به نظر من 16-85 و 85م م f1.8 گزینه های خوبی هستند که به بودجه شما می خوره
16-85 به نظر من بوکه زیبایی داره و از نظر شارپنس هم بهتره
بهتر از این دوتا 85 م م f1.4 که بالاتر از بودجه شماست اما واقعا لنز با ارزشیه !
امیدوارم بهترین انتخاب رو داشته باشید
به نظر من 16-85 و 85م م f1.8 گزینه های خوبی هستند که به بودجه شما می خوره
16-85 به نظر من بوکه زیبایی داره و از نظر شارپنس هم بهتره
بهتر از این دوتا 85 م م f1.4 که بالاتر از بودجه شماست اما واقعا لنز با ارزشیه !
امیدوارم بهترین انتخاب رو داشته باشید
سلام
به نظر من بهترین انتخاب برای استودیو لنز 18-105 است ، به شخصه رضایت کامل از این لنز دارم ( حتی شارپنس بالای لنز در بسیاری مواقع برایم مایه عذاب می شود !! ) اگر بتوانید لنز 85 فیکس 1.8 را هم تهیه کنید دیگر مشکلی از بابت لنز در استودیو ندارید ، شارپنس بالای این لنز حتی در دیاف 2 مطمئنا رضایت شما را جلب می کند .
به نظر شخصی من هر انتخابی بجز لنز 18-105 برای استودیو بکنید اشتباه محض است خصوصا با قیمت بسیار مناسب این لنز ، البته معایبی هم دارد از جمله ماونت پلاستیکی و کیفیت ساخت متوسط اما کاملا لنز با ارزشی است ( به نسبت بازه و قیمت ) ...
موفق باشید :)
چون در عکاسی فشن اکثر عکسها چاپ میشوند لنز حرف اول رو میزنه به نظرم اگر روی فول فریم میخواهید کار کنید همون 70-200 بهترین نتایج رو میده ولی اگر روی کراپدار کار کنید همین 18-105 هم گزینه بسیار مناسبی است و بسیار شارپ هست ولی هم این و هم 16-85 در فوکوس اتوماتیک زیاد جالب نیستند وکند عمل میکنند البته شاید بگید چون سوژه ثابت هست این مسئله اصلا اهمیت نداره ولی به هر حال لذت کار رو پایین میاره . لنزهای 85 نیکون هر دو عالی هستند ولی چون نسخهء 1.4 شاپتر هست من اونرو توصیه میکنم درسته گرونه ولی خیلی خیلی با ارزشه و ماندگار . در ضمن CA این لنز فقط در f1.4 اذیت میکنه
محمد سعدی
سلام:
احتمال بسیار زیاد منظور امیر عزیز اشاره به رفتار کلی لنزها روی دیافراگم های باز بوده باشد. معمولا یکی از چند مشکل اکثر لنزهای دیافراگم باز یا بطور کل اکثر لنزها روی ابتدایی ترین دیافراگمشان همین Ca است البته میباید با یک الی دو استپ بستن دیافراگم این مشکل حل شود یا کلا قابل کنترل باشد. اگر فرض بر دیافراگم های بسته ( اینجا در استوودیو کاربرد مورد اشاره امیر عزیز باشد ) بطور کل نباید مشکل زیادی باشد مگر لنز مورد نظر رفتاری اینگونه داشته باشد؟! باید نظر دوست خوبمان امیر محبی را مجدد جویا شد
نکته مورد اشاره بعنوان مثال این عکس:
اگر لنزی رفتار Ca قابل کنترلی روی ان دیده نشود حاشیه های بافت لباس عروس بشدت آثار Ca روی آن دیده خواهد شد و یا در پاره ای موارد حتی کل لباس عروس ( با دقت به بافت آن ) ممکن است سفیدی رنگ آن تحت تاثیر رنگ آبی یا سبز و .. باشد. حال آنکه این مورد بیشتر در مرکز دیده شود یا در گوشه های تصویر شاید بیشتر به رفتار یک لنز مربوط باشد و یا تفاوت در کنترل آن با استفاده از دوربین های کراپ و فول فریم و دیافراگم های متفاوت و ....
موفق باشید
سلام
ممنون از راهنمایی های اساتید محترم سایت
با اجازتون چند تا سوال دیگه هم داشتم (یه خورده گیج شدم)
85 مم اف 1.8 چنده ؟ اگه قیمتش مناسبه ، ترکیبش با 18-105 برای کار من چطوره ؟( هم ایندور هم اوت دور) البته برای شروع کار
لطفا در مورد CA یه کم بیشتر توضیح دهید
ممنون
ترکیب خوبی هست
برای قیمت به تاپیک زیر مراجعه کنید
آخرین قیمت لنزهای تله-واید-نرمال...
اعوجاج رنگی ( Chromatic Aberration) — قسمت اول
اعوجاج رنگی ( Chromatic Aberration) -- قسمت دوم
حمید رضا مرادی
G12
سلام
دوستان عزیز من با بودجه ی حدود 800-900 تومان در فکر خرید یک نیکون d3000 هستم به همراه لنز مناسب
با توجه به علاقه ی شدید من برای عکاسی از حیات وحش و به خصوص عکاسی از پرندگان نیاز به یک لنز تله با کیفیت مناسب دارم
به نظر شما و با توجه به تجربیات گرانقرتان چه لنز تله ای می تواند مناسب باشد که هم قیمتی کمتر از 400 تومن داشته باشد و هم کیقیتی مناسب داشته باشد
به نظر شما لنز 300-70 سیگما که قیمتی حدود 360000 تومان دارد چطوره ؟
و یا همچنین 200-55 نیکون ؟ و یا لنز های تامرون؟
در کل نیاز به یک راهنمای دارم
با تشکر فراوان
سعید
1- تاپیکهای متعددی برای ارسال سوال شما وجود دارد که احتمالا منتقل خواهد شد.
2- عکاسی از پرندگان و حیات وحش ، بودجه به مراتب بیش از این را می طلبد. ولی اگر واقعاً در این زمینه علاقمند و پیگیر هستید و می خواهید اقتصادی تر خرید کنید، نظر شخصی من، انتخاب Canon است.
مثلا 450D + 55-250 می تواند انتخاب بهتری باشد.