته بشه تحت تاثیر وزن خودش و جاذبه زمین تمایل به بسته شدن خواهد داشت یعنی رفتن به سمت وایدتر.


    Lens-Creep.jpg


    به مرور زمان که لنز خیلی استفاده و باز و بسته شده، اجزای داخلی در اثر سایش مداوم به یکدیگر اون friction و اصطکاک اولیه رو از دست میدن و شرایط طوری میشه که جاذبه زمین و وزن قسمت جلویی لنز که نهایتا بر روی یک مکانیزم پیچ مانندی در قسمت داخلی لنز سوار هستند بر قدرت اصطکاک و مقاومت و نگهداری اون قسمت های مکانیکی غلبه میکنه چون اون قسمتهای مکانیکی دچار سایش شدن و اصطکاک کافی برای نگهداشتن و تحمل وزن لنز رو ندارند.



    اینم یک تعریف رسمی از سایت نیکون آمریکا :

    Question: What is Zoom Creep


    Zoom Creep is the effect gravity can have on your zoom lens under certain circumstances. The 18-200 lens tends to slowly zoom in or out under its own weight if pointed straight up, straight down, or at a sharp angle and nothing is touching the zoom ring.

    اون موارد بولد شده ای که فرمودید علمی توضیح بدم رو در تعریف نیکون هم بولد کردم.


    تعریف دیگری از نیکون اروپا : (که دارای بیشترین شباهت به عرایض بنده هست و با بهتره بگم عرایض بنده دارای بیشترین شباهت به این تعریفه)


    If a lens suffers from 'zoom creep' the zoom will slowly move by itself when the pull of gravity is sufficient to move the weight of the optics against the holding force of the lens mechanical drive system.


    حالا یک تعریف از سایت the-digital-picture.com که معرف حضور همه دوستان هست :

    gravity zooming : gravity causing the lens to extend when carried downward


    و یک تعریف دیگه از سایت Lensband که تولید کننده نوعی راه کار (کش!) هستش برای جلوگیری از این مشکل:

    When using zoom lenses, especially extra long zooms, there is often a tendency for the lens barrel to “creep”, i.e. extend due to its own weight when pointed either upward or downward


    ویدیویی از Lens Creep در کانن 105-24 :

    http://www.youtube.com/watch?v=Q3Za0DuX9EY


    چند مورد از روشهای مقابله به Zoom Creep :

    استفاده از بند های کشی برای جلوگیری از چرخیدن زوم رینگ توسط نیروی جاذبه و وزن لنز ، آچارکشی، استفاده از کش زیر زوم رینگ برای افزایش اصطکاک و ...

    Most Interesting DIY Fixes for Zoom Creep - LENS BAND


    lensband_mini.jpg


    امیدوارم این توضیحات به حد کافی علمی بوده باشند. اگر کافی نبود بیشتر توضیح میدم
    yaghoobi، K_NMT، yaray و 9 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    instagram: niazch

  8. #88
    كاربر آشنا mostafa90210 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    August 2013
    نوشته ها
    31
    تشکر شده
    5
    تشکر کرده
    13

    پیش فرض

    سلام
    میخواستم بدونم آیا این باز شدن لنز برای لنزی که 1 ماه کار کرده هم موردی طبیعی میباشد
    بعد از 1 یا 2 دقیقه کار با منو مشاهده میشه (در حالت عمودی) دهانه لنز باز(زوم) میشه
    محمد رنجبر تشکر می‌کند.

  9. #89
    كاربر بسیار فعال Majix آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2013
    نوشته ها
    1,700
    تشکر شده
    4874
    تشکر کرده
    3755

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط mostafa90210 نمایش پست ها
    سلام
    میخواستم بدونم آیا این باز شدن لنز برای لنزی که 1 ماه کار کرده هم موردی طبیعی میباشد
    بعد از 1 یا 2 دقیقه کار با منو مشاهده میشه (در حالت عمودی) دهانه لنز باز(زوم) میشه
    اکثر لنز هايی که موقع زوم قسمت جلو از بدنه لنز بيرون مياد همين مشکل رو داره
    اگر قرار باشه خيلی سفتش کنن ديگه زوم کردن سخت ميشه ، اگر هم نرم باشه وقتی عموديه وزنش باعث ميشه بياد بيرون ، واسه همين بعضی از لنز ها روی حالت وايد يک دکمه قفل کردن دارن که موقع راه رفتن اون رو قفل ميکنن تا ديگه بيرون نياد
    به نظر من که مسئله مهمی نيست
    Niaz، yaghoobi و محمد رنجبر تشکر می‌کنند.
    Canon 6D2/5D3
    16-35L III/Sigma 85 1.4 Art/ 90mm VC / 70-200L IS II
    Majid

  10. #90
    كاربر آشنا rezaa_100156 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    August 2011
    نوشته ها
    61
    تشکر شده
    120
    تشکر کرده
    67

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Niaz نمایش پست ها
    امیدوارم منظورتون از این سوال مچ گیری و گیر دادن به عرایض بنده نبوده باشه چون بنده هرگز در مورد چیزی که اطلاعات و سواد حداقلی رو ندارم حرف نمیزنم و اگر در اون پست از اصطلاحات خیلی ساده استفاده کردم به خاطر این بود که بحث برای همه دوستان تازه کار هم مفهوم باشه ولی اگر میفرمایید نیاز به توضیح علمی هست چشم اطاعت میکنم و سعی میکنم مفاهیم "مرور زمان" ، "جاذبه" ، "وزن" و ... رو علمی تر توضیح بدم.

    ببینید در زبان علمی و مهندسی، به نیرویی که در اثر جاذبه زمین به یک جسم وارد می شود، وزن می گویند.

    W=M.G

    و میدونید که در مکانیک کلاسیک، سومین قانون نیوتن به ما توضیح میده که هر نیرو جفت دارد، نخست کنش و دوم واکنش؛ این دو نیرو دارای اندازه برابر اما در راستای مخالف هستند. نیرویی می تواند کنش نامیده شود که پس از آن نیروی واکنش بصورت خودکار ظاهر گردد.

    اگر نیرویی بر جسمی وارد گردد، نیرویی برابر و در راستای مخالف آن نیرو بر جسم دیگر وارد می گردد باید دانست که وقتی به جسمی نیرو وارد می شود خود آن جسم است که نیروی واکنش وارد می کند؛ برای مثال در زمینه جاذبه (تاثیر جاذبه زمین بر باز و بسته شدن لنز) ، وقتی A (زمین)، B (لنز) را جذب می کند (کنش) بطور همزمان B هم A را جذب می کند(واکنش) (با همان اندازه نیرو و در راستای مخالف). و این جذب کردن زمین توسط قسمت جلوی لنز در شرایطی که لنز دچار استهلاک شده و قسمت های داخلی اصطکاک کافی برای جلوگیری از وقوع این امر رو ندارند باعث میشه لنز به سمت زمین زوم کنه، (لیز بخوره بیاد پایین) یا اگر رو بالا گرفته شده بود به سمت زمین زوم بک کنه و به سمت واید بره.

    فرض کنیم اگر قسمت متحرک لنز مثل مهره ای هستش که روی یک پیچ بسته شده هر چقدر که اصطکاک بین پیچ و مهره کمتر بشه باز کردن مهره از پیچ آسونتر میشه، اگر از یک روان کننده ایده آل (که در عمل شاید امکانپذیر نباشه) استفاده بشه ممکنه مهره (اگر رو به پایین باشه) تحت وزن خودش باز بشه، مثل لیز خوردن روی کره.

    این مساله یعنی باز شدن (زوم شدن) لنز تحت تاثیر جاذبه و وزن زیاد المان های جلویی لنز (به خصوص لنزهای زوم سنگینتر) زمانی که لنز در حالت رو به پایین حمل یا نگهدای میشه در بعضی از لنزها وجود داره که اصطلاح انگلیسیش Lens Creep و یا Zoom Creep گفته میشه.

    بر عکسش هم صادق هست یعنی اگر لنز در حالت زوم باشه و به طرف بالا گرفته بشه تحت تاثیر وزن خودش و جاذبه زمین تمایل به بسته شدن خواهد داشت یعنی رفتن به سمت وایدتر.


    امیدوارم این توضیحات به حد کافی علمی بوده باشند. اگر کافی نبود بیشتر توضیح میدم
    با سلام و تشکر از مواردی که ذکر فرمودین.
    بنده قصد جسارت یا مچ گیری نداشته و ندارم.
    در مواردی هم که فرمودین که بار علمی بسیار خوبی داره نظر شما رو به نقل قولی های خودتان متذکر میشم البته در مورد بحث این لنز نه در موارد دیگر. چرا که فرمایشات منطقی و علمی شما با این مورد (لنز) و نحوه اثر جاذبه آیا مصداق پیدا می کند یا خیر که این قضاوت با شما و دوستان.
    اما لنز بنده نو خریداری شده. شامل مرور زمان، استهلاک کاری و نداشتن اصطکاک لازم نمیشه.
    به نظر این ایرادی است که اکثر دارندگان این لنز با این مشکل مواجهن. سوال و درخواست بنده از دوستانی که این لنز رو دارن برای رفع این مشکل بود.
    اطلاعات خوبی را هم که دوست عزیز فرمودن شاید برای دوستانی صدق کنه که از این لنز به قدر کفایت استفده کردن و ریسک باز کردن لنز رو می پذیرن.
    در پایان مواردی که در مورد استفاده از بندهای کشی رو فرمودین کمال تشکر رو دارم. بسیار مفید بود
    Niaz، yaghoobi و محمد رنجبر تشکر می‌کنند.

صفحه 9 از 21 نخستنخست ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 ... آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •