صفحه 17 از 38 نخستنخست ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 161 تا 170 , از مجموع 374
Like Tree671تشکر

موضوع: لنز 50 mm

  1. #161
    كاربر فعال Viper آواتار ها
    تاریخ عضویت
    August 2009
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    771
    تشکر شده
    1941
    تشکر کرده
    1607

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط شهاب سیّافی نمایش پست ها
    اینجا فروم لنزهای نیکونه ها

    یه سوال جدید! لنز 50 میلیمتر از 3 متر به بعد رو بینهایت حساب میکنه و عملا خیلی سوژه رو از پس زمینه جدا نمیکنه! لنز پرایمی میشناسین که تو فاصله های بیشتر این کارو انجام بده و دیافراگمش هم در حد 1.8 اینطورا باشه؟
    این به فاصله سوژه و پس زمینه بستگی داره دوست عزیز - قضیه فیزیکیه
    به لنز مربوط نیست

  2. #162
    كاربر فعال saeed2vfx آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2011
    محل سکونت
    Isfahan~Tehran
    نوشته ها
    793
    تشکر شده
    1436
    تشکر کرده
    4533

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط شهاب سیّافی نمایش پست ها
    اینجا فروم لنزهای نیکونه ها

    یه سوال جدید! لنز 50 میلیمتر از 3 متر به بعد رو بینهایت حساب میکنه و عملا خیلی سوژه رو از پس زمینه جدا نمیکنه! لنز پرایمی میشناسین که تو فاصله های بیشتر این کارو انجام بده و دیافراگمش هم در حد 1.8 اینطورا باشه؟
    بله. عذر میخوام.

    در مورد سوالتون... اگر نیّت آنست که به عمق میدان کمتری برسید، تنها راه استفاده از لنزهای tilt shift است. وگرنه عمق میدان در تمام لنزهایی که فوکال یکسانی دارند (در صورتی که روی بدنه های یکسان بسته شوند) یکسان است.
    marypm و شهاب سیّافی تشکر می‌کنند.

  3. #163
    كاربر همراه شهاب سیّافی آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2013
    محل سکونت
    شهر باران، رشت - ایران کوچک؛ کرج
    نوشته ها
    250
    تشکر شده
    173
    تشکر کرده
    286

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Viper نمایش پست ها
    این به فاصله سوژه و پس زمینه بستگی داره دوست عزیز - قضیه فیزیکیه
    به لنز مربوط نیست
    خب آخه رو بعضی لنزها حداکثر فاصله فوکوس قبل بینهایت بیشتره! مثلا میشه 5 متر بعد بینهایت. تو بینهایت هم که عمق میدان زیاد میشه. منظورمو نمیدونم درست میگم یا نه

    خودم رو توی این لینک معرفی کردم
    http://forum.akkasee.com/f23/t275-40.html#post344715


  4. #164
    كاربر همراه شهاب سیّافی آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2013
    محل سکونت
    شهر باران، رشت - ایران کوچک؛ کرج
    نوشته ها
    250
    تشکر شده
    173
    تشکر کرده
    286

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط saeed2vfx نمایش پست ها
    بله. عذر میخوام.

    در مورد سوالتون... اگر نیّت آنست که به عمق میدان کمتری برسید، تنها راه استفاده از لنزهای tilt shift است. وگرنه عمق میدان در تمام لنزهایی که فوکال یکسانی دارند (در صورتی که روی بدنه های یکسان بسته شوند) یکسان است.
    ببینین لنز 50 آخرین عددی که رو رینگ فوکوسش هست 3 متره! کمترین هم 45 سانتیمتر. بعد اون دیگه رینگ به بینهایت میرسه و تقریبا عمق میدان خیلی زیاد میشه. من یه لنزی میخوام که تو فاصله بیشتر بهم عمق میدان کم بده. مثلا 70-200 f 2.8 فکر کنم تو رنج 200 هم عمق میدان کم داره. هرچند که کادر خیلی بسته میشه. ولی اگه لنزی باشه که با کادری نزدیک به 50 تو فاصله دورتر هم عمق میدان کم بده عالیه :D

    خودم رو توی این لینک معرفی کردم
    http://forum.akkasee.com/f23/t275-40.html#post344715


  5. #165
    كاربر فعال saeed2vfx آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2011
    محل سکونت
    Isfahan~Tehran
    نوشته ها
    793
    تشکر شده
    1436
    تشکر کرده
    4533

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط شهاب سیّافی نمایش پست ها
    ببینین لنز 50 آخرین عددی که رو رینگ فوکوسش هست 3 متره! کمترین هم 45 سانتیمتر. بعد اون دیگه رینگ به بینهایت میرسه و تقریبا عمق میدان خیلی زیاد میشه. من یه لنزی میخوام که تو فاصله بیشتر بهم عمق میدان کم بده. مثلا 70-200 f 2.8 فکر کنم تو رنج 200 هم عمق میدان کم داره. هرچند که کادر خیلی بسته میشه. ولی اگه لنزی باشه که با کادری نزدیک به 50 تو فاصله دورتر هم عمق میدان کم بده عالیه :D
    دوست عزیزم ، چیزی که شما به دنبالش هستید با تغییر در لنزها امکانپذیر نیست ، نیاز به تغییرِ دنیا و قوانین فیزیک هست !!
    البته کاملاً متوجه منظور و نیازتون هستم و تقریباً همه کسانی که به دنیای حرفه ای / نیمه حرفه ای عکاسی پا گذاشتند، با مشکل عمق میدان دستو پنجه نرم کرده اند.

    دو راه حل پیش روی شماست :
    1. استفاده از فوکال پایینتر و اگر امکانش رو دارید ، استفاده از لنز های fish eye
    2. استفاده از اپرچر های بسته تر (16, 22, ...)

    و یک مورد دیگه که بعید میدونم امکانش رو داشته باشید، استفاده از دوربین هایی با سنسورهای کوچکتر (مثلاً panasonic gh2 , gh3)
    موفق باشید.

    پی نوشت :
    مواردی که بنده عرض کردم، برای افزایش عمق میدان هستند.
    برای کاهش عمق میدان میتونید همین موارد رو معکوس انجام بدید !
    ویرایش توسط saeed2vfx : Monday 17 June 2013 در ساعت 19:59
    mamad_7kl، Kane و شهاب سیّافی تشکر می‌کنند.

  6. #166
    كاربر همراه Kane آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2012
    نوشته ها
    353
    تشکر شده
    2280
    تشکر کرده
    3887

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط شهاب سیّافی نمایش پست ها
    ببینین لنز 50 آخرین عددی که رو رینگ فوکوسش هست 3 متره! کمترین هم 45 سانتیمتر. بعد اون دیگه رینگ به بینهایت میرسه و تقریبا عمق میدان خیلی زیاد میشه. من یه لنزی میخوام که تو فاصله بیشتر بهم عمق میدان کم بده. مثلا 70-200 f 2.8 فکر کنم تو رنج 200 هم عمق میدان کم داره. هرچند که کادر خیلی بسته میشه. ولی اگه لنزی باشه که با کادری نزدیک به 50 تو فاصله دورتر هم عمق میدان کم بده عالیه :D
    دوست عزیز خیلی منظور شما را متوجه نمی شوم ولی اگر منظورتان این است که عمق میدان برای اجسامی که بیش از ۳ متر با دوربین فاصله دارند زیاد می شود خب این طبیعیه. اما این که می گویید عمق میدان خیلی زیاد می شود این ؛خیلی؛ جای بحث دارد:
    این عمق میدان ها برای دوربین کراپ کنون مثلا 600d و لنز 50mm در آپرچر f/1.8:
    برای سوژه در2 متری : 10cm
    برای سوژه در3 متری : 24cm
    برای سوژه در4 متری : 43cm
    برای سوژه در 5 متری: 68cm

    بدیهی است که هر چه قدر پس زمینه از سوژه بیشتر فاصله داشته باشد ٬ محوتر دیده میشود.
    اینها قوانین فیزیک اوپتیک هستند . حالا چه قدر مثلا عمق میدان ۲۴ سانتی زیاد محسوب شود سلیقه ای است.
    تنها راه برای اینکه عمق میدان کمتر شود و پرسپکتیو و کادر ثابت بماند ٬ استفاده از آپرچر بازتر است. در صورت استفاده از فوکال بیشتر عمق میدان کمتر می شود اما شما کادر متفاوتی خواهید داشت.


    پی نوشت : نمی دانم چرا نصف نوشته من خود به خود حذف شده بود!!!

    با جناب سعید خط رو خط شدم اما با اختلاف زمانی ۱۰ دقیقه ای ٬ (چه قدر من کند هستم!)
    ویرایش توسط Kane : Monday 17 June 2013 در ساعت 20:09
    Amir Abdolpanah، saeed2vfx، milad2song و 1 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    شاهین بوذرجمهری

  7. #167
    كاربر بسیار فعال Amir Abdolpanah آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2009
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    1,889
    تشکر شده
    20281
    تشکر کرده
    10736

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط شهاب سیّافی نمایش پست ها
    ببینین لنز 50 آخرین عددی که رو رینگ فوکوسش هست 3 متره! کمترین هم 45 سانتیمتر. بعد اون دیگه رینگ به بینهایت میرسه و تقریبا عمق میدان خیلی زیاد میشه. من یه لنزی میخوام که تو فاصله بیشتر بهم عمق میدان کم بده. مثلا 70-200 f 2.8 فکر کنم تو رنج 200 هم عمق میدان کم داره. هرچند که کادر خیلی بسته میشه. ولی اگه لنزی باشه که با کادری نزدیک به 50 تو فاصله دورتر هم عمق میدان کم بده عالیه :D

    دوست عزیز ... آن اعدادی که شما می گویید روی لنز هست، مربوط می شود به کالیبراسیون رینگ فوکوس، نه عمق میدان!

    یعنی وقتی روی 3متر باشد، نقط فوکوس شما در فاصله 3 متری سنسور خواهد بود. حالا اگر روزنه دیافراگم شما باز باشد، عمق میدان کم خواهد شد و بالعکس. به همین ترتیب فوکوس روی بی نهایت هم اگر با اپرچر باز همراه باشد، صفحات نزدیک به سنسور محو خواهند بود.
    saeed2vfx، Kane و شهاب سیّافی تشکر می‌کنند.
    مهمتر از عکاس خوب بودن، انسان شریف بودن است.


  8. #168
    كاربر همراه شهاب سیّافی آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2013
    محل سکونت
    شهر باران، رشت - ایران کوچک؛ کرج
    نوشته ها
    250
    تشکر شده
    173
    تشکر کرده
    286

    پیش فرض

    انقدر بحث پیچیده شد خودم هم قاطی کردم :D فکر کنم منظورمو خوب نمیرسونم. یجور دیگه بگم. شاید هم من هنوز با لنزم درست نتونستم ارتباط برقرار کنم. زمانی که با این از سوژه ای تو فاصله کم عکس میگیرم خیلی مناسب سوژه و پس زمینه جدا میشن. اما اگه سوژه دور بشه دیگه نمیشه اینکارو کرد. دوست عزیز kane جوابی که راجع به اون فاصله ها و عمق میدان دادین نزدیک به سوال من بود. میخوام ببینم لنزی پیدا میشه که مثلا تو 5 متری عمق میدان 10سانتیمتر بده؟
    aidin594 و Kane تشکر می‌کنند.

    خودم رو توی این لینک معرفی کردم
    http://forum.akkasee.com/f23/t275-40.html#post344715


  9. #169
    كاربر بسیار فعال Majix آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2013
    نوشته ها
    1,700
    تشکر شده
    4874
    تشکر کرده
    3755

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط شهاب سیّافی نمایش پست ها
    انقدر بحث پیچیده شد خودم هم قاطی کردم :D فکر کنم منظورمو خوب نمیرسونم. یجور دیگه بگم. شاید هم من هنوز با لنزم درست نتونستم ارتباط برقرار کنم. زمانی که با این از سوژه ای تو فاصله کم عکس میگیرم خیلی مناسب سوژه و پس زمینه جدا میشن. اما اگه سوژه دور بشه دیگه نمیشه اینکارو کرد. دوست عزیز kane جوابی که راجع به اون فاصله ها و عمق میدان دادین نزدیک به سوال من بود. میخوام ببینم لنزی پیدا میشه که مثلا تو 5 متری عمق میدان 10سانتیمتر بده؟
    عمق ميدانی که مورد نظر شماست به 3 عامل بستگی داره
    1 فاصله سوژه با دوربين
    2 طول لنز
    3 مکزيمم مقدار باز شدن ديافراگم در لنز

    حالا شما اگر ميخوای يکی رو تغيير بدی بايد بقيه رو هم به همون نسبت تغيير بدی
    اينجوری که شما ميگی 1 تغيير ميکنه و 2 ثابت ميمونه پس فقط ميتونی لنزی پيدا کنيد که ديافراگم بازتری داشته باشه که در مقابل لنز های با فوکال بلند تر اصلاً به صرفه نيست
    Amir Abdolpanah، Kane و شهاب سیّافی تشکر می‌کنند.
    Canon 6D2/5D3
    16-35L III/Sigma 85 1.4 Art/ 90mm VC / 70-200L IS II
    Majid

  10. #170
    كاربر فعال saeed2vfx آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2011
    محل سکونت
    Isfahan~Tehran
    نوشته ها
    793
    تشکر شده
    1436
    تشکر کرده
    4533

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط شهاب سیّافی نمایش پست ها
    انقدر بحث پیچیده شد خودم هم قاطی کردم :D فکر کنم منظورمو خوب نمیرسونم. یجور دیگه بگم. شاید هم من هنوز با لنزم درست نتونستم ارتباط برقرار کنم. زمانی که با این از سوژه ای تو فاصله کم عکس میگیرم خیلی مناسب سوژه و پس زمینه جدا میشن. اما اگه سوژه دور بشه دیگه نمیشه اینکارو کرد. دوست عزیز kane جوابی که راجع به اون فاصله ها و عمق میدان دادین نزدیک به سوال من بود. میخوام ببینم لنزی پیدا میشه که مثلا تو 5 متری عمق میدان 10سانتیمتر بده؟
    بازهم تاکید میکنم :

    نقل قول نوشته اصلی توسط saeed2vfx نمایش پست ها
    در مورد سوالتون... اگر نیّت آنست که به عمق میدان کمتری برسید، تنها راه استفاده از لنزهای tilt shift است. وگرنه عمق میدان در تمام لنزهایی که فوکال یکسانی دارند (در صورتی که روی بدنه های یکسان بسته شوند) یکسان است.
    برای جدایی پسزمینه از سوژه ، فاصله سوژه از پسزمینه را زیاد کنید.
    راه های دیگری هم بهتون پیشنهاد کردم که باید به پست های قبلی مراجعه کنید و پست اخیر جناب niceevil

    نقل قول نوشته اصلی توسط niceevil نمایش پست ها
    عمق ميدانی که مورد نظر شماست به 3 عامل بستگی داره
    1 فاصله سوژه با دوربين
    2 طول لنز
    3 مکزيمم مقدار باز شدن ديافراگم در لنز


    حالا شما اگر ميخوای يکی رو تغيير بدی بايد بقيه رو هم به همون نسبت تغيير بدی
    اينجوری که شما ميگی 1 تغيير ميکنه و 2 ثابت ميمونه پس فقط ميتونی لنزی پيدا کنيد که ديافراگم بازتری داشته باشه که در مقابل لنز های با فوکال بلند تر اصلاً به صرفه نيست
    یک مورد هم بنده اضافه میکنم ---> 4. سایز سنسور
    Kane و شهاب سیّافی تشکر می‌کنند.

صفحه 17 از 38 نخستنخست ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 ... آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •