صفحه 12 از 21 نخستنخست ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 111 تا 120 , از مجموع 205
Like Tree468تشکر

موضوع: Canon EF 24-105 f/4.0 L IS USM

  1. #111
    كاربر همراه hanif azizzadeh آواتار ها
    تاریخ عضویت
    August 2014
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    237
    تشکر شده
    517
    تشکر کرده
    557

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط ata_m3 نمایش پست ها
    دوست عزیز شما دارید از یه لنز فول فریم بر روی بدنه ای کراپدار استفاده میکنید. همونطور که مستحضر هستید قریب به اتفاق لنزها بیشترین شارپنسشون در مرکز هست. با توجه به اینکه دایره تصویر بزرگتر از سنسور شما هست، لذا ناحیه ای از تصویر لنز که بر روی سنسور می افتد از مرکز لنز هست که باعث میشود در تمامی کادرتون و از گوشه تا گوشه تصویر شارپی داشته باشید.

    صدای مذکور طبیعی هست و مربوط به Image Stabilizer یا همان لرزشگیر لنز هست که بعد از اینکه انگشتتون رو از روی دکمه شاتر بعد از فوکوس برداشتید، چند ثانیه بعد قطع میشود که نشان از عدم فعالیت موتور لرزشگیر دارد، دلیلشم جلوگیری از آسیب رسیدن به موتور لرزشگیر و مصرف بهینه انرژی هست.
    درود
    عطا جان دقیقا این سوال برای من هم پیش اومده بود وقتی با 100mm عکاسی میکنم همین صدا رو میشنوم که با توضیحات شما از سلامتش اطمینان حاصل شد
    سوال دیگری که دارم :
    آیا تمامیه لنزهای حاوی IS این صدا رو دارن البته سری ال نظیر 24-105 چون از روز اول وقتی لنز رو خریدم این صدا وجود داشت
    ارادتمند
    ata_m3 تشکر می‌کند.

  2. #112
    كاربر بسیار فعال ata_m3 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    October 2011
    محل سکونت
    Tabriz
    نوشته ها
    1,681
    تشکر شده
    4982
    تشکر کرده
    5142

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط hanif azizzadeh نمایش پست ها
    درود
    عطا جان دقیقا این سوال برای من هم پیش اومده بود وقتی با 100mm عکاسی میکنم همین صدا رو میشنوم که با توضیحات شما از سلامتش اطمینان حاصل شد
    سوال دیگری که دارم :
    آیا تمامیه لنزهای حاوی IS این صدا رو دارن البته سری ال نظیر 24-105 چون از روز اول وقتی لنز رو خریدم این صدا وجود داشت
    ارادتمند

    بله حنیف جان در تمامی لنزهای کنون که مجهز به IS هستند و نیز در تمامی لنزهای نیکون که مجهز به VR هستند این صدا شنیده میشه و مربوط به لرزشگیر هست و کاملا طبیعی هست.

  3. #113
    كاربر همراه Javid-Aj آواتار ها
    تاریخ عضویت
    December 2013
    محل سکونت
    Berlin - Germany
    نوشته ها
    170
    تشکر شده
    191
    تشکر کرده
    162

    پیش فرض

    باسلام خدمت اساتید.
    یه سوال با توجه به درنظر نگرفتن قیمت این دو لنز بنظرتون کدوم رو بگیرم
    Canon 24-105mm F4L IS USM
    Canon 24-105mm F3.5-5.6 IS STM
    که مدل STM تازه رونمایی شده
    بنده خودم 700D دارم اس تی ام بودن لنز جدید یکم وسوسم کرده چون لنز های اس تی ام خیلی بی صدا و سریع فکوس میکنن
    نمیدونم لنز های USM چطورن بنظر شما مناسب فیلمبرداری هستند؟
    وزن و ابعاد لنز هم مهم نیست
    L بودن لنز قدیمی و STM بودن لنز جدید حسابی منو دودل کرده
    بنظر شما این ضرب المثل که هر چقدر پول بدی همونقدر آش میخوری هم اینجا صدق میکنه؟
    و یه سوال دیگه ازونجایی که اکثر لنز های اس تی ام ساخت تایوان هست بنظرتون امکان داره که این یکی ساخت ژاپن باشه؟ و اگه تایوان باشه یه امتیاز منفی در مقابل لنز ژاپنی قبلی هست؟

  4. #114
    كاربر فعال nejadi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    June 2008
    محل سکونت
    ایران
    نوشته ها
    791
    تشکر شده
    5573
    تشکر کرده
    1978

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Javid-Aj نمایش پست ها
    باسلام خدمت اساتید.
    یه سوال با توجه به درنظر نگرفتن قیمت این دو لنز بنظرتون کدوم رو بگیرم
    Canon 24-105mm F4L IS USM
    Canon 24-105mm F3.5-5.6 IS STM
    که مدل STM تازه رونمایی شده
    بنده خودم 700D دارم اس تی ام بودن لنز جدید یکم وسوسم کرده چون لنز های اس تی ام خیلی بی صدا و سریع فکوس میکنن
    نمیدونم لنز های USM چطورن بنظر شما مناسب فیلمبرداری هستند؟
    وزن و ابعاد لنز هم مهم نیست
    L بودن لنز قدیمی و STM بودن لنز جدید حسابی منو دودل کرده
    بنظر شما این ضرب المثل که هر چقدر پول بدی همونقدر آش میخوری هم اینجا صدق میکنه؟
    و یه سوال دیگه ازونجایی که اکثر لنز های اس تی ام ساخت تایوان هست بنظرتون امکان داره که این یکی ساخت ژاپن باشه؟ و اگه تایوان باشه یه امتیاز منفی در مقابل لنز ژاپنی قبلی هست؟
    سلام ، خودتون رو درگير ژاپني بودن يا تايواني بودن به هيچ وجه نكنيد ، با توجه به اينكه الان 700 دي داريد و قطعا دوربين هاي فول فريم آينده از اين سيستم فيلمبرداري بهره خواهند برد ، منطقي اينه كه صبر كنيد و 105-24 جديد رو تهيه فرماييد ، چون هم بدرد الان كه كراپ دار داريد ميخوره هم آينده نگري كرديد براي وقتي كه ايشاالله فول فريمي شديد ، ١٠٥-٢٤ سري ال روي كراپ دار حرفي براي گفتن نداره ( گرچه روي فول فريم هم همچين حرفي واسه گفتن نداره )
    موفق باشين
    obsidiyan تشکر می‌کند.

  5. #115
    كاربر بسیار فعال Majix آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2013
    نوشته ها
    1,700
    تشکر شده
    4874
    تشکر کرده
    3755

    پیش فرض

    24-105 از نظر اپتيکی لنز خيلی خوبی نيست اما کيفيت ساخت خوبی داره و در مقابل آب و گرد و غبار مقاومه
    برای شما که دوربينتون اين قابليت ها رو نداره و در هر صورت بايد مراقب خاک و بارون باشيد اگر اختلاف قيمت زياده همون سری جديد بهتره
    من سری ال رو دارم و اگر جايگزينی با نصف قيمت پيدا بشه که روی فول فريم کار کنه حتماً ميگيرم
    vahidshah و Mehrdad-PL تشکر می‌کنند.

  6. #116
    كاربر همراه Javid-Aj آواتار ها
    تاریخ عضویت
    December 2013
    محل سکونت
    Berlin - Germany
    نوشته ها
    170
    تشکر شده
    191
    تشکر کرده
    162

    پیش فرض

    پس با این اوضاع لنز 24-105 L لنز بی کیفیت هستش و مناسب فیلمبرداری نیست
    یعنی این L بودن فرقی با نبودن نداره؟
    همونطور که گفتم بدون در نظر گرفتن قیمت بفرمایید کدوم.
    بنده ان شاالله وقتی که وارد دانشگاه عکاسی بشم میخوام 6 دی بگیریم....
    یعنی این لنز 24-105 STM کانن نیومده تونست نظر اساتید رو جلب کنه و جایگزین سری L این رنج فاصله شد؟؟؟؟

  7. #117
    كاربر فعال nejadi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    June 2008
    محل سکونت
    ایران
    نوشته ها
    791
    تشکر شده
    5573
    تشکر کرده
    1978

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط niceevil نمایش پست ها
    24-105 از نظر اپتيکی لنز خيلی خوبی نيست اما کيفيت ساخت خوبی داره و در مقابل آب و گرد و غبار مقاومه
    برای شما که دوربينتون اين قابليت ها رو نداره و در هر صورت بايد مراقب خاک و بارون باشيد اگر اختلاف قيمت زياده همون سری جديد بهتره
    من سری ال رو دارم و اگر جايگزينی با نصف قيمت پيدا بشه که روی فول فريم کار کنه حتماً ميگيرم
    L بودن ربطي به اپتيك لنز نداره و بيشتر به كيفيت ساخت بدنه و سيلينگ اون مربوط ميشه ، لنز ١٠٥-٢٤ ال هم بدرد فيلمبرداري نميخوره و در آخر اينكه كمي حوصله كنيد تا رويو ها لنز جديد منتشر بشه و بهتر بشه در موردش صحبت كرد
    Mehrdad-PL، obsidiyan و Dariush Chegini تشکر می‌کنند.

  8. #118
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    September 2014
    محل سکونت
    گیلان-تالش
    نوشته ها
    405
    تشکر شده
    1449
    تشکر کرده
    903

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Javid-Aj نمایش پست ها
    پس با این اوضاع لنز 24-105 L لنز بی کیفیت هستش و مناسب فیلمبرداری نیست
    یعنی این L بودن فرقی با نبودن نداره؟
    همونطور که گفتم بدون در نظر گرفتن قیمت بفرمایید کدوم.
    بنده ان شاالله وقتی که وارد دانشگاه عکاسی بشم میخوام 6 دی بگیریم....
    یعنی این لنز 24-105 STM کانن نیومده تونست نظر اساتید رو جلب کنه و جایگزین سری L این رنج فاصله شد؟؟؟؟
    دوست عزیز بهتره منتظره تست ها وریویو های این لنز باشید تایوانی و ژاپنی هم مهم نیست در ضمن سری ال دیافراگم ثابت داره ولی سری اس تی ام 3.5 -5.6
    Hossein Arabi، doki و ppl94 تشکر می‌کنند.

  9. #119
    كاربر همراه artnature آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2007
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    234
    تشکر شده
    245
    تشکر کرده
    121

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Javid-Aj نمایش پست ها
    پس با این اوضاع لنز 24-105 L لنز بی کیفیت هستش و مناسب فیلمبرداری نیست
    یعنی این L بودن فرقی با نبودن نداره؟
    همونطور که گفتم بدون در نظر گرفتن قیمت بفرمایید کدوم.
    بنده ان شاالله وقتی که وارد دانشگاه عکاسی بشم میخوام 6 دی بگیریم....
    یعنی این لنز 24-105 STM کانن نیومده تونست نظر اساتید رو جلب کنه و جایگزین سری L این رنج فاصله شد؟؟؟؟
    سلام دوست گرامی
    اگر لنز های L برتری نداشتند تمام عکاسان حرفه ای از آنها استفاده نمیکردند ، من با داشتن لنز های متفاوت در 10 سال گذشته از سیگما گرفته تا معمولی و L به شما می گویم که در حال حاظر امکان ندارد به غیر از L هیچ لنزی تهیه کنم
    در مورد 24 105 من با این لنز کار کرده ام اما برای فیلم برداری و استفاده از لرزشگیر لنز های دیگری از L مناسب تر هستند و همینطور اینکه شما اگر بخواهید در محیط داخلی با دیافراگم 4 تصویر برداری کنید با مشکل نور روبرو شده و حتما به نورافکن نیاز خواهید داشت
    obsidiyan و tahers96i تشکر می‌کنند.
    سید مهرداد کیانی

    www.Arte360.com

  10. #120
    كاربر همراه Javid-Aj آواتار ها
    تاریخ عضویت
    December 2013
    محل سکونت
    Berlin - Germany
    نوشته ها
    170
    تشکر شده
    191
    تشکر کرده
    162

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط artnature نمایش پست ها
    سلام دوست گرامی
    اگر لنز های L برتری نداشتند تمام عکاسان حرفه ای از آنها استفاده نمیکردند ، من با داشتن لنز های متفاوت در 10 سال گذشته از سیگما گرفته تا معمولی و L به شما می گویم که در حال حاظر امکان ندارد به غیر از L هیچ لنزی تهیه کنم
    در مورد 24 105 من با این لنز کار کرده ام اما برای فیلم برداری و استفاده از لرزشگیر لنز های دیگری از L مناسب تر هستند و همینطور اینکه شما اگر بخواهید در محیط داخلی با دیافراگم 4 تصویر برداری کنید با مشکل نور روبرو شده و حتما به نورافکن نیاز خواهید داشت
    بله دوست عزیز حرف شمارو کاملا غنی میدونم حق با شماست
    SONY A7R III, Canon 700D,GoPro Hero 7 Black, Tamron 24-70mm F2.8 & 70-300mm, Samyang Cine 35mm F1.4 & Cine 14mm F2.8, Canon 18-55 STM, Helios 58mm, Jupiter 200mm, Revenon 135mm F2.8

صفحه 12 از 21 نخستنخست ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •